Wbrew temu co mogło by się wydawać, Polska jest krajem wysoko zmotoryzowanym w porównaniu z innymi państwami Europy. W 2018 roku na 1000 mieszkańców Polski, przypadało 617 samochodów osobowych, co jest bardzo dobrym wynikiem. Inaczej ma się jednak sprawa z wiekiem naszych aut, bo przeważnie dominują sprowadzone zza granicy nieco starsze samochody. Nie zmienia to jednak faktu, że miłośników czterech kółek nie brakuje, a każdemu posiadaczowi takiego pojazdu, zależy na tym, aby utrzymać go w jak najlepszym stanie. Stąd duże zainteresowanie chemią samochodową czy usługami związanymi z auto detailingiem. Można by więc dojąć do wniosku, że własna myjnia samochodowa będzie dochodowym przedsięwzięciem. Sprawdzaliśmy już czy kantor jest dobrym pomysłem na biznes, teraz to samo zrobimy z konceptem budowy myjni bezdotykowej. Dowiedz się, czy taka inwestycja się zwróci.
Spis treści:
- Myjnia bezdotykowa – jak to działa?
- Ile kosztuje myjnia bezdotykowa?
- Myjnia bezdotykowa – czy to się opłaca?
Myjnia bezdotykowa – jak to działa?
Myjnia bezdotykowa jest dobrą alternatywą dla portalowej myjni szczotkowej. To nowoczesne i szybkie rozwiązanie dla kierowców, którym zależy na tym, aby nie tracić czasu i pieniędzy, a jednocześnie skutecznie doprowadzić swoje auto do porządku. Na stanowisku dostępne są urządzenia, które pozwalają na kompleksowe mycie, płukanie, a często także woskowanie pojazdu. Wszystko to w kilka lub kilkanaście minut i do tego za niewielką kwotę. Przeważnie użytkownik takiej myjni zostawia tam od 10 do 20 złotych za 10 minut operowania lancą. Mycie bezdotykowe jest również bezpieczniejsze dla lakieru, niż myjnia automatyczna, przy założeniu, że kierowca umiejętnie korzysta z dostępnych urządzeń, zachowuje odpowiednią odległość od auta i dokładnie spłukuje wykorzystane detergenty. Wielu posiadaczy samochodów osobowych dobrze orientuje się w mechanizmach takiej myjni i chętnie z nich korzysta, a co za tym idzie, coraz więcej inwestorów interesuje się budową swojej własnej myjni bezdotykowej.
Jesteś fanem motoryzacji? Może w takim razie zainteresuje Cię handel samochodami jako pomysł na biznes?
Ile kosztuje myjnia bezdotykowa?
Pierwsza rzecz, o której należy pomyśleć zanim zaczniemy kalkulować koszty, to oczywiście działka, na której stanie nasza myjnia bezdotykowa. Koszt zakupu czy dzierżawy jest trudny do określenia i będzie zależał przede wszystkim od lokalizacji. Trzeba brać także pod uwagę, że zapłacimy za doprowadzenie mediów, bez których funkcjonowanie stanowiska nie byłoby możliwe. Woda, gaz i energia elektryczna są niezbędne, jednak należy również zadbać o system odprowadzania ścieków z zawartością szkodliwych dla środowiska substancji, gdyż myjnia generuje ich całkiem sporo. Czekają nas także niewielkie opłaty skarbowe np. za wydanie decyzji o warunkach zabudowy (107zł), a także opłacenie kosztu projektu architektonicznego (około 4 tysiące złotych) oraz pozwolenia na budowę (naliczane indywidualnie).
Największym wydatkiem będzie rzecz jasna sama technologia. Za postawienie myjni bezdotykowej, zależnie od ilości stanowisk, możemy zapłacić od 100 tysięcy złotych (za jedno stanowisko) do nawet 700 tysięcy złotych za wielostanowiskową rozbudowaną myjnię. Biorąc pod uwagę, że dla wielu kierowców liczy się czas i wygoda, wskazana jest budowa więcej niż jednego stanowiska. Dzięki temu unikamy sytuacji, w której zniechęcamy klientów czasem oczekiwania w godzinach szczytu. Wiadomo, że nie każdy może sobie pozwolić na włożenie tylu pieniędzy w tego typu biznes, jednak warto przynajmniej brać uwagę możliwość późniejszego rozbudowania myjni i już na starcie zakupić nieco większą działkę.
Jak przyciągać do siebie klientów? Sprawdź tutaj
Myjnia bezdotykowa – czy to się opłaca?
Myjnie bezdotykowe zyskują na popularności, zatem klientów nie brakuje, jednak rośnie też liczba przedsiębiorców zainteresowanych tym rodzajem działalności. Zatem konkurencja na rynku jest niemała. Budowa nowoczesnej myjni jest dobrym pomysłem na biznes, jednak powodzenie naszego przedsięwzięcia zależy od kilku istotnych czynników. Przede wszystkim warto inwestować w nowe technologie i nowoczesne sprzęty, ale również dawać użytkownikom możliwość skorzystania np. ze szczotki. Z badań przeprowadzonych przez jednego z producentów myjni bezdotykowych wynika, że około 10-15% osób chętnie korzysta z tej opcji. Drugą niezwykle istotną kwestią jest lokalizacja. Opłaca się postawić myjnię bezdotykową w pobliżu centrum handlowego, stacji paliw, osiedla mieszkalnego czy często uczęszczanej trasy. Wtedy będziemy mogli liczyć na stałą rotację klientów.