Marketing zakupowy, czyli jak nie dać się oszukać

Marketing zakupowy, czyli jak nie dać się oszukać

Jak nie dać się oszukać na zakupach?

Gorące wyprzedaże poświąteczne ruszyły pełną parą. Uwielbiamy ten czas, ponieważ często udaje nam się „upolować” nie lada okazje. Jednak, czy przy okazji takich zakupowych polowań nie padamy ofiarą manipulacji sprzedawców?

Poniżej zebrałam kilka ciekawostek, dzięki którym dowiesz się, jak to się dzieje, że czasem wracasz z zakupów z czymś, czego zupełnie nie planowałaś kupić. Jeśli na ten rok masz w planach oszczędzanie, może uda Ci się dzięki tej wiedzy robić zakupy nieco bardziej świadomie.

 

Pisząc ten artykuł zastanawiałam się, czy nie zostanie on odebrany negatywnie, ponieważ blog czytają głównie osoby przedsiębiorcze. Zwykle staram się podpowiadać jak zwiększać sprzedaż, jak używać wiedzy o tym, jak działa ludzki mózg, żeby sprzedawać więcej.  A tu nagle sekrety sprzedawców?

Tak. Ponieważ wiele z nas pada ofiarą „sztuczek”, których zupełnie nie jesteśmy świadome. To, że zachęcam Cię do zdobycia wiedzy na temat merchandisingu i zwiększenia sprzedaży w Twoim sklepie, wynika z tego, że wierzę, że jako czytelniczka tego bloga podchodzisz do biznesu świadomie i odpowiedzialnie. Wierzę, że sprzedajesz produkty dobrej jakości, które pomagają Twoim klientom. Nigdy nie namawiam do „wciskania na siłę”, byle tylko sprzedać.

Merchandising, którego uczę w kursie, podobnie, jak wszystkie „neuromarketingowe triki” mają na celu zwiększenie sprzedaży, przy jednoczesnym zwiększeniu zadowolenia klienta z zakupu, przez poprawienie jakości jego doświadczeń.

Ufam też, że z zysków część kwoty wpłacasz na cele charytatywne i przyczyniasz się do zmiany świata na lepsze.

Z drugiej strony wiem, że sama często nieświadomie wydajesz ciężko zarobione pieniądze, wpadając w pułapki zastawiane przez wielkie sieci handlowe. Padasz ofiarą „sztuczek”, których celem wcale nie jest zwiększenie Twojego zadowolenia z zakupu, ale wyłącznie zwiększenie sprzedaży. Część promocji, organizowanych przez wielkie sieci zastrzega sobie w regulaminie brak możliwości zwrotów zakupionych produktów, co moim zdaniem jest nie całkiem w porządku.

Dlatego mam nadzieję, że ten artykuł uchroni Cię przed zbędnymi wydatkami, takimi, które niosą tylko niezadowolenie i frustrację.

Przechodzimy więc do sedna…

 

Dlaczego tak trudno nam się oprzeć zakupom?

Jak zwykle winny jest nasz mózg. To wspaniałe urządzenie robi wszystko, żebyśmy przetrwali. Jednak zupełnie nie jest gotowe na obecne warunki życia. Nasz mózg bowiem wykształcił mechanizmy, które pozwoliły nam przetrwać całe wieki temu, kiedy to konieczne było gromadzenie jedzenia, jak najszybsza obrona przed drapieżnikami i oczywiście przekazanie swoich genów przyszłym pokoleniom.

Dzisiaj jedzenia mamy pod dostatkiem, drapieżniki trzymamy w klatkach i terrariach, a o przekazywaniu genów decydujemy w znacznie większym stopniu, niż kiedy decydowała o tym jedynie natura. Ale mózg ciągle poluje, ciągle szuka zagrożeń i sposobów na prokreację.

Ale co z tym wspólnego mają Twoje zakupy? Bardzo wiele. Kiedy wchodzisz do supermarketu… zaczyna się polowanie…

 

Gratis, który musisz mieć

Jako wytrawny łowca nie możesz sobie pozwolić, żeby przegapić okazję. Więc sprzedawcy proponują gratis.

Do opakowania kawy dostajesz kubek. To oczywiste, że musisz go mieć. Choć jeszcze wczoraj nie miałaś pojęcia, że go potrzebujesz. Co gorsza, ta marka kawy akurat nie jest Twoją ulubioną, bez kubka kupiłabyś inną. Ale mózg podpowiada, że jeśli nie zdobędziesz tego kubka, Twoje życie nie będzie idealne. Bo tylko w tym kubku kawa smakuje jak w reklamie, czyste i roześmiane dzieci bawią się na dywanie, a Ty delektujesz się spokojem i popijasz pyszny napój.

 

Dlatego zanim skusisz się na gratis, warto zadać sobie kilka pytań:

Czy bez gratisu i tak kupiłabym ten produkt?

Czy cena produktu z gratisem jest taka sama, jak produktu bez gratisu (inaczej nie jest to żaden gratis!)?

Czy naprawdę potrzebuję tego gratisu?

 

Gratisy są fajne, o ile rzeczywiście są nam do czegoś potrzebne. W innym przypadku zwykle zagracają jedynie przestrzeń. Jeśli dostajesz w gratisie puszkę do herbaty, ale zupełnie nie pijasz herbat, może tak naprawdę wcale jej nie potrzebujesz? Mimo, że jest piękna. Nie wszystko, co piękne jest Ci potrzebne.

 

Kolor opakowania wpływa na to, jak oceniasz zawartość

Nasz prymitywny, gadzi mózg nie zadaje sobie trudu na drobiazgową analizę składu produktu. Podejmuje decyzje na podstawie informacji, które otrzymuje najszybciej odnośnie tego, czy coś jest wartościowe i jak działa.

Dlatego często ocenia… po kolorze.

Niebieski to skuteczność i zaufanie. Dlatego tak często spotkasz go w związku z instytucjami finansowymi.

Czerwony to siła, energia, moc. Czerwone tabletki przeciwbólowe według badań szybciej i silniej usuwają ból, niż identyczne w składzie tabletki białe. Tak bardzo podatni jesteśmy na nieuświadomione podpowiedzi naszej prymitywnej części mózgu. On po prostu idąc na skróty uważa, że czerwone równa się silne. I kropka.

Dlatego czasem kupujesz coś, czego byś normalnie nie kupiła, ponieważ po kolorze opakowania automatycznie uznajesz, że będzie skuteczne. Jak się przed tym bronić? Zastanów się, czy gdyby ten sam produkt był w zupełnie innym opakowaniu, też chciałabyś go kupić.

 

Ograniczenie dostępu sprawia, że chcesz kupić więcej

Uwielbiamy zdobywać. Zwłaszcza, kiedy istnieje ryzyko, że mogłoby się nam nie udać. Kiedy ktoś nam czegoś zabrania, chcemy tego bardziej. Dlatego, jeśli wchodząc do supermarketu zobaczysz informację o wyprzedaży, ale z ograniczeniem (na przykład wyłącznie 5 sztuk na osobę), wiedz, że bez tego ograniczenia nawet nie przyszło by Ci do głowy, żeby tego produktu kupić aż 5 sztuk.

A teraz po pierwsze 5 sztuk masz już w koszyku (bo to przecież musi być super oferta, dlatego ograniczyli możliwość zakupu większej ilości), a po drugie kombinujesz, jak zdobyć kolejne 5.

Jak się przed tym bronić? Pomyśl, ile sztuk kupiłabyś normalnie, gdyby produkt nie był w promocji. Zwykle okazuje się, że jedną. Jeśli policzysz, ile zapłaciłabyś za jedną sztukę w zwykłej cenie, a ile za 5 w promocyjnej, może okazać się, że jednak kupowanie od razu 5 wcale nie jest aż taką okazją, jak wcześniej się wydawało.

 

Downsizing, czyli manipulowanie ilością produktu w opakowaniu

Czasem coś, co wydaje Ci się promocją, wcale nią nie jest. Jednak downsizing bazuje akurat na tym, że cena produktu zostaje taka sama, ale zmienia (zmniejsza się) jego ilość. W efekcie za te same 15.99 mamy już nie 250 a 200 ml szamponu.

Ten efekt jest dość łatwy do przeoczenia, ponieważ czasem opakowanie jest całkiem spore, a w środku ilość produktu mniejsza. Na przykład ogromne paczki chipsów, wypełnione produktem nawet nie w połowie. Kiedy jesteś przywiązana do jednej marki, nie sprawdzasz przy każdych zakupach pojemności opakowania, bo najprawdopodobniej nawet nie pomyślisz o tym, że producent mógłby postąpić w ten sposób.

Jak się przed tym bronić? Sprawdzaj cenę za jednostkę miary. Sprawdź, ile kosztuje litr, czy kilogram produktu, żeby nie dać się nabrać na potencjalnie tańszy produkt, którego po prostu jest w opakowaniu mniej.

Kolejną sztuczką, z którą strasznie trudno jest sobie poradzić, jest stosowanie różnych objętości podobnych produktów. Kiedy masz wybrać pomiędzy 180 ml produktu za 25.99 a 250 ml produktu za 34,99, strasznie ciężko Ci policzyć, który z produktów jest tańszy. W takich sytuacjach pomagają zwykle informacje o cenie za 100ml (zwykle znajdziesz je drobnym drukiem obok ceny).

 

Facing, czyli widzimy i cenimy

Zastanawiałaś się kiedyś, dlaczego na sklepowych półkach niektóre produkty są poukładane po 2-3 sztuki, a inne zajmują prawie całą półkę? Kiedy widzimy jakiś produkt częściej (a zdecydowanie częściej widzimy ten, którego wystawionych jest kilkanaście, czy kilkadziesiąt sztuk) lubimy go bardziej. Pisałam o tym szczegółowo w artykule „Efekt czystej ekspozycji” .

Dodatkowo, kiedy widzimy, że danego produktu na półce jest więcej, pojawia się w naszej nieświadomej części mózgu myśl, że być może jest na niego aż tak duże zapotrzebowanie. A tutaj już do gry wkracza dowód społeczny – skoro inni kupują, to musi oznaczać, że wiedzą coś więcej niż ja…

 

Śmiesznie niska cena

Laptop w cenie capuccino? Głupotą byłoby się nie skusić. Zaledwie złotówka dziennie. Śmiesznie niska cena za taki sprzęt.

Czasem możesz skusić się na spory wydatek tylko dlatego, że ktoś przeliczy jego cenę na dni. To bardzo sprytne zagranie pozwoli Ci usprawiedliwić swoją chęć zakupu tego produktu, jednak… jeśli przeliczysz w ten sposób wszystkie swoje wydatki, okaże się, że na przykład ten laptop stanowi 50% Twojego dziennego budżetu, bo za drugie tyle opłacasz rachunki, kupujesz jedzenie i wydajesz na wszelkie inne istotne sprawy.

Pamiętaj więc, że przeliczanie ceny na mniejsze kwoty, dzienne albo tygodniowe, stosowane jest po to, żeby zmniejszyć Twój ból związany z płaceniem. Bo to przecież śmiesznie niska kwota.

 

Promocja, która wcale nie jest promocją

To już moim zdaniem działanie kompletnie nieuczciwe, jednak ciągle praktykowane.

Jeśli sprzedawca chce sprzedać dany produkt, czasem zamiast faktycznie obniżyć cenę, podwyższa fikcyjnie cenę, skreśla ją i stara cena nagle jest tą promocyjną. Albo podwyższa ceny na dzień przed wyprzedażą, żeby stworzyć wrażenie promocji cenowej.

Zanim kupisz coś przecenionego o 75%, zastanów się, czy rzeczywiście przed przeceną kosztowało tyle, ile twierdzi sprzedawca. Jeśli „polujesz” na jakiś produkt, warto zrobić zdjęcie metki, żeby kiedy pojawi się on w promocyjnej cenie mieć pewność, że jest tańszy, niż w cenie regularnej.

 

Złota strefa, czyli zakupy impulsowe

Kiedy stoisz już w kolejce do kasy, zaczynasz robić zakupy pod wpływem impulsu. To taki rodzaj nagrodzenia siebie za dobre polowanie.

Bo przecież udało Ci się zapełnić koszyk nie lada zdobyczami, kupiłaś wszystko z listy i jeszcze „ustrzeliłaś” kilka świetnych okazji.  No to jeszcze guma do żucia, długopis, papierosy, batonik…. Te produkty nie były nigdzie na liście Twoich zakupów, a jednak kupiłaś je zupełnie nie zwracając uwagi na cenę, czy na to, czy rzeczywiście są Ci potrzebne.

Strefa kas nie bez powodu nazywana jest „złotą strefą”. Dobrze zaprojektowana ekspozycja w strefie kas może zwiększać sprzedaż wystawionych tam produktów nawet o 50%. Z tej strefy pochodzi co czwarty produkt, który kupujemy. Większość z nich kupowana jest wyłącznie pod wpływem impulsu, produkty umieszczane w strefie kas nazywa się nawet produktami impulsowymi.

Następnym razem, kiedy będziesz czekać w kolejce, zamiast przeglądać ekspozycję w strefie kas przyjrzyj się, jak wiele osób kupuje właśnie produkty impulsowe umieszczone w tym miejscu. Będziesz zaskoczona, a przy tym oszczędzisz kilka złotych.

 

Powodzenia.

ZOBACZ TEŻ MATERIAŁ

DVD „6 kroków do budowania stabilizacji finansowej” – nagranie webinarium

Skomentuj

1 Komentarz

  1. Niestety było tak od zawsze i będzie przez wiele lat 🙂 tak samo jak BLACKFRIDAY promocja która jest ale naprawdę jej nie ma;/

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę odzieżową? Pomysł na modny biznes

Jak założyć firmę odzieżową? Pomysł na modny biznes

Dzisiaj biznes jest w modzie. Przedsiębiorcy prowadzą blogi, udzielają się w mediach społecznościowych i na YouTube oraz prowadzą szkolenia, na których udzielają cennych wskazówek. Każdy chciałby dziś poznać tajemnicę sukcesu, zarabiać na swoich warunkach i mieć własny brand. A co lepiej się sprawdzi, jako modny biznes, jeśli nie działalność w branży odzieżowej? Jeśli tak pomyślałeś, to zastanów się dwa razy, gdyż tak się składa, że konkurencja jest ogromna, a ilość pracy, którą trzeba włożyć w rozkręcenie firmy modowej, może przekroczyć Twoje oczekiwania. Wchodzić w to czy dać sobie spokój? To zależy, czy lubisz pracę kreatywną, umiesz planować i jesteś gotów na inwestycję. Jeżeli tak, sprawdź, co będzie potrzebne na początek.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę kurierską?

Jak założyć firmę kurierską?

Sytuacja gospodarcza, którą obecnie zawdzięczamy wpływowi pandemicznego szaleństwa, sprawiła, że jedni przedsiębiorcy, na przykład z branży eventowej, sporo stracili, a inni, głównie z sektora gastronomicznego, musieli zaoferować nowe wygodne usługi (np. dostawę). Los za to zdecydowanie uśmiechnął się do i tak rosnącej już w siłę branży e-commerce. Sklepom internetowym zwiększyły się obroty, a kurierzy dostarczający nadane przez nie paczki, poczuli się tak, jakby przedświąteczna gorączka zakupowa nigdy się nie zakończyła. Nie jest to zatem obecnie najlepszy zawód dla dostawcy, który nie lubi się przemęczać. Jeśli jednak jesteś urodzonym przedsiębiorcą, pewnie pomyślałeś właśnie, że to dobry moment na założenie firmy kurierskiej. Sprawdź, jak możesz się zabrać za takie przedsięwzięcie.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę kosmetyczną? Biznes w branży beauty

Jak założyć firmę kosmetyczną? Biznes w branży beauty

Celebryci, których wizerunki oglądamy na co dzień w mediach społecznościowych, na łamach gazet czy w telewizji, zasadniczo robią branży beauty darmową reklamę. Nawet jeśli nie promują akurat jakiegoś produktu, dzisiaj wszyscy już zdajemy sobie sprawę, że za nienaganny wygląd, idealną cerę czy smukłą figurę, odpowiadają dobre kosmetyki, salony kosmetyczne, a niekiedy także chirurg. Zainteresowanie różnymi preparatami do pielęgnacji ciała oraz do makijażu czy też zabiegami upiększającymi, zawsze było duże, jednak media nieustannie je podsycają. Dlatego umiejętnie prowadząc firmę kosmetyczną, możemy liczyć na zainteresowanie klientów, ale jednocześnie także niemałą konkurencję. Czy to możliwe, aby stworzyć własną markę kosmetyków i odnieść sukces? Podpowiadamy, jak wystartować z takim przedsięwzięciem.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

„Wyższe Stawki – nowa marka na rynku, która wspiera warsztaty samochodowe”

„Wyższe Stawki – nowa marka na rynku, która wspiera warsztaty samochodowe”

Marka WyższeStawki.pl zajmuje się kompleksowym wsparciem warsztatów samochodowych w procesie zwiększania rentowności. Właściciele serwisów samochodowych, na pewnym etapie współpracy z firmą ubezpieczeniową, muszą zmagać się z niedopłatami do wcześniej wycenionych zleceń naprawy. WyższeStawki.pl oferuje model współpracy, w którym odzyskuje niedopłaty od ubezpieczycieli, angażując własne środki i zespół specjalistów, dzięki czemu właściciele warsztatów nie ponoszą żadnych kosztów, a finalnie po zakończonej sprawie, zwiększają swoje zyski.

Według danych z 2020 r. w Polsce mamy zarejestrowanych ponad 32 miliony pojazdów silnikowych, z czego około 25 milionów stanowią samochody osobowe. Z danych za ten sam rok, według statystyk policji w Polsce doszło do co najmniej 23,500 wypadków drogowych i ponad 382 tysięcy zdarzeń z udziałem samochodów, które kwalifikowały się jako kolizje drogowe.
W związku z tym wyobraźmy sobie taką sytuację. W centrum jednego z dużych miast dochodzi do kolizji z udziałem dwóch samochodów. Sytuacja bardzo częsta, bo zgodnie z wyżej przytoczonymi statystykami, średnio każdego dnia w Polsce dochodzi do około tysiąca takich mniejszych zdarzeń. Pomijamy w tym wypadku szczegóły dotyczące tego, kto jest winny tej kolizji. Skupiamy się na tym, co następuje dalej.

Osoby poszkodowane, których samochody zostały uszkodzone, przekazują swoje pojazdy do naprawy warsztatom naprawczym. Dzięki temu nie muszą się kompletnie martwić o sposób naprawy, czy rozliczenia z ubezpieczycielem. To warsztat bierze na siebie działania związane z oględzinami pojazdu, ustala zakres uszkodzeń z ubezpieczycielem, zamawia części na swój koszt, dokonuje naprawy. Wszystko bardzo często przy „użyciu” wyspecjalizowanej i przeszkolonej załogi, oraz odpowiednio wyposażonego warsztatu. Następnie klient odbiera naprawiony samochód, z reguły bez świadomości co następuję dalej, jeśli chodzi o rozliczenie pomiędzy warsztatem a ubezpieczycielem. A to, jak się okazuje nie do końca wygląda tak kolorowo. – Mało kto o tym wie, ale to jest bardzo trudny moment dla warsztatu samochodowego. Dlatego, że firma ubezpieczeniowa na samym końcu koryguje kosztorys naprawy do własnego, niestety nieadekwatnego do współczesnych standardów pułapu cenowego – mówi Łukasz Kowalczyk, założyciel firmy WyższeStawki.pl. – W większości warsztaty samochodowe mają zapis w zleceniu naprawy od klienta, że w sytuacji, jeśli nie otrzymają pełnej zapłaty od towarzystwa ubezpieczeniowego, to klient im te pieniądze powinien dopłacić. Nie spotkałem się jednak z sytuacją, aby którykolwiek z nich próbował te pieniądze wyegzekwować od klienta. To mogłoby skutecznie popsuć ich renomę na rynku, ponieważ żaden z nich nie zamierza dopłacać do szkody, która najczęściej zaistniała bez ich winy, a jeśli likwidują z własnej polisy Autocasco, także jest to nieakceptowalne, ponieważ właśnie po to skorzystali z ubezpieczenia. Warsztaty, które nie chcą, albo zwyczajnie nie mają zasobów (np. finansowych)  do walki z ubezpieczycielami zmuszane są więc do wystawiania korekt do faktur uwzględniających niedopłaty. A z czasem wręcz, zrezygnowane, akceptują wyliczenia ubezpieczyciela i wystawiają takie faktury, aby nie tracić czasu na korekty – doprecyzowuje Łukasz Kowalczyk.


Photo by Damir Kopezhanov on Unsplash

W związku z zaistniałą sytuacją rynek potrzebował zmiany, a właściciele warsztatów wsparcia, które skutecznie umożliwiłoby im odzyskiwanie należnych niedopłat. – Nasza usługa skutecznie rozwiązuje ten problem, bez konieczności inwestowania własnych środków i tracenia czasu na przepychanie się z ubezpieczycielami – mówi Kowalczyk. Więc jak to działa? – Mechanizm współpracy z nami jest bardzo prosty, nie wymaga żadnych skomplikowanych procedur. Mówiąc w skrócie najpierw na nasz koszt przeprowadzamy szkolenie pracownikom warsztatu samochodowego m.in. z tego, w jaki sposób przygotować dokumentację szkodową, dlaczego jest to ważne. Następnie gromadzimy dokumenty od warsztatu, weryfikujemy i wyliczamy wartość przedmiotu sporu, którą konsultujemy z warsztatem. Potem rozpoczynają się działania zmierzające do odzyskania niewypłaconej należności od towarzystwa ubezpieczeniowego. Ostatni etap – to wypłata należności dla warsztatu. I dopiero wtedy również i my otrzymujemy wynagrodzenie za usługę, która przypomnę do tego momentu jest zupełnie bezpłatna. Podsumowując dzięki naszym działaniom, warsztat naprawczy, który rozpoczął z nami współpracę zwiększa swoje zyski, nie podejmując przy tym niepotrzebnego ryzyka i co najważniejsze, bez konieczności mrożenia dodatkowych środków finansowych – wyjaśnia założyciel firmy.

Prezes Kowalczyk z optymizmem patrzy w przyszłość. W Polsce wciąż jest mało tak wyspecjalizowanych firm, jak marka WyższeStawki.pl. To stwarza poczucie, że jego firma ma ogromny potencjał na to, aby być liderem w swojej branży. – Może nie pod względem liczb, bo to jest kwestia bardzo względna. Ale chciałbym, aby nasza firma była liderem pod względem jakości obsługi klienta i oczywiście rezultatów. Nie jestem w stanie zagwarantować czasu procedowania spraw. W każdym przypadku jest inaczej. Wiele zależy od poszczególnych sądów. Ważne jednak, aby nasi klienci mieli świadomość, że to się zakończy i że na samym końcu będzie sukces – podsumowuje wypowiedź Łukasz Kowalczyk.

Dodatkowe informacje na temat spółki są dostępne na stronie www.wyzszestawki.pl.

Foto nagłówek by Alex Suprun on Unsplash

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę internetową?

Jak założyć firmę internetową?

Zapewne niejedna osoba zapragnęła prowadzić własną firmę, spoglądając na elegancki biurowiec lub zaparkowane pod nim auta. Niewątpliwie imponujący przeszklony budynek, marynarki, krawaty i równo poustawiane biurka nadają prowadzeniu własnej działalności pewnego prestiżu, jednak obecne czasy pokazały, że dziś tak naprawdę liczy się coś innego. Sukces w biznesie odnoszą przede wszystkim Ci, którym udało się zaistnieć w internecie. Sieć daje dostęp do ogromnej bazy klientów z całego kraju albo nawet ze świata. Jeśli przedsiębiorca nie umie wykorzystać tego potencjału, nawet posiadanie placówki w dobrym punkcie nie da mu przewagi przed konkurencją. Co więcej, rozkwit branży e-commerce pokazał, że prowadzenie firmy internetowej to świetny pomysł na biznes, zwłaszcza jeśli chcemy oszczędzić sobie kosztów wynajmu i wyposażenia lokalu. Jakiego rodzaju działalność możemy prowadzić w sieci i od czego zacząć? Zamieszczamy wskazówki. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę informatyczną?

Jak założyć firmę informatyczną?

Można śmiało stwierdzić, że dziś mnóstwo procesów, także tych związanych z prowadzeniem firmy, uległo komputeryzacji. Niewiele jesteśmy w stanie zdziałać w biznesie bez odpowiedniego sprzętu czy oprogramowania. Korzystamy z rozmaitych programów do faktur, prowadzenia księgowości czy obróbki zdjęć. Własna strona internetowa to teraz absolutna konieczność. Nieobecność w mediach społecznościowych również może sprawić, że konkurencja szybko wyprzedzi przedsiębiorstwo, które nie idzie z duchem czasu. Czy jednak każdej firmie opłaca się posiadać rozbudowany dział IT? Jeśli budżet na to nie pozwala lub specyfika pracy tego nie wymaga, przedsiębiorca będzie wolał zdecydować się outsourcing. Tutaj otwierają się szerokie możliwości dla informatyków, którzy chcieliby pracować na własny rachunek. Przedstawiamy kilka podstawowych informacji, które pomogą w założeniu firmy świadczącej usługi w zakresie IT. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *