Irytujący zwyczaj fotografowania posiłku bardzo korzystny marketingowo

Irytujący zwyczaj fotografowania posiłku bardzo korzystny marketingowo

Na pewno zdarza Ci się widzieć (pewnie sama nigdy tak nie robisz 😉 ) jak ludzie fotografują talerze w restauracjach. Ostatnio ważniejsze wydaje się, żeby posiłek wylądował na Instagramie niż w żołądku.

Okazuje się, że ten irytujący dla niektórych zwyczaj może mieć swoje zalety. Zwłaszcza, jeśli to Ty przygotowujesz posiłek.

Osoba, która fotografuje posiłek przed jego zjedzeniem funduje sobie bowiem dodatkową dawkę zadowolenia.

Badania opublikowane w Journal of Consumer Marketing,  potwierdziły, że opóźnienie zjedzenia posiłku (na czas fotografowania go) sprawia, że oceniamy posiłek jako smaczniejszy.

Jednak ma to miejsce wyłącznie w stosunku do jedzenia, które i tak ma dostarczać nam bardziej przyjemności niż wartości odżywczych (chyba chodziło głównie o desery).

Kiedy z kolei fotografujemy zdrowe posiłki, taki efekt może się pojawić pod warunkiem, że poczujemy przynależność do grupy innych zdrowo odżywiających się osób.

 

Jakie z tego wnioski możesz wyciągnąć, jeśli jesteś właścicielką kawiarni lub restauracji?

Zachęcaj klientów do fotografowania jedzenia (na przykład zaoferuj zniżkę lub gratisowy deser dla osób, które udostępniają zdjęcia Twoich posiłków w swoich social mediach), a jeśli Twoje jedzenie jest zdrowe – pokazuj, że inni także zdrowo się odżywiają.

Zyskujesz w ten sposób nie tylko dodatkową promocję, ale też zwiększasz zadowolenie klientów z posiłku.

 

Skomentuj

1 Komentarz

  1. A ja bardzo lubię oglądać zdjęcia jedzenia na instagramie. Zawsze wygląda apetycznie. Poza tym tak zrobione zdjęcia przykuwają uwagę i same się promują. Sama mam ig na którym dodaję zdjecia jedzenia wraz z przepisami.

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Franczyza po pandemii, pomysł na dochodowy biznes. Sprawdzamy w co zainwestować razem z FitCake

Franczyza po pandemii, pomysł na dochodowy biznes. Sprawdzamy w co zainwestować razem z FitCake

Czy w 2021 roku możemy otworzyć nowy, nieznany nikomu biznes? Jak najbardziej. Co więcej, biznes ten jest z góry skazany na sukces, o czym przekonuje Rafał Kościuk. Twórca sieci i systemu Fit Cake, czyli niecukierni tłumaczy dlaczego franczyza FitCkake to najlepszy pomysł na biznes. Czym więc jest niecukiernia i jak wycisnąć z FitCake maksimum zysku? O tym w poniższym wywiadzie. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polski start-up ułatwi znalezienie prawnika. Aplikacja mobilna Lexly pokaże adwokatów w okolicy

Polski start-up ułatwi znalezienie prawnika. Aplikacja mobilna Lexly pokaże adwokatów w okolicy

Polski start-up stworzył aplikację łączącą poszukujących pomocy prawnej ze specjalistami w danej dziedzinie prawa. Dzięki aplikacji mobilnej Lexly będziemy mogli połączyć się z radcą prawnym lub adwokatem w czasie rzeczywistym. Jest to przełomowa aplikacja ułatwiająca znalezienie odpowiedniego specjalisty w sytuacji wymagającej porady prawnej. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polska firma aQuality wystartowała ze sprzedażą akcji. Celem jest międzynarodowy rozwój

Polska firma aQuality wystartowała ze sprzedażą akcji. Celem jest międzynarodowy rozwój

W czwartek oficjalnie rozpoczęła się emisja akcji aQuality – polskiego producenta opatentowanych urządzeń umożliwiających produkcję napojów i wód mineralnych w jakości premium. Właściciele firmy poszerzają grono akcjonariuszy o inwestorów społecznościowych, aby jak najszybciej uruchomić masową produkcję swoich urządzeń. Do długiej kolejki oczekujących klientów w szybkim tempie dołączają kolejni – zarówno z Polski jak i zza granicy. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Branża sportowa apeluje o zwiększenie limitu uczestników imprez sportowych

Branża sportowa apeluje o zwiększenie limitu uczestników imprez sportowych

Pandemia przewróciła świat sportu do góry nogami. O ile sport na poziomie zawodowym funkcjonuje w reżimie sanitarnym, o tyle amatorski w dużym stopniu zanikł. Przyczyniły się do tego m.in. zamknięte od miesięcy siłownie i kluby fitness oraz prawie 15-miesięczny zakaz organizacji imprez masowych na świeżym powietrzu. – W sensie zdrowotnym to może być bomba z opóźnionym zapłonem – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. Od 15 maja, zgodnie z wytycznymi rządowymi, kibice mogą wrócić na trybuny, a w imprezach poza obiektami sportowymi będzie mogło uczestniczyć do 150 osób. Branża jednak apeluje o szybsze zwiększanie tego limitu. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

FPP i ZPPHiU o czynszach w galeriach handlowych

FPP i ZPPHiU o czynszach w galeriach handlowych

Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) oraz Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wyrażają pozytywną opinię o propozycji rządu dotyczącej zapłaty 20% czynszów przez najemców galerii handlowych. Jest to wsparcie dla właścicieli galerii handlowych, jednak najemcy są skłonni je ponosić w imię solidarności biznesowej. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *