Koszt budowy myjni bezdotykowej – pomysł na biznes

Koszt budowy myjni bezdotykowej – pomysł na biznes

Wbrew temu co mogło by się wydawać, Polska jest krajem wysoko zmotoryzowanym w porównaniu z innymi państwami Europy. W 2018 roku na 1000 mieszkańców Polski, przypadało 617 samochodów osobowych, co jest bardzo dobrym wynikiem. Inaczej ma się jednak sprawa z wiekiem naszych aut, bo przeważnie dominują sprowadzone zza granicy nieco starsze samochody. Nie zmienia to jednak faktu, że miłośników czterech kółek nie brakuje, a każdemu posiadaczowi takiego pojazdu, zależy na tym, aby utrzymać go w jak najlepszym stanie. Stąd duże zainteresowanie chemią samochodową czy usługami związanymi z auto detailingiem. Można by więc dojąć do wniosku, że własna myjnia samochodowa będzie dochodowym przedsięwzięciem. Sprawdzaliśmy już czy kantor jest dobrym pomysłem na biznes, teraz to samo zrobimy z konceptem budowy myjni bezdotykowej. Dowiedz się, czy taka inwestycja się zwróci.

wykres
źródło: Eurostat

Myjnia bezdotykowa – jak to działa?

Myjnia bezdotykowa jest dobrą alternatywą dla portalowej myjni szczotkowej. To nowoczesne i szybkie rozwiązanie dla kierowców, którym zależy na tym, aby nie tracić czasu i pieniędzy, a jednocześnie skutecznie doprowadzić swoje auto do porządku. Na stanowisku dostępne są urządzenia, które pozwalają na kompleksowe mycie, płukanie, a często także woskowanie pojazdu. Wszystko to w kilka lub kilkanaście minut i do tego za niewielką kwotę. Przeważnie użytkownik takiej myjni zostawia tam od 10 do 20 złotych za 10 minut operowania lancą. Mycie bezdotykowe jest również bezpieczniejsze dla lakieru, niż myjnia automatyczna, przy założeniu, że kierowca umiejętnie korzysta z dostępnych urządzeń, zachowuje odpowiednią odległość od auta i dokładnie spłukuje wykorzystane detergenty. Wielu posiadaczy samochodów osobowych dobrze orientuje się w mechanizmach takiej myjni i chętnie z nich korzysta, a co za tym idzie, coraz więcej inwestorów interesuje się budową swojej własnej myjni bezdotykowej.

Myjnia bezdotykowa – jak oszacować koszty?

Pierwsza rzecz, o której należy pomyśleć zanim zaczniemy kalkulować koszty, to oczywiście działka, na której stanie nasza myjnia bezdotykowa. Koszt zakupu czy dzierżawy jest trudny do określenia i będzie zależał przede wszystkim od lokalizacji. Trzeba brać także pod uwagę, że zapłacimy za doprowadzenie mediów, bez których funkcjonowanie stanowiska nie byłoby możliwe. Woda, gaz i energia elektryczna są niezbędne, jednak należy również zadbać o system odprowadzania ścieków z zawartością szkodliwych dla środowiska substancji, gdyż myjnia generuje ich całkiem sporo. Czekają nas także niewielkie opłaty skarbowe np. za wydanie decyzji o warunkach zabudowy (107zł), a także opłacenie kosztu projektu architektonicznego (około 4 tysiące złotych) oraz pozwolenia na budowę (naliczane indywidualnie).

wykres
źródło: sozosfera.pl

Największym wydatkiem będzie rzecz jasna sama technologia. Za postawienie myjni bezdotykowej, zależnie od ilości stanowisk, możemy zapłacić od 100 tysięcy złotych (za jedno stanowisko) do nawet 700 tysięcy złotych za wielostanowiskową rozbudowaną myjnię. Biorąc pod uwagę, że dla wielu kierowców liczy się czas i wygoda, wskazana jest budowa więcej niż jednego stanowiska. Dzięki temu unikamy sytuacji, w której zniechęcamy klientów czasem oczekiwania w godzinach szczytu. Wiadomo, że nie każdy może sobie pozwolić na włożenie tylu pieniędzy w tego typu biznes, jednak warto przynajmniej brać uwagę możliwość późniejszego rozbudowania myjni i już na starcie zakupić nieco większą działkę.


Jak przyciągać do siebie klientów?  Sprawdź tutaj


Myjnia bezdotykowa – czy to się opłaca?

Myjnie bezdotykowe zyskują na popularności, zatem klientów nie brakuje, jednak rośnie też liczba przedsiębiorców zainteresowanych tym rodzajem działalności. Zatem konkurencja na rynku jest niemała. Budowa nowoczesnej myjni jest dobrym pomysłem na biznes, jednak powodzenie naszego przedsięwzięcia zależy od kilku istotnych czynników. Przede wszystkim warto inwestować w nowe technologie i nowoczesne sprzęty, ale również dawać użytkownikom możliwość skorzystania np. ze szczotki. Z badań przeprowadzonych przez jednego z producentów myjni bezdotykowych wynika, że około 10-15% osób chętnie korzysta z tej opcji. Drugą niezwykle istotną kwestią jest lokalizacja. Opłaca się postawić myjnię bezdotykową w pobliżu centrum handlowego, stacji paliw, osiedla mieszkalnego czy często uczęszczanej trasy. Wtedy będziemy mogli liczyć na stałą rotację klientów.

rentowność
Przykładowa analiza rentowności myjni. źródło: https://bkfmyjnie.pl/kalkulator-rentownosci/
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ile kosztuje otwarcie salonu kosmetycznego?

Ile kosztuje otwarcie salonu kosmetycznego?

Sektor beauty jest niezwykle ciekawy i wciąż się rozwija, głównie za sprawą nowych technologii. Innowacyjne urządzenia i coraz to nowsze produkty do pielęgnacji, pozwalają na rozszerzanie oferty oraz wprowadzanie kolejnych propozycji. Dzięki różnorodności usług świadczonych przez salony kosmetyczne, można wypracować sobie pakiet zabiegów, który wyróżni nas na tle konkurencji i wpasuje się w preferencje klientów, do których kierujemy naszą ofertę. Czy zatem otwarcie własnego gabinetu urody to dobry pomysł na biznes? Jeżeli znamy oczekiwania naszej klienteli i jesteśmy w stanie im sprostać to jak najbardziej. Jednak zanim uruchomimy działalność, musimy także być przygotowani na niemałą inwestycję. Ile zapłacimy na starcie?

​Lokal

Pierwszą kwestią, o którą trzeba się zatroszczyć przed rozpoczęciem działalności jest oczywiście lokal, w którym będziemy świadczyć nasze usługi. Jeżeli dysponujemy już miejscem, które możemy zagospodarować na potrzeby naszego biznesu, to znacznie upraszcza sprawę. W przeciwnym wypadku musimy zdecydować się na zakup lub wynajem. Koszt takiej inwestycji będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalizacja, metraż czy stan budynku. Jeśli chodzi o miesięczny czynsz, szacuje się, że przeciętnie wynosi on około 2 tysiące złotych. Inne opłaty, z którymi powinniśmy się liczyć to kaucja dla wynajmującego lub prowizja dla biura nieruchomości, remont lokalu, dostosowanie go do potrzeb działalności czy obrandowanie i reklama. Jeśli nie możemy sobie pozwolić na wybudowanie ogromnego salonu kosmetycznego, możemy spokojnie zacząć działać na mniejszą skalę i na starcie oferować na przykład popularne usługi manicure i pedicure. Według badań przeprowadzonych kilka lat temu, klienci znacznie chętniej korzystają z kameralnych gabinetów urody niż salonów należących do dużych sieci. Jeśli jednak zależy nam na rentowności, warto zatroszczyć się o to, aby nasz gabinet posiadał przynajmniej 4 stanowiska.

wykres
źródło: raport „Rynek usług kosmetycznych w Polsce”

​Wyposażenie

Zanim otworzymy nasz salon kosmetyczny, musimy zadbać o jego wyposażenie. W takim wypadku nasza lista zakupów będzie zależała od tego, jakie usługi chcemy świadczyć. Za kosmetyki do manicure, lampy do hybryd czy pyłki do paznokci tytanowych nie zapłacimy tak dużo, jak za urządzenie do kosmetyki twarzy czy laser do depilacji, jednak jeżeli planujemy odpowiedzieć na oczekiwania klientów, powinniśmy inwestować w nowe technologie. Powinniśmy zatem być przygotowani na wydatek kilkudziesięciu tysięcy złotych. Urządzenia do oczyszczania twarzy np. do peelingu wodorowego potrafią kosztować około 20 tysięcy złotych, jednak bardziej zaawansowane sprzęty do kosmetyki twarzy kosztują już 43 tysiące. Modelowanie sylwetki z pomocą nowoczesnych maszyn będzie kosztować nas od 28 do 30 tysięcy. Laser 3D do bezbolesnej depilacji można zakupić już za około 58 tysięcy. Na szczęście nie musimy płacić całej kwoty od razu. Jeśli znajdziemy zaufanego dystrybutora, możemy umówić się na płatność w ratach lub skorzystać z opcji leasingu czy pożyczki medycznej.

wykres
źródło: raport „Rynek usług kosmetycznych w Polsce”

​Personel

Na początku naszej działalności możemy być mocno zaangażowani w jej prowadzenie i jeśli pozwala nam na to nasze wykształcenie, samodzielnie wykonywać zabiegi. Kiedy jednak zacznie trafiać do nas więcej chętnych osób, nie unikniemy zatrudnienia pracowników. Zatem do wydatków, z którymi musimy liczyć się na starcie działalności, dochodzą pensje naszych kosmetyczek. Dane ze stycznia 2021 roku wskazują, że najgorzej zarabiające kosmetyczki otrzymują poniżej 2600 złotych brutto, a te wynagradzane najlepiej 3710 złotych brutto. W dobrego pracownika warto inwestować, gdyż dzięki temu zyskujemy zaufanie klientów. Niektórzy zapisują się ponownie na zabiegi do tej samej kosmetyczki, która wcześniej dobrze wykonała usługę. Jest to więc sposób na zyskanie stałych bywalców w swoim gabinecie.

zarobki
źródło: wynagrodzenia.pl

​Franczyza

Jeśli nie chcemy budować naszej marki od zera i woleli byśmy pracować pod skrzydłami rozpoznawalnej sieci, a jednocześnie zależy nam na tym, aby zarządzać własnym salonem, możemy przemyśleć także otwarcie placówki franczyzowej. Koszt inwestycji zależny jest od naszej sieci partnerskiej, jednak po wniesieniu odpowiednich opłat, otrzymujemy od franczyzodawcy wsparcie w postaci szkoleń, rekrutacji personelu czy działań marketingowych.

tabela

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polski start-up stworzył „prawniczego Ubera”. LexU! App ma ułatwić znalezienie adwokata

Polski start-up stworzył „prawniczego Ubera”. LexU! App ma ułatwić znalezienie adwokata

Polski start-up ogłasza zakończenie prac nad swoją flagową aplikacją mobilną i zmienia jej nazwę z Lexly na LexU! App. Premiera prawniczego uberazostała ustalona na 4 października 2021 roku. Aplikacja dostępna będzie w sklepach Google Play oraz AppStore. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Co można produkować z drewna? 8 pomysłów na biznes

Co można produkować z drewna? 8 pomysłów na biznes

Wyjątkowo wdzięcznym surowcem jest drewno, które stosunkowo łatwo poddaje się obróbce, a przy tym produkty z niego wykonane często świetnie się prezentują. Dodatkowo drewno jest trwałe i posiada wiele zastosowań. Być może warto więc rozważyć wykorzystanie go do rozkręcenia własnego biznesu. Przedstawiamy 8 pomysłów, które pozwolą działać w zgodzie z aktualnie panującą modą na naturalne materiały. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nowa usługa od InPost. Firma dostarczy paczkę jeszcze tego samego dnia

Nowa usługa od InPost. Firma dostarczy paczkę jeszcze tego samego dnia

W Łodzi i Warszawie rusza nowa usługa InPost – Same Day Delivery, dzięki której dostawa przesyłek do paczkomatu na terenie miasta jest możliwa tego samego dnia. Jak zapowiada spółka, do końca roku usługa będzie dostępna na 20 największych polskich rynkach. Co ważne, za dostawę w ten sam dzień nie będzie pobierana dodatkowa opłata. – W ten sposób podnosimy poprzeczkę dla wszystkich graczy na rynku, którzy dostarczają przesyłki – zapowiada Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost SA. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czym opłaca się handlować? 5 pomysłów

Czym opłaca się handlować? 5 pomysłów

Branża usługowa ma ogromny potencjał, zwłaszcza dla tych którzy dopiero startują w biznesie. Jest całkiem spore zapotrzebowanie na stylistki paznokci, firmy sprzątające czy opiekunki osób starszych. Tego rodzaju działalność można rozpocząć nawet dysponując niskim kapitałem. Co jednak w przypadku, kiedy przedsiębiorca ma zacięcie handlowca? Czy obecnie opłaca się otwierać biznes oparty na obrocie towarem? Ostatnie lata, a szczególnie okres pandemicznego kryzysu pokazały, że handel kwitnie głównie w sieci. Zatem przyszły biznesmen powinien przede wszystkim postawić na działalność e-commerce. Popularnym konceptem stał się dropshipping, który pozwala jeszcze oszczędniej podejść do kosztów prowadzenia działalności oraz magazynowania towaru. Trudno jednak polecić tego rodzaju model biznesowy, biorąc pod uwagę, że duża ilość firm zajmujących się tym procederem oszukuje swoich klientów sprowadzając produkty z Chin i sprzedając po zawyżonych cenach. Niedługo więc zaufanie konsumentów do przedsiębiorców parających się dropshippingiem będzie zerowe. Jednak przygotowaliśmy 5 innych ciekawych pomysłów, które opracowaliśmy inspirując się raportami dotyczącymi branży e-commerce z ostatniego roku.

źródło: Gemius

​1. T-shirty z nadrukami

T-shirty z nadrukami oraz zabawnymi napisami od wielu lat cieszą się dużą popularnością. Stanowią nie tylko ciekawy dodatek do osobistej garderoby, ale również dobry pomysł na prezent. Ponadto tego typu działalność jest szczególnie opłacalna w czasie poprzedzającym święta oraz cyklicznie odbywające się wydarzenia, zakładając że będziemy produkować koszulki okolicznościowe. Jednak rozpoczynając biznes w tej branży, należy brać pod uwagę, że konkurencja jest bardzo duża. Warto więc postawić na unikalne wzory, najlepiej utrzymane w niszowej tematyce, która ma szansę trafić do konkretnej grupy odbiorców. Dobrym pomysłem jest także umożliwienie klientom zamówienia t-shirtów z własnym wzorem.

źródło: Gemius

​2. Ręcznie robiona biżuteria

Niedawno pisaliśmy o tym, że produkty ręcznie robione bardzo dobrze się sprzedają. Klienci często wolą dopłacić za dobry, unikalny i często także spersonalizowany produkt niż kupować w sieciówkach. Wśród tego typu konceptów biznesowych zdecydowanie króluje biżuteria typu hand made. To bardzo dobry pomysł w szczególności dla tych, którzy mają zmysł artystyczny, wyczucie stylu oraz zdolności manualne. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wprowadzić kilka kolekcji od akcesoriów wykorzystujących koraliki czy żywicę, po szlachetne metale i kamienie. Jeśli nasze wyroby się spodobają i będziemy umiejętnie promować je w social mediach, mamy szansę nie tylko na dodatkowy zarobek, ale również na dochodowy interes w przyszłości.


Biżuteria srebrna czy złota?  Zobacz tutaj


​3. Ekskluzywne obuwie

Dzięki filmom i serialom skierowanym do kobiet, wydawać by się mogło, że to głównie damska część klienteli będzie zainteresowana ofertą sklepu z ekskluzywnymi butami. Jednak wielu panów również chętnie zapłaci więcej za dobrej jakości obuwie sportowe czy codzienne. Jeśli uda nam się przekonać klientów do tego, że nasze buty to inwestycja na lata, mamy szansę zwrócić na siebie uwagę. Na naszą korzyść zadziałają także znane marki oraz umiejętny marketing, sugerujący że towary, które oferujemy skierowane są do osób zamożnych oraz wymagających.

źródło: Gemius

​4. Kosmetyki naturalne

Rosnąca świadomość konsumencka spowodowała, że naturalne produkty do pielęgnacji zostały bardzo ciepło przyjęte na rynku kosmetycznym. Stworzenie dobrej marki opartej na trendach związanych z ekologią oraz zamiłowaniem do natury może być kluczem do sukcesu. Warto włożyć trochę trudu w stworzenie społeczności wokół swojej linii produktów, na przykład prowadząc bloga o tematyce eko oraz forum urodowe.

​5. Odnowione meble

Renowacja mebli wymaga niemałej wiedzy oraz zdolności, jednak jeżeli już uda nam się je zdobyć albo zatrudnić do tego fachowca, efekty mogą być niezwykle ciekawe. Często stare i pozornie nienadające się do użytku meble możemy znaleźć albo kupić za bezcen. Po wykonaniu kilku zabiegów, można stworzyć wspaniałą kolekcję elementów wyposażenia wnętrz w stylu vintage. Takie oryginalne i piękne meble powinny dość szybko znaleźć nabywców.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sklepy z rękodziełem – 10 najpopularniejszych sklepów w Polsce

Sklepy z rękodziełem – 10 najpopularniejszych sklepów w Polsce

Przedsiębiorcy często lubią opowiadać o tym, że pomysł na biznes narodził się z pasji lub był wynikiem rozwijania osobistych zainteresowań. Osoby, których hobby rzeczywiście stało się sposobem na życie, mogą mówić o dużym szczęściu. Dziś coraz częściej staje się to możliwe, przynajmniej dla tych, którzy w wolnym czasie lubią zajmować się rękodziełem. Przygotowana ręcznie biżuteria, dekoracje, naczynia czy kosmetyki cieszą się dużą popularnością na rynku, więc każdy kto posiada zdolności manualne i smykałkę do biznesu, może z powodzeniem rozpocząć własną działalność gospodarczą. Unikalny i wysokojakościowy produkt, często tworzony z uwzględnieniem sugestii klienta, szybko znajdzie nabywcę, nawet jeśli jego cena jest wysoka. Oto 10 popularnych polskich sklepów rękodziełem, działających w internecie, które odniosły sukces.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *