PKO Bank Polski realizuje cele związane z cyfryzacją przyjęte jesienią 2019 r. w strategii „PKO Bank Przyszłości” i przygotowuje się do migracji swojej architektury IT do Chmury Krajowej. Bank chce w ten sposób zapewnić sobie i swoim klientom innowacyjne, bezpieczne i efektywne kosztowo środowisko do rozwoju. Dzięki temu zarówno bank jak i jego klienci, będą mieli takie same możliwości technologiczne, jak ich konkurenci z krajów, gdzie usługi chmurowe wykorzystywane są na dużo szerszą skalę.

Spis treści:

  1. Road to Cloud PKO Banku Polskiego
  2. PKO Bank Polski i PFR otworzyły polskim firmom drzwi do cyfryzacji
  3. Pandemia COVID-19 wymusza zwiększenie tempa cyfryzacji

PKO Bank Polski i PFR otworzyły polskim firmom drzwi do cyfryzacji

Projekt Road to Cloud zakłada wykorzystanie usług Operatora Chmury Krajowej, założonej jesienią 2018 roku wspólnie przez PKO Bank Polski i Polski Fundusz Rozwoju. Celem jej powołania było stworzenie rozwiązań chmurowych dla polskich przedsiębiorstw i udostępnienie im takich samych nowoczesnych narzędzi, jakimi dysponują ich konkurenci z krajów, w których już nawet 70 proc firm korzysta z usług chmurowych.

Po nieco ponad roku od rozpoczęcia działalności operacyjnej, Chmura Krajowa jest dziś najbardziej wyspecjalizowanym dostawcą rozwiązań chmury obliczeniowej na polskim rynku. Działa w modelu multicloud oferując zarówno własne produkty w ramach Platformy Chmury Krajowej, jak i rozwiązania globalnych dostawców chmury publicznej.

To połączenie zapewnia klientom swobodę wyboru między dostępnymi wariantami adopcji rozwiązań chmurowych. OChK pomaga im optymalizować  procesy i koszty IT skracając czas realizacji projektów i zwiększając efektywność działania. OChK świadczy usługi migracji i transformacji architektury IT. Doradza także w doborze rozwiązań z zakresu zaawansowanej analityki danych, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, optymalnych dla danej branży i etapu rozwoju.

Fundamentem działań Chmury Krajowej jest zaawansowane bezpieczeństwo cyfrowe. OChK działa na podstawie prawa polskiego i zapewnia pełną zgodność regulacyjną, co ma szczególne znaczenie dla podmiotów, których działalność podlega specyficznym uwarunkowaniom prawnym, w tym dotyczącym lokalizacji danych. Rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa zastosowane przy budowie usług OChK pozwolą polskim firmom podnieść poziom bezpieczeństwa cyfrowego Ze względu na skalę działalności i profesjonalizację, OChK może pozyskiwać z rynku najlepszych specjalistów i łatwiej jest jej budować zaawansowane systemy zabezpieczeń.

Pandemia COVID-19 wymusza zwiększenie tempa cyfryzacji

Konieczność ograniczenia kontaktów społecznych wywołana pandemią COVID-19 wymusza przyspieszenie procesów cyfryzacji w przedsiębiorstwach, a usługi chmurowe mogą pomóc firmom budować istotne przewagi konkurencyjne. Dotyczy to przede wszystkim podstawowych procesów zapewniających ciągłość działania organizacji takich jak np. praca zdalna, komunikacja na odległość, czy procesy zarządcze oparte na technologiach wideo lub głosowych.

Nowe warunki wymuszają także zmianę podejścia do zapewnienia ciągłości realizacji procesów krytycznych, takich jak działanie systemów i procesów produkcyjnych. Konieczność izolacji zwiększa zainteresowanie zdalnym kupnem produktów i usług, co wymusza także pełną zdalną obsługę klientów, zdalną weryfikację tożsamości i potwierdzanie dokumentów poprzez wykorzystanie podpisów cyfrowych.

W takich warunkach istotną rolę odgrywa szybkość reakcji organizacji na zmiany zachowań klientów i procesów biznesowych. Korzystanie z tradycyjnych rozwiązań IT w takiej sytuacji może okazać się niewystarczające. W tradycyjnym modelu, w przeciwieństwie do rozwiązań chmurowych, procesy wymagają planowania z dużym wyprzedzeniem, co ogranicza możliwość elastycznego reagowania i dostosowywanie zasobów do aktualnych potrzeb przedsiębiorstwa.

Źródło: inf. prasowa
Fot. Mat. prasowe PKO BP
Share.

Zostaw komentarz