Gadżety kobiety – dlaczego warto pisać piórem?

Gadżety kobiety – dlaczego warto pisać piórem?

Wydawałoby się, że czasy wiecznego pióra bezpowrotnie minęły.

Okazuje się jednak, że pisanie piórem ma mnóstwo zalet, dlatego warto rozważyć powrót do dawnych czasów w tym temacie.

Coraz więcej piszemy na klawiaturze, pisanie odręczne wydaje nam się też sprawiać coraz większą trudność. Tym bardziej warto wracać do tej nieco bardziej naturalnej metody pisania.

Dlaczego warto pisać na papierze?

Naukowcy odkryli, że pisanie odręczne jest zbawienne dla naszego mózgu. Kiedyś dzieci zaczynały naukę w szkole od nauki pisania. Ogromną wagę przykładało się do ćwiczenia tej umiejętności. Dzisiaj nieco szybciej porzucamy naukę kaligrafii na rzecz pisania na klawiaturze, co z jednej strony jest zrozumiałe, jednak z drugiej może wpływać niezbyt korzystnie na rozwój mózgu naszych dzieci.

Pisanie odręczne aktywuje w mózgu pewne obszary neuronów odpowiedzialne za kreatywność, które aktywowane są także podczas medytacji.

Pisanie na klawiaturze nie daje tego efektu.

Być może ma to jakiś związek z tym, że najwięksi pisarze pisali swoje dzieła odręcznie? Badacze są zgodni co do tego, że dzieci, które piszą wypracowania odręcznie piszą je szybciej, używają większej ilości słów, a także wyrażają więcej idei w wypracowaniu niż wtedy, kiedy piszą je używając klawiatury.

Podczas pisania na papierze, w naszym mózgu aktywują się obszary nie tylko odpowiedzialne za odczytywanie liter (te są aktywne podczas pisania na klawiaturze), ale też mnóstwo innych miejsc, między innymi związanych z orientacją przestrzenną, ale też ze znaczeniem słów. Dlatego zapamiętujemy dużo łatwiej coś, co piszemy odręcznie.

Ale nie chodzi tylko o zapamiętywanie.

Podczas pisania odręcznego aktywujemy cały mózg, różne jego obszary, a także specyficzne mięśnie ręki. Przetwarzamy słowa jako całość, zamiast skupiać się na pojedynczych literach skupiamy się na znaczeniu wyrazów i większych koncepcjach. Dlatego jeśli tworzysz listę zadań, wizję i plan swojego życia czy biznesu, lepiej zrób to odręcznie na papierze.

A idealnie będzie, jeśli zamiast długopisu użyjesz pióra.

Dlaczego pióro jest lepsze niż długopis?

Piórem pisze się łatwiej.

Nie musisz naciskać na papier, nie męczysz tak ręki.

Piórem pisze się ładniej.

Kiedy nie naciskasz na papier, Twój charakter pisma od razu się poprawia. Masz też do dyspozycji mnóstwo kolorowych atramentów, możesz też decydować o szerokości linii podczas pisania.

Piórem pisze się dłużej.

Tak, pisanie piórem jest eko! Pióro wieczne jest wieczne (mówię oczywiście o piórach dobrej jakości, których nie wyrzucasz po kilku użyciach). Według badań Amerykanie wyrzucają 1,6 miliarda jednorazowych długopisów rocznie. Pisząc piórem dbasz więc o środowisko.

Pióro uczy odpowiedzialności.

Nie wyrzucasz go  po kilku użyciach, dbasz o nie, nie gubisz. Pióro zwykle szanujesz, inni także je szanują. Podczas, gdy długopisy są wszędzie, nikt z nas nie ma problemu, kiedy przypadkiem zabierze długopis z poczty, albo banku. Długopisy nie są dla nas wiele warte.

Jednak pióro to co innego. Pióra nawet nie pożyczamy innym do pisania.

Pióro ma dla nas wartość symboliczną. Najważniejsze dokumenty podpisuje się właśnie piórem.

Pióro jest wspaniałym prezentem, podkreślającym zwykle fakt, że kogoś cenimy.

Dlatego w tym wpisie z serii „gadżety kobiety” chcę Cię zachęcić do zakupu i pisania piórem. Nie tylko Twój wizerunek jako przedsiębiorcy zyska w oczach innych, ale sama ze sobą poczujesz się inaczej. Sprawdź, daj znać w komentarzu.

Poniżej link do miejsca, gdzie znajdziesz dobrej jakości pióra.

Mobilne kasy samoobsługowe – jak wynalazek Polaków zwiększył bezpieczeństwo podczas zakupów?

Mobilne kasy samoobsługowe – jak wynalazek Polaków zwiększył bezpieczeństwo podczas zakupów?

Sztuczna inteligencja i inteligentne algorytmy zmieniają branżę spożywczą. Technologie pomagają zapobiegać marnotrawieniu żywności i podpowiadają ilość zamawianych towarów. Inteligentne kamery rozpoznają emocje klienta, sugerują produkty, które powinny trafić do koszyka, jeszcze inne zapobiegają kradzieżom. Przy zakupach nie są też już potrzebni kasjerzy. Opracowane przez Polaków mobilne kasy samoobsługowe SmartCart skanują produkty trafiające do koszyka, a płatność jest automatycznie pobierana z konta. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

200 tysięcy złotych dla startupów. Ostatnia szansa na zgłoszenie się do programu AccelUp

200 tysięcy złotych dla startupów. Ostatnia szansa na zgłoszenie się do programu AccelUp

Jeszcze tylko do końca listopada można składać aplikacje do czwartej, ostatniej rundy programu akceleracyjnego AccelUp. Program współorganizują Santander Bank Polska i akcelerator Accelpoint. Na uczestników czeka bezzwrotne dofinansowanie w wysokości do 200 tys. PLN, mentoring i wsparcie ekspertów. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nowatorski sposób tworzenia piwa. Browar Jana uwarzył piwo wraz z fanami

Nowatorski sposób tworzenia piwa. Browar Jana uwarzył piwo wraz z fanami

Fani Rzemieślniczego Browaru Jana zaprojektowali własne piwo. W ciągu ostatnich tygodni na profilu społecznościowym browaru obserwujący decydowali o kolejnych szczegółach piwa. Finalny wybór pozytywnie zaskakuje w obliczu panujących piwnych trendów.

Uwarzone w pięciu krokach

Przez ostatnie kilka tygodni Rzemieślniczy Browar Jana z Zawiercia zorganizował pilotażowy, 5-etapowy projekt o nazwie (WY)Warzone, czyli (TY)Decydujesz, a (MY)Warzymy. Fani browaru zrzeszeni w mediach społecznościowych projektowali piwo, które z każdym kolejnym etapem nabierało finalnego kształtu.

Duże zainteresowanie uwarzeniem własnego piwa przez fanów nie przeszło bez medialnego echa. W pierwszym etapie fani piwnego rzemiosła wybierali pomiędzy barwą piwa, którą w uproszczeniu pomysłodawcy projektu podzielili na „Piwo Jasne” oraz „Piwo Ciemne”. Zaskakujący był finalny wybór, który zaprzecza obecnie panującym trendom na piwa w stylu DDH IPA czy Pastry Sour. Ostatecznie z dużą przewagą wirtualnych głosów zwyciężyło „Piwo Ciemne”.

Kolejny etap polegał na zdefiniowaniu przez piwoszy czy piwo powinno być „Bezalkoholowe” (do 0.5% obj.) czy piwo „z zawartością alkoholu”. Tutaj zdecydowaną większością głosów zwyciężyło piwo z zawartością alkoholu. Do trzeciego etapu weszło zatem ciemne piwo z zawartością alkoholu, a fani Browaru Jana wybierali kolejno zawartość goryczki w piwie. Piwo łagodne również zdecydowanie uległo piwu z wyraźnie zaznaczoną goryczką. Wybór cieszy, choć był o tyle zaskakujący, gdyż obecnie na rynku piw rzemieślniczych panuje moda na piwa raczej skromne w odczuwalności goryczki.

Czwarty etap definiował jego finalne nachmielenie. Uczestniczący w projektowaniu własnego piwa fani wybierali pomiędzy tzw. Single Hop, czyli piwie, do którego uwarzenia zostanie użyty jeden rodzaj chmielu, a dużą ilością chmieli (mieszanką). Ostateczny wybór padł na zapewniającą większą fuzję smaków i piwnych aromatów, chmielową mieszankę.

Finalny wybór, który mocno definiował w dużym stopniu jakie piwo finalnie powstanie był wybór pomiędzy „Palonością” oraz „Czekoladowością” w piwie. Paloność to w dużym uproszczeniu odczuwalność w smaku kawy espresso, a czekoladowość to smaki kojarzące się z gorzką czekoladą. Fani wybrali to drugie.

– Cieszy nas ogromne zainteresowanie fanów, którzy jak widać po głosowaniu w projekcie (WY)Warzone, czyli (TY)Decydujesz, a (MY)Warzymy, są spragnieni i ciekawi nowych piwnychsmaków. W najbliższych tygodniach będziemy nasze piwo kolejno warzyć, rozlewać w butelki i dostarczać naszym fanom za pośrednictwem najlepszych sklepów z selekcją piwa rzemieślniczego oraz do pubów i restauracji. Żałujemy tylko, że finał naszego projektu zbiega się w czasie z lockdownem gastronomii. Piwo zaprojektowane i uwarzone całkowicie przez fanów naszego browaru byłoby doskonałe do tzw. foodpairingu (łączenia jedzenia z piwem) w restauracjach czy pubach. Nie mniej liczymy, że piwo trafi tak do osób, które na nie czekają jak i zaciekawi swoją historią powstania również osoby, które poszukują nowych smaków. – komentuje Adam Jakubowski, Dyrektor Operacyjny w Rzemieślniczym Browarze Jana.

Co ostatecznie powstało?

Na podstawie dokonanych wyborów, stylem piwnym, który według piwowara Browaru Jana, Kacpra Jasicy, który osobiście odpowiada za uwarzenie piwa fanów w projekcie (WY)Warzone będzie Tropical Foreign Extra Stout (Tropical FES).

– Tropical Foreign Extra Stout to mocniejsza wersja klasycznego brytyjskiego Stouta z wariacją na temat nowofalowych chmieli o profilu aromatycznym zbliżonym do tropikalnych klimatów. FES jako styl charakteryzuje się znaczącą pełnią i podbudową słodową. Czekoladowe i palone nuty są dla tego piwa wyznacznikiem szczególnym, a przy mocniejszych wersjach pojawia się delikatne alkoholowe rozgrzewanie. Sam styl nie jest dla mnie dużym wyzwaniem, ale chęć sprostania wymaganiom i oczekiwaniom kubków smakowych naszych fanów już bardziej. Zachowanie odpowiedniego balansu między poszczególnymi cechami tego piwa wymaga odpowiedniego przygotowania i kilku prób na mniejszych warkach, tak by odpowiednio dobrać chmiele. Piwo następnie zostanie uwarzone już w naszym browarze i rozlane do butelek i kegów. Liczymy, że projektowanie piwa we współpracy z jego najważniejszymi odbiorcami, czyli naszymi fanami na stałe zagości w Browarze Jana. – dodaje Kacper Jasica.

Przebieg całego projektu, etap po etapie można prześledzić na Facebooku Rzemieślniczego Browaru Jana – https://www.facebook.com/browarjana.

Źródło: inf. prasowa
Fot. mat. prasowe

 

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Branże ograniczyły rekrutacje z powodu pandemii. Jak pracownicy odnajdują się w nowej normalności?

Branże ograniczyły rekrutacje z powodu pandemii. Jak pracownicy odnajdują się w nowej normalności?

Pandemia COVID-19 przyczyniła się nie tylko do zmiany modelu pracy, lecz także do osłabienia rynku pracownika. W warunkach niepewności i zmniejszonej liczby ofert są oni dzisiaj mniej skłonni do szukania nowego zatrudnienia. – Nieprzewidywalność sytuacji i zaburzone poczucie bezpieczeństwa powodują, że docenianie pracy ma dziś inny wymiar – twierdzi Grzegorz Rippel, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej. Z kolei firmy częściej szukają wśród kandydatów kompetencji cyfrowych i umiejętności przydatnych w nowych realiach. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przedsiębiorcy cenią sobie wideokonferencje. Ich popularność będzie tylko rosnąć

Przedsiębiorcy cenią sobie wideokonferencje. Ich popularność będzie tylko rosnąć

Wielu przedsiębiorców dostrzegło zalety w prowadzeniu rozmów biznesowych bez konieczności osobistych spotkań. Oszczędzają dzięki temu czas oraz pieniądze wydawane na podróże i związaną z nimi logistykę. To oznacza, że nawet po opanowaniu pandemii firmy będą chciały utrzymać zdalne negocjacje. Spotkania twarzą w twarz jednak całkowicie nie znikną. – Część z nich wymaga osobistego podejścia i szczególnej poufności – mówi adwokat Piotr Walczak. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *