Gdy prowadzisz sprzedaż online, sukces Twojej firmy zależy od liczby odwiedzin Twojej strony. Jeśli ruch spada, maleją również słupki sprzedażowe, a w konsekwencji dochody. Unikniesz takiej przykrej sytuacji, jeśli będziesz odpowiednio prowadził działania marketingowe.
Spis treści:
- Analiza ruchu – dlaczego od niej rozpocząć i jak ją przeprowadzić?
- Zakładanie bloga – dlaczego w ogóle warto to zrobić?
- Pisz treści aktualne cały czas – evergreen content
- O czym pisać, aby było to „wiecznie żywe”?
- Utrzymuj kontakt z czytelnikami w sekcji komentarzy
- Pamiętaj o zasadach SEO
- Pisz w sposób ciekawy
- Regularnie umieszczaj nowe wpisy na swoim blogu
- Pamiętaj o social mediach
- Zastosuj linkowanie wewnętrzne
- Urozmaicaj ją mediami – video, grafiki są niezbędne
- Buduj listę mailingową
Dzięki analizie ruchu zaplanujesz dokładniej, w jaki sposób docierać do grupy docelowej. Pierwszym wskaźnikiem słabnącego ruchu, jest zmniejszenie sprzedaży. Aby temu zapobiec warto monitorować różne wskaźniki za pomocą specjalnych programów, które są bezpłatne jak np. Google Analytics, Website Analizer czy też Alexa. Dzięki tym programom dokładnie poznasz ruch na swojej stronie, określisz kto najczęściej na nią wchodzi i na tej podstawie zaczniesz ją modyfikować np. pisząc bloga. Na rynku jest oferowanych wiele innych narzędzi płatnych, które występują w tańszych wersjach podstawowych.
Fot. źródło własne
Zakładanie bloga – dlaczego w ogóle warto to zrobić?
Ludzie czytają blogi na stronach. Ponad 50% z nich dokonuje zakupu po przeczytaniu wpisów blogowych znajdujących się na stronie sklepu. Za ich pomocą budujesz więź z klientami, określasz się jako ekspert w swojej branży a także pozycjonujesz stronę w wynikach wyszukiwania.
Prowadzenie bloga w znacznym stopniu generuje ruch na stronie. Jeśli nie masz czasu na pisanie artykułów i poszukujesz wysokiej jakości, sprawdź jak możemy Ci pomóc https://www.experts4blogs.pl/oferta/teksty-na-strone-internetowa/.
https://think.storage.googleapis.com/docs/digital-impact-on-in-store-shopping_research-studies.pdf
Pisz treści aktualne cały czas – evergreen content
Evergreen content to w wolnym tłumaczeniu „treść wiecznie żywa”. To taki rodzaj treści, który przez długi czas pozostają aktualne. Ich przeciwieństwem są newsy, które dezaktualizują się bardzo szybko. Podobnie jest z reportażami i statystykami dotyczącymi bieżących wydarzeń, lub nowości na rynku. One też bardzo szybko stracą na aktualności i nie będą przyciągać nowych czytelników.
Blog jest idealnym miejscem na tworzenie evergreen contentu. Umieszczane na nim teksty muszą być dłuższe a więc warto wybrać takie tematy, które długo pozostaną aktualne. Poniżej wykres „żywotności” informacji o wygraniu wyborów prezydenckich przez Donalda Trumpa.
Fot. źródło Ahrefs
O czym pisać, aby było to „wiecznie żywe”?
Jeśli dobrze znasz swoją branżę, masz niemal nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o evergreen content. Pisz poradniki, zestawienia, listy, recenzje, „studia przypadku” – case study, czy historię przemian Twoich produktów lub usług na przestrzeni lat. Co więcej, starsze wpisy łatwo wykorzystasz po latach do tworzenia kolejnych wpisów na blogu. Niektóre programy jak Ahrefs.com czy Google Analitcs (bezpłatny) pomogą Ci w wyborze interesujących tematów.
Poniżej przykładowe podpowiedzi do tematów dotyczących bloga, wygenerowane z Ahrefs. W Experts4Blogs.pl w taki właśnie sposób dobieramy tematy dla naszych klientów – na podstawie zaawansowanych narzędzi, które mierzą ruch w internecie.
Fot. źródło własne
Utrzymuj kontakt z czytelnikami w sekcji komentarzy
Ciekawe tematy zawsze wzbudzają zainteresowanie i dyskusję. Sekcja komentarzy pod wpisami blogowymi to doskonałe narzędzie do generowania ruchu. Odpisując na komentarze klientów tworzysz z nimi więź i zachęcasz do powrotu na stronę. Pisząc do danym produkcie mimowolnie używają fraz kluczowych, a więc podnoszą Twoją stronę w wynikach wyszukiwania.
Pamiętaj jednak, aby koniecznie być kulturalnym w dyskusji i nie pozwalać komentującym na używanie wulgarnych słów. Każdy powinien móc się wypowiedzieć, jednak kultura dialogu powinna być zachowana. Popularny „hejt” skutecznie zniechęca do odwiedzin strony.
https://seoninja.pl/511/22-elementy-must-have-to-powinien-wdrozyc-dobry-sklep-internetowy.html
Pamiętaj o zasadach SEO
W każdej branży opierającej się na treściach zamieszczanych w internecie, zasady SEO powinny być powtarzane jak mantra. Bez nich Twoja strona zginie w przepastnych zasobach internetu. Im niższa pozycja witryny na „podium” wyszukiwania tym mniejszy ma ona ruch. Nie mówiąc o jeszcze niższych pozycjach. O samych zasadach SEO można napisać osobny artykuł. W skrócie jednak – pamiętaj o używaniu słów i fraz kluczowych (w sposób nie zaburzający naturalnego „brzmienia” tekstu), oraz stosuj nagłówki i śródtytuły.
Źródło: https://seoninja.pl/511/22-elementy-must-have-to-powinien-wdrozyc-dobry-sklep-internetowy.html
Pisz w sposób ciekawy
Możesz przestrzegać wszystkich zasad SEO, używać analizatorów ruchu online a i tak nie wygenerujesz wzrostu aktywności czytelników na swojej stronie, jeśli blog będzie po prostu nudny. Treści wpisów mają zachęcić do czytania, pozostania na stronie i ostatecznie do zakupu Twojej usługi lub produktu.
Dowiedz się najwięcej o grupie docelowej, co pozwoli ci dostosować treść, formę wpisów oraz tematykę, w której należy pisać o problemach z jakimi zmagają się potencjalni klienci. Jak? Przejrzyj branżowe fora i grupy na portalach społecznościowych. Każde zadane tam pytanie to tytuł na wpis.
Regularnie umieszczaj nowe wpisy na swoim blogu
Pisząc interesujące treści z całą pewnością zaostrzysz apetyt swoich czytelników na nowe artykuły. Jeśli ich pod tym względem zaniedbasz, zniechęcisz do ponownych odwiedzin. Musisz więc regularnie umieszczać wpisy na swoim blogu. Częstotliwość zależna jest od branży, którą się zajmujesz. Niemniej dwa wpisy w tygodniu to absolutne minimum lub jeden dłuższy.
Źródło: Ahrefs.com (wzrost ruchu na stronie przy umieszczaniu 1-2 wpisów tygodniowo)
Pamiętaj o social mediach
Jak sądzisz, potencjalny klient odwiedzi najpierw Twojego bloga, czy profil na portalu społecznościowym? Najpewniej szybciej dotrze na „fanpejdż”. Dlatego zawsze umieszczaj informację o każdym nowym wpisie blogowym na sowim profilu. Dzięki czemu nie tylko szybciej dotrzesz z nią do stałych klientów, ale dzięki udostępnianiom możesz pozyskać nowych. „Społecznościówki” pozwalają uzyskać maksimum efektu przy minimum wysiłku.
Zastosuj linkowanie wewnętrzne
Pisząc bloga branżowego oczywistym jest, że tematy wpisów będą się w jakimś stopniu ze sobą łączyć. W końcu dotyczą one w zasadzie jednego zagadnienia, poruszają je jedynie pod różnym kątem. Dlatego warto umieszczać linki do innych artykułów blogowych, które wiążą się z danym tematem lub bezpośrednio do strony Twojego sklepu. Generuje to ruch i zatrzymuje uwagę czytelników. A Ty zyskujesz renomę eksperta w swojej dziedzinie.
Pamiętaj by bezpiecznie przeglądać strony www. Zobacz tutaj
Urozmaicaj ją mediami – video, grafiki są niezbędne
Nawet właściwie skomponowany tekst, uwzględniający nagłówki i śródtytuły może być nudny. W dobie superszybkiego przepływu informacji i oddziaływania na wiele zmysłów naraz, sam suchy tekst może nie być wystarczająco atrakcyjny dla niektórych czytelników. Warto więc dodać do niego grafiki, zdjęcia lub nawet wideo. Wpis będzie wizualnie atrakcyjniejszy co skutkować będzie powrotami czytelników i generowaniem ruchu. Wideo bardzo dobrze sprawdza się na stronach salnów kosmetycznych. Poniżej przykład ze strony gabinetu https://salonpieknecialo.pl/.
Buduj listę mailingową
Lista mailingowa jest niezwykle ważna dla budowania ruchu na Twojej stronie. Jest to przede wszystkim pewna i stała metoda na docieranie do Twoich czytelników. Wysyłaj informację o nowym wpisie na blogu do wszystkich kontaktów z Twojej listy mailingowej. Robiąc to, zapewniasz o swoim bezpośrednim zaangażowaniu. W końcu musiałeś poświęcić chwilę na napisanie maila prawda? Najprostszym sposobem na stworzenie listy jest umieszczenie na marginesie artykułu odnośnika do subskrypcji.