7 działań marketingowych, na które wystarczy Ci godzina

7 działań marketingowych, na które wystarczy Ci godzina

Ile czasu potrzebujesz na skuteczny marketing Twojej firmy? Czy poza działaniami promocyjnymi starcza Ci jeszcze czasu na cokolwiek innego? Doba ma w końcu tylko 24 godziny, a rzeczy do zrobienia, zwłaszcza kiedy prowadzisz firmę, jest całe mnóstwo.

Co zrobić, kiedy do dyspozycji masz zaledwie godzinę? Możesz wykorzystać ją właśnie na marketing.

Poniżej znajdziesz listę 7 działań, które spokojnie wciśniesz w 60-minutowe okienko. Część z nich zajmie Ci pełną godzinę, część zaledwie kilka czy kilkanaście minut. Zebrałam je, żebyś wiedziała, jak możesz dobrze wykorzystać czas, który na przykład masz pomiędzy dwoma spotkaniami, albo po prostu nagle pojawiła Ci się godzina wolnego w harmonogramie dnia.

 

Spis treści:

1. Artykuł na bloga

2. E-mail do Twojej bazy subskrybentów

3. Sprawdź, co mówią o Tobie w sieci

4. Wypisz pomysły na nowego klienta

5. Zaplanuj posty na cały tydzień

6. Zaplanuj tematy przyszłych postów blogowych

7. Naucz się czegoś nowego.

 

1. Artykuł na bloga

Pisanie artykułu blogowego zajmuje czasem godzinę, czasem 7 godzin.

Jednak, jeśli masz do dyspozycji godzinę, warto spróbować. W dzisiejszych czasach content marketing jest czymś, na czym powinien skupić się każdy przedsiębiorca, który skutecznie chce docierać do nowych klientów. Przynajmniej moim zdaniem.

Artykuł, który napiszesz dzisiaj będzie dla Ciebie pracował latami. Będzie generował darmowy ruch z wyszukiwarki, a przy okazji edukował Twoich potencjalnych (i obecnych) klientów.

Nie każdy artykuł musi być elaboratem, nie zawsze musisz zawrzeć w nim wiedzę tajemną 7 pokoleń. Jeśli masz godzinę, postaw na prosty tekst, który wniesie coś dobrego w życie czytelnika, zainspiruje. Podziel się jakimś przemyśleniem związanym tematycznie z Twoim biznesem, albo nawet czymś bardziej osobistym.

 

Na początku mojej blogowej przygody moje wpisy były sztywne i bezosobowe, bo traktowałam bloga jak biznes, a wiadomo, każdy poważny biznes musi być „poważny”. Jednak w pewnym momencie dotarło do mnie, że sama wolę czytać artykuły autentyczne, w których autor dzieli się kawałkiem swojego życia, własnymi przemyśleniami, wskazówkami, albo case study. Dlatego od czasu do czasu na blogu znajdziesz artykuły mniej edukacyjne, a bardziej „osobiste”, choć mam nadzieję ciągle wnoszące wartość.

Dlatego nie wahaj się – jeśli masz godzinę, zdążysz napisać krótkie podsumowanie, inspirujący tekst, czy artykuł typu „3 proste sposoby na…” – takie wpisy są chętnie czytane, ponieważ dostarczają szybkich rozwiązań, zamiast całej encyklopedii porad z danego tematu.

Chcesz wiedzieć, jak ja piszę artykuły na blog? Zobacz: „Jak napisać artykuł na bloga, czyli moje blogowanie od kuchni”.

 

2. E-mail do Twojej bazy subskrybentów

Tutaj godzina w zupełności wystarczy.

Sugeruję nawet, żebyś od razu napisała więcej, niż jeden e-mail.

Jeśli nie masz jeszcze bazy subskrybentów, nie wahaj się i załóż ją już teraz. Każda minuta, w której nie budujesz swojej listy mailingowej, to minuta, w której tracisz potencjalnych klientów i pieniądze.

Dzisiaj jesteśmy tak zabiegani, że wchodząc na stronę internetową, chwilę później nie pamiętamy już, że w ogóle tam zawitaliśmy. Dlatego wykorzystaj ten moment, kiedy klient pojawia się u Ciebie i poproś go o e-mail. Zaoferuj coś w zamian, jakiś prezent za zapis (subskrybenci piszą do mnie maile z podziękowaniami za mini kurs e-mailowy „Biznesowe Inspiracje”, śmiało zainspiruj się i stwórz coś podobnego!).

Newsletter stworzysz zupełnie za darmo w MAILERLITE (jest darmowy do 1000 subskrybentów).

3. Sprawdź, co mówią o Tobie w sieci

Godzina w zupełności wystarczy, żeby przeszukać internet i sprawdzić, kto i co mówi o Twojej firmie. Warto też oczywiście odpowiedzieć na wszelkie wzmianki.

Pomoże Ci w tym BRAND24.

Brand24 to narzędzie, które monitoruje 24 godziny na dobę internet (zarówno blogi, jak i fora czy wszelkie media społecznościowe) i informuje Cię o wybranych przez Ciebie słowach. Możesz więc dostać natychmiast powiadomienie, jeśli ktoś wspomni Twoją firmę, ale także kiedy ktoś zapyta na forum o usługę, którą oferujesz.

Jesteś grafikiem? Przydałaby Ci się informacja o wpisach z zapytaniem o projekt logo, wizytówki, czy strony internetowej? A może jako coachowi przydało by Ci się wiedzieć, kiedy ktoś wpisze na forum „polećcie coacha…”? Brand24 da Ci znać o frazach, które chcesz śledzić.

 

4. Wypisz pomysły na nowego klienta

Wbrew pozorom w ciągu godziny jesteś w stanie wygenerować ich całkiem sporo. Weź kartkę i długopis i wypisuj wszystko, co przyjdzie Ci do głowy. Na zastanawianie się, czy to dobry pomysł przyjdzie  czas później.

Jeśli nie masz pomysłów, mam dla Ciebie całą bibliotekę, w której na pewno znajdziesz inspirację dla Twojej firmy.

Artykuły na blogu, które pomogą Ci w zdobywaniu nowych klientów:

 

 5. Zaplanuj posty na cały tydzień

Nie wiem, jakich mediów społecznościowych używasz, ale Facebook pozwala planować posty zarówno na fanpage’u, jak i w grupach. Nie musisz już sięgać do zewnętrznych, płatnych aplikacji. Jeśli zrobisz to jednorazowo, masz spokój przez najbliższe miesiące.

Jeśli potrzebujesz pomocy zobacz: Kurs online – Jak tworzyć angażujące treści i przyciągać klientów

 

6. Zaplanuj tematy przyszłych postów blogowych

Niezależnie od tego, jaką strategię publikacji przyjęłaś (czy publikujesz regularnie, według harmonogramu, czy wtedy, kiedy akurat masz „wenę”) lista tematów na posty powinna leżeć gdzieś nieopodal Ciebie, tak, żebyż mogła sięgnąć do niej po pomysły, ale też zapisać szybko, kiedy wpadnie Ci do głowy coś nowego.

Masz wolną godzinę? Zrób burzę mózgu i wygeneruj mnóstwo nowych pomysłów, które będziesz wykorzystywać w przyszłości. Polecam Ci bardzo answerthepublic. Znajdziesz tam masę pomysłów dla każdego hasła, jakie wpiszesz w okienko wyszukiwania.  Przejrzyj też inne blogi i strony, na pewno na wiele tematów tam poruszanych możesz napisać coś inaczej.

7. Naucz się czegoś nowego

W godzinę możesz nauczyć się czegoś, co pomoże Ci w dalszym rozwijaniu Twojego biznesu. Na przykład takie kursy:

Możesz też skorzystać z bezpłatnych materiałów – tych na blogu oraz znalezionych gdziekolwiek w sieci. To niestety prawdopodobnie pochłonie nieco więcej Twojego czasu. Pilnuj też, żeby nie skończyło się przeglądaniem Facebooka czy Instagrama!

Skomentuj

4 Komentarze

  1. Fajnie i praktyczne podsumowanie! Będę do niego wracać! A link do Brand24 już otwieram, bo mi o tym narzędziu przypomniałaś 🙂

  2. Od dłuższego czasu przymierzam się do pisania bloga 🙂 Tematów w głowie już się klika zrodziło, ale nie jest łatwo się za to zabrać. Na szczęście FB prowadzę na bieżąco! 🙂

  3. Tematy u mnie zaplanowane, ponad 100 oczekuje na ogarnięcie, niektóre zagadnienia innowacyjne i nieporuszane nawet w zagranicznych serwisach, tylko nie ma czasu kiedy je ogarnąć 🙁

  4. Świetny artykuł! Bardzo ci za niego dziękuję! Ja od niedawna prowadzę sklep internetowy i staram się go promować na własną rękę. Póki co idzie mi całkiem nieźle, ale nie wiem czy nie zgłoszę się do jakiejś profesjonalnej agencji.

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Black Friday 2020 może przynieść nowe rekordy. Zyska branża e-commerce

Black Friday 2020 może przynieść nowe rekordy. Zyska branża e-commerce

Black Friday rozpoczyna najgorętszy w handlu okres w roku – czas  bożonarodzeniowych zakupów. Rok temu w sklepach online Polacy zostawili jedną trzecią świątecznego budżetu. W tym – biorąc pod uwagę kilkukrotnie wyższy ruch w aplikacjach zakupowych –może być jeszcze lepiej. Tak przynajmniej wynika z raportu „M-commerce”, opublikowanego właśnie przez agencję Spicy Mobile. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sondaż: Ponad 50% Polaków uważa, że e-sklepy powinny stosować do wysyłki wyłącznie ekologiczne opakowania

Sondaż: Ponad 50% Polaków uważa, że e-sklepy powinny stosować do wysyłki wyłącznie ekologiczne opakowania

Jak wykazało badanie UCE RESEARCH, 51% konsumentów uważa, że sklepy internetowe powinny wysyłać klientom towary wyłącznie w ekologicznych opakowaniach. 23% nie zgadza się z tym, a 26% osób nie ma zdania w tej kwestii. Według części ekspertów, e-sklepy powinny stosować bardziej ekologiczne rozwiązania niż dotychczas. Zachętą do pakowania artykułów w materiały przyjazne dla środowiska, oprócz oczekiwań konsumentów, mogłoby być np. obniżenie z tego tytułu podatków i przyznawanie certyfikatów. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Mobilne kasy samoobsługowe – jak wynalazek Polaków zwiększył bezpieczeństwo podczas zakupów?

Mobilne kasy samoobsługowe – jak wynalazek Polaków zwiększył bezpieczeństwo podczas zakupów?

Sztuczna inteligencja i inteligentne algorytmy zmieniają branżę spożywczą. Technologie pomagają zapobiegać marnotrawieniu żywności i podpowiadają ilość zamawianych towarów. Inteligentne kamery rozpoznają emocje klienta, sugerują produkty, które powinny trafić do koszyka, jeszcze inne zapobiegają kradzieżom. Przy zakupach nie są też już potrzebni kasjerzy. Opracowane przez Polaków mobilne kasy samoobsługowe SmartCart skanują produkty trafiające do koszyka, a płatność jest automatycznie pobierana z konta. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

200 tysięcy złotych dla startupów. Ostatnia szansa na zgłoszenie się do programu AccelUp

200 tysięcy złotych dla startupów. Ostatnia szansa na zgłoszenie się do programu AccelUp

Jeszcze tylko do końca listopada można składać aplikacje do czwartej, ostatniej rundy programu akceleracyjnego AccelUp. Program współorganizują Santander Bank Polska i akcelerator Accelpoint. Na uczestników czeka bezzwrotne dofinansowanie w wysokości do 200 tys. PLN, mentoring i wsparcie ekspertów. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nowatorski sposób tworzenia piwa. Browar Jana uwarzył piwo wraz z fanami

Nowatorski sposób tworzenia piwa. Browar Jana uwarzył piwo wraz z fanami

Fani Rzemieślniczego Browaru Jana zaprojektowali własne piwo. W ciągu ostatnich tygodni na profilu społecznościowym browaru obserwujący decydowali o kolejnych szczegółach piwa. Finalny wybór pozytywnie zaskakuje w obliczu panujących piwnych trendów.

Uwarzone w pięciu krokach

Przez ostatnie kilka tygodni Rzemieślniczy Browar Jana z Zawiercia zorganizował pilotażowy, 5-etapowy projekt o nazwie (WY)Warzone, czyli (TY)Decydujesz, a (MY)Warzymy. Fani browaru zrzeszeni w mediach społecznościowych projektowali piwo, które z każdym kolejnym etapem nabierało finalnego kształtu.

Duże zainteresowanie uwarzeniem własnego piwa przez fanów nie przeszło bez medialnego echa. W pierwszym etapie fani piwnego rzemiosła wybierali pomiędzy barwą piwa, którą w uproszczeniu pomysłodawcy projektu podzielili na „Piwo Jasne” oraz „Piwo Ciemne”. Zaskakujący był finalny wybór, który zaprzecza obecnie panującym trendom na piwa w stylu DDH IPA czy Pastry Sour. Ostatecznie z dużą przewagą wirtualnych głosów zwyciężyło „Piwo Ciemne”.

Kolejny etap polegał na zdefiniowaniu przez piwoszy czy piwo powinno być „Bezalkoholowe” (do 0.5% obj.) czy piwo „z zawartością alkoholu”. Tutaj zdecydowaną większością głosów zwyciężyło piwo z zawartością alkoholu. Do trzeciego etapu weszło zatem ciemne piwo z zawartością alkoholu, a fani Browaru Jana wybierali kolejno zawartość goryczki w piwie. Piwo łagodne również zdecydowanie uległo piwu z wyraźnie zaznaczoną goryczką. Wybór cieszy, choć był o tyle zaskakujący, gdyż obecnie na rynku piw rzemieślniczych panuje moda na piwa raczej skromne w odczuwalności goryczki.

