7 działań marketingowych, na które wystarczy Ci godzina

7 działań marketingowych, na które wystarczy Ci godzina

Ile czasu potrzebujesz na skuteczny marketing Twojej firmy? Czy poza działaniami promocyjnymi starcza Ci jeszcze czasu na cokolwiek innego? Doba ma w końcu tylko 24 godziny, a rzeczy do zrobienia, zwłaszcza kiedy prowadzisz firmę, jest całe mnóstwo.

Co zrobić, kiedy do dyspozycji masz zaledwie godzinę? Możesz wykorzystać ją właśnie na marketing.

Poniżej znajdziesz listę 7 działań, które spokojnie wciśniesz w 60-minutowe okienko. Część z nich zajmie Ci pełną godzinę, część zaledwie kilka czy kilkanaście minut. Zebrałam je, żebyś wiedziała, jak możesz dobrze wykorzystać czas, który na przykład masz pomiędzy dwoma spotkaniami, albo po prostu nagle pojawiła Ci się godzina wolnego w harmonogramie dnia.

 

Spis treści:

1. Artykuł na bloga

2. E-mail do Twojej bazy subskrybentów

3. Sprawdź, co mówią o Tobie w sieci

4. Wypisz pomysły na nowego klienta

5. Zaplanuj posty na cały tydzień

6. Zaplanuj tematy przyszłych postów blogowych

7. Naucz się czegoś nowego.

 

1. Artykuł na bloga

Pisanie artykułu blogowego zajmuje czasem godzinę, czasem 7 godzin.

Jednak, jeśli masz do dyspozycji godzinę, warto spróbować. W dzisiejszych czasach content marketing jest czymś, na czym powinien skupić się każdy przedsiębiorca, który skutecznie chce docierać do nowych klientów. Przynajmniej moim zdaniem.

Artykuł, który napiszesz dzisiaj będzie dla Ciebie pracował latami. Będzie generował darmowy ruch z wyszukiwarki, a przy okazji edukował Twoich potencjalnych (i obecnych) klientów.

Nie każdy artykuł musi być elaboratem, nie zawsze musisz zawrzeć w nim wiedzę tajemną 7 pokoleń. Jeśli masz godzinę, postaw na prosty tekst, który wniesie coś dobrego w życie czytelnika, zainspiruje. Podziel się jakimś przemyśleniem związanym tematycznie z Twoim biznesem, albo nawet czymś bardziej osobistym.

 

Na początku mojej blogowej przygody moje wpisy były sztywne i bezosobowe, bo traktowałam bloga jak biznes, a wiadomo, każdy poważny biznes musi być „poważny”. Jednak w pewnym momencie dotarło do mnie, że sama wolę czytać artykuły autentyczne, w których autor dzieli się kawałkiem swojego życia, własnymi przemyśleniami, wskazówkami, albo case study. Dlatego od czasu do czasu na blogu znajdziesz artykuły mniej edukacyjne, a bardziej „osobiste”, choć mam nadzieję ciągle wnoszące wartość.

Dlatego nie wahaj się – jeśli masz godzinę, zdążysz napisać krótkie podsumowanie, inspirujący tekst, czy artykuł typu „3 proste sposoby na…” – takie wpisy są chętnie czytane, ponieważ dostarczają szybkich rozwiązań, zamiast całej encyklopedii porad z danego tematu.

Chcesz wiedzieć, jak ja piszę artykuły na blog? Zobacz: „Jak napisać artykuł na bloga, czyli moje blogowanie od kuchni”.

 

2. E-mail do Twojej bazy subskrybentów

Tutaj godzina w zupełności wystarczy.

Sugeruję nawet, żebyś od razu napisała więcej, niż jeden e-mail.

Jeśli nie masz jeszcze bazy subskrybentów, nie wahaj się i załóż ją już teraz. Każda minuta, w której nie budujesz swojej listy mailingowej, to minuta, w której tracisz potencjalnych klientów i pieniądze.

Dzisiaj jesteśmy tak zabiegani, że wchodząc na stronę internetową, chwilę później nie pamiętamy już, że w ogóle tam zawitaliśmy. Dlatego wykorzystaj ten moment, kiedy klient pojawia się u Ciebie i poproś go o e-mail. Zaoferuj coś w zamian, jakiś prezent za zapis (subskrybenci piszą do mnie maile z podziękowaniami za mini kurs e-mailowy „Biznesowe Inspiracje”, śmiało zainspiruj się i stwórz coś podobnego!).

Newsletter stworzysz zupełnie za darmo w MAILERLITE (jest darmowy do 1000 subskrybentów).

3. Sprawdź, co mówią o Tobie w sieci

Godzina w zupełności wystarczy, żeby przeszukać internet i sprawdzić, kto i co mówi o Twojej firmie. Warto też oczywiście odpowiedzieć na wszelkie wzmianki.

Pomoże Ci w tym BRAND24.

Brand24 to narzędzie, które monitoruje 24 godziny na dobę internet (zarówno blogi, jak i fora czy wszelkie media społecznościowe) i informuje Cię o wybranych przez Ciebie słowach. Możesz więc dostać natychmiast powiadomienie, jeśli ktoś wspomni Twoją firmę, ale także kiedy ktoś zapyta na forum o usługę, którą oferujesz.

Jesteś grafikiem? Przydałaby Ci się informacja o wpisach z zapytaniem o projekt logo, wizytówki, czy strony internetowej? A może jako coachowi przydało by Ci się wiedzieć, kiedy ktoś wpisze na forum „polećcie coacha…”? Brand24 da Ci znać o frazach, które chcesz śledzić.

 

4. Wypisz pomysły na nowego klienta

Wbrew pozorom w ciągu godziny jesteś w stanie wygenerować ich całkiem sporo. Weź kartkę i długopis i wypisuj wszystko, co przyjdzie Ci do głowy. Na zastanawianie się, czy to dobry pomysł przyjdzie  czas później.

Jeśli nie masz pomysłów, mam dla Ciebie całą bibliotekę, w której na pewno znajdziesz inspirację dla Twojej firmy.

Artykuły na blogu, które pomogą Ci w zdobywaniu nowych klientów:

 

 5. Zaplanuj posty na cały tydzień

Nie wiem, jakich mediów społecznościowych używasz, ale Facebook pozwala planować posty zarówno na fanpage’u, jak i w grupach. Nie musisz już sięgać do zewnętrznych, płatnych aplikacji. Jeśli zrobisz to jednorazowo, masz spokój przez najbliższe miesiące.

Jeśli potrzebujesz pomocy zobacz: Kurs online – Jak tworzyć angażujące treści i przyciągać klientów

 

6. Zaplanuj tematy przyszłych postów blogowych

Niezależnie od tego, jaką strategię publikacji przyjęłaś (czy publikujesz regularnie, według harmonogramu, czy wtedy, kiedy akurat masz „wenę”) lista tematów na posty powinna leżeć gdzieś nieopodal Ciebie, tak, żebyż mogła sięgnąć do niej po pomysły, ale też zapisać szybko, kiedy wpadnie Ci do głowy coś nowego.

Masz wolną godzinę? Zrób burzę mózgu i wygeneruj mnóstwo nowych pomysłów, które będziesz wykorzystywać w przyszłości. Polecam Ci bardzo answerthepublic. Znajdziesz tam masę pomysłów dla każdego hasła, jakie wpiszesz w okienko wyszukiwania.  Przejrzyj też inne blogi i strony, na pewno na wiele tematów tam poruszanych możesz napisać coś inaczej.

7. Naucz się czegoś nowego

W godzinę możesz nauczyć się czegoś, co pomoże Ci w dalszym rozwijaniu Twojego biznesu. Na przykład takie kursy:

Możesz też skorzystać z bezpłatnych materiałów – tych na blogu oraz znalezionych gdziekolwiek w sieci. To niestety prawdopodobnie pochłonie nieco więcej Twojego czasu. Pilnuj też, żeby nie skończyło się przeglądaniem Facebooka czy Instagrama!

Skomentuj

4 Komentarze

  1. Fajnie i praktyczne podsumowanie! Będę do niego wracać! A link do Brand24 już otwieram, bo mi o tym narzędziu przypomniałaś 🙂

  2. Od dłuższego czasu przymierzam się do pisania bloga 🙂 Tematów w głowie już się klika zrodziło, ale nie jest łatwo się za to zabrać. Na szczęście FB prowadzę na bieżąco! 🙂

  3. Tematy u mnie zaplanowane, ponad 100 oczekuje na ogarnięcie, niektóre zagadnienia innowacyjne i nieporuszane nawet w zagranicznych serwisach, tylko nie ma czasu kiedy je ogarnąć 🙁

  4. Świetny artykuł! Bardzo ci za niego dziękuję! Ja od niedawna prowadzę sklep internetowy i staram się go promować na własną rękę. Póki co idzie mi całkiem nieźle, ale nie wiem czy nie zgłoszę się do jakiejś profesjonalnej agencji.

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Handel internetowy ze znacznym wzrostem. W tym roku może stanowić 25% ogólnego obrotu

Handel internetowy ze znacznym wzrostem. W tym roku może stanowić 25% ogólnego obrotu

Wartość polskiego e-commerce sięga 100 mld zł, co odpowiada za ok. 10 proc. handlu detalicznego. Pandemia okazała się znaczącym katalizatorem wzrostu. Od marca do końca 2020 roku powstało ok. 11 tys. nowych e-sklepów. W zależności od rozwoju pandemii w Polsce w tym roku wzrost handlu internetowego może wynieść od 10 proc., przy pełnej dostępności galerii handlowych, do nawet 25 proc., jeśli spotka nas kolejny lockdown – szacują eksperci Unity Group. Duże znaczenie dla rynku będzie mieć wejście Amazona oraz możliwa ekspansja chińskich platform. To powinno przyspieszyć rozwój nowych narzędzi cyfrowych w sprzedaży, m.in. rozwiązań mobilnych. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pieniądze leżą w Internecie, czyli jak wykorzystać potencjał programu partnerskiego

Pieniądze leżą w Internecie, czyli jak wykorzystać potencjał programu partnerskiego

Mówi się, że pieniądze leżą na ulicy i wystarczy się po nie tylko schylić. Inaczej uważa Katarzyna Birgiel, według której pieniądze leżą w Internecie, a dokładniej w programach partnerskich. Czym one są? Jak z nich korzystać i, co najważniejsze, ile można zarobić? (więcej…)

Skomentuj

2 Komentarze

  1. Ciekawa opcja. Jeżeli dobrze rozumiem, to w jednym miejscu zgromadzone są różne programy na których można zarabiać. Cenna właściwość, jeżeli ktoś szanuje swój czas. Muszę się przyglądnąć bliżej temu leadstarowi 🙂

    1. Dzień dobry Panie Grzegorzu,

      dokładnie tak – w jednym miejscu dostępnych jest (aktualnie) ponad 300 kampanii. Można więc wybierać pomiędzy kampaniami finansowymi oraz tymi związanymi z innymi branżami (np. moda, motoryzacja, telekomunikacja, dom itd).

      Zapraszam do sprawdzenia i przetestowania!

      Pozdrawiam,
      Kasia Birgiel

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polacy coraz chętniej wybierają płatności elektroniczne. To wyzwanie dla firm MŚP

Polacy coraz chętniej wybierają płatności elektroniczne. To wyzwanie dla firm MŚP

Pandemia COVID-19 napędziła rozwój e-commerce, lecz także wzrost konkurencji w tym kanale zakupowym. Wymagania klientów ciągle rosną i dotyczą już nie tylko niskich cen, ale również coraz wygodniejszych rozwiązań z zakresu dostawy, jakości obsługi czy metod płatności. Wdrożenie wygodnych, elektronicznych rozwiązań w tym zakresie jest warunkiem sukcesu zwłaszcza dla nowo powstających e-sklepów, bo zakres oferowanych kanałów płatności może zadecydować o tym, czy klient dokona zakupu, czy jednak z niego zrezygnuje i skieruje się do konkurencji. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dni Architektury i Budownictwa już za nami. Przyszłość i pandemia zdominowały dyskusję

Dni Architektury i Budownictwa już za nami. Przyszłość i pandemia zdominowały dyskusję

Uczestnicy tegorocznej edycji Dni Architektury i Budownictwa bardzo dobrze ocenili poziom merytoryczny oraz przebieg wszystkich wydarzeń, które po raz pierwszy w historii, odbyły się w formule online. Forum Gospodarcze Budownictwa Build4Future, Forum Designu i Architektury D&A oraz Konferencja Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy to trzy wydarzenia, na które w dniach 1-4 lutego 2021 roku zaprosiła Grupa MTP wraz z partnerami. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trwa nabór do kolejnej edycji Programu Firma Roku. Zgłoś swoją firmę już teraz

Trwa nabór do kolejnej edycji Programu Firma Roku. Zgłoś swoją firmę już teraz

Ideą Programu jest nominacja, weryfikacja i finalnie wybór najlepszych podmiotów, produktów i usług w Polsce. Podmioty te cieszą się dobrą renomą wśród kontrahentów, jak również uznaniem wśród klientów w Polsce i nie tylko. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Fitjob – mobilna platforma rekrutacyjna połączy studentów i pracodawców

Fitjob - mobilna platforma rekrutacyjna połączy studentów i pracodawców

Warszawa to drugi największy ośrodek uniwersytecki w Europie, gdzie aktywnie studiuje niemal 230 tys. osób. Badania wskazują, że nawet 80 proc. studentów ma już za sobą pierwsze doświadczenia zawodowe, najchętniej wybierając posady barmanów, hostess czy pracowników recepcji. Sam proces rekrutacji często jest jednak wyjątkowo czasochłonny i skomplikowany dla obu stron. Stąd pomysł na aplikację mobilną Fitjob, która maksymalnie upraszcza kontakt między studentami i pracodawcami, pozwalając na zautomatyzowane zatrudnienie nowego personelu już w 24 godziny. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *