Od ponad 2 tygodni polscy użytkownicy Instagrama mogą korzystać z nowej funkcjonalności, dzięki której możliwe jest wspieranie małych, lokalnych restauracji. Specjalna nakładka umożliwia złożenie zamówienie przy użyciu InstaStories.
Spis treści:
Restauracje nieczynne
W związku z epidemią restauracje i bary od kilku tygodni pozostają zamknięte lub sprzedają jedzenie wyłącznie na wynos. Obostrzenia wprowadzone przez rząd sprawiły, że wiele z nich znalazło się w bardzo trudnej sytuacji finansowej i mogą nie przetrwać kryzysu. Zwłaszcza, że wciąż nie znamy daty powrotu do normalnego funkcjonowania restauracji.
Instagram wspiera lokalne
W sieci szybko ruszyły oddolne akcje pomocowe, mające na celu uratowanie ulubionych restauracji. Swoją cegiełkę dokłada również Instagram. 23 kwietnia firma wprowadziła w Polsce nową funkcję w związku z pandemią koronawirusa. Serwis udostępnił nową nakładkę, dzięki której możemy złożyć zamówienie poprzez InstaStories.
Jak to zrobić? Wystarczy w trakcie tworzenia relacji wybrać naklejkę „zamówienia jedzenia” i opublikować InstaStory. W ten sposób każda osoba, która zobaczy relację i kliknie w aktywną naklejkę zostanie przeniesiona na stronę, gdzie będzie mogła dokonać zamówienia.