Dokumentacja. Z tym się kojarzy praca biurowa. Można powiedzieć, że dziś mamy łatwo, jeszcze niedawno trzeba było wszystko pisać na maszynie tworząc ogromne stosy papieru. Jednak bardzo łatwo pogubić się w elektronicznych plikach z dokumentami. Niekiedy szukanie jednego trwa bardzo długo. Uporządkować chaos w elektronicznej dokumentacji pozwala Google Drive. Oto jak:
Spis treści:
- 1. Przechowywanie różnych plików w chmurze
- 2. Korzystanie z Google Drive na każdym urządzeniu
- 3. Nie tylko same pliki
- 4. Możliwość modyfikacji plików przez osoby z różnych stron świata
- 5. Skuteczne zabezpieczenie plików
- 6. Praca nad plikami dzięki aplikacjom
- 7. Skanowanie dokumentów na Androidzie
- Podsumowanie
1. Przechowywanie różnych plików w chmurze
Google Drive to dysk „twardy” w chmurze służący do przechowywania plików. Ich rodzaj jest nieistotny. Mogą to być pliki tekstowe, multimedialne lub dźwiękowe. Darmowa wersja Dysku pozwala na przechowywanie 15GB plików. Więcej miejsca oferują wersje płatne.
2. Korzystanie z Google Drive na każdym urządzeniu
Jeśli chodzi o urządzenia, na jakich można korzystać z Google Drive, to jest on niemal nieograniczony. Może to być PC, laptop czy smartfon. Ważne aby był podłączony do internetu oraz miał zainstalowany Google Drive.
3. Nie tylko same pliki
Na Dysku Google nie trzeba umieszczać wyłącznie pojedynczych plików. Można je tam „wrzucać” zebrane w całe foldery. W znaczący sposób porządkuje to pracę.
4. Możliwość modyfikacji plików przez osoby z różnych stron świata
Google Drive to świetne narzędzie dla międzynarodowych zespołów. Nawet gdy ich członkowie są rozsiani po siedzibach firmy w różnych zakątkach świata, nadal mogą pracować nad jednym plikiem. Szybko mogą go pobrać, nanieść poprawki i znów udostępnić.
5. Skuteczne zabezpieczenie plików
W razie awarii lub kradzieży smartfona lub laptopa, dostęp do plików w Google Drive jest zabezpieczony. Szyfruje się go protokołem SSL podobnie jak wszystkie inne usługi Google’a.
6. Praca nad plikami dzięki aplikacjom
Pliki umieszczone na Dysku można na nim modyfikować dzięki załączonym aplikacjom. Służą one do pisania dokumentów tekstowych, sporządzania prezentacji i arkuszy kalkulacyjnych. Na każdym z nich pracować mogą wszystkie upoważnione do tego osoby.
7. Skanowanie dokumentów na Androidzie
Google Drive umożliwia skanowanie papierowych dokumentów za pomocą smartfona z systemem operacyjnym Android. Po zrobieniu zdjęcia danego dokumentu, zostaje natychmiast zapisany na Dysku.
Podsumowanie
Google to międzynarodowa korporacja, która doskonale zdaje sobie sprawę z tego jak ważna jest wydajna praca i komunikacja między poszczególnymi pracownikami. Mogą przebywać w jednym biurze lub w różnych miejscach na Ziemi, ale dzięki Google Drive mogą pracować na jednym pliku lub łatwo mieć dostęp do kilku z nich. Google Drive powinno być więc jednym z podstawowych narzędzi każdej firmy.