Koszt budowy myjni bezdotykowej – pomysł na biznes

Koszt budowy myjni bezdotykowej – pomysł na biznes

Wbrew temu co mogło by się wydawać, Polska jest krajem wysoko zmotoryzowanym w porównaniu z innymi państwami Europy. W 2018 roku na 1000 mieszkańców Polski, przypadało 617 samochodów osobowych, co jest bardzo dobrym wynikiem. Inaczej ma się jednak sprawa z wiekiem naszych aut, bo przeważnie dominują sprowadzone zza granicy nieco starsze samochody. Nie zmienia to jednak faktu, że miłośników czterech kółek nie brakuje, a każdemu posiadaczowi takiego pojazdu, zależy na tym, aby utrzymać go w jak najlepszym stanie. Stąd duże zainteresowanie chemią samochodową czy usługami związanymi z auto detailingiem. Można by więc dojąć do wniosku, że własna myjnia samochodowa będzie dochodowym przedsięwzięciem. Sprawdzaliśmy już czy kantor jest dobrym pomysłem na biznes, teraz to samo zrobimy z konceptem budowy myjni bezdotykowej. Dowiedz się, czy taka inwestycja się zwróci.

wykres
źródło: Eurostat

Spis treści:

  1. Myjnia bezdotykowa – jak to działa?​
  2. Myjnia bezdotykowa – jak oszacować koszty?
  3. Myjnia bezdotykowa – czy to się opłaca?

Myjnia bezdotykowa – jak to działa?

Myjnia bezdotykowa jest dobrą alternatywą dla portalowej myjni szczotkowej. To nowoczesne i szybkie rozwiązanie dla kierowców, którym zależy na tym, aby nie tracić czasu i pieniędzy, a jednocześnie skutecznie doprowadzić swoje auto do porządku. Na stanowisku dostępne są urządzenia, które pozwalają na kompleksowe mycie, płukanie, a często także woskowanie pojazdu. Wszystko to w kilka lub kilkanaście minut i do tego za niewielką kwotę. Przeważnie użytkownik takiej myjni zostawia tam od 10 do 20 złotych za 10 minut operowania lancą. Mycie bezdotykowe jest również bezpieczniejsze dla lakieru, niż myjnia automatyczna, przy założeniu, że kierowca umiejętnie korzysta z dostępnych urządzeń, zachowuje odpowiednią odległość od auta i dokładnie spłukuje wykorzystane detergenty. Wielu posiadaczy samochodów osobowych dobrze orientuje się w mechanizmach takiej myjni i chętnie z nich korzysta, a co za tym idzie, coraz więcej inwestorów interesuje się budową swojej własnej myjni bezdotykowej.

Myjnia bezdotykowa – jak oszacować koszty?

Pierwsza rzecz, o której należy pomyśleć zanim zaczniemy kalkulować koszty, to oczywiście działka, na której stanie nasza myjnia bezdotykowa. Koszt zakupu czy dzierżawy jest trudny do określenia i będzie zależał przede wszystkim od lokalizacji. Trzeba brać także pod uwagę, że zapłacimy za doprowadzenie mediów, bez których funkcjonowanie stanowiska nie byłoby możliwe. Woda, gaz i energia elektryczna są niezbędne, jednak należy również zadbać o system odprowadzania ścieków z zawartością szkodliwych dla środowiska substancji, gdyż myjnia generuje ich całkiem sporo. Czekają nas także niewielkie opłaty skarbowe np. za wydanie decyzji o warunkach zabudowy (107zł), a także opłacenie kosztu projektu architektonicznego (około 4 tysiące złotych) oraz pozwolenia na budowę (naliczane indywidualnie).

wykres
źródło: sozosfera.pl

Największym wydatkiem będzie rzecz jasna sama technologia. Za postawienie myjni bezdotykowej, zależnie od ilości stanowisk, możemy zapłacić od 100 tysięcy złotych (za jedno stanowisko) do nawet 700 tysięcy złotych za wielostanowiskową rozbudowaną myjnię. Biorąc pod uwagę, że dla wielu kierowców liczy się czas i wygoda, wskazana jest budowa więcej niż jednego stanowiska. Dzięki temu unikamy sytuacji, w której zniechęcamy klientów czasem oczekiwania w godzinach szczytu. Wiadomo, że nie każdy może sobie pozwolić na włożenie tylu pieniędzy w tego typu biznes, jednak warto przynajmniej brać uwagę możliwość późniejszego rozbudowania myjni i już na starcie zakupić nieco większą działkę.


Jak przyciągać do siebie klientów?  Sprawdź tutaj


Myjnia bezdotykowa – czy to się opłaca?

Myjnie bezdotykowe zyskują na popularności, zatem klientów nie brakuje, jednak rośnie też liczba przedsiębiorców zainteresowanych tym rodzajem działalności. Zatem konkurencja na rynku jest niemała. Budowa nowoczesnej myjni jest dobrym pomysłem na biznes, jednak powodzenie naszego przedsięwzięcia zależy od kilku istotnych czynników. Przede wszystkim warto inwestować w nowe technologie i nowoczesne sprzęty, ale również dawać użytkownikom możliwość skorzystania np. ze szczotki. Z badań przeprowadzonych przez jednego z producentów myjni bezdotykowych wynika, że około 10-15% osób chętnie korzysta z tej opcji. Drugą niezwykle istotną kwestią jest lokalizacja. Opłaca się postawić myjnię bezdotykową w pobliżu centrum handlowego, stacji paliw, osiedla mieszkalnego czy często uczęszczanej trasy. Wtedy będziemy mogli liczyć na stałą rotację klientów.

rentowność
Przykładowa analiza rentowności myjni. źródło: https://bkfmyjnie.pl/kalkulator-rentownosci/
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę odzieżową? Pomysł na modny biznes

Jak założyć firmę odzieżową? Pomysł na modny biznes

Dzisiaj biznes jest w modzie. Przedsiębiorcy prowadzą blogi, udzielają się w mediach społecznościowych i na YouTube oraz prowadzą szkolenia, na których udzielają cennych wskazówek. Każdy chciałby dziś poznać tajemnicę sukcesu, zarabiać na swoich warunkach i mieć własny brand. A co lepiej się sprawdzi, jako modny biznes, jeśli nie działalność w branży odzieżowej? Jeśli tak pomyślałeś, to zastanów się dwa razy, gdyż tak się składa, że konkurencja jest ogromna, a ilość pracy, którą trzeba włożyć w rozkręcenie firmy modowej, może przekroczyć Twoje oczekiwania. Wchodzić w to czy dać sobie spokój? To zależy, czy lubisz pracę kreatywną, umiesz planować i jesteś gotów na inwestycję. Jeżeli tak, sprawdź, co będzie potrzebne na początek.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę kurierską?

Jak założyć firmę kurierską?

Sytuacja gospodarcza, którą obecnie zawdzięczamy wpływowi pandemicznego szaleństwa, sprawiła, że jedni przedsiębiorcy, na przykład z branży eventowej, sporo stracili, a inni, głównie z sektora gastronomicznego, musieli zaoferować nowe wygodne usługi (np. dostawę). Los za to zdecydowanie uśmiechnął się do i tak rosnącej już w siłę branży e-commerce. Sklepom internetowym zwiększyły się obroty, a kurierzy dostarczający nadane przez nie paczki, poczuli się tak, jakby przedświąteczna gorączka zakupowa nigdy się nie zakończyła. Nie jest to zatem obecnie najlepszy zawód dla dostawcy, który nie lubi się przemęczać. Jeśli jednak jesteś urodzonym przedsiębiorcą, pewnie pomyślałeś właśnie, że to dobry moment na założenie firmy kurierskiej. Sprawdź, jak możesz się zabrać za takie przedsięwzięcie.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę kosmetyczną? Biznes w branży beauty

Jak założyć firmę kosmetyczną? Biznes w branży beauty

Celebryci, których wizerunki oglądamy na co dzień w mediach społecznościowych, na łamach gazet czy w telewizji, zasadniczo robią branży beauty darmową reklamę. Nawet jeśli nie promują akurat jakiegoś produktu, dzisiaj wszyscy już zdajemy sobie sprawę, że za nienaganny wygląd, idealną cerę czy smukłą figurę, odpowiadają dobre kosmetyki, salony kosmetyczne, a niekiedy także chirurg. Zainteresowanie różnymi preparatami do pielęgnacji ciała oraz do makijażu czy też zabiegami upiększającymi, zawsze było duże, jednak media nieustannie je podsycają. Dlatego umiejętnie prowadząc firmę kosmetyczną, możemy liczyć na zainteresowanie klientów, ale jednocześnie także niemałą konkurencję. Czy to możliwe, aby stworzyć własną markę kosmetyków i odnieść sukces? Podpowiadamy, jak wystartować z takim przedsięwzięciem.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

„Wyższe Stawki – nowa marka na rynku, która wspiera warsztaty samochodowe”

„Wyższe Stawki – nowa marka na rynku, która wspiera warsztaty samochodowe”

Marka WyższeStawki.pl zajmuje się kompleksowym wsparciem warsztatów samochodowych w procesie zwiększania rentowności. Właściciele serwisów samochodowych, na pewnym etapie współpracy z firmą ubezpieczeniową, muszą zmagać się z niedopłatami do wcześniej wycenionych zleceń naprawy. WyższeStawki.pl oferuje model współpracy, w którym odzyskuje niedopłaty od ubezpieczycieli, angażując własne środki i zespół specjalistów, dzięki czemu właściciele warsztatów nie ponoszą żadnych kosztów, a finalnie po zakończonej sprawie, zwiększają swoje zyski.

Według danych z 2020 r. w Polsce mamy zarejestrowanych ponad 32 miliony pojazdów silnikowych, z czego około 25 milionów stanowią samochody osobowe. Z danych za ten sam rok, według statystyk policji w Polsce doszło do co najmniej 23,500 wypadków drogowych i ponad 382 tysięcy zdarzeń z udziałem samochodów, które kwalifikowały się jako kolizje drogowe.
W związku z tym wyobraźmy sobie taką sytuację. W centrum jednego z dużych miast dochodzi do kolizji z udziałem dwóch samochodów. Sytuacja bardzo częsta, bo zgodnie z wyżej przytoczonymi statystykami, średnio każdego dnia w Polsce dochodzi do około tysiąca takich mniejszych zdarzeń. Pomijamy w tym wypadku szczegóły dotyczące tego, kto jest winny tej kolizji. Skupiamy się na tym, co następuje dalej.

Osoby poszkodowane, których samochody zostały uszkodzone, przekazują swoje pojazdy do naprawy warsztatom naprawczym. Dzięki temu nie muszą się kompletnie martwić o sposób naprawy, czy rozliczenia z ubezpieczycielem. To warsztat bierze na siebie działania związane z oględzinami pojazdu, ustala zakres uszkodzeń z ubezpieczycielem, zamawia części na swój koszt, dokonuje naprawy. Wszystko bardzo często przy „użyciu” wyspecjalizowanej i przeszkolonej załogi, oraz odpowiednio wyposażonego warsztatu. Następnie klient odbiera naprawiony samochód, z reguły bez świadomości co następuję dalej, jeśli chodzi o rozliczenie pomiędzy warsztatem a ubezpieczycielem. A to, jak się okazuje nie do końca wygląda tak kolorowo. – Mało kto o tym wie, ale to jest bardzo trudny moment dla warsztatu samochodowego. Dlatego, że firma ubezpieczeniowa na samym końcu koryguje kosztorys naprawy do własnego, niestety nieadekwatnego do współczesnych standardów pułapu cenowego – mówi Łukasz Kowalczyk, założyciel firmy WyższeStawki.pl. – W większości warsztaty samochodowe mają zapis w zleceniu naprawy od klienta, że w sytuacji, jeśli nie otrzymają pełnej zapłaty od towarzystwa ubezpieczeniowego, to klient im te pieniądze powinien dopłacić. Nie spotkałem się jednak z sytuacją, aby którykolwiek z nich próbował te pieniądze wyegzekwować od klienta. To mogłoby skutecznie popsuć ich renomę na rynku, ponieważ żaden z nich nie zamierza dopłacać do szkody, która najczęściej zaistniała bez ich winy, a jeśli likwidują z własnej polisy Autocasco, także jest to nieakceptowalne, ponieważ właśnie po to skorzystali z ubezpieczenia. Warsztaty, które nie chcą, albo zwyczajnie nie mają zasobów (np. finansowych)  do walki z ubezpieczycielami zmuszane są więc do wystawiania korekt do faktur uwzględniających niedopłaty. A z czasem wręcz, zrezygnowane, akceptują wyliczenia ubezpieczyciela i wystawiają takie faktury, aby nie tracić czasu na korekty – doprecyzowuje Łukasz Kowalczyk.


Photo by Damir Kopezhanov on Unsplash

W związku z zaistniałą sytuacją rynek potrzebował zmiany, a właściciele warsztatów wsparcia, które skutecznie umożliwiłoby im odzyskiwanie należnych niedopłat. – Nasza usługa skutecznie rozwiązuje ten problem, bez konieczności inwestowania własnych środków i tracenia czasu na przepychanie się z ubezpieczycielami – mówi Kowalczyk. Więc jak to działa? – Mechanizm współpracy z nami jest bardzo prosty, nie wymaga żadnych skomplikowanych procedur. Mówiąc w skrócie najpierw na nasz koszt przeprowadzamy szkolenie pracownikom warsztatu samochodowego m.in. z tego, w jaki sposób przygotować dokumentację szkodową, dlaczego jest to ważne. Następnie gromadzimy dokumenty od warsztatu, weryfikujemy i wyliczamy wartość przedmiotu sporu, którą konsultujemy z warsztatem. Potem rozpoczynają się działania zmierzające do odzyskania niewypłaconej należności od towarzystwa ubezpieczeniowego. Ostatni etap – to wypłata należności dla warsztatu. I dopiero wtedy również i my otrzymujemy wynagrodzenie za usługę, która przypomnę do tego momentu jest zupełnie bezpłatna. Podsumowując dzięki naszym działaniom, warsztat naprawczy, który rozpoczął z nami współpracę zwiększa swoje zyski, nie podejmując przy tym niepotrzebnego ryzyka i co najważniejsze, bez konieczności mrożenia dodatkowych środków finansowych – wyjaśnia założyciel firmy.

Prezes Kowalczyk z optymizmem patrzy w przyszłość. W Polsce wciąż jest mało tak wyspecjalizowanych firm, jak marka WyższeStawki.pl. To stwarza poczucie, że jego firma ma ogromny potencjał na to, aby być liderem w swojej branży. – Może nie pod względem liczb, bo to jest kwestia bardzo względna. Ale chciałbym, aby nasza firma była liderem pod względem jakości obsługi klienta i oczywiście rezultatów. Nie jestem w stanie zagwarantować czasu procedowania spraw. W każdym przypadku jest inaczej. Wiele zależy od poszczególnych sądów. Ważne jednak, aby nasi klienci mieli świadomość, że to się zakończy i że na samym końcu będzie sukces – podsumowuje wypowiedź Łukasz Kowalczyk.

Dodatkowe informacje na temat spółki są dostępne na stronie www.wyzszestawki.pl.

Foto nagłówek by Alex Suprun on Unsplash

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę internetową?

Jak założyć firmę internetową?

Zapewne niejedna osoba zapragnęła prowadzić własną firmę, spoglądając na elegancki biurowiec lub zaparkowane pod nim auta. Niewątpliwie imponujący przeszklony budynek, marynarki, krawaty i równo poustawiane biurka nadają prowadzeniu własnej działalności pewnego prestiżu, jednak obecne czasy pokazały, że dziś tak naprawdę liczy się coś innego. Sukces w biznesie odnoszą przede wszystkim Ci, którym udało się zaistnieć w internecie. Sieć daje dostęp do ogromnej bazy klientów z całego kraju albo nawet ze świata. Jeśli przedsiębiorca nie umie wykorzystać tego potencjału, nawet posiadanie placówki w dobrym punkcie nie da mu przewagi przed konkurencją. Co więcej, rozkwit branży e-commerce pokazał, że prowadzenie firmy internetowej to świetny pomysł na biznes, zwłaszcza jeśli chcemy oszczędzić sobie kosztów wynajmu i wyposażenia lokalu. Jakiego rodzaju działalność możemy prowadzić w sieci i od czego zacząć? Zamieszczamy wskazówki. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę informatyczną?

Jak założyć firmę informatyczną?

Można śmiało stwierdzić, że dziś mnóstwo procesów, także tych związanych z prowadzeniem firmy, uległo komputeryzacji. Niewiele jesteśmy w stanie zdziałać w biznesie bez odpowiedniego sprzętu czy oprogramowania. Korzystamy z rozmaitych programów do faktur, prowadzenia księgowości czy obróbki zdjęć. Własna strona internetowa to teraz absolutna konieczność. Nieobecność w mediach społecznościowych również może sprawić, że konkurencja szybko wyprzedzi przedsiębiorstwo, które nie idzie z duchem czasu. Czy jednak każdej firmie opłaca się posiadać rozbudowany dział IT? Jeśli budżet na to nie pozwala lub specyfika pracy tego nie wymaga, przedsiębiorca będzie wolał zdecydować się outsourcing. Tutaj otwierają się szerokie możliwości dla informatyków, którzy chcieliby pracować na własny rachunek. Przedstawiamy kilka podstawowych informacji, które pomogą w założeniu firmy świadczącej usługi w zakresie IT. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *