Czy influencer musi być realną postacią?

Czy influencer musi być realną postacią?

Wirtualni influencerzy? Czy jest różnica między tymi którzy istnieją naprawdę, a tymi stworzonymi wyłącznie na potrzeby mediów społecznościowych? Nad tym zagadnieniem zostały przeprowadzone szczegółowe badania.

Lil Miguela – pierwsza fikcyjna influencerka

W 2016 roku pojawiła się fikcyjna 19-nastolatka, która została stworzona przez amerykański start-up z Los Angeles. Jej portfolio mogłoby zawstydzić nie jedną modelkę, gdyż Lil Miquela do tej pory wystąpiła w teledyskach na YouTube, ma swoją playlistę na Spotify, ma własny sklep odzieżowy i współpracuje z najbardziej znanymi markami jakimi są między innymi Prada, Gucci czy też Calvin Klein. Ta sama firma stworzyła również wirtualną postać Blawko, która aktualnie pozostaje w związku z innym wytworem jakim jest Bermuda. Wszyscy oni cieszą się ogromnym zainteresowaniem na Instagramie i stale podejmują nowe współprace między innymi z odzieżowymi gigantami.

Jeśli przyjrzeć się naszemu rodzimemu rynkowi, to tutaj jednak można mówić o porażce. Mianowicie wykreowana w technologii 3D Sara Kosmos zyskała jedynie 1,8 tys. obserwujących, a jej konto nie jest obecnie aktualizowane.


Jak zbudować pewność i wiarę w siebie? Sprawdź tutaj


Jakie wnioski można wysnuć?

Z przeprowadzonych badań wynikły wnioski, które mogą zaskoczyć. Mianowicie dla większości osób nie ma większego znaczenia czy postać z Instagrama czy innej reklamy jest postacią realną. Tą tezę ostatecznie potwierdziło przeprowadzone badanie. Przeprowadzono ankietę, której uczestnicy mieli ocenić profil supermodelki Shudu. Ankietowanych podzielono na dwie grupy. Pierwsza wiedziała, że jest to postać fikcyjna, a druga nie miała o tym pojęcia. Wynik? Ponad 60% badanych z obu grupo powiedziało, że modelka jest nie tylko atrakcyjna, ale również że budzi zaufanie i zna się na modelingu.

Istnieje jednak pewne zagrożenie dla osób kreujących takie avatary. Otóż osoby, które obserwują ich konta i nie mają świadomości, że te postaci nie istnieją naprawdę mogą w późniejszym czasie poczuć się oszukani i rozczarowani. Co więcej może wystąpić tutaj efekt doliny niesamowitości. Czyli czym bardziej postać fikcyjna jest zbliżona wyglądem do prawdziwego człowieka tym większy dyskomfort wywołuje u odbiorcy.

Źródło: wirtualnemedia.pl
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Raport Deloitte: Pandemia pozytywnie wpłynęła na działy marketingu. Rośnie ich znaczenie w firmach

Raport Deloitte: Pandemia pozytywnie wpłynęła na działy marketingu. Rośnie ich znaczenie w firmach

Nowe wyzwania, którym musiaływ pandemii stawić czoła działy marketingu, sprawiły, że znacząco wzrósł poziom zaufania do nich. Z drugiej edycji badania liderów marketingu w Polsce „CMO Survey 2021” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte Digital we współpracy z HRK oraz SKM SAR wynika również, że 72 proc. badanych marketerów uważa, że mają duży wpływ na biznesowy sukces przedsiębiorstwa. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

To mózg jest przyszłością sprzedaży. Niemcy już wiedzą, jak do niego trafić [RECENZJA]

To mózg jest przyszłością sprzedaży. Niemcy już wiedzą, jak do niego trafić [RECENZJA]

Ludzkie ciało jest niesamowite. Potrafimy pisać, czytać, widzieć i, co najważniejsze, rozumieć. Mózg to organ, którego nie potrafimy w pełni wykorzystać, a i tak robi genialne rzeczy. Troje niemieckich ekspertów od marketingu przyjrzało się mózgowi bliżej i tak powstała książka „Neuromarketing w Internecie”, która przybliża nam nieoczywiste fakty i sposoby wykorzystania mózgów w sprzedaży. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media zyskały na znaczeniu przez pandemię. Firmy przekonują się do komunikacji w Internecie

Social media zyskały na znaczeniu przez pandemię. Firmy przekonują się do komunikacji w Internecie

Wzrost znaczenia kanału wideo i InstaStories, do którego coraz większą wagę przykładają marki, a także dynamiczny wzrost form audio, głównie podcastów – to efekt pandemii, która bardzo wzmocniła znaczenie mediów społecznościowych w marketingu. Obecność w social mediach stała się koniecznością nawet dla tych marek, które wcześniej podchodziły do nich niechętnie. – Firmy, które w przyspieszonym tempie migrowały do internetu, wygenerowały też duże zapotrzebowanie na usługi takie jak marketing automation czy digital marketing, przez co na rynku powoli daje się we znaki brak rąk do pracy – zauważa prezes iPresso Marketing Automation Michał Wojciechowski. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kilka słów o bezpieczeństwie marki w sieci. Wypowiedź Isabel Massey z Diageo oraz Jane Wakely z Marsa

Kilka słów o bezpieczeństwie marki w sieci. Wypowiedź Isabel Massey z Diageo oraz Jane Wakely z Marsa

Media społecznościowe, a w szczególności znane platformy takie jak Facebook czy YouTube, zarabiają duże pieniądze na reklamodawcach, promujących się w Internecie. Okres pandemii szczególnie sprzyja przeniesieniu działań marketingowych do sieci. Jednak zastrzeżenia wielu przedstawicieli znanych marek, budzi sposób, w jaki administratorzy dbają o bezpieczeństwo i pozytywny wizerunek tych firm, dzięki którym mogą czerpać profity z reklamy. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Burda planuje zainwestować w Polsce ponad 250 milionów złotych w sektor technologiczny i e-commerce

Burda planuje zainwestować w Polsce ponad 250 milionów złotych w sektor technologiczny i e-commerce

BurdaInternational, która zarządza zagraniczną działalnością firmy mediowo-technologicznej Hubert Burda Media zainwestuje w Polsce ponad 250 milionów zł. Elementem 5-letniej strategii inwestycyjnej jest plan uruchomienia w Rzeszowie E-commerce Excellence Hub, który będzie wspierał międzynarodowy rozwój firmy w obszarach nowych technologii i e-commerce. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prof. Robert Kozielski: Marketing to przede wszystkim stan umysłu

Prof. Robert Kozielski: Marketing to przede wszystkim stan umysłu

– Dobry marketer winien mieć wiedzę ekonomiczną, znać podstawowe teorie, koncepcje ze sfery filozofii, socjologii, antropologii, ale także matematyki, logiki – mówi profesor Robert Kozielski, zwracając uwagę, że marketing to nie tylko narzędzia, ale przede wszystkim podejście do klienta. (więcej…)

Skomentuj

1 Komentarz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *