Prowadzisz sklep internetowy? A może planujesz zacząć swój własny biznes online? Każda firma potrzebuje regularnej sprzedaży, aby funkcjonować na rynku. Istnieje kilka narzędzi, dzięki którym pozyskasz potencjalnych klientów. Jednak to nie wystarczy, żeby sprzedać produkt. Musisz jeszcze przekonać konsumenta, że w Twoim sklepie znajdzie najlepszy towar. W tym pomoże Ci dobry opis produktu.

Od czego zacząć opis produktu? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik, który krok po kroku pomoże Ci w pisaniu. Znajdziesz w nim najważniejsze wskazówki, ciekawe przykłady oraz powszechne błędy, których należy unikać.
Spis treści:

    1. Dlaczego opisy produktów czy usług są kluczowym elementem każdego biznesu online?
    2. Jak skłonić polskiego Klienta do zakupu w Twoim sklepie?
    3. Najciekawsze przykłady opisów produktu
    4. Czy znasz swojego klienta?
    5. Co napisać w opisie produktu? – trzymaj się niezawodnego schematu
    6. Skanowanie i czytanie – zadbaj o stronę wizualną opisu
    7. Od ogółu do szczegółu – zasada odwróconej piramidy
    8. 4 zasady w pisaniu opisów, które powinieneś zastosować
    9. Język korzyści – listing zalet to za mało
    10. Optymalizacja opisu produktu pod SEO

Dlaczego opisy produktów czy usług są kluczowym elementem każdego biznesu online?

Coraz więcej Polaków decyduje się w pierwszej kolejności na zakupy online. Dlaczego zakupy w sieci stały się popularniejsze od zakupów stacjonarnych? Wiele czynników wpływa na tę sytuację.

Jednym z nich jest szybki rozwój narzędzi w e-commerce. Dzięki nim, konsument zyskuje nowe oraz wygodne rozwiązania zakupowe. Przykładem takiego narzędzia jest technologia e.size me. Jej zadanie polega na dokładnym zeskanowaniu stopy klienta. Z e.size bez problemu kupisz parę butów bez wychodzenia z domu. Drugim czynnikiem, który wpłynął na wzrost zakupów w sieci, jest pandemia. Centra handlowe pozostawały zamknięte przez wiele miesięcy. Dlatego większość sklepów przeniosła się do Internetu, żeby nie zbankrutować.

Źródło opracowania: https://www.pwc.pl/pl/publikacje/liderzy-e-commerce-o-rozwoju-handlu-cyfrowego.html

Sprzedaż dóbr online w Polsce zwiększyła się aż o 35% pomiędzy 2019 a 2020 rokiem. Dlatego wiele biznesów również zdecydowało się przenieść do sieci. Konkurencja rośnie, więc każda firma pragnie przyciągnąć jak najwięcej klientów na swoją stronę internetową.

Dlatego treści w Internecie, odgrywają ogromną rolę w pozyskiwaniu nowych klientów. Do nich zaliczają się przede wszystkim opisy produktów. Dobrze napisany opis produktu przyciągnie uwagę potencjalnego klienta. Ponadto, treść, którą zamieszczasz na stronie, wpływa na pozycjonowanie Twojego biznesu w sieci. Właściciel każdego sklepu internetowego dąży do tego, żeby być na pierwszej stronie wyszukiwania Google.

Nie trać czasu – wybierz profesjonalny copywriting seo.

Jak skłonić polskiego Klienta do zakupu w Twoim sklepie?

Co może przekonać klienta, żeby dokonał zakupu w Twoim sklepie? Pierwsza myśl, jaka nasuwa się przeciętnemu konsumentowi to korzystna cena. Pamiętaj jednak, że cena to nie wszystko. Istnieje wiele innych elementów, które wpływają na decyzje zakupowe człowieka. Jednym z nich, który wymieniliśmy jako istotny, to właśnie opis produktu. Klienci chętnie szukają informacji na temat produktów, które chcą kupić. Potwierdzają to badania:

Konsumenci porównują ceny, sprawdzają w sieci parametry szukanych produktów, zapoznają się z opiniami i recenzjami. Poza tym, kupują w Internecie, ponieważ “mogą przeglądać, jak długo tylko chcą”. Dlatego sklep powinien być tak zaprojektowany, aby klient chętnie spędzał w nim czas. Przyciągające treści także w tym pomogą.

Czego oczekuje Klient od zakupów w sklepie internetowym?

Zakupy online znacząco różnią się od pójścia na zakupy do sklepu stacjonarnego. Konsumenci, którzy kupują w sieci, biorą pod uwagę inne czynniki. Co przekona klienta do zakupów w Twoim sklepie internetowym? Co liczy się w sieci?

Wg Raportu PwC 2020 konsumentom zależy przede wszystkim na dużej dostępności produktów, wygodzie, bezpiecznej i szybkiej dostawie, łatwym zwrotom oraz łatwym i zabezpieczonym płatnościom. Jeśli Twój sklep internetowy zagwarantuje klientowi wszystkie powyższe elementy, cena przestaje być najważniejsza.

Źródło: Nowy obraz polskiego konsumenta – Raport PwC 2020

Opis produktu – co zrobić, aby skutecznie sprzedawał Twoje produkty?

Najważniejszym zadaniem opisu produktu każdego sklepu internetowego jest jego funkcja sprzedażowa. I należy o tym pamiętać, kiedy go piszesz. Opis nie zawsze musi być długi i szczegółowy. Czasami wystarczy kilka prostych zdań, aby treść była dobra i spełniała swoją funkcję. Opis produktu objaśnia potencjalnym klientom, czym jest produkt, jakie jest jego przeznaczenie i przede wszystkim dlaczego warto go kupić. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio się przygotować do napisania tekstu, dzięki któremu Klient zaufa internetowej marce.

Najciekawsze przykłady opisów produktu

  • Krótki opis produktu przykład nr 1


Źródło: https://verofornature.pl/ – opracowanie CopyExperts.pl

Zapoznaj się z tekstem w zielonej ramce. Ten opis produktu zawiera tylko trzy zdania. Przedstawia on w oczywisty sposób,co to za produkt oraz jego zastosowanie. Zdjęcie dokładnie obrazuje przedmiot na sprzedaż. Dla konsumenta te trzy zdania w połączeniu ze zdjęciem są wystarczające. Czynnikiem decydującym, który zachęci do sprzedaży, będzie cena, dostępność oraz koszty dostawy.

  • Długi opis produktu – przykład nr 2

Zwróć uwagę na grafikę poniżej.


Źródło: https://rehaintegrosklep.pl/sklep/ – opracowanie CopyExperts.pl

Z fotografii możesz łatwo domyślić się, że produkt, który sprzedaje sklep, to guma. Słowo „guma” jest jednak zbyt ogólne. W tym przypadku mamy do czynienia z produktem na tyle specyficznym, że wymaga on bardziej szczegółowego opisu. Samo zdjęcie może jeszcze nie przekonać konsumenta do zakupu.

W dłuższym opisie produktu, dowiesz się, że gumy do ćwiczeń możesz używać w rehabilitacji jak również podczas ćwiczeń w domu. Dodatkowo opis produktu zawiera ważne dane dla klienta jak specyfikacja czy zastosowanie.

Potrzebujesz skutecznych opisów produktów? – Wyślij zapytanie

  • Opis produktu przykład nr 3

A teraz, spójrz na produkt poniżej:


Źródło: https://hiddendoorstore.com/

Patrząc wyłącznie na to zdjęcie, możesz wywnioskować, że jest to zwyczajna półka na książki. Teraz przeczytaj tekst poniżej.


Źródło:https://hiddendoorstore.com/

Z opisu okazuje się, że są to sekretne drzwi! Dzięki temu, klienci mogą ukryć na przykład przed dziećmi swój gabinet, gdzie pragną mieć ciszę i spokój.

Czy znasz swojego klienta?

Jeśli chcesz coś sprzedać, musisz przede wszystkim wiedzieć, komu sprzedajesz towar. Wiedza o potencjalnym kliencie to najważniejsze dane w Twoim biznesie. Informacje ułatwią Ci pracę przy opisie produktu. W zebraniu najważniejszych wiadomości pomoże Ci model persony. To zestaw pytań, dzięki którym uporządkujesz swoje notatki o kliencie.

  • „Wejdź w buty” klienta czyli postaw się na miejscu konsumenta

Jeśli znasz swojego klienta, to bez problemu sprzedaż mu swój produkt. Wiesz, czego on oczekuje oraz na czym mu zależy. W opisie produktu musisz przekazać, czym tak właściwie jest Twój towar, który sprzedajesz, do czego on służy i jakie daje korzyści. Ponadto, musisz pokazać konsumentowi, dlaczego to, co sprzedajesz jest niezbędne i wyjątkowe.

  • Język – dobór języka. Jaka jest strategia marki? Archetypy marki

Spójny wizerunek sprawi, że Twój biznes zapamięta każdy konsument. To podstawa w budowaniu więzi i zaufania z klientem. A konsument musi Ci zaufać, żeby wydać u Ciebie pieniądze.

W tworzeniu spójnego wizerunku pomogą Ci archetypy marki, czyli zestaw cech, dzięki którym stworzysz swoją strategię marketingową. Jeśli wiesz, w jaki sposób firma prezentuje się w sieci, możesz przygotować opis produktu, który nie będzie odbiegał od Twojej marki.

Na przykładzie poniżej firma Johnson’s Baby, która reprezentuje archetyp Opiekuna. Firma stawia na troskę i empatię. Jej zadaniem jest chronić, pomagać i przede wszystkim dbać o klienta. Na przykładzie poniżej znajdziesz wyróżnione frazy, które wskazują na archetyp Opiekuna.

Źródło: https://www.johnsonsbaby.com.pl/

Co napisać w opisie produktu? – trzymaj się niezawodnego schematu

Opis produktu posługuje się pewnym schematem. Zawiera nazwę, część objaśniającą produkt oraz szczegółową specyfikację – parametry techniczne. Poniżej tłumaczymy, co powinno znaleźć się w poszczególnych fragmentach opisu.

Nazwa produktu – dla Klienta i dla Googla – jak to połączyć?

Nazwa produktu to kluczowy element opisu. Klienci szukają przedmiotów w sieci poprzez wpisanie nazwy w wyszukiwarkę. W tym miejscu umieszczaj markę, typ i model przedmiotu. Ważne, aby nazwa zawierała tzw frazę kluczową – czyli słowa, po których użytkownicy szukają Twojego produktu.

Źródło: mediaexpert.pl

Skanowanie i czytanie – zadbaj o stronę wizualną opisu

Możesz pisać ciekawe teksty, ale nikt ich nie przeczyta, jeśli struktura będzie źle się prezentować. Klienci nie zawsze mają czas, aby wszystko przeczytać. Odpowiednia struktura opisu sprawi, że konsument znajdzie w treści to, co go interesuje i skłoni do zakupu.

Tekst opisu składa się z sekcji. Wyróżnij je odpowiednimi nagłówkami np. skrócony opis, opis właściwy, zastosowanie produktu. Skorzystaj z pogrubienia czcionki, aby wyróżnić najważniejsze elementy tekstu.

Dobrym rozwiązaniem jest również wypunktowanie istotnych informacji na temat produktu. Dzięki temu, potencjalny klient będzie mógł w łatwy i szybki sposób zapoznać się z tym, co go interesuje.

Źródło: Verofornature.pl – opracowanie CopyExperts.pl

Od ogółu do szczegółu – zasada odwróconej piramidy

Jeśli tworzysz opis produktu, warto zastosować zasadę od ogółu do szczegółu. Na początku tekstu przedstaw podstawowe informacje na temat tego, co sprzedajesz. W kolejnych sekcji rozbuduj tekst o jak zalety i korzyści z używania produktu, specyfikację i zastosowanie.


Źródło: verofornature.pl – opracowanie CopyExperts.pl

Źródło: verofornature.pl – opracowanie CopyExperts.pl

4 zasady w pisaniu opisów, które powinieneś zastosować

Przede wszystkim: nie kopiuj opisu produktu

Nigdy nie kopiuj opisów produktów – stwórz unikalny tekst! Algorytm Panda firmy Google zwraca uwagę na kopiowane treści i umieszcza je niżej w wyszukiwaniach. A każdy, kto sprzedaje w sieci, chce być na pierwszej stronie wyszukiwania. Unikalne treści są niezbędne w przyciągnięciu klientów.

Im prościej tym lepiej

  • Opisu produktu pomoże Ci dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Stosuj przymiotniki czy wyrażenia zrozumiałe dla czytelnika. Im prostszy język, tym więcej ludzi go przeczyta i przede wszystkim zrozumie.
  • Unikaj strony biernej w swoich tekstach. Dynamiczna treść jest łatwiejsza w zrozumieniu.
  • Monotonnego opisu produktu nikt nie przeczyta, bo nikt nie mają na to czasu. Opis powinien zawierać konkretne informacje. Stosuj krótkie zdania z jedną informacją zamiast wielokrotnie złożonych. Dzięki temu, odbiorca lepiej zrozumie tekst.

Storytelling w opisie produktu czyli jak skutecznie sprzedać towar

Storytelling to doskonałe narzędzie dla opisów produktów. Opowiadanie historii angażuje czytelnika za pomocą emocji. Dobrze napisana historia może skłonić niejednego klienta do zakupu.

W swojej historii pokaż, dlaczego Twój produkt jest wyjątkowy. Czemu klient potrzebuje przedmiotu z Twojego sklepu? Pamiętaj, aby historia była wiarygodna. Inaczej Twój storytelling nie odniesie sukcesu.

Przykład poniżej doskonale pokazuje czym jest storytelling. Autor odnosi się do własnych doświadczeń. Dzięki temu, staje się wiarygodny w oczach konsumenta.

Źródło: verofornature.pl – opracowanie CopyExperts.pl

Napisać historie dla Twoich produktów? – Napisz do nas –

Język korzyści – listing zalet to za mało

Wymiana zalet produktu to zdecydowanie za mało, aby zagwarantować sprzedaż. Korzyści z zakupu sprawdzą się znacznie lepiej. Zastanów się, jakie problemy klientów może rozwiązać Twój produkt. Co go wyróżnia na tle innych, podobnym przedmiotów na rynku? Spójrz na przykład poniżej.

Źródło: euro.com.pl

Zainstalowana fabrycznie pamięć RAM o pojemności 16 GB (cecha) to gwarancja szybkiej i płynnej pracy. (zaleta) Beż żadnych problemów możesz uruchomić kilka aplikacji jednocześnie, ale także grać w najnowsze gry i korzystać z programów graficznych i multimediów.

Optymalizacja opisu produktu pod SEO

Słowa kluczowe w opisie produktu

Słowa kluczowe to frazy, które pozycjonują artykuły sprzedażowe w wyszukiwarkach internetowych. Im wyżej znajduje się Twoja strona internetowa w wyszukiwaniach, tym lepiej dla Twojego biznesu.

W przypadku opisu produktu, najczęściej frazą kluczową jest nazwa przedmiotu, którą szuka konsument. Dlatego w tytułach oraz śródtytułach (nagłówkach tekstu) umieszczaj się informacje o nazwie, typie i modelu przedmiotu.

Pamiętaj, żeby nie przesadzać z ilością słów kluczowych. Opis produktu musi być czytelny, żeby klient mógł go zrozumieć. Jeśli użyjesz zbyt dużo fraz kluczowych w tekście, opis nie będzie czytelny.

Optymalizacja grafiki pod SEO czyli jak przyciągnąć robota Google

Jak przekonać użytkownika Internetu do przeczytania tekstu? Dodaj do treści zdjęcia i grafiki. W przypadku opisu produktu, tym bardziej zwróć na to uwagę. Klient nie kupi produktu, jeśli nie wie jak on wygląda.

Grafikę wykorzystuje się również pod optymalizację artykułu. W tym przypadku skorzystaj z tekstu alternatywnego. Tekst alternatywny to słowny opis, który pojawia się na stronie, kiedy przeglądarka nie jest w stanie załadować grafiki. Napisz krótki opis zdjęcia, który będzie zawierał kilka słów kluczowych, które dotyczą twojego produktu. Dzięki temu algorytmy Google’a również zauważą Twój opis produktu.

Share.

Zostaw komentarz