Analytics – najważniejsze narzędzia każdego managera marketingu

Analytics – najważniejsze narzędzia każdego managera marketingu

Google ciągle pozostaje najpopularniejszą wyszukiwarką internetową. Trudno więc o firmę, która miałaby większe doświadczenie w analizie ruchu w internecie. Również i ona opracowała rozwiązanie, które sprawnie i dogłębnie analizuje ruch w sieci. W tym artykule sprawdzimy dlaczego jest to podstawowe wręcz narzędzie każdego managera marketingu.

1. Szczegółowa analiza dla małych i dużych firm

Analytics to narzędzie, które dostępne jest w 2 wersjach. Darmowej dla małych podmiotów gospodarczych oraz odpłatnej dla dużych przedsiębiorstw lub korporacji. Jednak już darmowa wersja dobrze analizuje zachowania internautów i dostarcza niezbędnych danych do wprowadzenia optymalizacji.

2. Dostępność na każdym systemie

Google analytics można pobrać zarówno na komputer jak i smartfona. Działa na każdym systemie operacyjnym. Dzięki temu niezależnie od sprzętu na jakim odbywa się praca, można przeprowadzić analizę ruchu. Miejsce i czas także nie stanowią żadnego ograniczenia.

3. Poznanie klienta i reakcja niemal w czasie rzeczywistym

Poznanie klienta jest kluczem do udanej sprzedaży i sukcesu. W internecie, przez brak bezpośredniego kontaktu, poznać klienta można właśnie dzięki danym dostarczanym przez Analytics. Gdy wiadome jest jak użytkownicy zachowują się na danej witrynie, można natychmiast wprowadzać odpowiednie korekty w treści lub wyglądzie i zoptymalizować je pod najczęściej ją odwiedzających. Szybkość reakcji sprawia, że odbywa się niemal w czasie rzeczywistym.

4. Dogłębne raporty już w podstawowej wersji

Darmowa wersja Analytics pozwala na bardzo wnikliwe poznanie klientów. Do wyboru jest ponad 10 rodzajów raportów. Przekazują one informacje dotyczące rodzajów odbiorców, reklam, konwersji, zachowań czy przepływu użytkowników. Są to niezwykle ważne dane dla każdej nawet najmniejszej firmy działającej w internecie. A google umożliwia pozyskanie ich bez ponoszenia żadnych kosztów.

5. Doskonała integracja z innymi narzędziami Google

Jeśli dane przedsiębiorstwo korzysta z wyszukiwarki Google i Analytics, może działać sprawnie na innych narzędziach. Analytics zintegrowano z Ads, AdsSense, Cloud i innymi. Dzięki temu można zoptymalizować stronę pod każdym kątem i niezwykle sprawnie. Cała praca jest oparta na jednym narzędziu, a więc nie dochodzi do awarii czy braku kompatybilności.

Podsumowanie

Powszechność korzystania z wyszukiwarki Google powinna skłaniać do korzystania z narzędzia analitycznego, które najlepiej z nią koresponduje. Takim narzędziem jest właśnie Analytics. Pozyskane dzięki niemu dane są szczegółowe i czytelne już w wersji darmowej. Nie może więc dziwić, że dla każdego managera marketingu Anayltics jest narzędziem o znaczeniu fundamentalnym.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Semstorm i Senuto – analiza ruchu na stronie i porównanie konkurencji

Semstorm i Senuto – analiza ruchu na stronie i porównanie konkurencji

Prowadzać działalność w internecie, należy cały czas monitorować jej efekty. Dobrze jest znać wyniki wprowadzonych optymalizacji na własnej witrynie, ale jeszcze lepiej jest je odnieść do działań konkurencji. Rozpoznanie konkurencji oraz porównanie jej i własnych działań znacząco wpływa na wybór najlepszych rozwiązań. A w zdobyciu tych cennych informacji pomagają dwa narzędzia – Semstorm i Senuto. W niniejszym artykule opiszemy dlaczego warto właśnie z nich korzystać.

1. Rozpoznanie faktycznej konkurencji

Dzięki Semstorm i Senuto można rozpoznać faktyczną konkurencję. Czasami mniemanie o świetnie wyglądającej stronie jako o największym konkurencie jest błędne. Do oceny właściwego stanu rzeczy, potrzebna jest wnikliwa analiza. A tę przeprowadzają wspomniane narzędzia. Pozory mylą, także, a może zwłaszcza w internecie. Dzięki rozpoznaniu największego konkurenta zaplanowanie najlepszych działań i strategii stanie się o wiele łatwiejsze.

2. Miliony poznanych słów kluczowych

Oba wspomniane programy funkcjonują na bazie słów kluczowych. Senuto ma indeks 101 mln słów kluczowych a Semstorm 400 mln. Razem daje to imponującą liczbę ponad pół miliarda słów kluczowych. Warto dodać, że Semstorm jako jedyny uaktualnia bazę słów kluczowych w czasie rzeczywistym a więc dysponuje tymi najnowszymi.

3. Działanie wielopoziomowe

Semstorm oraz Senuto działają na podobnej zasadzie. Monitorują pozycje, analizują widoczność strony i aktualizują bazę słów kluczowych. Pierwszy z nich dodatkowo audytuje i prowadzi content marketing. Dzięki tak szeroko zakrojonemu działaniu, sugestie charakteryzują się najwyższą jakością.

4. Wychwytywanie kanibalizacji słów kluczowych

Dzięki opisywanym narzędziom można wychwycić tzw. kanibalizację słów kluczowych. Polega ona na tym, że kilka domen na danej stronie ma to samo słowo kluczowe i codziennie widoczna jest inna. Znacząco to obniża jej rankowanie. Monitoring kanibalizacji jest jednak dużo łatwiejszy w przypadku Senuto, gdyż widoczny jest bezpośrednio w panelu.

5. Typowanie stron korzystających z różnych technologii

Wytypowanie technologii z jakiej korzysta dana strona internetowa bardzo ułatwia pozyskiwanie nowych klientów czy partnerów biznesowych. Sprzedając dodatki do stron napisanych w danej technologii można o wiele łatwiej poznać grupę docelową i pozyskać kontrahenta.

Podsumowanie

Niniejszy artykuł nie wyczerpuje wszystkich możliwości oferowanych przez Semstrom i Senuto. To tylko część ich cech wspólnych przynoszących korzyści dla e-biznesu. Trzeba jeszcze raz zaznaczyć, że Semstorm jest bardziej rozbudowany, niemniej Senuto łatwiej wychwytuje kanibalizację. Najlepiej jest więc korzystać z obu narzędzi w celu uzyskania najlepszych efektów.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Heap – narzędzie analizy ruchu

Heap – narzędzie analizy ruchu

Który właściciel strony internetowej nie chciałby dokładnie wiedzieć jak na niej „zachowują” się użytkownicy? Oprócz ewidentnej reakcji jaką jest zakup na stronie sklepu internetowego, warto wiedzieć co internauci robią. Na co patrzą najpierw? Jak długi czytają? Co najchętniej klikają. Odpowiedzi na te pytania udziela Heap, niezwykłe narzędzie analizujące ruch na stronie. Oto kilka korzyści płynących z korzystania z niego:

1. Kompleksowa analiza dzięki jednemu narzędziu

Heap to program, który kompleksowo analizuje zachowanie internautów na danej stronie. Dzięki niemu można nanieść na niej poprawy i zoptymalizować umieszczaną treść tak, aby przyciągała nowych użytkowników. Kliknięcia, urządzenia, z których korzystają czy ich profile to tylko kilka danych, które narzędzie to analizuje.

2. Znaczące wsparcie sprzedaży

Analiza sprzedaży w celu poprawy jej poziomu. Heap tworzy tzw. lejki sprzedaży, które są wnikliwą jej analizą. Każdy jej etap jest odrębnie sprawdzany przez aplikację. Można więc sprawdzić, kiedy np. klienci najczęściej rezygnują z kupna, lub na jakim etapie sprzedaży są najbardziej aktywni.

3. Analiza działań użytkowników krok po kroku

Niezaprzeczalną zaletą Heap jest to, że ukazuje aktywność internautów krok po kroku. Nie są to luźne, choć wnikliwe analizy, tylko uporządkowane w kolejności dane. Znacząco to usprawnia reakcję na ruch i optymalizację strony.

4. Działanie automatyczne bez naszej ingerencji

Po instalacji Heap, nasza rola w zasadzie się kończy. Nie musimy go za każdym razem włączać ani odświeżać. Program automatycznie zbiera wszystkie dane. Nam pozostaje je tylko analizować i dostosować stronę i produkt lub usługę tak, aby generowała jak największe zyski.

5. Wersja demo za darmo

Analizę ruchu należy przeprowadzać jak najwcześniej. Im wcześniej tym szybciej wyelimnowane zostaną błędy. Heap można pobrać za darmo w wersji demo. Umożliwia ona przeprowadzenie do 5000 sesji w miesiącu, zatrzymanie historii danych z 3 miesięcy i otrzymanie 1 licencji użytkownika. Dostępne są też płatne pakiety dla start-upów i przedsiębiorstw, niemniej wersja darmowa w zupełności wystarczy dla nowej lub małej firmy.

Podsumowanie

Heap to narzędzie, którym warto zainteresować się już na samym początku działalności w sieci. Już darmowa wersja pozwala na skuteczne przeanalizowanie ruchu na stronie. Im więcej danych zostanie zebranych, tym szybciej można zareagować i wprowadzać korekty. Wygodne korzystanie i automatyczne działanie aplikacji stawia ją w czołówce tego typu oprogramowania.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Intercom, czyli dobra komunikacja z klientem

Intercom, czyli dobra komunikacja z klientem

Nikt nie wątpi w to, że kontakt z klientami jest w prowadzeniu biznesu kluczowy. Pragną oni być jak najlepiej obsłużeni zarówno „w realu” jak i online. Zwłaszcza kontakt przez internet, wydaje się być tym, który realizować można wyjątkowo sprawnie. Ku temu jednak potrzebne jest niezwykle funkcjonalne i proste w obsłudze narzędzie. Tego typu narzędziem, znacząco usprawniającym kontakt z klientem online, jest Intercom. Poniżej prezentujemy kilka korzyści płynących z jego stosowania.

1. Różne sposoby kontaktu z klientem

Intercom to narzędzie służące do zarządzania bazą klientów i do kontaktowania się z nimi. Przez Intercom możemy się z nimi skontaktować zarówno gdy są oni na naszej stronie internetowej, oraz przez aplikację. Fundamentem „domofonu” jest czat, jednak nie wyczerpuje to możliwych opcji nawiązania kontaktu.

2. Nie tylko czatowanie

Komunikacja z klientami za pomocą Intercomu nie polega jedynie na czatowaniu. Można za jego pomocą wysyłać maile, newslettery i prowadzić listę mailingową. Sami klienci także mają więcej opcji niż tylko czatowanie z pracownikami. Program wychodzi naprzeciw ich potrzebom na kilka sposobów.

3. Rozwiązywanie problemów przez Intercom

Klienci mają do wyboru szereg opcji, które znacząco pomagają z korzystania z usług różnych firm. Oprócz podstawowego kontaktu przez czat, mogą oni wysłać i opłacić fakturę, śledzić swoje zamówienia lub przeczytać pomocne artykuły za pośrednictwem Intercomu.

4. Zautomatyzowanie komunikatów ogólnych

Intercom pozwala na zautomatyzowanie części komunikatów wysyłanych do klienta. Chatboty rozpoznają i podporządkowują klientów pod danych pracowników. Wysyłają też zaproszenia na webinary lub inne usługi, poza godzinami pracy zespołu. W ten sposób pozostajemy z klientami cały czas w kontakcie.

5. Bieżące raportowanie wyników zespołu

Dzięki programowi, możemy na bieżąco analizować postępy zespołu dzięki generowanym raportom. Mają one postać wykresów i są sporządzane zarówno dla pojedynczych pracowników jak i poszczególnych zespołów. Pomaga to sprawdzić i zoptymalizować ich pracę a także wyeliminować najczęściej pojawiające się problemy.

Podsumowanie

Podsumowując Intercom to bardzo dobre narzędzie optymalizujące komunikację z klientami. Szczególne zastosowanie znajdzie w większych przedsiębiorstwach, gdzie liczy się szybka odpowiedź klientowi jak i uporządkowany system. Łatwość obsługi, wiele dodatkowych opcji i możliwość kontaktu przez całą dobę, czynią z Intercomu wyjątkowo zorientowany na klienta komunikator.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Hotjar – analiza zachowań użytkowników na stronie

Hotjar – analiza zachowań użytkowników na stronie

Prowadząc działalność online, najczęstszym narzędziem przyciągającym użytkowników jest tekst. Przyciągającym lub wręcz przeciwnie, zniechęcającym do pozostania na stronie. Aby wiedzieć jak pisać, trzeba też wiedzieć jak zachowuje się czytelnik. A wnikliwą analizę użytkowników na stronie umożliwia Hotjar. Poniżej kilka jego zalet, które sprawiają, że warto korzystać z tego narzędzia.

1. Analiza zachowań użytkowników co do kliknięcia

Hotjar to narzędzie banalne w swym pomyśle. Rejestruje bowiem kliknięcia na danej stronie. Z ilości klików tworzy mapę cieplną. Czyli nanosi pewne markery przypominające widok w podczerwieni. Tam, gdzie zarejestrowano najwięcej kliknięć jest „najcieplej”. W ten sposób można dokładnie zobaczyć co najbardziej interesuje użytkowników.

2. Weryfikacja stopnia przewijania

„Gorący słoik” dostarcza właścicielom stron jeszcze jedną mapę cieplną. Jest ona o tyle istotna, że informuje o zatrzymanej uwadze czytelnika na tekście i kiedy przestaje go przewijać a zatem i czytać. Im bardziej interesujący tekst i chętniej czytany, tym bardziej „czerwony”. Zmniejszone scrollowanie oznaczane jest coraz zimniejszymi barwami. Narzędzie to umożliwia redagowanie tekstów o odpowiedniej długości, która nie nuży czytleników.

3. Uwaga, jesteś w ukrytej kamerze!

Hotjar posiada jedną wyjątkowo potężną funkcję. Mianowicie może nagrywać sesje użytkowników. Na nagraniach widać dokładnie co użytkownicy zaznaczają, co klikają, gdzie znajduje się kursor przed kliknięciem. Filmy można filtrować i oglądać w przeglądarce. Nie traci się dużo czasu na ich oglądanie, ponieważ są przyspieszone 4-o krotnie (mogą być spowolnione do czasu rzeczywistego) a w pasku postępu są oznaczone momenty, w których nastąpiło kliknięcie.

4. Monitoring lejków konwersji

Konwersjami są oczekiwane zachowania użytkowników na stronie. Hotjar monitoruje jak wyznaczone konwersje są realizowane. Jak zachowuje się internauta zanim jej dokona. Dzięki programowi można wyznaczyć tzw. „wąskie gardło”, miejsca, w których najczęściej zachodzi do zaniechania konwersji.

5. Formularze, ankiety i sondaże

Hotjar umożliwia analizę umieszczonych na stronie formularzy. Pozwala na takie ich przygotowanie aby były chętnie wypełniane przez internautów. W programie można też sporządzić ankiety i sondaże, które dostarczają cennych informacji bezpośrednio od użytkowników.

Podsumowanie

Wydaje się, że Hotjar jest narzędziem idealnym dla każdego, kto prowadzi działalność online. Dostarcza tak wielu wnikliwych informacji o zachowaniach użytkowników stron internetowych, że nie korzystanie z niego to skazanie siebie na porażkę. O jego skuteczności można przekonać się zupełnie za darmo, pobierając wersję bezpłatną. Trzeba się jednak liczyć z tym, że wtedy rejestrowane będzie tylko 2000 wejść dziennie.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Slack – komunikacja wewnątrz firmy

Slack – komunikacja wewnątrz firmy

Komunikacja wewnętrzna w firmie to klucz do jej sprawnego funkcjonowania. Można dzwonić, można mailować, jednak te sposoby kontaktu są czasochłonne i nie zawsze skuteczne. Siedząc przy komputerze najlepszym rozwiązaniem jest komunikator. A Slack jest takim, który wyjątkowo sprawdza się w przedsiębiorstwach. Dlaczego tak jest? W artykule przyjrzymy się kilku jego zaletom.

1. Łatwość obsługi i szybkość konwersacji

Zasada działania Slacka jest podobna do innych komunikatorów, wykorzystanych na co dzień. Połączeni użytkownicy wysyłają sobie wiadomości tekstowe i mogą na nie natychmiast odpowiadać. Jeśli ktoś raz korzystał z jakiegoś komunikatora, z łatwością obsłuży też Slacka. Szybkość komunikacji sprawia, że nie trzeba wysyłać wielu maili aby omówić projekt lub rozwiązać jakiś problem.

2. Kilka sposobów komunikowania

Slack oferuje kilka możliwości komunikowania się między użytkownikami, dzięki którym zachowany jest porządek w korespondencji. Można więc wysyłać wiadomości prywatne, utworzyć kanały dla kilku osób lub założyć grupę. Nawiązywanie „łączności” z grupami lub pojedynczymi osobami jest niezwykle proste – przed nazwą wystarczy „małpa” – @. Te proste rozwiązania znacząco usprawniają i porządkują komunikację.

3. Sprawnie działająca wyszukiwarka

Aby znaleźć osobę lub daną konwersację w Slacku, wystarczy skorzystać z wyszukiwarki. Umożliwia zastosowanie różnych kryteriów wyszukiwania, dzięki czemu znalezienie interesującej rozmowy jest niezwykle proste. Pozwala to uniknąć frustrującego przeklikiwania się przez coraz to starsze maile.

4. Darmowe narzędzie komunikacji

Slack jest darmowy i choć znacznie ograniczony w stosunku do wersji płatnej (choćby w kwestii integratorów), jego wersja podstawowa w zupełności wystarczy. To szczególnie dobra wiadomość dla firm dopiero rozpoczynających działalność i nie mogących sobie pozwolić na nadmierne wydatki. Korzystając tylko z „podstawki” można skutecznie i sprawnie się komunikować.

5. Snippety uporządkowane i z łatwością przekazywane

Slack oprócz zwykłych konwersacji pozwala na przekazywanie fragmentów kodów – snippetów. Są one zapisywane osobno od rozmów, a więc ich znalezienie nie sprawia żadnych problemów. Oczywiście mogą być wysyłane ze stosownymi komentarzami, co jeszcze bardziej ułatwia operowanie nimi.

6. Narzędzie uniwersalne i zawsze dostępne

Niezaprzeczalną zaletą Slacka jest to, że działa zarówno na komputerach jak i smartfonach. Na różnych systemach operacyjnych program działa równie dobrze i sprawnie. Dzięki temu można być w stałym kontakcie ze współpracownikami, bez względu na miejsce pobytu.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Google Drive – zarządzaj firmą w chmurze

Google Drive – zarządzaj firmą w chmurze

Dokumentacja. Z tym się kojarzy praca biurowa. Można powiedzieć, że dziś mamy łatwo, jeszcze niedawno trzeba było wszystko pisać na maszynie tworząc ogromne stosy papieru. Jednak bardzo łatwo pogubić się w elektronicznych plikach z dokumentami. Niekiedy szukanie jednego trwa bardzo długo. Uporządkować chaos w elektronicznej dokumentacji pozwala Google Drive. Oto jak:

1. Przechowywanie różnych plików w chmurze

Google Drive to dysk „twardy” w chmurze służący do przechowywania plików. Ich rodzaj jest nieistotny. Mogą to być pliki tekstowe, multimedialne lub dźwiękowe. Darmowa wersja Dysku pozwala na przechowywanie 15GB plików. Więcej miejsca oferują wersje płatne.

2. Korzystanie z Google Drive na każdym urządzeniu

Jeśli chodzi o urządzenia, na jakich można korzystać z Google Drive, to jest on niemal nieograniczony. Może to być PC, laptop czy smartfon. Ważne aby był podłączony do internetu oraz miał zainstalowany Google Drive.

3. Nie tylko same pliki

Na Dysku Google nie trzeba umieszczać wyłącznie pojedynczych plików. Można je tam „wrzucać” zebrane w całe foldery. W znaczący sposób porządkuje to pracę.

4. Możliwość modyfikacji plików przez osoby z różnych stron świata

Google Drive to świetne narzędzie dla międzynarodowych zespołów. Nawet gdy ich członkowie są rozsiani po siedzibach firmy w różnych zakątkach świata, nadal mogą pracować nad jednym plikiem. Szybko mogą go pobrać, nanieść poprawki i znów udostępnić.

5. Skuteczne zabezpieczenie plików

W razie awarii lub kradzieży smartfona lub laptopa, dostęp do plików w Google Drive jest zabezpieczony. Szyfruje się go protokołem SSL podobnie jak wszystkie inne usługi Google’a.

6. Praca nad plikami dzięki aplikacjom

Pliki umieszczone na Dysku można na nim modyfikować dzięki załączonym aplikacjom. Służą one do pisania dokumentów tekstowych, sporządzania prezentacji i arkuszy kalkulacyjnych. Na każdym z nich pracować mogą wszystkie upoważnione do tego osoby.

7. Skanowanie dokumentów na Androidzie

Google Drive umożliwia skanowanie papierowych dokumentów za pomocą smartfona z systemem operacyjnym Android. Po zrobieniu zdjęcia danego dokumentu, zostaje natychmiast zapisany na Dysku.

Podsumowanie

Google to międzynarodowa korporacja, która doskonale zdaje sobie sprawę z tego jak ważna jest wydajna praca i komunikacja między poszczególnymi pracownikami. Mogą przebywać w jednym biurze lub w różnych miejscach na Ziemi, ale dzięki Google Drive mogą pracować na jednym pliku lub łatwo mieć dostęp do kilku z nich. Google Drive powinno być więc jednym z podstawowych narzędzi każdej firmy.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *