Kickstarter, jedna z najbardziej znanych platform crowdfundingowych, ogłosiła niedawno, że łącznie udało się zebrać już 6 miliardów na około 200 000 projektów, które wystartowały na stronie. Jeszcze rok temu kwota ta wynosiła 5 miliardów. O tym znaczącym sukcesie, mimo kryzysu który w wyniku pandemii dotknął branżę crowdfundingu, wypowiedział się obecny CEO Kickstartera, Aziz Hasan. Według niego, chociaż ciężka sytuacja związana z epidemią koronawirusa, spowodowała obniżenie aktywności wśród twórców i mniejszą ilość rejestrowanych na stronie projektów, to jednak zaangażowanie użytkowników wspierających wybrane przedsięwzięcia nie uległo zmianie. Kickstarter jest miejscem, na którym finansowanie znajdują przede wszystkim gry, komiksy i tym podobne niezależne projekty, a zainteresowanie nimi w czasie pandemii nie spadło w znaczący sposób. Aziz Hasan zaznaczył też, że osoby odpowiedzialne za platformę, dokładają starań, aby inwestorzy mogli z większą łatwością znajdować interesujące ich zbiórki. W tym celu podjęto działania, takie jak organizacja newslettera czy system rekomendacji. Być może to właśnie dzięki temu Kickstarter przetrwał kryzys i dzisiaj ma się dobrze.

kickstarter

Share.

Zostaw komentarz