Czwarty etap definiował jego finalne nachmielenie. Uczestniczący w projektowaniu własnego piwa fani wybierali pomiędzy tzw. Single Hop, czyli piwie, do którego uwarzenia zostanie użyty jeden rodzaj chmielu, a dużą ilością chmieli (mieszanką). Ostateczny wybór padł na zapewniającą większą fuzję smaków i piwnych aromatów, chmielową mieszankę.

Finalny wybór, który mocno definiował w dużym stopniu jakie piwo finalnie powstanie był wybór pomiędzy „Palonością” oraz „Czekoladowością” w piwie. Paloność to w dużym uproszczeniu odczuwalność w smaku kawy espresso, a czekoladowość to smaki kojarzące się z gorzką czekoladą. Fani wybrali to drugie.

– Cieszy nas ogromne zainteresowanie fanów, którzy jak widać po głosowaniu w projekcie (WY)Warzone, czyli (TY)Decydujesz, a (MY)Warzymy, są spragnieni i ciekawi nowych piwnychsmaków. W najbliższych tygodniach będziemy nasze piwo kolejno warzyć, rozlewać w butelki i dostarczać naszym fanom za pośrednictwem najlepszych sklepów z selekcją piwa rzemieślniczego oraz do pubów i restauracji. Żałujemy tylko, że finał naszego projektu zbiega się w czasie z lockdownem gastronomii. Piwo zaprojektowane i uwarzone całkowicie przez fanów naszego browaru byłoby doskonałe do tzw. foodpairingu (łączenia jedzenia z piwem) w restauracjach czy pubach. Nie mniej liczymy, że piwo trafi tak do osób, które na nie czekają jak i zaciekawi swoją historią powstania również osoby, które poszukują nowych smaków. – komentuje Adam Jakubowski, Dyrektor Operacyjny w Rzemieślniczym Browarze Jana.

Co ostatecznie powstało?

Na podstawie dokonanych wyborów, stylem piwnym, który według piwowara Browaru Jana, Kacpra Jasicy, który osobiście odpowiada za uwarzenie piwa fanów w projekcie (WY)Warzone będzie Tropical Foreign Extra Stout (Tropical FES).

– Tropical Foreign Extra Stout to mocniejsza wersja klasycznego brytyjskiego Stouta z wariacją na temat nowofalowych chmieli o profilu aromatycznym zbliżonym do tropikalnych klimatów. FES jako styl charakteryzuje się znaczącą pełnią i podbudową słodową. Czekoladowe i palone nuty są dla tego piwa wyznacznikiem szczególnym, a przy mocniejszych wersjach pojawia się delikatne alkoholowe rozgrzewanie. Sam styl nie jest dla mnie dużym wyzwaniem, ale chęć sprostania wymaganiom i oczekiwaniom kubków smakowych naszych fanów już bardziej. Zachowanie odpowiedniego balansu między poszczególnymi cechami tego piwa wymaga odpowiedniego przygotowania i kilku prób na mniejszych warkach, tak by odpowiednio dobrać chmiele. Piwo następnie zostanie uwarzone już w naszym browarze i rozlane do butelek i kegów. Liczymy, że projektowanie piwa we współpracy z jego najważniejszymi odbiorcami, czyli naszymi fanami na stałe zagości w Browarze Jana. – dodaje Kacper Jasica.

Przebieg całego projektu, etap po etapie można prześledzić na Facebooku Rzemieślniczego Browaru Jana – https://www.facebook.com/browarjana.

Źródło: inf. prasowa
Fot. mat. prasowe

 

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Branże ograniczyły rekrutacje z powodu pandemii. Jak pracownicy odnajdują się w nowej normalności?

Branże ograniczyły rekrutacje z powodu pandemii. Jak pracownicy odnajdują się w nowej normalności?

Pandemia COVID-19 przyczyniła się nie tylko do zmiany modelu pracy, lecz także do osłabienia rynku pracownika. W warunkach niepewności i zmniejszonej liczby ofert są oni dzisiaj mniej skłonni do szukania nowego zatrudnienia. – Nieprzewidywalność sytuacji i zaburzone poczucie bezpieczeństwa powodują, że docenianie pracy ma dziś inny wymiar – twierdzi Grzegorz Rippel, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej. Z kolei firmy częściej szukają wśród kandydatów kompetencji cyfrowych i umiejętności przydatnych w nowych realiach. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *