Analytics – najważniejsze narzędzia każdego managera marketingu

Analytics – najważniejsze narzędzia każdego managera marketingu

Google ciągle pozostaje najpopularniejszą wyszukiwarką internetową. Trudno więc o firmę, która miałaby większe doświadczenie w analizie ruchu w internecie. Również i ona opracowała rozwiązanie, które sprawnie i dogłębnie analizuje ruch w sieci. W tym artykule sprawdzimy dlaczego jest to podstawowe wręcz narzędzie każdego managera marketingu.

1. Szczegółowa analiza dla małych i dużych firm

Analytics to narzędzie, które dostępne jest w 2 wersjach. Darmowej dla małych podmiotów gospodarczych oraz odpłatnej dla dużych przedsiębiorstw lub korporacji. Jednak już darmowa wersja dobrze analizuje zachowania internautów i dostarcza niezbędnych danych do wprowadzenia optymalizacji.

2. Dostępność na każdym systemie

Google analytics można pobrać zarówno na komputer jak i smartfona. Działa na każdym systemie operacyjnym. Dzięki temu niezależnie od sprzętu na jakim odbywa się praca, można przeprowadzić analizę ruchu. Miejsce i czas także nie stanowią żadnego ograniczenia.

3. Poznanie klienta i reakcja niemal w czasie rzeczywistym

Poznanie klienta jest kluczem do udanej sprzedaży i sukcesu. W internecie, przez brak bezpośredniego kontaktu, poznać klienta można właśnie dzięki danym dostarczanym przez Analytics. Gdy wiadome jest jak użytkownicy zachowują się na danej witrynie, można natychmiast wprowadzać odpowiednie korekty w treści lub wyglądzie i zoptymalizować je pod najczęściej ją odwiedzających. Szybkość reakcji sprawia, że odbywa się niemal w czasie rzeczywistym.

4. Dogłębne raporty już w podstawowej wersji

Darmowa wersja Analytics pozwala na bardzo wnikliwe poznanie klientów. Do wyboru jest ponad 10 rodzajów raportów. Przekazują one informacje dotyczące rodzajów odbiorców, reklam, konwersji, zachowań czy przepływu użytkowników. Są to niezwykle ważne dane dla każdej nawet najmniejszej firmy działającej w internecie. A google umożliwia pozyskanie ich bez ponoszenia żadnych kosztów.

5. Doskonała integracja z innymi narzędziami Google

Jeśli dane przedsiębiorstwo korzysta z wyszukiwarki Google i Analytics, może działać sprawnie na innych narzędziach. Analytics zintegrowano z Ads, AdsSense, Cloud i innymi. Dzięki temu można zoptymalizować stronę pod każdym kątem i niezwykle sprawnie. Cała praca jest oparta na jednym narzędziu, a więc nie dochodzi do awarii czy braku kompatybilności.

Podsumowanie

Powszechność korzystania z wyszukiwarki Google powinna skłaniać do korzystania z narzędzia analitycznego, które najlepiej z nią koresponduje. Takim narzędziem jest właśnie Analytics. Pozyskane dzięki niemu dane są szczegółowe i czytelne już w wersji darmowej. Nie może więc dziwić, że dla każdego managera marketingu Anayltics jest narzędziem o znaczeniu fundamentalnym.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *