CMO as a service - innowacyjna usługa dla startupów i małych firm

CMO as a service - innowacyjna usługa dla startupów i małych firm

Młodzi przedsiębiorcy w początkowej fazie swojej działalności oprócz tego, że muszą podejmować trudne, często decydujące o losach firmy decyzje, to do tego zazwyczaj borykają się z ograniczonymi środkami na to aby móc rozwijać firmę zgodnie ze swoimi założeniami. Marketing? Zawsze na samym końcu – można usłyszeć w rozmowach. Nie mamy budżetu na specjalistę czy specjalistów. Z rozwiązaniem przychodzi Somebetter – agencja działająca w systemie CMO as a service.

Co oznacza CMO as a service?

W rozumieniu agencji Somebetter ten skrót to nic innego jak wewnętrzny dział marketingu Twojej firmy, z tą różnicą, że nie musisz już zatrudniać wspomnianego wcześniej specjalisty czy kilku specjalistów. Firmy mogą korzystać z jakości usług marketingowych dotychczas zarezerwowanych dla wielkich korporacji dysponujących wielomilionowymi budżetami.

Łączymy to co najlepsze: specjalistyczną wiedzę i doświadczenie agencji oraz zrozumienie biznesu i kompleksowe podejście wewnętrznego działu marketingu – mówi Wojciech Oleksiejuk, Chief Operating Officer.

Jak pomożemy Twojej firmie?

Somebetter w jednej prostej miesięcznej opłacie oferuje dostęp do wielu rozwiązań, które osobno kosztowałyby dużo więcej: agencja PR, performance, branding czy audyty UX. Reagując na potrzeby rynku opracował ofertę, która jest dedykowana dla małych firm.

Z jednej strony startup nie potrzebuje (i zazwyczaj nie ma tyle funduszy) na przykład konsultingu/brandingu za kilkadziesiąt tysięcy złotych, z drugiej potrzebuje usługi na profesjonalnym poziomie, a nie przypadkowego wsparcia. Krótko mówiąc na rynku występuje ogromna asymetria usług. My zapewniamy jakość dopasowaną do potrzeb start’upów w dużo niższej cenie – dodaje Oleksiejuk.

Innym istotnym zagadnieniem, na które reaguje Somebetter jest usunięcie “problemu agencji” czyli konfliktu interesów wynikającego ze specjalizacji agencji. Agencja specjalizująca się w reklamach płatnych Facebook Ads będzie promowała to rozwiązanie z racji tego, że otrzymuje za to prowizję mimo, że lepsze efekty można byłoby uzyskać na innych platformach lub łącząc różne działania. Dzięki temu efektywność kampanii Facebook Ads będzie większa, ale zmniejszy się budżet w tym kanale, a co za tym idzie zyski agencji.

Należy wspomnieć także, że profesjonalna koordynacja działań w różnych obszarach daje nam efekt synergii, a więc krótko mówiąc lepsze wyniki, ale także i bezpieczeństwo związane z dynamicznie zmieniającą się branżą marketingową. Szczególnie, gdy opieramy marketing tylko na jednym kanale – wówczas na przykład zmiany regulaminów, blokady kont na poszczególnych platformach powodują, że z dnia na dzień możemy stracić cały ruch. To istotne, aby tego unikać – wyjaśnia Wojciech Oleksiejuk.

Strategia – dlaczego to takie ważne?

Strategia to jeden z największych błędów w małych firmach. Doświadczenie pokazuje, że większość początkujących firm nie ma do tego kompetencji, a często nawiązana wyrywkowo współpraca z przypadkowymi agencjami prowadzi zazwyczaj do nieefektywnego wykorzystania budżetu.

Rozumiemy potrzeby startupów, znamy wiele przykładów firm z wartościowym, innowacyjnym produktem czy technologią, której nie mogli sprzedać bo brakowało podstaw. Fajne rozwiązanie, o którym nikt nie wiedział, albo było komunikowane w sposób niezrozumiały dla klienta docelowego. W Somebetter wiemy jak testować hipotezy biznesowe, jak pozyskiwać pierwszych subskrybentów czy beta-testerów. Rozumiemy, że firmy na tym etapie rozwoju mają ograniczone środki i skupiamy się na jak najbardziej efektywnym ich wykorzystaniu – podsumowuje Oleksiejuk.

Szczegółowa oferta agencji Somebetter jest dostępna na stronie www.somebetter.pl. Dla pierwszych 5 klientów z kodem: “Allebiznes” (należy wpisać w treści wiadomości) oferujemy 1000 zł netto zniżki na 3 miesiące korzystania z usługi niezależnie od pakietu.

Fot. Austin Distel/Unsplash
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Oprogramowanie CRM w pracy zdalnej

Oprogramowanie CRM w pracy zdalnej

Obecnie znacząca większość czynności związanych z obsługą klienta przenosi się do Internetu. Tradycyjne sposoby na kontakt z naszymi usługobiorcami coraz częściej zostają uzupełnione o innowacyjne technologie sieciowe. Jeżeli zależy nam, aby w rzeczywistości wirtualnej docierać do klienta równie skutecznie, system informatyczny naszej firmy powinien zawierać w swojej infrastrukturze oprogramowanie CRM. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Marketing afiliacyjny, czyli jak przestałem się martwić i zacząłem zarabiać online

Marketing afiliacyjny, czyli jak przestałem się martwić i zacząłem zarabiać online

Marketing afiliacyjny najłatwiej przedstawić na przykładzie sytuacji, w której wychodzisz ze sklepu ze swoją ulubioną kanapką w ręce. Teraz wyobraź sobie, że nagle podchodzi do ciebie mężczyzna, pytając, czy mógłbyś podzielić się informacją, skąd masz swój przysmak. “Tam, sto metrów stąd”, mówisz, po czym dopowiadasz szybko “powiedz, że to Tomek polecił ci tę kanapkę”. Po kilku minutach dostajesz informację, że procent z zakupu nieznanego mężczyzny, jest teraz na twoim koncie bankowym. Przenieś tę sytuację do świata online.

Jak to działa?

Marketerzy afiliacyjni (wydawcy) są opłacani za kierowanie nowych klientów do firm, produktów, czy usług, za pośrednictwem linków afiliacyjnych, umieszczanych na blogach, stronach internetowych, wiadomościach e-mail, forach, czy postach w mediach społecznościowych.

Taka relacja może przybierać różne formy. Możesz współpracować z taką witryną jak Amazon, gdzie będziesz otrzymywać procent od każdego zakupu dokonanego przez twojego obserwującego za pośrednictwem linków afiliacyjnych. Możesz też dołączyć do sieci afiliacyjnej, takiej jak MyLead, w której sam będziesz decydować o tym:

  • za jaką akcję otrzymasz pieniądze – wypłatą może być procent od sprzedaży, ale też wykonanie akcji, np. zarejestrowanie się na dany portal, przejście poziomu w grze, czy zapisanie się do newslettera,
  • jaki produkt będziesz promować – MyLead oferuje ponad 3000 programów afiliacyjnych z ponad tuzina różnych kategorii, niezależnie od twoich zainteresowań, czy niszy, znajdziesz coś dla siebie,
  • w jaki sposób będziesz to robić – sposobów na promowanie jest nawet więcej niż samych programów, najprostszym jest udostępniane swojego linku afiliacyjnego na różnych forach, stronach, czy social mediach, ale MyLead zawsze podpowie ci, jak skutecznie promować.

MyLead to sieć, która świetnie radzi sobie na rynku globalnym, wspierając każdego w jego afiliacyjnych ambicjach. Ponad 3000 programów afiliacyjnych, 200 tysięcy wydawców z całego świata, ale przede wszystkim nieustanne wsparcie i system nauki, dzięki którym nawet najbardziej początkujący afiliant będzie w stanie zarobić.

Do MyLead możesz dołączyć za darmo już teraz, klikając tutaj:

Marketing afiliacyjny to tak naprawdę forma samozatrudnienia, która nie wymaga od osoby produkcji, magazynowania, czy wysyłania zapasów produktów.

Czy to działa?

Marketing afiliacyjny to logiczny i elastyczny model sprzedażowy, który tworzy wiele strumieni dochodów.

Nie należy jednak myśleć, że to model dochodu łatwego i szybkiego. Zarabianie na marketingu afiliacyjnym wymaga:

  • badania wzorców ruchu w sieci i zainteresowań obserwujących,
  • utrzymania relacji z obserwującymi, którzy klikają w linki afiliacyjne,
  • zrozumienia i wykorzystania optymalizacji wyszukiwarek i marketingu w mediach społecznościowych, aby konsekwentnie przyciągać nowych obserwujących i generować dodatkowe dochody.

Tak, marketing afiliacyjny działa i stanowi opłacalną opcję dochodu, ale wymaga też poświęcenia czasu i zaangażowania.

Plusy i minusy bycia wydawcą afiliacyjnym

Jak każda forma samozatrudnienia lub model biznesowy, marketing afiliacyjny ma zarówno zalety i wady. Zrozumienie ich pomoże ci zdecydować, czy bycie wydawcą pasuje do twoich celów finansowych i biznesowych.

Dlaczego warto wejść w marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny jest idealny dla osób zorientowanych w świecie social mediów, blogerów, przedsiębiorców informacyjnych, czy ludzi tworzących własne zasoby cyfrowe, takie jak kanał na YouTubie.

Istnieje wiele aspektów, które sprawiają, że marketing afiliacyjny to dobry, domowy model biznesowy:

  • niskie lub brak kosztów ogólnych – dołączenie do sieci afiliacyjnej, takiej jak MyLead jest bezpłatne, więc koszty mogą ewentualnie wiązać się z metodami marketingowymi, na przykład prowadzeniem własnej strony internetowej,
  • brak produktów fizycznych – nie ma potrzeby tworzenia produktu, czy usługi, ponieważ wybierasz gotowy program afiliacyjny, czyli coś, co już istnieje i należy do danej marki – nie musisz więc martwić się o magazynowanie, wysyłkę, czy ewentualne zwroty produktów,
  • elastyczność – to jeden z głównych powodów, dla których ludzie decydują się na zostanie wydawcą afiliacyjnym – możesz pracować w dowolnym czasie, z dowolnego miejsca na świecie, masz internet – zarabiasz,
  • dochód pasywny – marketing afiliacyjny to potencjalnie świetny przykład dochodu pasywnego, gdy już zbudujesz zaufanie wśród swojej bazę odbiorców, to twoje linki zarabiają, a pamiętaj, one nigdy nie śpią!

Oprócz wyżej wymienionych zalet, warto podkreślić, że promować programy można na swoich stronach internetowych, blogach, ale zarabianie możliwe jest też bez konieczności bycia właścicielem portalu. Linki partnerskie można udostępniać w prywatnych wiadomościach do znajomych, jako sygnaturki na forach internetowych, grupach na Facebook.com, w mailach. Jak widać, możliwości jest nieskończenie wiele.

Jakie są wady marketingu afiliacyjnego?

Jak każdy model biznesowy, marketing afiliacyjny niesie ze sobą wyzwania, którym należy sprostać. Są to między innymi:

  • czas – potrzeba zaangażowania i eksperymentów, aby wygenerować ruch potrzebny do uzyskania dochodu,
  • konkurencja – marketing afiliacyjny jest wysoce konkurencyjny, wiele podmiotów stowarzyszonych promuje te same produkty i konkuruje o ten sam ruch i niszę,
  • brak własności – pamiętaj, że klient w ostateczności zawsze należy do firmy, dzięki statystykom dowiesz się, ile sprzedaży dokonano dla danego produktu, ale w większości przypadków nie będziesz mieć informacji o tym, kto dokonał zakupu, to może stanowić utrudnienie dla realizowania cyklicznych kampanii.

Bądź skutecznym wydawcą od początku!

Uzyskanie stałego dochodu z marketingu afiliacyjnego może okazać się osobistym wyzwaniem, a próba wyróżnienia się na tle innych marketerów promujących te same produkty może nie ułatwić tego zadania. Po utworzeniu strony internetowej, bloga, czy kanału na mediach społecznościowych, podejmij kroki, dzięki którym odniesiesz sukces i wygenerujesz źródło dochodów.

Buduj zaufanie

Spróbuj kupować produkty, które będziesz promować, aby osobiście potwierdzić ich jakość. Możesz być oceniany na podstawie promowanego produktu lub usługi, więc skup się na jakości i rekomendacjach, a nie tylko na potencjale zarobkowym. Gdy twoi obserwatorzy zaufają twoim rekomendacjom, będą bardziej skłonni do zakupów od Ciebie w przyszłości.

Miej markę i niszę

Wybieraj takie programy partnerskie, które pasują do Twojej niszy i treści twojego bloga czy strony. Nie polegaj wyłącznie na SEO lub mediach społecznościowych, aby przyciągnąć ludzi do twojej witryny i skierowań do partnerów. Dowiedz się, kto jest twoim rynkiem docelowym, gdzie możesz znaleźć odbiorców i jak zachęcić użytkowników do swojej strony.

Śledź ruch i zarobki

Monitoruj sukces programów afiliacyjnych, które zdecydowałeś się promować. Ten podpunkt szczególnie sprawdzi się w sytuacji, w której prowadzisz więcej niż jedną kampanię, a zdecydowana większość wydawców właśnie na to się decyduje. Dowiedz się, które z twoich wybranych programów cieszą się największą popularnością wśród twoich obserwujących. Dzięki temu będziesz mógł z większą łatwością zaplanować przyszłe kampanie.

Wybór sieci

Jeśli zdecydujesz się na zostanie wydawcą afiliacyjnym, pamiętaj że z początku nie jest to szybki i automatyczny model biznesowy. Jednak przy dołączeniu do odpowiedniej sieci afiliacyjnej, cały proces zarabiania online będzie prosty i przyjemny. Wybierz sieć taką jak MyLead, która oferuje mnóstwo materiałów z poradami, przykładami i wyjaśnieniami, jak zarabiać na marketingu afiliacyjnym. Jeśli do tego dorzucimy support, który wspomoże każdego wydawcę, otrzymamy sieć prawdziwie wartą dołączenia.

Pamiętaj, że współpraca z MyLead jest bezpłatna, a zarejestrujesz się, klikając tutaj:

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

W którym banku można znaleźć najtańsze kredyty?

W którym banku można znaleźć najtańsze kredyty?

Zaciągając kredyt, z pewnością będziemy zwracać bardzo dużą uwagę na jego ostateczny koszt. Jest to zrozumiałe – nikt nie chce przecież niepotrzebnie przepłacać na kredycie. Są inne aspekty, które mają znaczenie przy wyborze kredytu, takie jak jego maksymalna kwota czy wymagania wobec kredytobiorcy, ale koszt zobowiązania w wielu przypadkach będzie najważniejszy. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jakie kołdry satynowe są dostępne w Rybniku?

Jakie kołdry satynowe są dostępne w Rybniku?

Alergia to jedna z chorób, które śmiało można zaliczyć do cywilizacyjnych. Drobnoustroje, związki chemiczne czy organiczne, z którymi organizm ludzki doskonale radził sobie przez tysiąclecia, obecnie mu szkodzą. Aby zapobiec nieprzyjemnym objawom alergii konieczne staje się korzystanie z przedmiotów, kosmetyków oraz pokarmów hipoalergicznych. O obniżenie alergenów w środowisku alergika należy dbać nie tylko w ciągu dnia ale także nocą. Jednym z elementów zapewniających komfortowy sen jest hipoalergiczna kołdra satynowa. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

InPost – wygoda, której potrzebuje Twoja firma

InPost – wygoda, której potrzebuje Twoja firma

Dzięki firmie InPost, nadawanie oraz odbieranie paczek zyskało nowy poziom jakości. Każdemu zależy na jak najszybszym otrzymaniu zamówienia oraz sprawnym nadaniu paczki, które oszczędzi stania w kolejkach na poczcie. InPost stworzył rozwiązanie, które łączy oba te aspekty. Jeśli poszukujesz wygodnej i nowoczesnej firmy kurierskiej do Twojej firmy – InPost jest rozwiązaniem. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *