Fit Food Service to firma zajmująca się cateringiem dietetycznym. Na rynku wyróżnia się przede wszystkim racjonalnym podejściem do tematu diet oraz zdrowego odżywiania. Założyciele odcinają się od szkodliwych jadłospisów składających się z 1000kcal i chcą promować taki sposób żywienia, który przyniesie zarówno korzyści zdrowotne, jak i efekty w osiąganiu wymarzonej sylwetki.
Klient może wybierać spośród zróżnicowanych jadłospisów, które dobierać może pod kątem swoich upodobań, celów lub nietolerancji pokarmowych. Znajdzie się między innymi menu dla sportowców, dla osób na redukcji czy diecie ketogenicznej, paleo, wege czy nietolerujących laktozy.
Obecnie marka działa w Katowicach, Chorzowie i Świętochłowicach. Dla osób chętnych poprowadzić podobną działalność we własnym mieście, firma Fit Food Service przewiduje możliwość dołączenia do sieci jako franczyzobiorca.
Wymagania
lokal z wyposażoną kuchnią lub środki finansowe na zakup sprzętów
opłata licencyjna
opłata miesięczna od utargu
Wsparcie
logo renomowanej marki oraz obrandowanie ubrań dla pracowników
Mihiderka działa od 2015 roku jako sieć lokali gastronomicznych z ofertą dań przeznaczonych dla wegan. Głównymi atutami placówek oznaczonych logiem sieci są autorskie receptury, wyjątkowe dania, rodzinna atmosfera oraz minimalistyczny wystrój wnętrza. Obecnie restauracje firmy można znaleźć w Gliwicach, Katowicach, Krakowie, Tychach oraz w Zabrzu.
W menu lokali Mihiderka królują potrawy ze składników roślinnych. Przykładowe dania, które można obecnie znaleźć w restauracyjnej karcie to kalafiorowe kotleciki, pikantne pomidorowe curry, humus z masłem orzechowym, zupa z białej fasoli czy ziemniak faszerowany twarożkiem z tofu. Nie brakuje też wegańskich deserów takich jak brownie z orzechami i śliwką lub czekoladowy krem jaglany z gruszką.
Dla chętnych inwestorów Mihiderka przygotowała kilka możliwości współpracy franczyzowej. Otworzyć można zarówno lokal stacjonarny, jak i food truck. Jedną z opcji jest także wyspa w centrum handlowym.
Meet & Fit to sieć burgerowni typu slow food, która swoją działalność w dużej mierze opiera na systemie franczyzowym. Obecnie pod znakiem towarowym marki działa około 15 lokali gastronomicznych, należących do franczyzobiorców. Placówki z logiem sieci można odwiedzić między innymi w Żyrardowie, Płocku, Sochaczewie, Warszawie czy Szczecinie.
W bistro Meet & Fit znaleźć można wiele dań oraz przekąsek, spośród których wyróżniają się burgery z grillowaną wołowiną, drobiem lub w opcji dla wegan. Oprócz tego w menu znajdują się między innymi frytki belgijskie i z batata, sałatki, smoothies owocowe i warzywne oraz zdrowe, tłoczone soki.
Oferta franczyzowa Meet & Fit nie jest skierowana wyłącznie do osób, które mają doświadczenie w branży gastronomicznej. Kompleksowe wsparcie sieci oraz szkolenia odpowiednio przygotują potencjalnego partnera do otwarcia własnego bistro.
Wsparcie dla franczyzobiorcy
Pomoc przy wyborze odpowiedniej lokalizacji.
Koordynacja wykonania kompletnego projektu technologicznego gotowego do odbioru przez Sanepid oraz wsparcie podczas remontu i adaptacji.
Dostęp do artykułów spożywczych produkowanych na wyłączność dla sieci „Meet & Fit” m.in. takich jak: wołowina na burgery, świeżo wypiekane bułki, autorskie sosy, frytki, przyprawy, itd.
Zapewnienie ciągłej logistyki dostaw większości towarów spożywczych wraz z rabatami sieci bezpośrednio do lokalu.
Procedury operacyjne oraz standardy działania i obsługi klienta.
Szkolenie Franczyzobiorcy oraz personelu i przekazanie wszystkich receptur i technologii.
Wspólnie z Franczyzobiorcą otwieramy lokal i pomagamy w pierwszych dniach działalności.
Pomoc w zaplanowaniu pierwszej dostawy i planowanie następnych dostaw.
Zaplanowanie kampanii reklamowej związanej z uruchomieniem restauracji oraz wspieranie akcji reklamowych organizowanych przez franczyzobiorców na rynkach lokalnych.
Prowadzenie w imieniu i na rzecz Franczyzobiorcy stałej akcji marketingowej kanałami internetowymi, social media, e-mail, SMS, push’e w Aplikacji Mobilnej oraz obsługa rabatów.
Bieżąca obsługa przez przypisanego opiekuna.
Podstawowe wymagania sieci
Minimalna liczba mieszkańców – 20 tys.
Lokal w centrum miasta w otoczeniu biurowo-mieszkaniowym, ulicach handlowych, na terenie dużych osiedli lub w galeriach handlowych
Wymagana powierzchnia lokalu ulicznego to 70-80 m2, (minimalna 50 m2 – w wyjątkowych lokalizacjach).
Wymagana powierzchnia lokalu w Centrum Handlowym ok 35-45 m2 (w strefie Food Court ze wspólnymi stolikami)
Od Franczyzobiorcy nie wymagamy doświadczenia w gastronomii.
McDonald’s to najbardziej rozpoznawalna sieć lokali gastronomicznych typu fast food. Swoje początki datuje na rok 1948, kiedy to dwóch braci McDonald otworzyło w Kaliforni swoją pierwszą restaurację z burgerami, frytkami i koktajlami mlecznymi. Już 6 lat później (1954) popularność lokalu sprawiła, że ruszyła sprzedaż licencji na prowadzenie placówek według systemu braci. O istnieniu korporacji McDonald’s można mówić od roku 1955.
McDonald’s w Polsce pojawił się w 1992 roku w Warszawie. Już pierwszego dnia lokal odwiedziło 45 tysięcy osób. Pierwszy polski McDrive, czyli punkt gastronomiczny typu drive-tru, powstał w Częstochowie w 1994. W 1998 roku w naszym kraju znajdowało się już 100 placówek.
Obecnie w Polsce funkcjonuje 465 jednostek McDonald’s w 150 miastach. Na osoby, które chętne są otworzyć własny lokal czeka około 12 miesięcy przygotowań z czego 9 to szkolenie w restauracji.
Koszt inwestycji
Środki własne w kwocie minimum 1 800 000 złotych w całości przeznaczone na franczyzę restauracji.
Wstępna opłata licencyjna w wysokości 45 000 dolarów.
Zaopatrzenie restauracji w produkty, opakowania, środki czystości itp., około 50 000 złotych.
Koszty związane z uruchomieniem działalności gospodarczej i spełnieniem wymogów prawnych.
Opłata podstawowa i procentowa, potocznie określane mianem „rent”.
Opłata licencyjna.
Opłata marketingowa.
Czego oczekuje franczyzodawca
prowadzenia działalności pod szyldem McDonald’s, lecz na własny rachunek i na własne ryzyko,
poświęcenia maksimum czasu i wysiłku na prowadzenie restauracji,
działania w ramach ściśle określonych ram i zasad McDonald’s, w tym przestrzegania ustalonych procedur i receptur,
nabycia na własność wyposażenia restauracji przy objęciu jej we franczyzę,
zaopatrywania restauracji w produkty, opakowania, środki czystości od wskazanych przez McDonald’s dostawców,
uiszczania miesięcznych opłat na rzecz McDonald’s przez cały okres trwania umowy franczyzy.
Co zyskuje franczyzobiorca
szkolenia praktyczne i teoretyczne przygotowujące do prowadzenia restauracji,
stałe konsultacje i pomoc w prowadzeniu restauracji,
szkolenia dla franczyzobiorcy i jego kadry kierowniczej oraz stale aktualizowane
materiały szkoleniowe dla pracowników,
udział w ogólnopolskich programach i akcjach marketingowych i digitalowych,
pomoc wyspecjalizowanej agencji marketingowej,
pomoc w zakresie public relations,
dostęp do sprawdzonych źródeł zaopatrzenia podlegających stałej kontroli jakości,
Założyciele marki Makarun deklarują, że jest ona największą siecią spagheterii w Polsce. Powstała w 2012 roku w Krakowie, gdzie otwarty został pierwszy punkt gastronomiczny w postaci przyczepy. Sukces zachęcił założycieli do planowania sieci franczyzowej. W roku 2016 ich wysiłki zostały wynagrodzone przyznaniem wyróżnienia w kategorii „Efektywny rozwój marki” w konkursie Food Bizness Awards oraz I miejsca w kategorii fast food.
Oferta gastronomiczna punktów Makarun, jak nie trudno się domyślić, obejmuje przede wszystkim makarony, podawane z wyjątkowymi sosami. Zróżnicowane kompozycje smakowe dostosowane są do indywidualnych gustów klientów. Sosy na bazie śmietany, jak i pomidorów, czy różne rodzaje mięsa jako dodatki zdobywają uznanie wśród wielu konsumentów.
Sieć franczyzowa Makarun rozwija się prężnie i w samym tylko 2019 roku udało się we współpracy z nią otworzyć 12 lokali. Obecnie punkty gastronomiczne marki znajdują się w miastach takich jak Płock, Warszawa, Lublin czy Bydgoszcz.
Franczyzobiorca zyskuje dostęp do:
Dostępu do dostawców produktów i preferencyjnych cen
Znaku towarowego i prawa do wykorzystania marki Makarun Spaghetti and Salad
Technologii produkcji oraz wiedzy know-how
Istniejących elementów reklamowych i marketingowych
Lviv Handmade Chocolate czyli Lwowska Manufaktura Czekolady to marka, która stawia na ciągły rozwój oraz doświadczenie. Koncept opiera się na ręcznie wyrabianej, pysznej czekoladzie, serwowanej w klimatycznych kawiarniach, udekorowanych w stylu retro. Klientów przyciągać mają za to estetycznie wyglądające czekoladki, kuszące z wystawy.
Jak na pijalnię czekolady przystało, w menu Lviv Handmade Chocolate znajdują się przede wszystkim czekolady, kawy czy kakao. Dostępna jest także bogata oferta śniadaniowa. Większość dostępnych słodkości wykonywana jest przy pomocy ręcznej technologii wyrobu czekolady, co stanowi o ich wyjątkowości.
Zanim sieć Lviv Handmade Chocolate dotarła do Polski, udało jej się otworzyć 6 jednostek własnych na Ukrainie oraz aż 43 placówki franczyzowe na Ukrainie i w Republice Azerbejdżańskiej. Partnerzy biznesowi z każdego kraju liczyć mogą na wsparcie firmy w zakresie szkoleń, marketingu oraz autorskich receptur.
Warunki współpracy
Opłata ryczałtowa zależna od państwa (około 15 tysięcy USD).
Produkty Lviv Handmade Chocolate są dostarczane do franczyzobiorcy ze zniżką 30%.
Roczna opłata do 8% od obrotu.
Całkowity koszt inwestycji od 50 do 150 tysięcy USD.
Wsparcie dla franczyzobiorcy
program treningowy i system szkoleń dla pracowników
opieka managera franczyzy
asortyment dostosowany do bieżących potrzeb rynku
atrakcyjne prowizje
zaopatrzenie w asortyment pamiątkowy
zaopatrzenie w obrandowane materiały
usługi projektowe
materiały poligraficzne do eventów reklamowych
możliwość do korzystania z systemu lojalnościowego
wsparcie w kontrolowaniu jakości usług i personelu
możliwość dzielenia doświadczeń z franczyzobiorcami z innych regionów
Los Chupitos powstał na Starym Rynku w Bydgoszczy jako shot bar, utrzymany w stylu meksykańsko-hiszpańskim. Koncept biznesowy realizowany jest pod kierownictwem Dariusza Naklickiego, który posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu lokali na bydgoskim rynku. Według właściciela jest to idealne miejsce, które może być ośrodkiem nocnego życia w Bydgoszczy.
W menu znajdują się przede wszystkim unikalne szoty, jednak paleta dostępnych alkoholi jest bardzo bogata. Nie zabraknie też kolorowych drinków czy szotów serwowanych do piwa. Atrakcją jednak jest nie tylko karta napojów wyskokowych, ale również wiele imprez i wydarzeń odbywających się w lokalu, takich jak na przykład karaoke.
W trosce o rozwój marki, założyciel umożliwia chętnym inwestorom współpracę franczyzową. Zachęcić ma do niej ciekawa koncepcja lokalu oraz niski koszt inwestycji.