Koniec klasycznych paragonów? Od sierpnia wchodzi eParagon

Koniec klasycznych paragonów? Od sierpnia wchodzi eParagon

Transakcje bezgotówkowe stanowią już niemal połowę wszystkich dokonywanych płatności. Chętnie rezygnujemy z gotówki i przestawiamy się na bardziej wygodne płatności elektroniczne. Czy podobną popularnością będzie się cieszył eParagon, który wejdzie do użytku od sierpnia tego roku?

Koniec papieru?

Pandemia koronawirusa zmieniła wiele naszych przyzwyczajeń oraz wpłynęła na zmiany w polskim prawie. Jednym z nich jest specustawa, którą uchwalono na początku kwietnia. Zgodnie z nią przedsiębiorcy nie muszą już wystawiać paragonów w formie papierowej.

Jednak nie oznacza to, że paragony w ogóle znikną z naszego życia. Platforma Detalistów opracowała rozwiązanie, które wprowadzi wydawanie paragonów w XXI wiek. Od sierpnia sprzedawcy będą mieli możliwość wysłać dowód zakupu w formie elektronicznej bezpośrednio na telefon klienta.

Jak będzie wyglądał eParagon?

Ministerialne wytyczne nie precyzują, jak powinien wyglądać eParagon. Oznacza to, że każdy przedsiębiorca będzie miał dowolność w wydawaniu eParagonów oraz będzie mógł wybrać dowolnego dostawcę usługi.

Jednak takie podejście budzi wiele pytań. Przedsiębiorcy zastanawiają się, w jaki sposób będzie trzeba podać sprzedawcy nasze dane. Czy będzie to numer telefonu, na który zostanie wysłany SMS? Czy może adres naszej poczty elektronicznej? Napiszemy go na kartce, a może podamy na głos stojąc w kolejce? To tylko niektóre z pytań, jakie stoją przed branżą.

Pomimo wielu pytań, handlowcy są zgodni, co do kluczowych cech, jakie powinien mieć eParagon.

– Wśród najważniejszych postulatów przedstawiciele poszczególnych sektorów zgodnie wskazywali na: konieczność zapewnienia natychmiastowego dostępu do dowodu zakupu po zakończeniu transakcji, gwarancję jego autentyczności, poufność danych oraz bezpieczeństwo całego procesu. Ich zdaniem takie cechy eParagonu są niezbędne zarówno z perspektywy detalisty, jak i konsumenta, by ta usługa zyskała powszechną akceptację – mówi Cezary Pierzan, prezes Platformy Detalistów.

Jak działa eParagon na telefon?

Platforma Detalistów już pracuje nad rozwiązaniem, które ułatwi wydawanie eParagonów. Ma nie tylko być intuicyjny w obsłudze, ale przede wszystkim gwarantować prywatność. Jego obsługa ma być zaś identyczna jak płatność bezgotówkowa. Wystarczy zbliżyć telefon do kasy fiskalnej lub innego wyznaczonego miejsca, by pobrać nasz eParagon.

– Jesteśmy w fazie dostosowywania dedykowanego oprogramowania do indywidualnych potrzeb naszych partnerów, ponieważ prowadzą oni działalność w różnych branżach, skali oraz modelach sprzedaży. Pierwsi z nich będą gotowi do wydawania paragonów elektronicznych konsumentom w ciągu najbliższych 3-4 miesięcy – tłumaczy Cezary Pierzan.

Źródło: wprost.pl
Fot. pixabay.com
Skomentuj

3 Komentarze

  1. Ale wiecie że ukochane przez Polaków smartfony Xiaomi nie mają NFC? Więc jak pobiorą, bluetoth nie sądzę.

    1. Pewnie skończy się na stworzeniu aplikacji (każda większa sieć ma już jakąś swoją) lub dodaniu tej funkcji do już posiadanej – wówczas NFC nie będzie potrzebne, bo klienta identyfikować będzie numer klienta z aplikacji (kod kreskowy do zeskanowania).

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polacy otwierają się na Internet. W 2020 r. dwukrotnie wzrosła liczba firm zakładanych online

Polacy otwierają się na Internet. W 2020 r. dwukrotnie wzrosła liczba firm zakładanych online

W czasie pandemii znacznie zwiększyło się zapotrzebowanie na usługi online dla przedsiębiorców. Liczba odsłon portalu dla firm Biznes.gov.pl od 2019 roku wzrosła o ponad 60 proc. W ostatnich miesiącach minionego roku przedsiębiorcy znacznie częściej niż do tej pory za pośrednictwem Internetu zmieniali także dane firm w CEIDG. W 2020 r. tą drogą wpłynęło do rejestru prawie 600 tys. wniosków. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polską branżę gier czekają dalsze wzrosty. Będzie warta 3 mld PLN w 2024 roku

Polską branżę gier czekają dalsze wzrosty. Będzie warta 3 mld PLN w 2024 roku

Przychody wygenerowane przez polską branżę gier w 2019 roku wyniosły 1,75 miliarda PLN, z czego spółki notowane na GPW odpowiadają za 1,2 miliarda PLN obrotu. W Polsce produkcją gier zajmuje się blisko 500 firm – to tylko część wniosków z raportu Kondycja Polskiej Branży Gier 2020 opublikowanego przez Krakowski Park Technologiczny. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznes i nauka razem na rzecz zeroemisyjnego transportu. W Pile podpisano list intencyjny

Biznes i nauka razem na rzecz zeroemisyjnego transportu. W Pile podpisano list intencyjny

O wykorzystaniu technologii wodorowej w transporcie publicznym mówi się coraz częściej, a to za sprawą rozwoju technologii i metod pozyskiwania wodoru oraz unijnych perspektyw. Piła to kolejne miasto na mapie Polski, które stawia na „zieloną rewolucję”, zaś Sescom S.A. wykorzystując swoją wiedzę, doświadczenie i patenty w zakresie technologii wodorowych, ma przybliżyć miasto do zeroemisyjnego transportu publicznego. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Krajowa produkcja maseczek ciągle rośnie. „Większość produktów, które pochodzą z Chin, nie spełnia podstawowych parametrów użytkowych”

Krajowa produkcja maseczek ciągle rośnie. „Większość produktów, które pochodzą z Chin, nie spełnia podstawowych parametrów użytkowych”

Od początku pandemii wiele polskich firm zmodyfikowało produkcję, dostosowując ją do nowych realiów. W tej chwili krajowe zakłady wytwarzają w sumie ok. 200 mln sztuk miesięcznie wysokiej klasy maseczek ochronnych i rozwijają eksport do krajów UE, ponieważ polski rynek stał się dla nich zbyt mały. Mimo że krajowi producenci są już w stanie zaspokoić zapotrzebowanie rodzimego rynku, w Polsce nadal powszechnie dostępne są maseczki importowane z Chin, spośród których wiele nie spełnia jednak norm bezpieczeństwa. Na rynku pojawiły się nawet firmy, które sprowadzają środki ochronne z Państwa Środka i przepakowują je w polskie opakowania, wprowadzając konsumentów w błąd. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Branża słodyczy ucierpiała podczas pandemii. E-commerce może pomóc odrobić straty

Branża słodyczy ucierpiała podczas pandemii. E-commerce może pomóc odrobić straty

Branża słodyczy, podobnie jak inne segmenty gospodarki, odczuła skutki trwającej pandemii. Po raz pierwszy od wielu lat zanotowała bowiem spadek przychodów. Na szczęście wzrost sprzedaży internetowej i odmrożenie rynków może pomóc odrobić powstałe straty. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Start-upy odporne na kryzys podczas pandemii. Tylko co trzecia z nich odczuwa negatywne skutki COVID-19

Start-upy odporne na kryzys podczas pandemii. Tylko co trzecia z nich odczuwa negatywne skutki COVID-19

Co czwarty start-up deklaruje, że pandemia koronawirusa nie wpłynęła na jego sposób funkcjonowania i realizację planów przyjętych przed COVID-19. Prawie co trzeci ankietowany podmiot wskazuje, że zachował płynność finansową i utrzymał klientów, podobny odsetek notuje większe przychody niż rok temu – wynika z badania „Polskie start-upy 2020” Fundacji Startup Poland. O stosunkowo dobrej kondycji start-upów w czasie pandemii świadczy także fakt, że część z nich nie odnotowała spadku przychodów, który uprawniał do skorzystania z tarczy finansowej. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *