Pojawiły się najnowsze rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych prezesa UOKiK.
Ostatnio było głośno o sprawie nakładanych kar na influancerów i reklamodawców w kwestii niewystarczającego oznaczenia reklam w mediach. W związku z tym opublikowane zostały specjalne wytyczne. “Dokument zawiera nie tylko ważne definicje czy regulacje prawne i konsekwencje, jakie można ponieść w związku z kryptoreklamą, ale także konkretne przykłady oznaczeń materiałów reklamowych w różnych mediach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, TikTok, YouTube i inne, wraz z podaniem praktycznego schematu działań do każdego z nich” – dodaje Prezes UOKiK.
Od dziś nie ma znaczenia w jaki sposób została zawarta umowa i czy jako influancer otrzymujesz wynagrodzenie finansowe czy też barterowe (produkt w zamian za reklamę). Czerpiąc z tego korzyści materialne trzeba oznaczać posty. A rekomendowane określenia to między innymi:
#reklama lub [REKLAMA],
#materiałreklamowy lub [MATERIAŁ REKLAMOWY],
#współpracareklamowa lub [WSPÓŁPRACA REKLAMOWA],
Płatna współpraca z marką XYZ,
Reklama marki XYZ.
Zobacz filmik 👇🏼👇🏼👇🏼
Jeden komentarz
Wreszcie UOKiK wziął się za influencośtamnierobów. Brawo UOKiK.