Jak przedstawia się sytuacja firm w Polsce po pierwszym kwartale 2021 roku?

Jak przedstawia się sytuacja firm w Polsce po pierwszym kwartale 2021 roku?

Pandemia koronawirusa w niezwykły sposób wpłynęła na kształt życia gospodarczego. Setki tysięcy firm musiały radzić sobie z długimi okresami przestojów powiązanymi z częściowym lockdownem poszczególnych sektorów. Z drugiej stronie zdecydowanie większa liczba podmiotów ucierpiała w wyniku obniżonej konsumpcji i znacznych utrudnień związanych, chociażby z ograniczeniami epidemiologicznymi. Pierwsza od dekad recesja w znaczący sposób wpłynęła nie tylko na gospodarkę kraju, ale również realną kondycję zarówno przedsiębiorców, jak i konsumentów. Warto przyjrzeć się aktualnej sytuacji tej pierwszej – niezwykle istotnej z ekonomicznego punktu widzenia – grupy.

Dane z bazy firm: co mówią o pandemii?

Rzeczywistość gospodarcza i społeczna uległa w 2020 roku diametralnej zmianie. Do pierwszego zakażenia doszło 4 marca, a już po 10 dniach zdecydowano się na wprowadzenie rozbudowanego pakietu obostrzeń, mającego na celu ograniczenie liczby zachorowań. To z kolei w pierwszej kolejności przełożyło się na funkcjonowanie biznesu. W wielu branżach oznaczało to zasadniczy brak możliwości prowadzenia działalności, inne musiały pogodzić się natomiast chociażby ze skomplikowanymi zasadami sanitarnymi oraz obniżoną konsumpcją. Niestety, taki stan rzeczy – z pewnymi przerwami – trwa zasadniczo od ponad roku. Warto zajrzeć wobec tego do bazy firm ALEO.com, aby przekonać się, w jakiej kondycji znajdują się polskie firmy po roku pandemii i związanych z nią ograniczeń. Pełen raport jest dostępny pod adresem: https://aleo.com/pl/infografiki/aktualna-sytuacja-przedsiebiorstw-w-dobie-pandemii-covid-19.

Liczba zawieszonych lub zamkniętych firm w 2020 roku

Ubiegły rok oznaczał olbrzymie problemy dla wielu rodzimych przedsiębiorców. Niestety znalazło to odzwierciedlenie w najbardziej tragicznej statystyce, dotyczącej liczby likwidowanych oraz zawieszanych przedsiębiorstw. Wzmożone zainteresowanie tym posunięciem można było zaobserwować już w lutym, a więc jeszcze przed pojawieniem się pierwszego przypadku zachorowania na terenie Polski. Wówczas doszło do 33.074 zawieszeń lub zamknięć firm. W trakcie pierwszej fali zachorowań rekordowa liczba padła natomiast w marcu, a więc w miesiącu wdrożenia pierwszych poważnych obostrzeń (42.998). W następnych miesiącach zainteresowanie likwidacją lub zawieszeniem biznesu było mniejsze. W kwietniu zdecydowało się na to 32.442 przedsiębiorców, natomiast w maju i czerwcu ok. 11.000 właścicieli firm.

Wakacyjne luzowanie obostrzeń

Pierwszą falę zachorowań udało się dosyć szybko opanować. Wiele osób – zarówno przedsiębiorców, jak i konsumentów – mogło na dobrą sprawę zapomnieć o pandemii już w miesiącach wakacyjnych. Zauważono wówczas także mniejsze zainteresowanie w zawieszeniach lub zamknięciach działalności, natomiast właściciele firm chętniej decydowali się na powrót do pracy. W czerwcu doszło do 11.107 zamknięć lub zawieszeń, w lipcu do tego grona dołączyło 7.159 przedsiębiorców. W maju wznowiono przy tym 20.193 działalności, a w czerwcu 16.818. Gorsze informacje zaczęły napływać już w sierpniu: wówczas doszło jedynie do 5.840 wznowień, natomiast zawieszono lub zamknięto 18.508 firm. Niestety – był to zaledwie wstęp do zdecydowanie trudniejszej dla polskiego biznesu drugiej fali zachorowań.

Trudna jesień i zima dla polskiego biznesu

Zdecydowanie większym wyzwaniem dla gospodarki i konsumentów okazał się koniec roku oraz początek 2021 roku. Już we wrześniu doszło do 39.646 zawieszeń lub zamknięć, podobna liczba przedsiębiorców zdecydowała się na ten krok również w październiku. Najbardziej tragiczne informacje spłynęły natomiast w grudniu, kiedy złożono 47.252 wniosków tego typu, niewiele mniejsza liczba właścicieli firm (45.947) zasiliła to grono w styczniu 2021 roku. Jednocześnie nikła grupa przedsiębiorców była zainteresowana wznawianiem działalności: we wrześniu zrobiło to 8.950 firm, a w październiku 8.242. Najmniej wniosków o wznowienie miało natomiast miejsce w grudniu (4.851). Nieco lepiej pod tym względem zaprezentował się natomiast początek roku: w lutym wznowiono 7.889 działalności, natomiast w marcu 8.209 firm.

Zawieszenia i zamknięcia firm: podsumowanie

Skalę problemów, z jakimi musieli spotykać się przedsiębiorcy, najlepiej odzwierciedlają ogólne statystyki zawieszeń lub zamknięć działalności gospodarczych pomiędzy lutym 2020 roku a kwietniem 2021 roku. Łącznie doszło wówczas do złożenia 417 399 wniosków tego typu. W tym samym czasie miało natomiast miejsce 132 663 wznowień. Jak widać, bilans jest więc niekorzystny i świadczy o bardzo skomplikowanym położeniu, w jakim znalazły się setki tysięcy rodzimych przedsiębiorców. Pewne nadzieje na przyszłość są jednak związane przede wszystkim z niższą liczbą zachorowań oraz stopniowym luzowaniem obostrzeń.

 

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Oprogramowanie CRM w pracy zdalnej

Oprogramowanie CRM w pracy zdalnej

Obecnie znacząca większość czynności związanych z obsługą klienta przenosi się do Internetu. Tradycyjne sposoby na kontakt z naszymi usługobiorcami coraz częściej zostają uzupełnione o innowacyjne technologie sieciowe. Jeżeli zależy nam, aby w rzeczywistości wirtualnej docierać do klienta równie skutecznie, system informatyczny naszej firmy powinien zawierać w swojej infrastrukturze oprogramowanie CRM. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Marketing afiliacyjny, czyli jak przestałem się martwić i zacząłem zarabiać online

Marketing afiliacyjny, czyli jak przestałem się martwić i zacząłem zarabiać online

Marketing afiliacyjny najłatwiej przedstawić na przykładzie sytuacji, w której wychodzisz ze sklepu ze swoją ulubioną kanapką w ręce. Teraz wyobraź sobie, że nagle podchodzi do ciebie mężczyzna, pytając, czy mógłbyś podzielić się informacją, skąd masz swój przysmak. “Tam, sto metrów stąd”, mówisz, po czym dopowiadasz szybko “powiedz, że to Tomek polecił ci tę kanapkę”. Po kilku minutach dostajesz informację, że procent z zakupu nieznanego mężczyzny, jest teraz na twoim koncie bankowym. Przenieś tę sytuację do świata online.

Jak to działa?

Marketerzy afiliacyjni (wydawcy) są opłacani za kierowanie nowych klientów do firm, produktów, czy usług, za pośrednictwem linków afiliacyjnych, umieszczanych na blogach, stronach internetowych, wiadomościach e-mail, forach, czy postach w mediach społecznościowych.

Taka relacja może przybierać różne formy. Możesz współpracować z taką witryną jak Amazon, gdzie będziesz otrzymywać procent od każdego zakupu dokonanego przez twojego obserwującego za pośrednictwem linków afiliacyjnych. Możesz też dołączyć do sieci afiliacyjnej, takiej jak MyLead, w której sam będziesz decydować o tym:

  • za jaką akcję otrzymasz pieniądze – wypłatą może być procent od sprzedaży, ale też wykonanie akcji, np. zarejestrowanie się na dany portal, przejście poziomu w grze, czy zapisanie się do newslettera,
  • jaki produkt będziesz promować – MyLead oferuje ponad 3000 programów afiliacyjnych z ponad tuzina różnych kategorii, niezależnie od twoich zainteresowań, czy niszy, znajdziesz coś dla siebie,
  • w jaki sposób będziesz to robić – sposobów na promowanie jest nawet więcej niż samych programów, najprostszym jest udostępniane swojego linku afiliacyjnego na różnych forach, stronach, czy social mediach, ale MyLead zawsze podpowie ci, jak skutecznie promować.

MyLead to sieć, która świetnie radzi sobie na rynku globalnym, wspierając każdego w jego afiliacyjnych ambicjach. Ponad 3000 programów afiliacyjnych, 200 tysięcy wydawców z całego świata, ale przede wszystkim nieustanne wsparcie i system nauki, dzięki którym nawet najbardziej początkujący afiliant będzie w stanie zarobić.

Do MyLead możesz dołączyć za darmo już teraz, klikając tutaj:

Marketing afiliacyjny to tak naprawdę forma samozatrudnienia, która nie wymaga od osoby produkcji, magazynowania, czy wysyłania zapasów produktów.

Czy to działa?

Marketing afiliacyjny to logiczny i elastyczny model sprzedażowy, który tworzy wiele strumieni dochodów.

Nie należy jednak myśleć, że to model dochodu łatwego i szybkiego. Zarabianie na marketingu afiliacyjnym wymaga:

  • badania wzorców ruchu w sieci i zainteresowań obserwujących,
  • utrzymania relacji z obserwującymi, którzy klikają w linki afiliacyjne,
  • zrozumienia i wykorzystania optymalizacji wyszukiwarek i marketingu w mediach społecznościowych, aby konsekwentnie przyciągać nowych obserwujących i generować dodatkowe dochody.

Tak, marketing afiliacyjny działa i stanowi opłacalną opcję dochodu, ale wymaga też poświęcenia czasu i zaangażowania.

Plusy i minusy bycia wydawcą afiliacyjnym

Jak każda forma samozatrudnienia lub model biznesowy, marketing afiliacyjny ma zarówno zalety i wady. Zrozumienie ich pomoże ci zdecydować, czy bycie wydawcą pasuje do twoich celów finansowych i biznesowych.

Dlaczego warto wejść w marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny jest idealny dla osób zorientowanych w świecie social mediów, blogerów, przedsiębiorców informacyjnych, czy ludzi tworzących własne zasoby cyfrowe, takie jak kanał na YouTubie.

Istnieje wiele aspektów, które sprawiają, że marketing afiliacyjny to dobry, domowy model biznesowy:

  • niskie lub brak kosztów ogólnych – dołączenie do sieci afiliacyjnej, takiej jak MyLead jest bezpłatne, więc koszty mogą ewentualnie wiązać się z metodami marketingowymi, na przykład prowadzeniem własnej strony internetowej,
  • brak produktów fizycznych – nie ma potrzeby tworzenia produktu, czy usługi, ponieważ wybierasz gotowy program afiliacyjny, czyli coś, co już istnieje i należy do danej marki – nie musisz więc martwić się o magazynowanie, wysyłkę, czy ewentualne zwroty produktów,
  • elastyczność – to jeden z głównych powodów, dla których ludzie decydują się na zostanie wydawcą afiliacyjnym – możesz pracować w dowolnym czasie, z dowolnego miejsca na świecie, masz internet – zarabiasz,
  • dochód pasywny – marketing afiliacyjny to potencjalnie świetny przykład dochodu pasywnego, gdy już zbudujesz zaufanie wśród swojej bazę odbiorców, to twoje linki zarabiają, a pamiętaj, one nigdy nie śpią!

Oprócz wyżej wymienionych zalet, warto podkreślić, że promować programy można na swoich stronach internetowych, blogach, ale zarabianie możliwe jest też bez konieczności bycia właścicielem portalu. Linki partnerskie można udostępniać w prywatnych wiadomościach do znajomych, jako sygnaturki na forach internetowych, grupach na Facebook.com, w mailach. Jak widać, możliwości jest nieskończenie wiele.

Jakie są wady marketingu afiliacyjnego?

Jak każdy model biznesowy, marketing afiliacyjny niesie ze sobą wyzwania, którym należy sprostać. Są to między innymi:

  • czas – potrzeba zaangażowania i eksperymentów, aby wygenerować ruch potrzebny do uzyskania dochodu,
  • konkurencja – marketing afiliacyjny jest wysoce konkurencyjny, wiele podmiotów stowarzyszonych promuje te same produkty i konkuruje o ten sam ruch i niszę,
  • brak własności – pamiętaj, że klient w ostateczności zawsze należy do firmy, dzięki statystykom dowiesz się, ile sprzedaży dokonano dla danego produktu, ale w większości przypadków nie będziesz mieć informacji o tym, kto dokonał zakupu, to może stanowić utrudnienie dla realizowania cyklicznych kampanii.

Bądź skutecznym wydawcą od początku!

Uzyskanie stałego dochodu z marketingu afiliacyjnego może okazać się osobistym wyzwaniem, a próba wyróżnienia się na tle innych marketerów promujących te same produkty może nie ułatwić tego zadania. Po utworzeniu strony internetowej, bloga, czy kanału na mediach społecznościowych, podejmij kroki, dzięki którym odniesiesz sukces i wygenerujesz źródło dochodów.

Buduj zaufanie

Spróbuj kupować produkty, które będziesz promować, aby osobiście potwierdzić ich jakość. Możesz być oceniany na podstawie promowanego produktu lub usługi, więc skup się na jakości i rekomendacjach, a nie tylko na potencjale zarobkowym. Gdy twoi obserwatorzy zaufają twoim rekomendacjom, będą bardziej skłonni do zakupów od Ciebie w przyszłości.

Miej markę i niszę

Wybieraj takie programy partnerskie, które pasują do Twojej niszy i treści twojego bloga czy strony. Nie polegaj wyłącznie na SEO lub mediach społecznościowych, aby przyciągnąć ludzi do twojej witryny i skierowań do partnerów. Dowiedz się, kto jest twoim rynkiem docelowym, gdzie możesz znaleźć odbiorców i jak zachęcić użytkowników do swojej strony.

Śledź ruch i zarobki

Monitoruj sukces programów afiliacyjnych, które zdecydowałeś się promować. Ten podpunkt szczególnie sprawdzi się w sytuacji, w której prowadzisz więcej niż jedną kampanię, a zdecydowana większość wydawców właśnie na to się decyduje. Dowiedz się, które z twoich wybranych programów cieszą się największą popularnością wśród twoich obserwujących. Dzięki temu będziesz mógł z większą łatwością zaplanować przyszłe kampanie.

Wybór sieci

Jeśli zdecydujesz się na zostanie wydawcą afiliacyjnym, pamiętaj że z początku nie jest to szybki i automatyczny model biznesowy. Jednak przy dołączeniu do odpowiedniej sieci afiliacyjnej, cały proces zarabiania online będzie prosty i przyjemny. Wybierz sieć taką jak MyLead, która oferuje mnóstwo materiałów z poradami, przykładami i wyjaśnieniami, jak zarabiać na marketingu afiliacyjnym. Jeśli do tego dorzucimy support, który wspomoże każdego wydawcę, otrzymamy sieć prawdziwie wartą dołączenia.

Pamiętaj, że współpraca z MyLead jest bezpłatna, a zarejestrujesz się, klikając tutaj:

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

W którym banku można znaleźć najtańsze kredyty?

W którym banku można znaleźć najtańsze kredyty?

Zaciągając kredyt, z pewnością będziemy zwracać bardzo dużą uwagę na jego ostateczny koszt. Jest to zrozumiałe – nikt nie chce przecież niepotrzebnie przepłacać na kredycie. Są inne aspekty, które mają znaczenie przy wyborze kredytu, takie jak jego maksymalna kwota czy wymagania wobec kredytobiorcy, ale koszt zobowiązania w wielu przypadkach będzie najważniejszy. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jakie kołdry satynowe są dostępne w Rybniku?

Jakie kołdry satynowe są dostępne w Rybniku?

Alergia to jedna z chorób, które śmiało można zaliczyć do cywilizacyjnych. Drobnoustroje, związki chemiczne czy organiczne, z którymi organizm ludzki doskonale radził sobie przez tysiąclecia, obecnie mu szkodzą. Aby zapobiec nieprzyjemnym objawom alergii konieczne staje się korzystanie z przedmiotów, kosmetyków oraz pokarmów hipoalergicznych. O obniżenie alergenów w środowisku alergika należy dbać nie tylko w ciągu dnia ale także nocą. Jednym z elementów zapewniających komfortowy sen jest hipoalergiczna kołdra satynowa. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

InPost – wygoda, której potrzebuje Twoja firma

InPost – wygoda, której potrzebuje Twoja firma

Dzięki firmie InPost, nadawanie oraz odbieranie paczek zyskało nowy poziom jakości. Każdemu zależy na jak najszybszym otrzymaniu zamówienia oraz sprawnym nadaniu paczki, które oszczędzi stania w kolejkach na poczcie. InPost stworzył rozwiązanie, które łączy oba te aspekty. Jeśli poszukujesz wygodnej i nowoczesnej firmy kurierskiej do Twojej firmy – InPost jest rozwiązaniem. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *