To, że kobiety z powodzeniem blogują wiadomo nie od dziś. Przeważnie jednak damską część blogosfery kojarzy się z lifestylem, macierzyństwem oraz modą, a tymczasem wiele pań udowadnia, że świetnie porusza się w tematach biznesowych. Dla niektórych pisanie było hobby zanim przerodziło się w markę osobistą, a inne traktują bloga jako uzupełnienie swojej działalności, jednak efekty niezmiennie są ciekawe. Cykl „Kobiety o biznesie” powstał, żeby rzucić światło na blogerki, które dzielą się swoim doświadczeniem oraz poradami w internecie.

Spis treści:

  1. To się opłaca​
  2. Fabryka dygresji
  3. Analiza IT

To się opłaca

blog to się opłaca

O autorce:

Blog „To się opłaca” tworzy Agnieszka Skupieńska, która zaczynała pisząc teksty na zlecenie w ramach dodatkowego zarobku. Po czasie uznała, że praca na etacie nie jest jej już potrzebna. W 2016 roku napisała książkę „Zostań freelancerem”, w której opowiada o wyzwaniach związanych z pozyskiwaniem zleceń i nie tylko. Ma własny sklep internetowy z akcesoriami do drinków. Prowadzi także kursy i sprzedaje e-booki, które pomagają rozwijać biznes typu e-commerce.

O blogu:

Tematyka bloga dotyczy głównie pracy w domu oraz porad dla przedsiębiorców. Pojawiają się wskazówki odnośnie pracy na freelansie, zakładania małej firmy, działań marketingowych i wiele innych. Wpisy blogowe uzupełniają również podcasty i rozmowy z wyjątkowymi gośćmi.

Po 11 latach doświadczenia z blogowaniem autorka stwierdza, że w przeciwieństwie do mediów społecznościowych, blogi stanowią trwały fundament dla biznesu, który po latach wciąż daje korzyści.

Posty, które mogą zainteresować:

  • Dropshipping – czy na tym biznesie można zarobić?
  • Kobiecy biznes, czyli 30 pomysłów na biznes dla mamy
  • Jak zwiększyć sprzedaż? Zacznij od mierzenia tych 8 rzeczy

Polecany tekst:

3 uniwersalne sposoby zwiększania zysków w firmie

Tekst oraz odcinek podcastu zawiera uniwersalne porady, które pozwolą przedsiębiorcy w każdej branży zarobić więcej. Jak nauczyć się skutecznie dosprzedawać produkty i usługi, zwiększyć konwersję na stronie oraz zredukować koszty? Agnieszka Skupieńska odpowiada na podstawie przykładów oraz własnych doświadczeń.

Fabryka dygresji

blog fabryka dygresji

O autorce:

„Fabrykę dygresji” stworzyła Emilia Teofila Nowak, od dzieciństwa rozmiłowana w sztuce, muzyce oraz literaturze. Ukończyła filologię polską na specjalności nauczycielskiej i wydawniczej, a następnie zaczęła pracować w wydawnictwie podróżniczym. Tam dowiedziała się, jak wygląda każdy etap wypuszczania na rynek kolejnych publikacji. Dziś pracuje nad marką osobistą, prowadzi warsztaty kreatywnego pisania i konsultacje dla początkujących twórców. Jest także autorką książek „Piromani”, „Hotel Aurora” oraz „Grand Hotel Granit”.

O blogu:

Emilia Teofila Nowak prowadzi bloga „Fabryka dygresji” od 2012 roku. Początkowo wpisy były typowo pamiętnikowe, jednak w 2017 roku nastąpił przełom, kiedy autorka opublikowała tekst na temat kreatywnego pisania. Okazało się, że doświadczenia zebrane podczas pracy w wydawnictwie oraz własna pasja pisarska przyciągnęły wiele osób zainteresowanych ulepszeniem warsztatu czy wypuszczeniem na rynek pierwszej publikacji. Dzisiaj większość wpisów dotyczy porad dla młodych pisarzy, self-publishingu i pokrewnych zagadnień.

Posty, które mogą zainteresować:

  • Wydaję książkę. Czy i do czego potrzebuję patrona medialnego?
  • Jak promować książkę podróżniczą? 10 praktycznych porad, jak pójść śladami marzeń
  • 3 spektakularne sposoby na wypromowanie książki

Polecany tekst:

Jak promować debiut literacki? Porady marketingowe dla młodych pisarzy

Praca na stanowisku specjalistki do spraw promocji książki oraz reklamowanie własnych publikacji pozwoliły Emilii Nowak poznać z autopsji wiele błędów typowych dla książkowych debiutów. Jak ich uniknąć? Z wpisu dowiemy się, jak zadbać o jakość wydania, swój autorski wizerunek oraz sieć pomocnych kontaktów.

Analiza IT

blog analiza it

O autorce:

Hanna Gruzdowska to strategiczny analityk biznesowy, który zajmuje się szkoleniem osób i firm nie tylko w kraju, ale także w Niemczech czy Szwajcarii. Już ponad 5 tysięcy przyszłych lub obecnych analityków skorzystało z jej wiedzy oraz doświadczenia. 12 lat pracy w branży sprawiło, że jest w stanie zaoferować szeroką paletę kursów online.

O blogu:

Na stronie prowadzonej przez Hannę Gruzdowską regularnie pojawiają się podcasty oraz wpisy blogowe, w których autorka dzieli się za darmo swoją wiedzą. Poruszane tematy dotyczą nie tylko sposobów budowania strategii czy analizy danych, ale także rynku pracy dla analityków biznesowych. Są to więc treści skierowane zarówno do osób, które pragną się rozwijać zdobywając wiedzę, jak i do tych, które chcą zaplanować przebieg swojej kariery.

Posty, które mogą zainteresować:

  • W jakich firmach analitycy biznesowi zarabiają najlepiej?
  • Skąd brać dane do analizy w firmie?
  • 7 zasad dobierania właściwych rozwiązań IT [podcast]

Polecany tekst:

Czym się różni praca analityka w produkcie od pracy w projekcie?

Najbardziej wartościową częścią wpisu jest wideo, które szczegółowo omawia różnicę między analityczną pracą nad projektem od pracy nad produktem. Hanna Gruzdowska pomaga nam określić, w którym kierunku powinniśmy poszerzać nasze kompetencje.

Share.

Zostaw komentarz