Zygmunt Solorz i Grupa Polsat przeznaczyli w sumie kwotę ponad 30 mln złotych na wsparcie społeczeństwa i służby zdrowia podczas dotychczasowej walki z pandemią koronawirusa. Pomoc była skierowana między innymi do szpitali, lekarzy, pielęgniarek, pracowników służb medycznych, jak również np. do dzieci z domów dziecka.
Spis treści:

  1. Pomagają od początku
  2. Wspólnie przeciw wirusowi

Pomagają od początku

Zygmunt Solorz i Grupa Polsat od początku trwania pandemii odpowiedzialnie angażują się w działania pomocowe dla wielu grup społecznych. Było to zarówno wsparcie finansowe i rzeczowe dla szpitali oraz pracowników służby zdrowia, jak i np. dla dzieci z domów dziecka. Między innymi zakupy sprzętu ochronnego, środków dezynfekcyjnych, blok reklamowy w Polsacie, akcje SMS-owe czy zakup sprzętu elektronicznego do nauki dla dzieci z rodzin zastępczych i domów dziecka.

– Jesteśmy polską firmą i to naturalne, że postanowiliśmy działać. Grupa Polsat i Fundacja Polsat już niemal 30 lat angażują się w działania pomocowe, podczas których na wsparcie dla społeczeństwa przekazaliśmy już kilkaset milionów złotych. W czasie epidemii zaangażowanie było szczególnie potrzebne, na działania w różnych obszarach przeznaczyliśmy ponad 30 mln złotych – powiedział Zygmunt Solorz.

Ostatni inicjatywy polskiej firmy to przekazanie respiratorów szpitalom zakaźnym oraz koncert dla Śląska, przygotowany i wyemitowany przez Telewizję Polsat. 20 nowoczesnych respiratorów o wartości niemal 3 mln złotych to dar od Plusa i Fundacji Polsat. Obecnie są one dostarczane do szpitali w całej Polsce.

– Działaliśmy ramię w ramię z milionami ludzi, którzy poświęcali swój czas i środki na wsparcie dla służby zdrowia. Wypełniamy w ten sposób swoją misję społeczną. Chciałbym też zaapelować do wszystkich, abyśmy pamiętali, że również po pandemii wiele osób, dzieci czy szpitali będzie wymagało wsparcia – dodał.

Wspólnie przeciw wirusowi

Grupa Polsat to nie jedyne przedsiębiorstwo, które wsparło szpitale w walce z pandemią koronawirusa. Wcześniej LPP (właściciel m.in. marki Cropp) przekazał ponad 200 tysięcy złotych trafiło do szpitali specjalistycznych w Krakowie, Gdańsku oraz Gdyni. Zebrana kwota, pochodząca ze sprzedaży kolekcji Eco Aware oraz Joyful tych marek, przeznaczona została na zakup sprzętu i środków ochrony niezbędnych do walki z epidemią koronawirusa.

Z kolei dzięki decyzji o przeznaczeniu części wpływów ze sprzedaży kolekcji Eco Aware marki Mohito dla krakowskich placówek medycznych, Oddział Kliniczny Chorób Zakaźnych Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie zyskał niezbędny w czasie epidemii system dekontaminacji powietrza.

Źródło: inf. prasowa
Fot. mat. prasowe
Share.

Zostaw komentarz