Zwierzęta to temat bardzo bliski wielu osobom. Nie brakuje ludzi wrażliwych na ich los, a także posiadaczy czworonożnych przyjaciół. Jednak pies, kot czy rybka, które rezydują w prywatnym domu, mają swoje potrzeby, które właściciel musi zaspokajać. Właśnie dlatego każdy psiarz, kociarz, hodowca jaszczurek, a nawet pająków, musi regularnie robić zakupy w sklepie zoologicznym. Co więcej, obecnie dla zwierzaków powstaje mnóstwo ciekawych produktów, suplementów diety czy zabawek, co sprawia, że asortyment takiego sklepu może być bardzo różnorodny. Jeśli lubisz zwierzęta, być może chciałbyś zarabiać na sprzedaży pokarmów i akcesoriów. Sprawdź nasze podpowiedzi i dowiedz się, jak otworzyć sklep zoologiczny.


Spis treści:

  1. Ile można zarobić mając sklep zoologiczny?
  2. Koszt otwarcia sklepu zoologicznego
  3. Sklep zoologiczny bez zwierząt – działaj przez internet!

Ile można zarobić mając sklep zoologiczny?

Jeśli zastanawiasz się, czy dobrze zarobisz na otwarciu sklepu zoologicznego, musisz wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze, sporządź solidny biznesplan, oparty na znajomości rynku. Bardzo ważne jest to, czy uda Ci się znaleźć dobrą lokalizację oraz ile jest sklepów zoologicznych w Twoim mieście. Centrum miasta lub galeria handlowa mogą się okazać miejscówką, która da duży dostęp do potencjalnych klientów. Jeśli otwierasz mały sklepik, dobrym punktem może być osiedle, na którym nie brakuje czworonogów. Prowadzenie sprzedaży wysyłkowej i dobrze pozycjonowana strona internetowa z pewnością pomogą sprzedać więcej towaru i sprawić, że nie będzie zalegał.

karmy
Najpopularniejsze karmy kupowane w sklepach stacjonarnych, według osób korzystających z gazetek promocyjnych na smartfonach. Źródło: Raport FMCG Brands We Shop, jesień 2021

Koszt otwarcia sklepu zoologicznego

Suma inwestycji dla właściciela sklepu zoologicznego może różnić się w zależności od tego, czy planuje sprzedawać żywe zwierzęta. Jeśli tak, lokal będzie należało dostosować. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt, określa warunki w jakich powinny być one trzymane. W przeciwnym razie ewentualna kontrola Inspekcji Weterynaryjnej może spowodować, że szybko zamkniesz swój biznes. Pamiętaj też, że zwierzęta, które będziesz sprzedawał, muszą pochodzić z legalnych źródeł, więc koniecznie zadbaj, aby było to potwierdzone odpowiednimi dokumentami.

zoobranża
Źródło: Magazyn „Zoobranża”, marzec 2020

Kolejną rzeczą, na którą wydasz niemało pieniędzy, będzie asortyment do sklepu zoologicznego. Co powinieneś zamówić, aby spełnić oczekiwania klientów? Przede wszystkim karmę dla różnych gatunków zwierząt, a także klatki, akwaria, kuwety, miski oraz przeróżne akcesoria, które są niezbędne dla psów, kotów, gryzoni czy gadów. Pamiętaj o produktach do pielęgnacji, takich jak szampony czy szczotki, a także o preparatach na pasożyty. Świetnym pomysłem jest ekspozycja zabawek przy kasie lub w innym widocznym miejscu. Wówczas łatwo dosprzedasz taki produkt właścicielowi, który będzie chciał zrobić przyjemność swojemu mruczkowi lub burkowi. Jaki jednak będzie całkowity koszt przystosowania lokalu i wyposażenia go? Spodziewaj się, że nie mniejszy niż 150 tysięcy złotych.

Sklep zoologiczny bez zwierząt – działaj przez internet!

Dlaczego sklep zoologiczny w internecie to dobry pomysł? Pomyśl, że jesteś właścicielem więcej niż jednego psa lub kota. Kończący się zapas karmy lub żwirku zwiastuje nadchodzącą katastrofę, zatem zazwyczaj kupujesz odrobinę więcej. O ile wygodniej jest, kiedy takie zakupy pod same drzwi dostarczy Ci kurier? Ta wygoda spowodowała, że właściciele czworonogów i nie tylko, bardzo cenią sobie zakupy w internecie. Daje im to również dostęp do karm, zabawek oraz akcesoriów, które mogą nie być dostępne w ich pobliskim sklepie stacjonarnym.

trendy google

Jeśli chcesz wyjść ze swoją ofertą do klienta online, zleć stworzenie sklepu internetowego lub skorzystaj z platformy, która Ci to umożliwi. Zadbaj też o widoczność witryny i zainwestuj w pozycjonowanie lub reklamy Ads, aby wybić się na tle konkurencji. Z pewnością pomoże także uzupełnianie strony dodatkowym contentem. Ciekawie prowadzony blog o pielęgnacji zwierząt może sprawić, że wzrośnie ruch, a dzięki temu sklep zyska też nowych klientów.

Share.

Zostaw komentarz