Jak zarządzać inwestycjami podczas krachu na giełdzie?

Jak zarządzać inwestycjami podczas krachu na giełdzie?

Nie jest tajemnicą, że rynek akcji jest podatny na zmienność, a inwestowanie w sytuacji, gdy załamanie rynku czai się tuż za rogiem, może powodować przerażenie. Dzięki tym trzem strategiom możesz mieć pewność, że twoje inwestycje przetrwają nawet najgorsze załamania rynku.

Nikt nie wie na pewno, czy krach na rynku nadchodzi, czy nie. Niezależnie od tego, co się stanie, istnieją kroki, które można podjąć, aby się przygotować. Wykonując te ruchy teraz, zainwestowane pieniądze będą lepiej chronione przed przyszłymi wahaniami.

Jeśli zbliża się krach na giełdzie, poznaj wskazówki dotyczące tego, jak chronić swoje oszczędności.

Nie jest tajemnicą, że rynek akcji jest podatny na zmienność, a inwestowanie w sytuacji, gdy załamanie rynku czai się tuż za rogiem, może powodować przerażenie. Podczas gdy niektórzy inwestorzy uważają, że krach rynkowy może się zbliżać, nikt nie wie na pewno, kiedy lub czy w ogóle dojdzie do pogorszenia koniunktury. Rynek akcji może być nieprzewidywalny, a dokładne określenie, kiedy ceny akcji spadną, jest prawie niemożliwe.

Jeśli jednak na horyzoncie pojawi się spowolnienie, istnieją sposoby, aby chronić swoje oszczędności. Dzięki tym trzem strategiom możesz mieć pewność, że twoje inwestycje przetrwają nawet najgorsze załamania rynku. W śledzeniu tych zmian pomogą platformy inwestycyjne.

Nie daj się ponieść emocjom

Kiedy ceny akcji zaczynają spadać, może się wydawać, że logiczną reakcją jest natychmiastowe wyciągnięcie swoich pieniędzy z rynku. Jednak czasami może to przynieść więcej szkody niż pożytku.

Zmienność rynku może być niepokojąca, ale jest to normalne zjawisko. Ceny akcji rosną i spadają każdego dnia, a w niektóre dni rosną lub spadają bardziej niż zwykle. Czasami mogą nawet spadać przez kilka dni z rzędu. Jednakże, nie musi to oznaczać, że nadchodzi krach. W wielu przypadkach ceny akcji odbijają się równie szybko, jak spadły.

Jeśli sprzedasz swoje akcje po spadku cen, a następnie akcje te natychmiast odbiją, stracisz na tych zyskach. Ponadto, sprzedając akcje, gdy ich ceny są niższe, możesz stracić pieniądze na swoich inwestycjach, sprzedając je za mniejszą kwotę niż zapłaciłeś za akcje.

Ponieważ rynek może być nieprzewidywalny, nikt nie może wiedzieć na pewno, czy krach nadchodzi, dopóki już się nie pojawi. Do tego czasu ceny akcji znacznie spadną, a wycofanie pieniędzy spowoduje jedynie zablokowanie strat. Dlatego o wiele lepiej jest po prostu trzymać swoje inwestycje bez względu na to, co robi rynek.

Długoterminowe inwestycje wysokiej jakości

O wiele łatwiej jest utrzymać inwestycje w trudnych czasach, gdy portfel jest pełen mocnych akcji. Zdrowe spółki mają większe szanse na przetrwanie zmienności, co oznacza, że istnieje większa szansa na to, że ceny ich akcji odbiją się, gdy rynek w końcu się odbuduje.

Właśnie teraz jest doskonała okazja, aby dwukrotnie sprawdzić, czy wszystkie akcje w portfelu są nadal silnymi inwestycjami. Istnieje kilka czynników, które oddzielają silne akcje od słabszych, w tym historia finansowa spółki, jej zespół kierowniczy oraz konkurencja w branży.

Należy również pamiętać, że najlepsze inwestycje osiągają dobre wyniki na przestrzeni kilku lat, a nawet dziesięcioleci. Nawet jeśli firma nie jest ekscytującą, modną organizacją lub nie doświadcza gwałtownego wzrostu, nie oznacza to, że nie jest to mądra inwestycja. Skupiając się na długoterminowym potencjale akcji, dajesz swoim inwestycjom większe szanse na przetrwanie zawirowań na rynku.

Indeksy ETF

Nie każdy lubi badać poszczególne akcje, i to jest w porządku. Inną opcją jest inwestowanie w indeksowe fundusze ETF, w szczególności w S&P 500 ETF.

Indeksowy ETF jest zbiorem akcji, który śledzi konkretny indeks giełdowy. S&P 500 ETF podąża za indeksem S&P 500. Oznacza to, że zawiera on około 500 akcji z największych spółek w USA.

Historycznie rzecz biorąc, S&P 500 ma 100% wskaźnik sukcesu, jeśli chodzi o przetrwanie krachów rynkowych. Tylko w ciągu ostatnich 20 lat doświadczył pęknięcia bańki dot-com, Wielkiej Recesji, globalnej pandemii i wielu innych. Jednak mimo wszystko, S&P 500 wzrósł o ponad 200% od 2000 roku.

Jeśli rynek znowu się załamie, istnieje bardzo duża szansa, że S&P 500 odbije się od dna. A inwestując w S&P 500 ETF, który odzwierciedla wyniki indeksu, jest bardzo prawdopodobne, że Twoje inwestycje również odbudują się.

Kryzysy giełdowe mogą być zniechęcające, ale istnieją sposoby, aby się na nie przygotować. Chociaż nikt nie może powiedzieć na pewno, czy zbliża się pogorszenie koniunktury, podejmując kilka kroków w celu wzmocnienia swojego portfela, będziesz gotowy na wszystko.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Robotyzacja procesów biznesowych – dlaczego warto wprowadzić ją do firmy?

Robotyzacja procesów biznesowych - dlaczego warto wprowadzić ją do firmy?

Wdrożenie robotyzacji procesów biznesowych może być jedną z najlepszych decyzji organizacji. Nie od dzisiaj wiadomo, że te firmy, które szybciej wykorzystują technologiczne innowacje, zyskują znaczną przewagę konkurencyjną nad innymi podmiotami z branży. To jednak tylko ogólna teza. Sprawdźmy dokładnie, jakie korzyści wynikają z wprowadzenia RPA.
(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pożyczka bez prowizji – czy to możliwe?

Pożyczka bez prowizji – czy to możliwe?

Dobra pożyczka gotówkowa powinna być przede wszystkim tania. Na całkowity koszt finansowania składa się jednak nie tylko oprocentowanie, ale także prowizja, ewentualne ubezpieczenie i inne koszty okołopożyczkowe. W artykule wyjaśnimy, jak znaleźć niedrogą pożyczkę na raty. Podpowiemy także, czy możliwe jest sięgnięcie po tę bez prowizji.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Faktoring dla branży budowlanej – jak go wykorzystać?

Faktoring dla branży budowlanej – jak go wykorzystać?

Branża budowlana to specyficzna gałąź gospodarski, dla której największym wyzwaniem jest utrzymanie płynności finansowej. Niektóre projekty trwają długo, a pomiędzy płatnościami coraz więcej przedsiębiorców ma problem z regulowaniem własnych należności. Z tego tekstu dowiesz się, jak możesz wykorzystać faktoring, jeśli działasz w branży budowlanej.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Branding – co to jest i od czego zacząć budowanie marki?

Branding - co to jest i od czego zacząć budowanie marki?

Na sukces w biznesie składa się wiele czynników, w tym umiejętność nawiązania trwałej i wartościowej relacji z klientami. Mocny brand to jedna z największych przewag konkurencyjnych. To właśnie dlatego niektóre markowe produkty uchodzą wręcz za kultowe. Czym jest branding? Od czego zacząć budowanie marki? Jak wykorzystać w tym procesie gadżety z nadrukiem? Zobacz!

Co to jest branding?

Odpowiedź na pytanie, co to jest branding, zacznijmy od zdefiniowania marki. To znacznie więcej niż charakterystyczne logo. To określona filozofia, konkretny przekaz, który wyróżnia ją na tle konkurencji. Z kolei brand marketing to proces kreowania wizerunku marki. Celem jest tutaj nie tyle sama rozpoznawalność, ile wywołanie u grupy docelowej pewnych skojarzeń i odczuć. To właśnie emocjonalne przywiązanie klienta do marki bezpośrednio przekłada się na mierzalne zyski firmy. Konsumenci są gotowi zapłacić więcej za produkt godny zaufania, związany z określonym statusem lub stylem życia.

Od czego zacząć budowanie marki?

Kluczowe dla marki są m.in. jej nazwa, logo i slogan. Ponieważ to one występują w każdym komunikacie czy też na gadżetach z nadrukiem, najmocniej zapadają w pamięć. Równie ważne są strona internetowa oraz system identyfikacji audiowizualnej. Wszystkie te elementy powinny tworzyć spójną całość.

Budowanie marki warto więc zacząć od odpowiedzi na kilka pytań dotyczących firmy, m.in.:

  1. Co sobą komunikuje?
  2. Z czym się kojarzy?
  3. Jak jest postrzegana przez klientów?
  4. Czym wyróżnia się na tle konkurencji?

To punkt wyjścia do dalszej analizy – rynku, grupy docelowej i konkurencji.

Analiza rynku – dlaczego jest taka ważna?

Tym, co najbardziej liczy się w biznesie, są relacje z klientami. Aby stworzyć mocny brand, potrzebujesz dokładnie określić potrzeby i oczekiwania swojej grupy docelowej. Tylko wtedy będziesz w stanie przekonać odbiorców, że właśnie Twój produkt jest dla nich najlepszym wyborem. Dokładna analiza rynku jest więc niezbędna dla powodzenia każdego projektu biznesowego. Warto poświęcić na nią więcej czasu, bo błędy na typ etapie często trudno jest później naprawić. Źle zdefiniowana grupa docelowa lub jej potrzeby to jeden z najczęstszych powodów, dla których biznes nie wypala.

Jak zwiększyć rozpoznawalność marki?

Rozpoznawalność marki da się budować na wiele sposobów. Jednym z narzędzi, jakie możesz wykorzystać w marketingu, są gadżety reklamowe z nadrukiem. Są to akcesoria z logo i nazwą brandu, które wręczasz w ramach upominków biznesowych – klientom, kontrahentom, ale też pracownikom firmy. Stawiaj na praktyczne, estetyczne gadżety. Idealnie, jeśli są związane z profilem/specyfiką Twojego biznesu. Plecaki, kubki termiczne, artykuły ekologiczne, turystyczne czy rowerowe, eleganckie planery i przybory do pisania – tego szukaj. Im częściej taki prezent będzie w użyciu, tym więcej osób dowie się o istnieniu marki. O to właśnie chodzi. Designerskie gadżety z nadrukiem, które możesz wykorzystać w brandingu swojej firmy, znajdziesz np. na stronie: https://gratisownia.pl/

Jak może wyglądać branding?

Wszystko zależy od konkretnego przypadku. Firmy wchodzące na rynek z nowym brandem zazwyczaj stawiają na kompleksowy brand marketing od podstaw. Z kolei, jeśli marka już jest obecna w świadomości konsumentów, można doprecyzować istniejące brandy, a nawet zdecydować się na tzw. rebranding, czyli zmianę wizerunku marki.

Branding to w rzeczywistości budowanie zaufania klientów. Jest to proces długotrwały, który wymaga cierpliwego i konsekwentnego działania. Pamiętaj też, że zaufanie łatwo jest stracić. Czasami wystarczy jeden niepochlebny artykuł, by stracić pozycję wypracowaną przez lata. Zadbaj więc o spójny przekaz, ale i dobrą reputację, w tym o to, jak komentują Cię w mediach społecznościowych czy na forach internetowych.

Opowiedz światu o swojej marce!

Mocny brand może stać się Twoją przewagą konkurencyjną, jeśli swoimi działaniami sprawisz, że klienci za Twój produkt będą chcieli zapłacić więcej. Czy jednak będzie to trwała przewaga, zależy już od Ciebie. Postaw na klarowny, autentyczny, spójny przekaz. Stwórz opowieść o tym, czym jest Twoja marka i dlaczego to właśnie ona idealnie spełnia potrzeby klientów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat budowy wizerunku firmy przeczytaj także: https://inwestycje.pl/biznes/budowa-wizerunku-firmy-od-a-do-z/

undefined

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zakładanie działalności gospodarczej przez internet – najważniejsze informacje

Zakładanie działalności gospodarczej przez internet – najważniejsze informacje

Chcesz założyć działalność gospodarczą? Już nie musisz odwiedzać kilku urzędów, wypełniać na miejscu pliku wniosków i czekać w długich kolejkach do różnych okienek. Obecnie wszystkich formalności możesz dokonać przez internet. Jak to zrobić? Przeczytaj artykuł i poznaj warunki, które musisz spełnić. Dowiedz się, jakie dokumenty będą Ci potrzebne oraz jak, krok po kroku, założyć firmę drogą online! (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *