Dzisiaj ponownie przeglądamy kobiece blogi biznesowe. Ich autorki chętnie uczą, opowiadają swoje historie i inspirują. Warto je sprawdzić i przekonać się, jak mimo lęku oraz niepewności kierować swoją karierą, budować silną markę osobistą i nie tylko. Zapraszamy do lektury!
Spis treści:
Tekstualna
O autorce:
Pod szyldem bloga Tekstualna kryje się Monika Pryśko, mieszkanka Trójmiasta, mama 9 letniej dziewczynki i właścicielka 3 kotów. Jej hasłem jest „bój się i działaj”, a tematyka, którą wyraźnie najchętniej porusza to rozwój osobisty. Przyznaje, że sama lubi zaczynać od nowa i chętnie motywuje inne kobiety do zmian. Jest również autorką i współautorką kilku książek, w tym „Bój się i działaj” czy „Wrażliwiec to ja”, które przeznaczone są głównie dla kobiet mierzących się z wrażliwością oraz brakiem pewności siebie. Prowadzi również podcast.
O blogu:
Monika Pryśko zaczęła przygodę z blogiem Tekstualna w 2011 roku. Porusza na nim tematy biznesowe oraz marketingowe, jednak przede wszystkim ma inspirować czytelniczki do pozytywnych zmian. Według myśli przewodniej „bój się i działaj”, strach przed nowymi początkami nie powinien zniechęcać do podejmowania wyzwań i dlatego znajdziemy teksty motywujące, a nawet przedstawiające różne kobiece historie.
Posty, które mogą zainteresować:
- Jak zostać copywriterem? Wskazówki, rady i trochę mojej historii.
- Czy Twój talent może stać się sposobem na życie, karierę i spełnienie?
- Każda kobieta powinna mieć swoje pieniądze. Ty też masz?
Polecany tekst:
Jak z odwagą pójść do szefa po podwyżkę?
Wpis zawiera wywiad z trenerką umiejętności miękkich, Kasią Malinowską. W rozmowie poruszane są tematy braku pewności siebie kobiet i związanych z tym problemów w miejscu pracy. Przeczytamy wiele cennych wskazówek na temat budowania poczucia własnej wartości i dowiemy się, jak zastosować „metodę trzech szampanów” prosząc szefa o podwyżkę.
Joanna Ceplin
O autorce:
Specjalnością Joanny Ceplin jest marketing internetowy, a także komunikacja. Tworzy szkolenia oraz kursy online, w których dzieli się swoją wiedzą i ma ich już na koncie ponad 50. Łącznie przeszkoliła 75 tysięcy osób. Jest współzałożycielką Instytutu Marki Online i Komunikacji, a także właścicielką Akademii Smart Brand. Współpracowała między innymi z markami takimi jak Allegro, Orange, mBank czy Budimex.
O blogu:
Autorka bloga postawiła sobie za cel pomagać ambitnym i przedsiębiorczym czytelnikom w budowie i rozwijaniu własnej marki. W tekstach chętnie podpowiada, jakich błędów warto unikać, jak dobrze zarządzać wizerunkiem w sieci oraz prowadzić biznes online. Joanna Cepelin nie ogranicza się też do treści w formie tekstowej i w związku z tym części porad można wysłuchać na jej kanale youtubowym.
Posty, które mogą zainteresować:
- Oferta sprzedażowa – Twoja sekretna broń!
- Marka osobista – 5 najważniejszych kroków
- Najczęstsze błędy w budowaniu listy mailingowej
Polecany tekst:
Nie bądź Grażyną lub Januszem marki online
Krótki antyporadnik napisany z lekką nutą ironii. Dowiemy się z niego, jakich typowych błędów nie powinniśmy popełniać, budując markę online. W 5 punktach Joanna Cepelin określa, które utrudniające rozwój stereotypy rażą ją najbardziej. Część listy dotyczy wpadek wizerunkowych w małych firmach.
Ty i biznes
O autorce:
Bloga Ty i biznes prowadzi Beata Tomaszek, która pochodzi z niewielkiego miasteczka na Śląsku. Jest absolwentką Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Cieszynie, a także Międzynarodowej Szkoły Nauk Politycznych w Katowicach. Podyplomowo kształciła się z marketingu i zarządzania. Chociaż obecnie jest freelancerką, ma za sobą 10 lat pracy w korporacji na różnych stanowiskach, od tłumacza języka francuskiego po Senior Managera Marketingu i Promocji.
O blogu:
Blog istnieje od kilku lat, a w 2015 powrócił w nowej odsłonie. Treści skierowane są przede wszystkim do przedsiębiorczych kobiet i skupiają się na kwestiach marketingu, finansów oraz skutecznej sprzedaży. Ciekawą lekturą są również zamieszczone na stronie wywiady z biznesowymi osobowościami płci żeńskiej.
Posty, które mogą zainteresować:
- Projektowanie etykiet na luksusowe produkty – czym się kierować?
- Biznes w UK – 3 kroki do sukcesu
- Czy komornik może zająć konto firmowe za prywatne długi?
Polecany tekst:
Jak zwiększyć wartość firmy i marki w oczach klientów i inwestorów? Poznaj 3 efektywne sposoby.
Marka silna, widoczna i ciesząca się zaufaniem klientów – do tego powinien dążyć każdy posiadacz osobistego brandu. W artykule blogowym można przeczytać o 3 filarach, na których warto oprzeć swoją strategię, jeśli chcemy, aby naszą wartość dostrzegli zarówno konsumenci, jak i inwestorzy.