#JeszczeBędziePrzepięknie – pod takim hasłem ruszyła kolejna akcja Banku BNP Paribas, która jest formą wsparcia w czasie epidemii i wpisuje się w dotychczasowe działania banku na rzecz walki z koronawirusem. Motywem przewodnim działań jest znana piosenka zespołu Tilt „Jeszcze będzie przepięknie”.
Spis treści:
„Wspieramy walkę z COVID-19”
Świat codzienny, znany i bliski, dziś jest niedostępny. Zmieniła go epidemia, ale nie na zawsze. W Banku BNP Paribas od początku aktywnie działamy, by wspierać na wiele sposobów i w wielu obszarach w tym wyjątkowym czasie.
– „Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie” – słowa piosenki, które dodają otuchy i pozwalają uwierzyć, że wrócimy do normalności. Jestem przekonany, że będzie to inna normalność niż ta, którą pamiętamy. Wrócimy do normalności opartej na wartościach, zaufaniu i wspólnocie, a nie do wyimaginowanego „lepszego jutra”. Do codzienności, razem z jej niedogodnościami i utrudnieniami, ale jakże przepięknej. Wspieramy walkę z COVID-19 w tym trudnym okresie na wielu płaszczyznach, tym działaniem chcemy dać nadzieję i nieść pozytywne emocje nam wszystkim, którzy tego bardzo potrzebujemy w obecnej sytuacji – mówi Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.
Zachęcamy do obejrzenia filmu w ramach akcji #JeszczeBędziePrzepięknie.
Działania pomocowe banku
Bank BNP Paribas włączył się w bezpośrednie wsparcie finansowe na rzecz zapobiegania rozprzestrzenianiu się COVID-19, m.in. finansując zakup łącznie 1500 testów, kupując 20 000 maseczek dla służby zdrowia. W ramach walki z wykluczeniem cyfrowym BNP Paribas zdecydował o przekazaniu na ten cel 150 bankowych komputerów, które trafią do organizacji partnerskich Banku i Fundacji BNP Paribas, stypendystów Programu Klasa oraz potrzebujących szkół i placówek opiekuńczo – wychowawczych, z którymi współpracują bankowi wolontariusze.
Bank podjął też działania w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie klientów oraz pracowników, m.in. wprowadził ograniczenie w liczbie osób w oddziałach, zmienił ich godziny otwarcia, wyposażył w ochronne szyby plexi. Jednocześnie bank zachęca klientów do ograniczenia wizyt w oddziałach oraz korzystania z innych kanałów obsługi tj. bankomatów i wpłatomatów, bankowości internetowej GOonline i mobilnej GOmobile, natomiast w sklepach do korzystania z płatności za pomocą kart płatniczych i Blika oraz elektronicznych portfeli Apple Pay i Google Pay zamiast gotówki. Pracownicy BNP Paribas mają możliwość wykonywania obowiązków zdalnie.
Bank wspiera klientów dotkniętych skutkami pandemii koronawirusa oferując im czasowe ułatwienia w spłacie zobowiązań oraz wdraża pakiet działań pomocowych dla klientów indywidualnych i przedsiębiorców.
Aktywne wsparcie firm
Z myślą o klientach MSP i korporacyjnych bank zorganizował webinarium na temat rozwiązań prawnych na czas epidemii w obszarze prawa pracy i z uwzględnieniem dofinansowania do wynagrodzeń pracowników. Oprócz tego bank zdecydował o uruchomieniu kanału podcastów na Spotify w ramach kontynuacji cyklu BNP Paribas Talks, gdzie można posłuchać rozmów z przedstawicielami świata kultury, biznesu, literatury.
Działania Banku w Polsce wpisują się w aktywne wsparcie Grupy BNP Paribas, która m.in. przekazała Instytutowi Pasteura w Paryżu 1 mln EUR na badania naukowe nad koronawirusem. Grupa na świecie wspiera szpitale, ale też najbardziej potrzebujące grupy społeczne, w tym m.in. te zmagające się z wykluczeniem cyfrowym.