Czy influencer musi być realną postacią?

Czy influencer musi być realną postacią?

Wirtualni influencerzy? Czy jest różnica między tymi którzy istnieją naprawdę, a tymi stworzonymi wyłącznie na potrzeby mediów społecznościowych? Nad tym zagadnieniem zostały przeprowadzone szczegółowe badania.

Lil Miguela – pierwsza fikcyjna influencerka

W 2016 roku pojawiła się fikcyjna 19-nastolatka, która została stworzona przez amerykański start-up z Los Angeles. Jej portfolio mogłoby zawstydzić nie jedną modelkę, gdyż Lil Miquela do tej pory wystąpiła w teledyskach na YouTube, ma swoją playlistę na Spotify, ma własny sklep odzieżowy i współpracuje z najbardziej znanymi markami jakimi są między innymi Prada, Gucci czy też Calvin Klein. Ta sama firma stworzyła również wirtualną postać Blawko, która aktualnie pozostaje w związku z innym wytworem jakim jest Bermuda. Wszyscy oni cieszą się ogromnym zainteresowaniem na Instagramie i stale podejmują nowe współprace między innymi z odzieżowymi gigantami.

Jeśli przyjrzeć się naszemu rodzimemu rynkowi, to tutaj jednak można mówić o porażce. Mianowicie wykreowana w technologii 3D Sara Kosmos zyskała jedynie 1,8 tys. obserwujących, a jej konto nie jest obecnie aktualizowane.


Jak zbudować pewność i wiarę w siebie? Sprawdź tutaj


Jakie wnioski można wysnuć?

Z przeprowadzonych badań wynikły wnioski, które mogą zaskoczyć. Mianowicie dla większości osób nie ma większego znaczenia czy postać z Instagrama czy innej reklamy jest postacią realną. Tą tezę ostatecznie potwierdziło przeprowadzone badanie. Przeprowadzono ankietę, której uczestnicy mieli ocenić profil supermodelki Shudu. Ankietowanych podzielono na dwie grupy. Pierwsza wiedziała, że jest to postać fikcyjna, a druga nie miała o tym pojęcia. Wynik? Ponad 60% badanych z obu grupo powiedziało, że modelka jest nie tylko atrakcyjna, ale również że budzi zaufanie i zna się na modelingu.

Istnieje jednak pewne zagrożenie dla osób kreujących takie avatary. Otóż osoby, które obserwują ich konta i nie mają świadomości, że te postaci nie istnieją naprawdę mogą w późniejszym czasie poczuć się oszukani i rozczarowani. Co więcej może wystąpić tutaj efekt doliny niesamowitości. Czyli czym bardziej postać fikcyjna jest zbliżona wyglądem do prawdziwego człowieka tym większy dyskomfort wywołuje u odbiorcy.

Źródło: wirtualnemedia.pl
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kilka słów o bezpieczeństwie marki w sieci. Wypowiedź Isabel Massey z Diageo oraz Jane Wakely z Marsa

Kilka słów o bezpieczeństwie marki w sieci. Wypowiedź Isabel Massey z Diageo oraz Jane Wakely z Marsa

Media społecznościowe, a w szczególności znane platformy takie jak Facebook czy YouTube, zarabiają duże pieniądze na reklamodawcach, promujących się w Internecie. Okres pandemii szczególnie sprzyja przeniesieniu działań marketingowych do sieci. Jednak zastrzeżenia wielu przedstawicieli znanych marek, budzi sposób, w jaki administratorzy dbają o bezpieczeństwo i pozytywny wizerunek tych firm, dzięki którym mogą czerpać profity z reklamy. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Burda planuje zainwestować w Polsce ponad 250 milionów złotych w sektor technologiczny i e-commerce

Burda planuje zainwestować w Polsce ponad 250 milionów złotych w sektor technologiczny i e-commerce

BurdaInternational, która zarządza zagraniczną działalnością firmy mediowo-technologicznej Hubert Burda Media zainwestuje w Polsce ponad 250 milionów zł. Elementem 5-letniej strategii inwestycyjnej jest plan uruchomienia w Rzeszowie E-commerce Excellence Hub, który będzie wspierał międzynarodowy rozwój firmy w obszarach nowych technologii i e-commerce. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prof. Robert Kozielski: Marketing to przede wszystkim stan umysłu

Prof. Robert Kozielski: Marketing to przede wszystkim stan umysłu

– Dobry marketer winien mieć wiedzę ekonomiczną, znać podstawowe teorie, koncepcje ze sfery filozofii, socjologii, antropologii, ale także matematyki, logiki – mówi profesor Robert Kozielski, zwracając uwagę, że marketing to nie tylko narzędzia, ale przede wszystkim podejście do klienta. (więcej…)

Skomentuj

1 Komentarz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak będzie wyglądać przyszłość marketingu? Opowiadają naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego [RECENZJA]

Jak będzie wyglądać przyszłość marketingu? Opowiadają naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego [RECENZJA]

Marketing – proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość. Tyle mówi na ten temat guru marketingu Philip Kotler. A co na temat współczesnego marketingu mają do powiedzenia Polacy? By się przekonać, należy sięgnąć po publikację „Przyszłość marketingu. Koncepcje, metody, technologie. Teoria i zastosowanie”. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Światem rządzi e-commerce? Podsumowanie 3. edycji Golden Marketing Conference

Światem rządzi e-commerce? Podsumowanie 3. edycji Golden Marketing Conference

Na to wszystko wskazuje, a przynajmniej w świecie marketingu. To właśnie bardzo prężnie rozwijające się w ostatnich miesiącach środowisko e-commerce zdominowało trzecią już edycję bezpłatnej konferencji online, GMC Live! Twórca jednej z największych konferencji marketingowych w Polsce, Grupa MTP, postanowił czasowo przenieść swój format do sieci i robić to co umie najlepiej – przekazać wiedzę, podzielić się trendami i zainspirować do działania. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Już w czwartek GMC Live! vol.3! Sprawdź, co organizatorzy przygotowali dla jego uczestników

Już w czwartek GMC Live! vol.3! Sprawdź, co organizatorzy przygotowali dla jego uczestników

Trzecia już odsłona Golden Marketing Conference online – GMC Live! odbędzie się 3 grudnia i tak samo jak w przypadku poprzednich edycji będzie bezpłatnie transmitowana w internecie na kanałach Facebook oraz YouTube GMC. Organizator Golden Marketing Conference, Grupa MTP, zaprezentuje trzynaście tematów marketingowych, które pozwolą na lepsze dopasowanie Twojej oferty biznesowej, komunikacji i obranej strategii do grupy docelowej. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *