Chcąc rozpocząć zbiórkę finansowania społecznościowego, należy odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań. Zaczynając od głównego celu samej kampanii oraz sposobów jej promowania, a kończąc na bardziej szczegółowych sprawach, takich jak okres jej trwania. Wszystkie te kwestie mają bezpośredni wpływ na powodzenie zbiórki i właśnie z tego względu ustalenie ich na etapie początkowym, jest tak istotne. Decyzje związane ze zbiórką nie powinny być podjęte pochopnie, a na podstawie szczegółowego researchu. Im bardziej jesteś zorganizowany i przygotowany, tym płynniej przebiegnie Twoja kampania crowdfundingowa.

Czas trwania kampanii crowdfundingowej

Należy pamiętać, że kampanie crowdfundingowe to coś więcej niż tylko zbiórka pieniędzy. To także bowiem budowanie i angażowanie społeczności. Dłuższa kampania daje czas na dotarcie do potencjalnych sympatyków, zbudowanie z nimi relacji i podtrzymanie rozmów przez cały okres jej trwania. Przed rozpoczęciem zbiórki, trzeba poświęcić czas na planowanie i strategię. Warto także rozważyć zbudowanie zespołu crowdfundingowego, który pomoże w osiągnięciu maksymalnego sukcesu. Najbardziej powszechny czas trwania zbiórek to od 30 do 60 dni, jednak nie jest on optymalny dla wszystkich kampanii. Zbiórka w przypadku crowdfundingu inwestycyjnego będzie na przykład wymagała nieco dłuższego czasu, który należy wykorzystać na pozyskanie, jak największej liczby inwestorów.

Dostosuj czas trwania kampanii crowdfundingowej do swoich potrzeb

Konkretna długość trwania zbiórki finansowania społecznościowego zależy wyłącznie od jej pomysłodawcy. Ostatecznie, to właśnie on stwierdzi, co będzie najlepsze dla wybranej inicjatywy. Kampanie crowdfundingowe, które cieszą się największym powodzeniem to jednak takie, które przed oficjalnym startem były podparte działaniami marketingowymi i tworzeniem społeczności. To właśnie dlatego już po zdecydowaniu się na crowdfunding, a jeszcze przed rozpoczęciem faktycznej zbiórki, warto jest zacząć działać.

Share.

Zostaw komentarz