Im więcej reklam pojawia się w sieci, tym trudniej trafić do potencjalnych odbiorców. Rosnąca stale na rynku konkurencja sprawia, że wiele tradycyjnych metod stało się nieadekwatnych i nie przynosi spodziewanego efektu – czyli nie zwiększa sprzedaży, nie rozwija marki, nie generuje dochodu. I dlatego właśnie coraz częściej strategię marketingową buduje się wykorzystując content marketing. Choć wymaga on wiele pracy i nie daje natychmiastowych efektów, to przynosi długofalowe korzyści, a tym samym pozwala generować duże przychody.
Co to jest content marketing?
Przede wszystkim ta strategia wykorzystuje rzetelne, wartościowe i angażujące treści do tego, by trafiać do konkretnych grup odbiorców. Tym samym można skutecznie zwiększać sprzedaż. Te działania mają na celu przekonanie potencjalnych klientów do danej marki, produktu lub usługi poprzez budowanie zaufania i lojalności odbiorców. Dzięki temu wracają oni na konkretną stronę, a treści traktują jako rzetelne źródło wiedzy. Z pewnością agencja content marketingu pomoże opracować skuteczną strategię, która przyniesie efekt – rozpoznawalność, klientów i oczywiście dochody.
Klient jest najważniejszy
Content marketing ma na celu przede wszystkim sprawić, by klient wrócił, ponownie wydał pieniądze, a także polecał daną stronę czy firmę innym odbiorcom. I dlatego właśnie agencja e-commerce Harbingers.io może pomóc zbudować skuteczne treści, które będą wartościowe, przydatne i udostępniane innym. W ten sposób można skutecznie ugruntować pozycję marki na rynku, a także zadbać o rozpoznawalność. Dobre treści stają się viralami, a tym samym żyją w sieci swoim życiem, ale stale pracują na dochody firmy – na przykład zwiększają sprzedaż. Wysokiej jakości treści content marketingowe mogą mieć postać artykułów, materiałów wideo, audio, infografik. Pojawiają się również w różnych kanałach dystrybucji i dzięki temu mogą trafiać do bardzo różnych odbiorców. Z zasady, im głośniej będzie o naszych treściach, tym lepszy efekt uzyskamy.
Korzyści płynące z content marketingu
Przede wszystkim content marketing pozwala wygenerować organiczny ruch na stronie czy w mediach społecznościowych i co istotne, utrzymywać go przez długi czas. Trzeba oczywiście zawsze dbać o doskonałą jakość materiałów, dobór wartościowych treści oraz budowanie strategii wokół uniwersalnych tematów, które są interesujące dla odbiorców. Wówczas ruch z wyszukiwarek będzie przekładać się w prostej linii na pasywne dochody i sprzedaż. Należy jednak mieć świadomość, że jest to działanie długofalowe i dlatego warto współpracować w tym aspekcie z profesjonalną agencją lub też wydzielić w firmie osobę do tworzenia i obsługi contentu. Gdy już rozwiniemy kanały komunikacji marketingowej, treści zostaną zauważone i będą docierać tam, gdzie chcemy. Kolejną zaletą content marketingu jest również jego cena. Koszt działań jest dużo niższy niż w przypadku reklam, a z drugiej strony staje się zdecydowanie bardziej efektywny na przykład w generowaniu leadów. Najczęściej marki bazują na takich narzędziach jak blogi, posty w social media, e-maile, newslettery czy e-booki, ale warto zadbać nie tylko o treści. Ważne są zdjęcia, prezentacje multimedialne, GIFy czy coraz popularniejsze podcasty. Odpowiednio przemyślana strategia to prosta droga do sukcesu. Oczywiście forma musi być zawsze dobrana do rodzaju prowadzonej działalności oraz tego, do jakiego klienta chcemy trafić. Podstawową zasadą content marketingu jest naturalność. Ona pozwala zdobyć zaufanie odbiorców oraz sprawia, że wizerunek marki idealnie pasuje do jej działalności.