Kobiece blogi biznesowe powracają po raz kolejny na nasz portal. Dziś teksty o prawie spółek przygotowała dla nas radczyni prawna. Poznaliśmy również wskazówki od graficzki, które mogą pomóc w procesie brandingu. Na koniec dowiemy się, jakie są alternatywne sposoby robienia kariery, poza wspinaniem się po szczeblach, a opowie nam o tym blogerka, która porzuciła miasto i wyjechała na wieś. Czytajcie z nami!
Spis treści:
Sprawnie w biznesie
O autorce:
Sprawnie w biznesie tworzy Weronika Powęska, która z zawodu jest radcą prawnym. Posiada ogromne doświadczenie, a jej specjalnością jest prawo korporacyjne, chociaż żywo interesuje się również prawem autorskim. Na co dzień zajmuje się obsługą prawną przedsiębiorstw, ale w wolnych chwilach znajduje również czas na ciekawą lekturę, szczególnie z dziedziny literatury faktu i true crime. Lubi również podróże i próbowanie nowych smaków.
O blogu:
Pomysł pisania bloga narodził się z chęci dzielenia się wiedzą. Weronika Powęska rozumie biznes i chętnie pomaga go prowadzić, poruszając w swoich wpisach tematy związane z funkcjonowaniem spółek i z prawem autorskim. Co prawda całe przedsięwzięcie jest jeszcze świeże, bo przygoda z blogiem zaczęła się jesienią zeszłego roku, jednak zdążyło się na nim pojawić całkiem sporo wartościowych wpisów.
Posty, które mogą zainteresować:
- Koszty postępowania cywilnego
- Prawa osobiste twórcy: autorstwo utworu
- Prawo holdingowe już od października!
Polecany tekst:
Zakaz konkurencji w umowie zlecenia
Czy w relacjach między przedsiębiorcami coś takiego jak zakaz konkurencji ma rację bytu? Czy Prawo Przedsiębiorców może stanowić dla obu stron zlecenia wystarczające zabezpieczenie? Autorka pochyla się nad tą kwestią i raczy nas również fragmentami stosownych ustaw.
Justyna Spyrka
O autorce:
Autorka bloga Justyna Spyrka jest grafikiem z wieloletnim doświadczeniem, a także specjalistką od content marketingu. W 2018 zamieszkała w Hiszpanii i był to również początek jej kariery z blogowaniem, chociaż jeszcze wtedy wpisy nie dotyczyły graficznej strony biznesu. Jest absolwentką liceum plastycznego, a także architektury wnętrz. Nigdzie nie rusza się bez trampek i kawy oraz zawsze przedkłada praktyczne ponad ładne, także w swoich projektach.
O blogu:
Pierwsze co rzuca się w oczy, kiedy wchodzi się na bloga Justyny Spyrki to szata graficzna przedstawiająca jej unikalny styl projektowania. Wpisy dotyczą przede wszystkim budowania marki od strony graficznej i treściowej, a także wizualne i książkowe inspiracje. Można również posłuchać, co autorka ma do powiedzenia na ten temat w swoim podcaście.
Posty, które mogą zainteresować:
- Strona internetowa bez kodowania – 5 darmowych narzędzi
- Jak wydać e-booka? Case study mojego pierwszego e-booka
- Branding i identyfikacja wizualna marki. To samo czy jednak nie?
Polecany tekst:
Czy Twoja marka potrzebuje logo?
Co może napisać grafik w odpowiedzi na tytułowe pytanie? Pewnie wymienić top 10 powodów, dla których logo to must have każdej marki. Justyna Spyrka do tematu podchodzi inaczej. We wpisie informuje nas, jakie rzeczy są naprawdę ważne w budowaniu brandu i tłumaczy, że ładny znaczek to zdecydowanie za mało.
Slow kariera
O autorce:
Właścicielką bloga Slow kariera jest Justyna Poluta. Studiowała wiele kierunków, w tym kulturoznawstwo, animację kultury, socjologię oraz podyplomowo zarządzanie. Początkowo napędzana przez ambicję, próbowała wielkomiejskiego stylu życia i pracy, a w końcu postanowiła powrócić na wieś i tam eksplorować koncepcję poziomej kariery. Teraz pomaga w tym również innym osobom, które chcą pracować na spokojnie i prowadzić biznes zgodnie z założeniami tej filozofii.
O blogu:
Wpisy na blogu Slow kariera dotyczą oczywiście biznesu, budowania marki, organizacji czasu oraz karierowych inspiracji, ale przede wszystkim także porad, jak robić to wszystko w rytmie slow. Autorka pokazuje, że pęd za sukcesem nie jest jedyną możliwą strategią docierania do celu i szykuje wskazówki dla tych, którzy firmę godzą z etatem, pracują na swoich zasadach albo po tym, jak położą dzieci spać.
Posty, które mogą zainteresować:
- O tym, na co warto zwrócić uwagę w prowadzeniu biznesu, zanim zacznie się inwestować w zasięgi.
- Pierwsze kroki, pierwszy projekt zarobkowy, pierwsze zwroty do klientów.
- O tym, po co freelancerce na pół gwizdka marka osobista ; )
Polecany tekst:
Biznes w rytmie slow, czyli . . . jaki?
Czy można pracować slow, a jednocześnie być przy tym efektywnym w biznesie. Justyna Poluta tłumaczy na czym polega cała koncepcja oraz podpowiada jak prowadzić slow marketing i przy tym dostarczać klientom dopracowane, jakościowe rozwiązania.
Jeden komentarz
Dziękuję za wzmiankę, Paulina! Dopiero teraz tu dotarłam, ale bardzo mi miło, że trafiłam do tego zestawienia. Swoją drogą super pomysł na cykl artykułów blogowych 🙂