Jest niewidomy i tworzy strony internetowe. „Cały czas się czegoś nowego uczę, robię to z pasji”

Jest niewidomy i tworzy strony internetowe. „Cały czas się czegoś nowego uczę, robię to z pasji”

Mateusz Pawłowski jest absolwentem Technikum Administracyjnego przy SOSW dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej. Od kilku lat tworzy bezpłatnie strony internetowe. Jak sam mówi, jest to jego pasja i hobby.

Redakcja: Jak zaczęła się Twoja przygoda z projektowaniem stron internetowych?

Mateusz Pawłowski: Będąc w 2. klasie technikum administracyjnego uczestniczyłem w zajęciach informatycznych. To było takie kółko dla chętnych i nasz informatyk pokazał mi technikę projektowania stron internetowych oraz swój autorski system. Stworzyłem podstawowy program lojalnościowy dla firm wraz z kartami i całym systemem. Firmy mogły dołączać do niego bezpłatnie i korzystać, miało to być wsparcie sprzedaży dla małych przedsiębiorców. Informatyk pracujący u nas w ośrodku w Chorzowie jest wykładowcą/ pracownikiem Uniwersytetu Śląskiego. On pokazał mi techniki, a ja je doskonale. Bardzo jestem mu wdzięczny za zarażenie mnie tą pasją, mamy kontakt do dnia dzisiejszego nawet po skończeniu przez mnie szkoły.

Jak projektuje się strony będąc niewidomym?

Tak jak wyżej pisałem, korzystam z autorskiego systemu, jest przygotowany szablon graficzny, ja zajmuje się tylko kodowaniem treści. Niestety nie znam języka CSS (odpowiadającego za styl/szablon), ponieważ nawet jeśli coś napiszę, to nie jestem w stanie zobaczyć efektu swojej pracy.

Na Twojej stronie widziałam adnotację, że angażujesz się w różne projekty społeczne dla niewidomych, czy mógłbyś napisać o nich coś więcej?

Projekty, w które się wcześniej angażowałem to bezpłatne zajęcia dla dzieci i młodzieży na temat funkcjonowania osób niewidomych w społeczeństwie, 2 konkursy plastyczne dla dzieci pełno- i niepełnosprawnych, wsparcie dla firm (program lojalnościowy), akcja z gadżetami szkolnymi dla potrzebujących dzieciaków oraz pomoc dla swojego ośrodka w pozyskiwaniu rzeczy na festyn.

Zajęciami i stronami internetowymi zajmuję się do dnia dzisiejszego. W zasadzie każdy z wcześniej opisanych projektów opierał się na kontakcie z sponsorami, czyli firmami, które przekazywały rzeczy na dany cel. Niestety w dzisiejszych czasach takie pozyskiwanie jest bardzo trudne, ponieważ większość woli brać niż dawać. W ostatnim konkursie „Pieniądz przyszłości” udział wzięło ponad 700 osób, było ponad 60 sponsorów, nagrodami głównymi były pobyty w hotelach na terenie całego kraju. Od 2016 do 2018 roku zajmowałem się pozyskiwaniem gadżetów szkolnych i przekazywaniem ich dzieciakom. Sam zajmowałem się wszystkim od pozyskania do wysłania. Współpracowałem wtedy ze szkołami, przedszkolami, świetlicami i ośrodkami pomocy społecznej.

Jak układa się współpraca z osobami, które proszą Cię o wykonanie darmowej strony?

Na chwilę obecną zgłosiło się ponad 80 firm, dla których wykonałem projekt strony. Większość z nich jest zadowolona z efektu mojej pracy. Strony dzięki wsparciu firmy Webserwer.pl mogą być także bezpłatnie utrzymane, więc wszystko może odbyć się zupełnie bezpłatnie. Od 2 miesięcy zajmuję się też projektowaniem sklepów internetowych i blogów. Zapraszam na stronę projektu
www.enet.ovh, gdzie można zobaczyć efekty moich prac.

Dlaczego projektujesz strony za darmo?

Bezpłatnie, ponieważ cały czas się czegoś nowego uczę, robię to z pasji i jestem osobą niewidomą, więc nie wszystkie oczekiwania, zwłaszcza graficzne, jestem w stanie wykonać. Nigdy nie będę wykonywał tak ładnych stron jak osoba widząca, więc moje możliwości na tym rynku są ograniczone.

Czy myślisz o przejściu na model biznesowy i zarabianiu na swojej pasji?

Kiedyś pewnie tak, chcę zrobić kilka zaawansowanych projektów i trochę mniejszych stronek, wtedy pomyślę o płatnych zleceniach.

Czy kontaktowały się z Tobą jakieś firmy z branży IT, które oferowały szkolenia lub pracę?

Przed okresem pandemii tak, ale niestety ze względu na redukcję zatrudnienia te propozycje są obecnie nieaktualne.

Fot. arch. prywatne
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

To mózg jest przyszłością sprzedaży. Niemcy już wiedzą, jak do niego trafić [RECENZJA]

To mózg jest przyszłością sprzedaży. Niemcy już wiedzą, jak do niego trafić [RECENZJA]

Ludzkie ciało jest niesamowite. Potrafimy pisać, czytać, widzieć i, co najważniejsze, rozumieć. Mózg to organ, którego nie potrafimy w pełni wykorzystać, a i tak robi genialne rzeczy. Troje niemieckich ekspertów od marketingu przyjrzało się mózgowi bliżej i tak powstała książka „Neuromarketing w Internecie”, która przybliża nam nieoczywiste fakty i sposoby wykorzystania mózgów w sprzedaży. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media zyskały na znaczeniu przez pandemię. Firmy przekonują się do komunikacji w Internecie

Social media zyskały na znaczeniu przez pandemię. Firmy przekonują się do komunikacji w Internecie

Wzrost znaczenia kanału wideo i InstaStories, do którego coraz większą wagę przykładają marki, a także dynamiczny wzrost form audio, głównie podcastów – to efekt pandemii, która bardzo wzmocniła znaczenie mediów społecznościowych w marketingu. Obecność w social mediach stała się koniecznością nawet dla tych marek, które wcześniej podchodziły do nich niechętnie. – Firmy, które w przyspieszonym tempie migrowały do internetu, wygenerowały też duże zapotrzebowanie na usługi takie jak marketing automation czy digital marketing, przez co na rynku powoli daje się we znaki brak rąk do pracy – zauważa prezes iPresso Marketing Automation Michał Wojciechowski. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kilka słów o bezpieczeństwie marki w sieci. Wypowiedź Isabel Massey z Diageo oraz Jane Wakely z Marsa

Kilka słów o bezpieczeństwie marki w sieci. Wypowiedź Isabel Massey z Diageo oraz Jane Wakely z Marsa

Media społecznościowe, a w szczególności znane platformy takie jak Facebook czy YouTube, zarabiają duże pieniądze na reklamodawcach, promujących się w Internecie. Okres pandemii szczególnie sprzyja przeniesieniu działań marketingowych do sieci. Jednak zastrzeżenia wielu przedstawicieli znanych marek, budzi sposób, w jaki administratorzy dbają o bezpieczeństwo i pozytywny wizerunek tych firm, dzięki którym mogą czerpać profity z reklamy. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Burda planuje zainwestować w Polsce ponad 250 milionów złotych w sektor technologiczny i e-commerce

Burda planuje zainwestować w Polsce ponad 250 milionów złotych w sektor technologiczny i e-commerce

BurdaInternational, która zarządza zagraniczną działalnością firmy mediowo-technologicznej Hubert Burda Media zainwestuje w Polsce ponad 250 milionów zł. Elementem 5-letniej strategii inwestycyjnej jest plan uruchomienia w Rzeszowie E-commerce Excellence Hub, który będzie wspierał międzynarodowy rozwój firmy w obszarach nowych technologii i e-commerce. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prof. Robert Kozielski: Marketing to przede wszystkim stan umysłu

Prof. Robert Kozielski: Marketing to przede wszystkim stan umysłu

– Dobry marketer winien mieć wiedzę ekonomiczną, znać podstawowe teorie, koncepcje ze sfery filozofii, socjologii, antropologii, ale także matematyki, logiki – mówi profesor Robert Kozielski, zwracając uwagę, że marketing to nie tylko narzędzia, ale przede wszystkim podejście do klienta. (więcej…)

Skomentuj

1 Komentarz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *