Oprócz wielu przygotowań administracyjnych, zakładanie własnej działalności wymaga kreatywnego podejścia przy wymyślaniu nazwy przedsiębiorstwa. Jak nazwać firmę, aby przyciągała klientów? Kilka prostych zasad może znacznie ułatwić wykreowanie odpowiedniej nazwy. Zobacz przydatne wskazówki.
Jak nazwać firmę, aby mieć wielu klientów?
Chwytliwa nazwa może być kluczem do sukcesu niejednego przedsiębiorstwa, dlatego podczas zakładania firmy należy poważnie się nad nią zastanowić. Słysząc dane słowo, klienci kojarzą je z konkretną marką. To wizytówka działalności, dlatego warto, aby nazwa była przemyślana i wyjątkowa. Posługując się schematami, sprawimy, że nazwa będzie oklepana i nie przykuje uwagi konsumentów. Jak nazwać swoją firmę, żeby zapadła w pamięci odbiorców? Dobrze rozwinięta wyobraźnia i odpowiednie przygotowanie znacznie ułatwią to trudne zadanie.
Jak wymyślić nazwę dla firmy? 5 kroków
Zakładanie firmy wymaga wielu złożonych przygotowań zarówno po stronie prawnej jak i administracyjnej, natomiast samo wymyślenie nazwy przedsiębiorstwa można zrealizować w pięciu łatwych krokach. Niektórzy nazwę swojego wymarzonego biznesu planują długo przed rozpoczęciem wszelkich formalności związanych z zakładaniem własnej działalności gospodarczej, inni do ostatniej chwili nie mogą znaleźć odpowiedniego słowa, które będzie reprezentowało ich firmę.
Oto wskazówki usprawniające proces nazwania własnego biznesu:
-
Krok I – zrób research
Na początku warto zebrać wszelkie informacje dotyczące charakteru powstającego biznesu. Jakie usługi zamierzasz świadczyć? Czym charakteryzuje się branża, w której zaczynasz swoją przygodę biznesową? Co wyróżnia Twoją firmę na tle konkurencji? Odpowiedź na te pytania może sprawić, że pomysł na to, jak nazwać firmę sam wpadnie ci do głowy. Pamiętaj, że najlepsze rozwiązania, często są na wyciągnięcie ręki.
-
Krok II – zorganizuj burzę mózgów
Poproś o pomoc rodzinę i przyjaciół. Wspólna burza mózgów często skutkuje najlepszymi pomysłami. W grupie łatwiej pobudzić kreatywność, a punkt widzenia kogoś, kto nie ma własnej działalności gospodarczej i rozpatruje ją w innych kategoriach, może ułatwić wymyślanie nazwy.
-
Krok III – zadbaj o unikatowość
Nie sugeruj się nazwami firm konkurencyjnych i nie stosuj tych samych zabiegów. Unikaj powielania końcówek i przedrostków, które nawiązują do branży. Zastanów się, ile firm budowlanych ma w swojej nazwie człon: -bud? Czy wyodrębniasz choć jedną z nich? Podobnie brzmiące nazwy sprawiają, że trudno się wyróżnić na tle konkurencji.
-
Krok IV – poszukaj inspiracji w słowniku
Jeżeli brakuje ci inspiracji z otoczenia, to sięgnij po słownik i po prostu przekartkuj go od A do Z. Szukaj natchnienia w książkach. Czasami jedno proste słowo może okazać się najlepszą nazwą dla Twojej firmy.
-
Krok V – przemyśl warianty obcojęzyczne
Jeżeli jakieś słowo idealnie pasuje do opisu Twojej działalności, ale jego brzmienie nie do końca Ci się podoba, to sprawdź znaczenie tego terminu w innych językach. Często obcojęzyczna alternatywa łatwo wpada w ucho i jest prosta do zapamiętania przez odbiorców.
Jaka powinna być nazwa firmy?
Jak wymyślić nazwę dla firmy, która będzie łatwo zapamiętywana przez klientów? Postaw na minimalizm. Okazuje się, że najszybciej w pamięć zapadają krótkie, jedno lub dwusylabowe słowa. Najlepiej, aby nazwa przedsiębiorstwa składała się z 6 – 8 liter i była prosta zarówno do przeczytania, jak i wymówienia przez klientów. Prostota i dobry pomysł to recepta na sukces, a nazwa, która zapadnie w pamięci konsumentów, może wpłynąć na przychody danej firmy i jej rozpoznawalność na rynku.
Jak opatentować nazwę firmy?
Udało ci się wpaść na unikalny pomysł i wiesz już, jak nazwiesz swój biznes? Gratulacje! Pamiętaj jednak, o zabezpieczeniu wymyślonego terminu, aby nie został w przyszłości wykorzystany przez inne przedsiębiorstwa. Jak opatentować nazwę firmy? W tym celu należy ją zastrzec jako międzynarodowy znak towarowy. Aby to zrobić, konieczna jest rejestracja znaku w Urzędzie Patentowym RP, a następnie, po uzyskaniu pozytywnej decyzji Urzędu, zgłoszenie znaku do Biura Międzynarodowego w Genewie.