Firmy kurierskie inwestują w rozwój punktów partnerskich. „Główna zaleta to elastyczność”

Firmy kurierskie inwestują w rozwój punktów partnerskich. „Główna zaleta to elastyczność”

Szybki rozwój internetowego handlu, który dodatkowo napędziła pandemia SARS-CoV-2, wymusza na operatorach logistycznych inwestycje w rozwiązania pozwalające im usprawnić dostawy do klientów. Jednym z takich obszarów są sieci punktów partnerskich, coraz chętniej wybierane przez konsumentów zamawiających online.

E-commerce coraz popularniejsze

E-commerce już od kilku lat rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie, a pandemia SARS-CoV-2 okazała się dodatkowym katalizatorem migracji klientów z offline’u do online’u. Według czerwcowego raportu e-Izby „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” zakupy w sieci robi już 72 proc. polskich internautów, przy czym 27 proc. z powodu pandemii koronawirusa częściej wybiera ten kanał zakupowy.

Z kolei w badaniu Nielsena („Wpływ COVID-19 na zachowania konsumentów”) 31 proc. Polaków przyznało, że przez pandemię zwiększyło swoją aktywność zakupową w kanale online w kategorii produktów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych.

Coraz szybszy rozwój rynku wymusza inwestycje po stronie firm logistycznych, które muszą wprowadzać rozwiązania, żeby zapewnić klientom wygodną i elastyczną dostawę.

– Po pierwsze, klienci mogą wybrać dostawę do punktu bezpośrednio w koszyku zakupowym danego sklepu. Po drugie, jeżeli klient wybierze dostawę za pośrednictwem kuriera, dostaje od nas SMS-a z powiadomieniem, że paczka już do niego jedzie i w każdej chwili może ją przekierować do dowolnego punktu odbioru. Jeżeli taka przesyłka zostanie doręczona do punktu, wówczas będzie oczekiwała na odbiór przez siedem dni – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Michał Rokuszewski, menedżer ds. rozwoju biznesu w DHL Parcel Polska.

Punkty partnerskie przyszłością branży

Jak wynika z tegorocznego raportu Gemiusa, opcja dostawy do punktu partnerskiego jest w czołówce najchętniej wybieranych przez klientów. Taką formę dostawy preferuje 39 proc. Polaków, którzy robią zakupy w sieci.

– Usługa odbioru paczki w punkcie partnerskim z roku na rok cieszy się rosnącą popularnością. Od stycznia do lipca odnotowaliśmy 40-proc. wzrost liczby przesyłek obsługiwanych w punktach partnerskich. Szacujemy, że do końca roku ten przyrost wyniesie ponad 50 proc. Oprócz większej liczby paczek odnotowujemy też bardzo wysokie oceny zadowolenia klientów. W badaniu, które prowadzimy w DHL Parcel, ponad 83 proc. odbiorców poleciłoby tę usługę rodzinie lub znajomym. Niedługo co druga przesyłka nadawana bądź odbierana przez klienta indywidualnego będzie procesowana właśnie w punktach partnerskich. To przyjazna dla środowiska i wygodna forma odbioru – mówi Maciej Dudek, menedżer działu sieci partnerskiej, DHL Parcel Polska.

Sieć punktów partnerskich DHL Parcel to 9 tys. punktów zlokalizowanych m.in. w centrach handlowych, na dworcach, w metrze, na stacjach benzynowych oraz w sklepach największych sieci handlowych w Polsce. Co istotne, aż 92 proc. z nich jest otwartych w weekendy. Niemal tyle samo jest czynnych aż do godziny 21.00, co daje klientom dużą swobodę w odbiorze paczki. Przesyłkę można opłacić z góry albo na miejscu, za pobraniem (do kwoty 1 tys. zł, choć ta opcja jest na razie niedostępna w automatach paczkowych).

– Główna zaleta punktów partnerskich to elastyczność. Ponadto paczki w punkcie partnerskim nie trzeba odbierać osobiście. Może to zrobić zaufana osoba, której przekażemy numer PIN. Na odbiór przesyłki jest aż siedem dni, a nie tylko 48 godzin, co mogłoby być kłopotliwe w przypadku nieobecności czy np. weekendowego wyjazdu – mówi menedżer działu sieci partnerskiej, DHL Parcel Polska.

DHL rozwinie sieć punktów

Na odbiór przesyłki zamówionej do Punktu DHL klient ma aż tydzień, jednak jak wynika ze statystyk DHL Parcel, prawie 80 proc. z nich jest odbieranych jeszcze tego samego dnia. Z kolei 97,5 proc. przesyłek klienci odbierają z punktu w ciągu maksymalnie trzech dni.

Badania przeprowadzone na zlecenie logistycznego operatora pokazały, że ponad 3/4 klientów jest zadowolonych z tej opcji. Dlatego też DHL zamierza dalej inwestować w rozwój sieci punktów partnerskich. Do tej pory operator skupiał się na dużych miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. W nadchodzących miesiącach za cel obierze mniejsze miejscowości, liczące do 50 tys. mieszkańców, w których planuje otwierać kolejne punkty we współpracy z nowymi partnerami strategicznymi z branży spożywczej.

– Oprócz zwiększania liczby punktów i zasięgu sieci wdrażamy też nowe usługi. Do tej pory usługę opłacenia paczki za pobraniem przy odbiorze mieliśmy w 6,3 tys. punktów, a jeszcze w tym roku przekroczymy liczbę 7 tys. punktów z tą usługą – zapowiada Maciej Dudek.

Źródło: newseria.pl
Fot. Flickr/Marco Verch/CC BY 2.0
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznes w garażu – 10 firm, które zaczynały w garażu

Biznes w garażu – 10 firm, które zaczynały w garażu

Panuje przekonanie, że wielka kariera wielu znanych zespołów muzycznych, w tym na przykład popularnych The Beatles, rozpoczęła się od prób w garażu. Chociaż może być trudno w to uwierzyć, nie tylko muzycy, ale także znani i prężnie prosperujący dziś przedsiębiorcy, swoje pierwsze projekty rozkręcali pomiędzy częściami do samochodów i skrzynkami na narzędzia. Dla tych, którzy marzą o biznesowym sukcesie, ale nie dysponują własnym biurem i dużym budżetem, przygotowaliśmy listę firm, które wystartowały z garażu, jako inspirację do działania.

​1. Atlas

Polska firma Atlas, została zapoczątkowana przez trzech inżynierów, którzy w 1991 roku, mieli odwagę, żeby zaproponować nowe i ciekawe rozwiązania w zakresie chemii budowlanej. Klej, który miał zastąpić zaprawę dla płytek, początkowo mieszała betoniarka ustawiona w garażu jednego z założycieli. Dziś Atlas jest rozpoznawalną marką o ugruntowanej pozycji na rynku.

​2. Komputronik

Komputronik to polska sieć sklepów, która specjalizuje się w sprzęcie komputerowym, AGD i RTV. Pierwszy sklep firmowy został otwarty w Poznaniu w 1996 roku. Zanim jednak udało się rozkręcić biznes, założyciel Wojciech Buczkowski, wspólnie z bratem zajmowali się serwisowaniem komputerów, a firmowy magazyn umieścili w garażu należącym do dziadka.

wykres
wykres akcji spółki Komputronik S.A. (16.07.21) źródło: investing.com

​3. eLeader

W 2000 roku start-upy z branży technologicznej nie były jeszcze tak popularnym modelem biznesowym. Jednak to właśnie wtedy dwójka polaków, Piotr Sieczka i Dobromir Piekarski, postanowiła rozpocząć karierę od pracy w garażu i zająć się tworzeniem aplikacji. Firma eLeader, która powstała w wyniku ich wysiłków, dziś zajmuje się pisaniem aplikacji dla banków na całym świecie.

​4. Lotus Cars

Założyciel Lotus Cars, brytyjskiego przedsiębiorstwa produkującego wysokiej klasy samochody sportowe i wyścigowe, za początkowe miejsce pracy obrał sobie nie tylko garaż rodziców, ale w późniejszym okresie także stajnię. To właśnie tam powstawały jego pierwsze projekty.

​5. Dell

Mały biznes w garażu, założony przez byłego studenta University of Texas, który zajmował się montażem i sprzedażą komputerów, był początkiem wielkiej amerykańskiej korporacji. Dzisiaj znamy ją pod nazwą Dell. Obecnie zasiadający na stanowisku prezesa zarządu Michael Dell, zaczynał z budżetem 1000USD.

​6. Mattel

Lalkę Barbie od firmy Mattel znają wszyscy. Cała historia największego amerykańskiego producenta zabawek, rozpoczęła się w 1945 roku, kiedy to dwójka założycieli zajmowała się w garażu produkowaniem ramek do zdjęć. Projekt lalki nazwanej imieniem dziecka jednego z założycieli, powstał kilka lat później.

​7. Amazon

Ogromne amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe Amazon, które zaczynało w 1994 roku jako prekursor sklepów online, miało swoją fizyczną siedzibę w garażu Jeffa Bezosa, pomysłodawcy całej inicjatywy. Dziś Amazon jest największym na świecie sklepem internetowym.

​8. Disney

Korporacja odpowiedzialna za stworzenie szeregu filmów animowanych, dziś uznawanych za kultowe, takich jak Kopciuszek czy Król Lew, czyli The Walt Disney Company to dzieło dwóch braci Roya i Walta Disney’a. Nad swoją pierwszą animowaną produkcją, pracowali wspólnie w garażu wujka.

​9. Apple

Amerykańskie przedsiębiorstwo informatyczne z charakterystycznym nadgryzionym jabłkiem w logo, również ma w swojej historii etap garażowy. Pierwsze komputery Steve Jobs i Steve Woźniak składali w garażu należącym do rodziców jednego z nich. Dzisiaj marka Apple jest symbolem luksusu i technologicznego rozwoju.

apple
wykres akcji spółki Apple (16.07.21) źródło: investing.com

​10. Google

Najbardziej znana i bezkonkurencyjna dziś wyszukiwarka internetowa Google powstała w kalifornijskim garażu należącym do amerykanki polskiego pochodzenia, Zuzanny Wojcicki, która wynajęła go dwóm studentom Uniwersytetu Stanford. Larry Page i Sergey Brin kontynuowali tam swoją pracę nad prototypem Google, którą rozpoczęli na uczelni.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak zarabia kantor, czyli pomysł na biznes

Jak zarabia kantor, czyli pomysł na biznes

Branża finansowa oferuje przedsiębiorcom wiele możliwych ścieżek kariery. Kierowanie oddziałem banku czy firmą pożyczkową to jedne z opcji. Innym dochodowym biznesem może być na przykład windykacja. Biura rachunkowe czy niezależne księgowe także nie narzekają na brak zleceń. Ciekawym pomysłem na działalność gospodarczą, która pozwoli nam zarabiać obracając gotówką, może być również kantor walutowy. Warto dowiedzieć się, jak funkcjonują takie miejsca i czy dzisiaj można realnie zyskać, inwestując we własny kantor wymiany walut.

​Kantor – jak to działa?

Kantor walutowy to miejsce, które prosperować będzie zależnie od dwóch czynników, czyli od lokalizacji oraz dobrej strategii marketingowej. Potrzebę wymiany walut generują najczęściej zagraniczne podróże, a zatem przybytek taki powinien znajdować się przede wszystkim tam, gdzie pojawiać się będą turyści bądź osoby wyruszające w delegację. Najlepsze miejscówki to centra większych miast, galerie handlowe, dworce oraz porty lotnicze. Jeśli nie chcemy, aby trafiali do nas wyłącznie klienci z przypadku, powinniśmy zainwestować nie tylko w czytelne obrandowanie lokalu, ale również w skuteczną reklamę oraz własną stronę internetową, którą będziemy aktualizować zgodnie ze zmianami kursów walutowych. Dbając o te dwie najważniejsze kwestie, możemy liczyć na zysk, płynący z prowizji, którą otrzymujemy za dokonanie transakcji.

kurs euro
źródło: https://internetowykantor.pl/kurs-euro/ (16.07.21)

​Kto może otworzyć kantor?

Jakie warunki powinien spełniać biznesmen, który chce zarabiać na obrocie walutą? Przede wszystkim musi to być osoba, która oprócz dużej inwestycji finansowej, jest w stanie także poświęcić sporo czasu na niezbędne formalności, a tych jest niemało. Zgodnie z ustawą Prawo przedsiębiorców, aby prowadzić kantor walutowy, potrzebny jest wpis do rejestru działalności kantorowej pod nadzorem Narodowego Banku Polskiego. Oprócz tego ważne jest również, aby przedsiębiorca nie miał na koncie wyroku za przestępstwo skarbowe lub popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. Niezbędne będzie uzyskanie zaświadczenia o karalności. Nie wystarczy jednak jednorazowo o nie wystąpić. Powinno być ono odnawiane z roku na rok. Dotyczy to zarówno właściciela kantoru, jak i wszystkich pracowników. Innym wymogiem formalnym będzie składanie kwartalnych raportów do NBP.

Kantoru walutowego nie można otworzyć będąc laikiem i to nie tylko ze względu na prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu w biznesie. Ustawa Prawo dewizowe jasno określa, że niezbędne jest specjalistyczne przygotowanie. Właścicielem kantoru może więc zostać osoba, która ukończyła udokumentowany świadectwem kurs, dotyczący działalności kantorowej lub przez minimum rok pracowała na stanowisku związanym z obsługą transakcji walutowych. Udokumentować to należy świadectwem pracy.

​Nowoczesny kantor internetowy – sprawdź to

Ze względu na przepisy ograniczające płatności gotówkowe, należy założyć oraz korzystać z konta firmowego kantoru, jeżeli jednorazowa wartość naszych transakcji przekracza 15 tysięcy złotych. Już z tego względu warto zainteresować się bankowością internetową i rozszerzyć usługi kantoru o działalność online. Kantor internetowy to platforma, którą warto posiadać obok placówki stacjonarnej, aby obsługiwać tych klientów, którzy preferują transakcje bezgotówkowe. Podobnie jak kantor stacjonarny, platforma online zarabia na prowizji od transakcji. Zazwyczaj zysk z pojedynczej transakcji internetowej w sieci jest niższy, jednak duże zainteresowanie tego typu usługami sprawia, że kantor internetowy niekiedy okazuje się bardziej intratnym biznesem niż tradycyjny kantor.

wykres
źródło: https://www.dobrykantor.pl
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Aplikacje dla firm – 8 aplikacji, które ułatwią prowadzenie działalności

Aplikacje dla firm – 8 aplikacji, które ułatwią prowadzenie działalności

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że aby utrzymać swoją pozycję na rynku i wyprzedzić konkurencję, musisz nieustannie trzymać rękę na pulsie. To oznacza, że powinieneś śledzić swoich biznesowych rywali, być na bieżąco z nowinkami branżowymi oraz ponad wszystko orientować się w nowych technologiach. Znajomość mediów społecznościowych oraz najnowszych aplikacji pozwoli Ci szybciej i skuteczniej dotrzeć do klientów oraz zarządzać Twoim biznesem. Poznaj 8 aplikacji dla firm, które wspomogą Cię na Twojej drodze do sukcesu.

​1. Slack

Slack to bardzo znana aplikacja, zarówno na komputer, jak i na telefon, która sprawdza się tak samo dobrze w przypadku małych i wielkich firm. Znacznie upraszcza pracę zespołową, zwłaszcza kiedy poszczególni członkowie pracują zdalnie lub w oddzielnych biurach. Dzięki Slack komunikacja staje się łatwiejsza, a omawianie poszczególnych zleceń, projektów czy spraw organizacyjnych w firmie, może przybrać znacznie bardziej uporządkowany charakter. Podstawowe funkcje komunikatora obejmują konwersacje oraz telefony do poszczególnych współpracowników, a także tworzenie grup tematycznych i kanałów dla osobnych zespołów (np. dział techniczny, dział kreatywny itd.). Na Slack można także dzielić się plikami oraz zsynchronizować go z innymi przydatnymi narzędziami.

slack

​2. Trello

Poszukujesz narzędzia, które pozwoli Ci sprawnie zarządzać zadaniami dla siebie lub grupy? W takim razie Trello może być odpowiedzią na Twoje potrzeby. Dzięki tej aplikacji można w prosty sposób stworzyć listę zadań, z której korzystać będą wszyscy Twoi pracownicy. Każdy będzie miał możliwość dodawania swoich komentarzy oraz oznaczania wykonanych już czynności, a Ty będziesz mógł to w prosty sposób nadzorować. Aplikacja jest darmowa, a przy tym przejrzysta i łatwa w użyciu, więc zdecydowanie warto ją wypróbować.

​3. Pleo

Pleo to bardzo przydatna aplikacja, która wspomoże Cię w zarządzaniu bankowością oraz firmowymi finansami. Dzięki niej dostajesz raporty za każdym razem, kiedy ktoś dokonuje zakupu przy pomocy karty Pleo, masz możliwość organizowania i kategoryzowania wydatków, a także możesz w prosty sposób śledzić na co idą Twoje pieniądze. Pomoże Ci to lepiej monitorować przepływ środków oraz znaleźć sposoby na oszczędzanie.

​4. Cisco Webex Meetings

W czasie kiedy praca zdalna staje się nie tylko modnym, ale często także koniecznym rozwiązaniem, niezbędne są narzędzia, które wspomagają komunikację pomiędzy zespołem. Cisco Webex Meetings umożliwia tworzenie konferencji audio i wideo, dzięki czemu pracownicy mogą brać udział w spotkaniach i szkoleniach online z dowolnego miejsca na świecie. Pozostałe funkcje obejmują udostępnianie dokumentów, czaty i kilka innych przydatnych rzeczy.

​5. TripLingo

Dla tych, którzy często wyjeżdżają w zagraniczne delegacje i prowadzą firmę w trasie, została przygotowana aplikacja ułatwiająca podróże biznesowe, czyli TripLingo. Dzięki niej masz prosty dostęp do tłumaczeń oraz informacji dotyczących kraju, w którym przebywasz. Przydatne mogą okazać się szczególnie takie udogodnienia jak konwerter walut czy spis numerów alarmowych. Należy jednak mieć na uwadze, że większość bardziej zaawansowanych funkcji w aplikacji jest płatna.

triplingo

​6. Adobe Scan

Formalności i dokumenty to nieodłączny element prowadzenia działalności gospodarczej, więc skaner staje się niezbędnym elementem wyposażenia biura. Zanim jednak go zakupisz lub wtedy, kiedy nie masz do niego dostępu, możesz skorzystać z Adobe Scan. Ta aplikacja sprawia, że Twój telefon staje się przenośnym skanerem i dzięki niemu możesz tworzyć skany dokumentów, paragonów, wizytówek i wielu innych. Zostają one zapisane w formie pliku pdf, co pozwala na ich późniejsze wydrukowanie lub przesyłanie w mailu.

​7. TMetric

Kierowanie zespołem nastawionym na realizację zadań, wiąże się również z umiejętnym zarządzaniem czasem. TMetric to aplikacja, która pozwala wykorzystywać go efektywniej. Monitoruj, ile czasu zajmują Ci konkretne czynności, jak szybko zostają zrealizowane dane projekty i planuj w taki sposób, aby być jak najbardziej produktywnym.

​8. Fakturownia

Księgowość dla wielu przedsiębiorców jest czymś, co po prostu należy powierzyć biurom rachunkowym, jednak prędzej czy później każdy musi zaprzyjaźnić się z fakturami. Na szczęście istnieją aplikacje, które w tym pomagają. Fakturownia.pl pozwala wystawić fakturę w 30 sekund oraz wysłać ją z aplikacji do klienta. Liczne, praktyczne funkcje obejmują też między innymi wystawianie faktur wielojęzycznych czy wyświetlanie statystyk sprzedaży.

fakturownia

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Franczyza po pandemii, pomysł na dochodowy biznes. Sprawdzamy w co zainwestować razem z FitCake

Franczyza po pandemii, pomysł na dochodowy biznes. Sprawdzamy w co zainwestować razem z FitCake

Czy w 2021 roku możemy otworzyć nowy, nieznany nikomu biznes? Jak najbardziej. Co więcej, biznes ten jest z góry skazany na sukces, o czym przekonuje Rafał Kościuk. Twórca sieci i systemu Fit Cake, czyli niecukierni tłumaczy dlaczego franczyza FitCkake to najlepszy pomysł na biznes. Czym więc jest niecukiernia i jak wycisnąć z FitCake maksimum zysku? O tym w poniższym wywiadzie. (więcej…)

Skomentuj

1 Komentarz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polski start-up ułatwi znalezienie prawnika. Aplikacja mobilna Lexly pokaże adwokatów w okolicy

Polski start-up ułatwi znalezienie prawnika. Aplikacja mobilna Lexly pokaże adwokatów w okolicy

Polski start-up stworzył aplikację łączącą poszukujących pomocy prawnej ze specjalistami w danej dziedzinie prawa. Dzięki aplikacji mobilnej Lexly będziemy mogli połączyć się z radcą prawnym lub adwokatem w czasie rzeczywistym. Jest to przełomowa aplikacja ułatwiająca znalezienie odpowiedniego specjalisty w sytuacji wymagającej porady prawnej. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *