Jak założyć sklep internetowy z odzieżą?

Jak założyć sklep internetowy z odzieżą?

Media, reklama czy filmy i seriale przeznaczone dla kobiet wykreowały obraz dobrze ubranych pań, przemierzających centra handlowe z naręczem markowych torebek zakupowych. Obraz ten nie jest już jednak dziś tak bardzo aktualny. Wciąż większość z nas, niezależnie od płci, uwielbia zakupy, jednak wycieczki po sklepach stacjonarnych trochę już niektórym zbrzydły. Teraz konsumenci coraz częściej przenoszą się do sieci, gdzie mogą w domowych warunkach dokonać szybkich zakupów i często cieszyć się większym wyborem produktów. Te osoby, które zawsze marzyły o modnym sklepie z odzieżą, powinny także zainteresować się branżą e-commerce i jej niezwykłym potencjałem. Poniżej informacje i wskazówki dla tych, którzy chcą założyć butik online.

Najczęściej kupowane produkty w internecie. Źródło: Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2020”

Spis treści:

    1. Czy opłaca się założyć sklep internetowy z odzieżą?
    2. Skąd brać ubrania do sklepu internetowego?
    3. ​Sklep z odzieżą online – sprzedaż i promocja
    4. ​Jak otworzyć butik online? – formalności

Czy opłaca się założyć sklep internetowy z odzieżą?

Prowadzenie działalności w sieci wiąże się z wieloma korzyściami, a jedną z największych jest posiadanie wirtualnej placówki. Chociaż nasze towary gdzieś będziemy musieli przechowywać, to jednak nie jest nam potrzebny lokal, w którym będziemy przyjmować klientów. Sklep stacjonarny w branży odzieżowej obowiązkowo musi zajmować się w dobrym punkcie, a najlepiej w galerii handlowej. Oznacza to najczęściej bardzo wysokie czynsze oraz dużą konkurencję. W sieci również musimy liczyć się ze sporą ilością potencjalnych rywali biznesowych, jednak tutaj o swoją widoczność dbać będziemy w inny sposób. Powodzenie naszego biznesu w ogromnej mierze zależeć tutaj będzie od tego, jak skutecznie dotrzemy do potencjalnych klientów w sieci.

Sprawdź też inne pomysły na biznes.

Skąd brać ubrania do sklepu internetowego?

Bardzo ważną kwestią, jeśli chodzi o sklep odzieżowy jest zatowarowanie. Przynajmniej tak wygląda kwestia w przypadku stacjonarnych placówek, które świecąc pustkami, tylko odstraszyłyby mijających je klientów. Butik online może działać na zasadzie dropshippingu, co oznacza, że obowiązek dostawy przerzucamy na producenta. Wiąże się to jednak często z opóźnieniami w dostawie oraz słabą kontrolą nad posiadanym asortymentem, zatem warto dobrze przemyśleć podjęcie tego rodzaju działalności.

wykres
Źródło: Raport KPMG „Rynek mody w Polsce. Wyzwania” listopad 2019

Sprzedawać w sieci możemy również ubrania naszej własnej produkcji. Jeśli posiadamy zdolności, możemy sami brać udział w procesie twórczym i szyć lub projektować, a wykonanie zlecać. Wówczas staniemy się dumnymi posiadaczami osobistej marki odzieżowej, co niewątpliwie jest marzeniem wielu osób.

Zaopatrywać się w odzież można również w hurtowni. To dobra opcja, jeśli terminowo opłacamy faktury oraz potrafimy negocjować. Wówczas możemy liczyć na indywidualnie ustalane stawki, które przy dużych zamówieniach często da się zbijać. Zawsze pozostaje nam także opcja kupna prosto od producenta, co pozwala nam na uzyskanie najniżej ceny. Wadą tego rozwiązania jest zazwyczaj konieczność zakupu bardzo dużej ilości tego samego produktu. Kilkaset lub kilka tysięcy sztuk jednej sukienki czy bluzki ma bardzo słabe szanse wyprzedać się w szybkim tempie, jeśli dopiero startujemy z naszą działalnością.

Zobacz też jak założyć hurtownię internetową.

Sklep z odzieżą online – sprzedaż i promocja

Posiadając butik w sieci, nie musimy martwić się opłacaniem rachunków za lokal, utrzymaniem czystości, organizowaniem wystawki czy godzinami otwarcia. Jednak musimy zatroszczyć się o nasz sklep internetowy. Strona, na której wystawimy nasze towary musi spełniać kilka warunków, abyśmy mogli liczyć na zysk. Po pierwsze, potrzebny jest nam przejrzysty interfejs, który pozwoli potencjalnym klientom poruszać się po sklepie intuicyjnie. Przyjazny dla oka layout również będzie miał znaczenie, ale przede wszystkim musimy postawić na dobrej jakości zdjęcia. Towar musi się dobrze prezentować, aby odwiedzający chciał dodać go do koszyka. Profesjonalne wykonani sklep internetowego z odzieżą najlepiej zlecić informatykowi. Możemy również spróbować swoich sił samodzielnie np. za pośrednictwem platformy Shoper. Krótka instrukcja ze strony serwisu poniżej:

Warto wybrać grupę docelowa już na starcie, aby wiedzieć w jaki sposób kierować naszą strategią biznesową. Odzież używana, dziecięce ciuszki czy ubrania dla puszystych to kilka przykładowych kierunków, jakie możemy obrać. Zależnie od profilu naszego klienta, będziemy musieli dostosować przekaz marketingowy. Działając w branży modowej należy promować się przede wszystkim przez media społecznościowe. Jednocześnie niezwykle ważne jest także, aby zadbać o pozycjonowanie naszego sklepu, co sprawi, że będzie cieszył się dobrą widocznością w Google.

Jak otworzyć butik online? – formalności

Towar, sklep online oraz odpowiednia reklama to bardzo ważne kwestie, jednak nie zapominajmy również o formalnościach. Prowadząc własny butik w sieci, powinniśmy pomyśleć o założeniu działalności gospodarczej. Czy jest to konieczne? Jak się okazuje nie zawsze, jednak w momencie, kiedy nasz przychód przekroczy 50% miesięcznego wynagrodzenia minimalnego brutto, będziemy do tego zmuszeni. Oznacza to, że należy wybrać jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę i zależnie od tego zarejestrować się w CEIDG lub KRS. Należy zadbać także o kontakt z prawnikiem w sprawie RODO oraz zatroszczyć się o księgowość naszej firmy.

Skomentuj

1 Komentarz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *