13 sekretów, dzięki którym za darmo zwiększysz ruch na stronie firmowej

13 sekretów, dzięki którym za darmo zwiększysz ruch na stronie firmowej

Gdy prowadzisz sprzedaż online, sukces Twojej firmy zależy od liczby odwiedzin Twojej strony. Jeśli ruch spada, maleją również słupki sprzedażowe, a w konsekwencji dochody. Unikniesz takiej przykrej sytuacji, jeśli będziesz odpowiednio prowadził działania marketingowe.

Analiza ruchu – dlaczego od niej rozpocząć i jak ją przeprowadzić?

Dzięki analizie ruchu zaplanujesz dokładniej, w jaki sposób docierać do grupy docelowej. Pierwszym wskaźnikiem słabnącego ruchu, jest zmniejszenie sprzedaży. Aby temu zapobiec warto monitorować różne wskaźniki za pomocą specjalnych programów, które są bezpłatne jak np. Google Analytics, Website Analizer czy też Alexa. Dzięki tym programom dokładnie poznasz ruch na swojej stronie, określisz kto najczęściej na nią wchodzi i na tej podstawie zaczniesz ją modyfikować np. pisząc bloga. Na rynku jest oferowanych wiele innych narzędzi płatnych, które występują w tańszych wersjach podstawowych.

 

Fot. źródło własne

Zakładanie bloga – dlaczego w ogóle warto to zrobić?

Ludzie czytają blogi na stronach. Ponad 50% z nich dokonuje zakupu po przeczytaniu wpisów blogowych znajdujących się na stronie sklepu. Za ich pomocą budujesz więź z klientami, określasz się jako ekspert w swojej branży a także pozycjonujesz stronę w wynikach wyszukiwania.

Prowadzenie bloga w znacznym stopniu generuje ruch na stronie. Jeśli nie masz czasu na pisanie artykułów i poszukujesz wysokiej jakości, sprawdź jak możemy Ci pomóc https://www.experts4blogs.pl/oferta/teksty-na-strone-internetowa/.

https://think.storage.googleapis.com/docs/digital-impact-on-in-store-shopping_research-studies.pdf

Pisz treści aktualne cały czas – evergreen content

Evergreen content to w wolnym tłumaczeniu „treść wiecznie żywa”. To taki rodzaj treści, który przez długi czas pozostają aktualne. Ich przeciwieństwem są newsy, które dezaktualizują się bardzo szybko. Podobnie jest z reportażami i statystykami dotyczącymi bieżących wydarzeń, lub nowości na rynku. One też bardzo szybko stracą na aktualności i nie będą przyciągać nowych czytelników.

Blog jest idealnym miejscem na tworzenie evergreen contentu. Umieszczane na nim teksty muszą być dłuższe a więc warto wybrać takie tematy, które długo pozostaną aktualne. Poniżej wykres „żywotności” informacji o wygraniu wyborów prezydenckich przez Donalda Trumpa.

 

 

Fot. źródło Ahrefs

O czym pisać, aby było to „wiecznie żywe”?

Jeśli dobrze znasz swoją branżę, masz niemal nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o evergreen content. Pisz poradniki, zestawienia, listy, recenzje, „studia przypadku” – case study, czy historię przemian Twoich produktów lub usług na przestrzeni lat. Co więcej, starsze wpisy łatwo wykorzystasz po latach do tworzenia kolejnych wpisów na blogu. Niektóre programy jak Ahrefs.com czy Google Analitcs (bezpłatny) pomogą Ci w wyborze interesujących tematów.

Poniżej przykładowe podpowiedzi do tematów dotyczących bloga, wygenerowane z Ahrefs. W Experts4Blogs.pl w taki właśnie sposób dobieramy tematy dla naszych klientów – na podstawie zaawansowanych narzędzi, które mierzą ruch w internecie.

Fot. źródło własne

Utrzymuj kontakt z czytelnikami w sekcji komentarzy

Ciekawe tematy zawsze wzbudzają zainteresowanie i dyskusję. Sekcja komentarzy pod wpisami blogowymi to doskonałe narzędzie do generowania ruchu. Odpisując na komentarze klientów tworzysz z nimi więź i zachęcasz do powrotu na stronę. Pisząc do danym produkcie mimowolnie używają fraz kluczowych, a więc podnoszą Twoją stronę w wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj jednak, aby koniecznie być kulturalnym w dyskusji i nie pozwalać komentującym na używanie wulgarnych słów. Każdy powinien móc się wypowiedzieć, jednak kultura dialogu powinna być zachowana. Popularny „hejt” skutecznie zniechęca do odwiedzin strony.


https://seoninja.pl/511/22-elementy-must-have-to-powinien-wdrozyc-dobry-sklep-internetowy.html

Pamiętaj o zasadach SEO

W każdej branży opierającej się na treściach zamieszczanych w internecie, zasady SEO powinny być powtarzane jak mantra. Bez nich Twoja strona zginie w przepastnych zasobach internetu. Im niższa pozycja witryny na „podium” wyszukiwania tym mniejszy ma ona ruch. Nie mówiąc o jeszcze niższych pozycjach. O samych zasadach SEO można napisać osobny artykuł. W skrócie jednak – pamiętaj o używaniu słów i fraz kluczowych (w sposób nie zaburzający naturalnego „brzmienia” tekstu), oraz stosuj nagłówki i śródtytuły.

 

Źródło: https://seoninja.pl/511/22-elementy-must-have-to-powinien-wdrozyc-dobry-sklep-internetowy.html

Pisz w sposób ciekawy

Możesz przestrzegać wszystkich zasad SEO, używać analizatorów ruchu online a i tak nie wygenerujesz wzrostu aktywności czytelników na swojej stronie, jeśli blog będzie po prostu nudny. Treści wpisów mają zachęcić do czytania, pozostania na stronie i ostatecznie do zakupu Twojej usługi lub produktu.

Dowiedz się najwięcej o grupie docelowej, co pozwoli ci dostosować treść, formę wpisów oraz tematykę, w której należy pisać o problemach z jakimi zmagają się potencjalni klienci. Jak? Przejrzyj branżowe fora i grupy na portalach społecznościowych. Każde zadane tam pytanie to tytuł na wpis.

Regularnie umieszczaj nowe wpisy na swoim blogu

Pisząc interesujące treści z całą pewnością zaostrzysz apetyt swoich czytelników na nowe artykuły. Jeśli ich pod tym względem zaniedbasz, zniechęcisz do ponownych odwiedzin. Musisz więc regularnie umieszczać wpisy na swoim blogu. Częstotliwość zależna jest od branży, którą się zajmujesz. Niemniej dwa wpisy w tygodniu to absolutne minimum lub jeden dłuższy.

 

Źródło: Ahrefs.com (wzrost ruchu na stronie przy umieszczaniu 1-2 wpisów tygodniowo)

Pamiętaj o social mediach

Jak sądzisz, potencjalny klient odwiedzi najpierw Twojego bloga, czy profil na portalu społecznościowym? Najpewniej szybciej dotrze na „fanpejdż”. Dlatego zawsze umieszczaj informację o każdym nowym wpisie blogowym na sowim profilu. Dzięki czemu nie tylko szybciej dotrzesz z nią do stałych klientów, ale dzięki udostępnianiom możesz pozyskać nowych. „Społecznościówki” pozwalają uzyskać maksimum efektu przy minimum wysiłku.

Zastosuj linkowanie wewnętrzne

Pisząc bloga branżowego oczywistym jest, że tematy wpisów będą się w jakimś stopniu ze sobą łączyć. W końcu dotyczą one w zasadzie jednego zagadnienia, poruszają je jedynie pod różnym kątem. Dlatego warto umieszczać linki do innych artykułów blogowych, które wiążą się z danym tematem lub bezpośrednio do strony Twojego sklepu. Generuje to ruch i zatrzymuje uwagę czytelników. A Ty zyskujesz renomę eksperta w swojej dziedzinie.


Pamiętaj by bezpiecznie przeglądać strony www. Zobacz tutaj


Urozmaicaj ją mediami – video, grafiki są niezbędne

Nawet właściwie skomponowany tekst, uwzględniający nagłówki i śródtytuły może być nudny. W dobie superszybkiego przepływu informacji i oddziaływania na wiele zmysłów naraz, sam suchy tekst może nie być wystarczająco atrakcyjny dla niektórych czytelników. Warto więc dodać do niego grafiki, zdjęcia lub nawet wideo. Wpis będzie wizualnie atrakcyjniejszy co skutkować będzie powrotami czytelników i generowaniem ruchu. Wideo bardzo dobrze sprawdza się na stronach salnów kosmetycznych. Poniżej przykład ze strony gabinetu https://salonpieknecialo.pl/.

Buduj listę mailingową

Lista mailingowa jest niezwykle ważna dla budowania ruchu na Twojej stronie. Jest to przede wszystkim pewna i stała metoda na docieranie do Twoich czytelników. Wysyłaj informację o nowym wpisie na blogu do wszystkich kontaktów z Twojej listy mailingowej. Robiąc to, zapewniasz o swoim bezpośrednim zaangażowaniu. W końcu musiałeś poświęcić chwilę na napisanie maila prawda? Najprostszym sposobem na stworzenie listy jest umieszczenie na marginesie artykułu odnośnika do subskrypcji.

Autor: pasjonat copywritingu i filozofii stoickiej – Damian Jabłoński, Agencja Experts4Blogs.pl
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Raport Deloitte: Pandemia pozytywnie wpłynęła na działy marketingu. Rośnie ich znaczenie w firmach

Raport Deloitte: Pandemia pozytywnie wpłynęła na działy marketingu. Rośnie ich znaczenie w firmach

Nowe wyzwania, którym musiaływ pandemii stawić czoła działy marketingu, sprawiły, że znacząco wzrósł poziom zaufania do nich. Z drugiej edycji badania liderów marketingu w Polsce „CMO Survey 2021” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte Digital we współpracy z HRK oraz SKM SAR wynika również, że 72 proc. badanych marketerów uważa, że mają duży wpływ na biznesowy sukces przedsiębiorstwa. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

To mózg jest przyszłością sprzedaży. Niemcy już wiedzą, jak do niego trafić [RECENZJA]

To mózg jest przyszłością sprzedaży. Niemcy już wiedzą, jak do niego trafić [RECENZJA]

Ludzkie ciało jest niesamowite. Potrafimy pisać, czytać, widzieć i, co najważniejsze, rozumieć. Mózg to organ, którego nie potrafimy w pełni wykorzystać, a i tak robi genialne rzeczy. Troje niemieckich ekspertów od marketingu przyjrzało się mózgowi bliżej i tak powstała książka „Neuromarketing w Internecie”, która przybliża nam nieoczywiste fakty i sposoby wykorzystania mózgów w sprzedaży. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media zyskały na znaczeniu przez pandemię. Firmy przekonują się do komunikacji w Internecie

Social media zyskały na znaczeniu przez pandemię. Firmy przekonują się do komunikacji w Internecie

Wzrost znaczenia kanału wideo i InstaStories, do którego coraz większą wagę przykładają marki, a także dynamiczny wzrost form audio, głównie podcastów – to efekt pandemii, która bardzo wzmocniła znaczenie mediów społecznościowych w marketingu. Obecność w social mediach stała się koniecznością nawet dla tych marek, które wcześniej podchodziły do nich niechętnie. – Firmy, które w przyspieszonym tempie migrowały do internetu, wygenerowały też duże zapotrzebowanie na usługi takie jak marketing automation czy digital marketing, przez co na rynku powoli daje się we znaki brak rąk do pracy – zauważa prezes iPresso Marketing Automation Michał Wojciechowski. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kilka słów o bezpieczeństwie marki w sieci. Wypowiedź Isabel Massey z Diageo oraz Jane Wakely z Marsa

Kilka słów o bezpieczeństwie marki w sieci. Wypowiedź Isabel Massey z Diageo oraz Jane Wakely z Marsa

Media społecznościowe, a w szczególności znane platformy takie jak Facebook czy YouTube, zarabiają duże pieniądze na reklamodawcach, promujących się w Internecie. Okres pandemii szczególnie sprzyja przeniesieniu działań marketingowych do sieci. Jednak zastrzeżenia wielu przedstawicieli znanych marek, budzi sposób, w jaki administratorzy dbają o bezpieczeństwo i pozytywny wizerunek tych firm, dzięki którym mogą czerpać profity z reklamy. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Burda planuje zainwestować w Polsce ponad 250 milionów złotych w sektor technologiczny i e-commerce

Burda planuje zainwestować w Polsce ponad 250 milionów złotych w sektor technologiczny i e-commerce

BurdaInternational, która zarządza zagraniczną działalnością firmy mediowo-technologicznej Hubert Burda Media zainwestuje w Polsce ponad 250 milionów zł. Elementem 5-letniej strategii inwestycyjnej jest plan uruchomienia w Rzeszowie E-commerce Excellence Hub, który będzie wspierał międzynarodowy rozwój firmy w obszarach nowych technologii i e-commerce. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *