Muzyka i jej wpływ na klienta

Muzyka i jej wpływ na klienta

Kiedy prowadzisz sklep, restaurację, salon kosmetyczny, czy jakikolwiek biznes, w którym Twój klient pojawia się fizycznie, być może warto zastanowić się nad tym, jak muzyka wpływa na Twojego klienta.

Na pewno słyszałaś, że może uspokajać, relaksować, aktywizować i wpływać na to, ile czasu Twój klient spędzi w twojej firmie. Ale czy przyszło Ci do głowy, że muzyka może… zagłuszać budżet?

Głośna muzyka i jej wpływ na Twojego klienta

Okazuje się, że głośna muzyka znacząco wpływa na decyzje zakupowe klientów. Zagłusza głos rozsądku. Nasz mózg jest przestymulowany, przeładowany bodźcami dźwiękowymi, przez co zostaje mu mniej „zasobów” i energii na podejmowanie racjonalnych decyzji i dokonywanie właściwych wyborów.

Głośna muzyka sprawia, że stajemy się znacznie bardziej podatni na wpływ reklamy, promocje, a także łatwiej ulegamy impulsom, a co za tym idzie kupujemy więcej i niekoniecznie to, czego akurat potrzebowaliśmy.

Kiedy głośna muzyka towarzyszy nam w restauracji, jemy i pijemy więcej, niż gdyby jej nie było.

Spokojna muzyka i jej zupełnie odmienny wpływ na klienta

Spokojna muzyka z kolei sprawia, że czujemy większą przyjemność z przebywania w danym sklepie, zostajemy więc w nim dłużej.

Pochodzenie muzyki i jej wpływ na wybór produktów w Twoim sklepie

Muzyka może też wpływać na nasze decyzje zakupowe w inny sposób. Może „torować”, czyli niejako nakierowywać nas w stronę konkretnych produktów lub decyzji.

Ciekawe badanie w sklepie z winami pokazało, że klienci kupowali częściej wina francuskie w dni, kiedy w sklepie grała francuska muzyka, a niemieckie, kiedy słuchali muzyki niemieckiej.

Co ciekawe, zdecydowana większość z nich w ogóle nie była świadoma, że podczas zakupów słuchali muzyki pochodzącej z danego kraju, a ci, którzy zauważyli ten fakt zaprzeczali, jakoby muzyka miała jakikolwiek wpływ na ich decyzję.

Muzyka może też wpływać na wielkość napiwku!

Kiedy w restauracji klienci słuchają muzyki, w której pojawiają się treści „prospołeczne”, jak dzielenie się, dobro dla innych, hojność, okazuje się, że chętniej dają większe napiwki kelnerom.

A Ty świadomie stosujesz muzykę w Twoim biznesie? Teraz, kiedy znasz jej wpływ na Twojego klienta, możesz zdecydować, jaki efekt chcesz osiągnąć.

Skomentuj

1 Komentarz

  1. Byłam kiedyś na wykładzie pewnego senseliera, który w bardzo podobny sposób wypowiadał się na temat wpływu zapachów. Bardzo ciekawy wykład. Mnie osobiście odstraszają miejsca z głośną muzyką i staram się ich unikać. Jeśli idąc na drinka, kawę, obiad do restauracji czy ewentualne zakupy czuję się zirytowana i staję się bardzo opryskliwa, kiedy leci tam muzyka, której nie lubię, lub co gorsza, gdy jest zbyt głośna i agresywna. Psuje mi to cały tam pobyt, który w założeniu miał być czasem relaksu.

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

SkyCash rozpoczyna emisję akcji i docenia aktywnych użytkowników

SkyCash rozpoczyna emisję akcji i docenia aktywnych użytkowników

SkyCash Poland S.A. wystartował z emisją akcji w formie crowdfundingu udziałowego, dzięki czemu użytkownicy popularnej aplikacji mogą stać się jej współwłaścicielami oraz wesprzeć plany rozwojowe firmy. Celem emisji jest pozyskanie dodatkowych środków finansowych na rozwój platformy, zaproponowanie użytkownikom zupełnie nowych funkcjonalności oraz rozszerzenie aktywności spółki w obszarze smart city. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pandemia „sztucznie” napompowała branżę e-commerce. Duża część Polaków zapowiada powrót do tradycyjnego handlu

Pandemia „sztucznie” napompowała branżę e-commerce. Duża część Polaków zapowiada powrót do tradycyjnego handlu

W czasie pandemii 29% Polaków w dużej części zastąpiło zakupy stacjonarne internetowymi. Ponad 25% nieznacznie zmieniło w ten sposób nawyki, a więcej niż 3% całkowicie przeszło do e-commerce. Głównym powodem było bezpieczeństwo. Kolejnym był utrudniony dostęp do placówek. Ale ponad połowa osób zamierza do nich wrócić. Niespełna 23% będzie nadal robiło e-zakupy, a 22% nie ma jeszcze na ten temat zdania. Tak wynika z badania UCE RESEARCH i SYNO Poland, wykonanego dla sklepu internetowego Złote Wyprzedaże. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polacy otwierają się na Internet. W 2020 r. dwukrotnie wzrosła liczba firm zakładanych online

Polacy otwierają się na Internet. W 2020 r. dwukrotnie wzrosła liczba firm zakładanych online

W czasie pandemii znacznie zwiększyło się zapotrzebowanie na usługi online dla przedsiębiorców. Liczba odsłon portalu dla firm Biznes.gov.pl od 2019 roku wzrosła o ponad 60 proc. W ostatnich miesiącach minionego roku przedsiębiorcy znacznie częściej niż do tej pory za pośrednictwem Internetu zmieniali także dane firm w CEIDG. W 2020 r. tą drogą wpłynęło do rejestru prawie 600 tys. wniosków. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polską branżę gier czekają dalsze wzrosty. Będzie warta 3 mld PLN w 2024 roku

Polską branżę gier czekają dalsze wzrosty. Będzie warta 3 mld PLN w 2024 roku

Przychody wygenerowane przez polską branżę gier w 2019 roku wyniosły 1,75 miliarda PLN, z czego spółki notowane na GPW odpowiadają za 1,2 miliarda PLN obrotu. W Polsce produkcją gier zajmuje się blisko 500 firm – to tylko część wniosków z raportu Kondycja Polskiej Branży Gier 2020 opublikowanego przez Krakowski Park Technologiczny. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznes i nauka razem na rzecz zeroemisyjnego transportu. W Pile podpisano list intencyjny

Biznes i nauka razem na rzecz zeroemisyjnego transportu. W Pile podpisano list intencyjny

O wykorzystaniu technologii wodorowej w transporcie publicznym mówi się coraz częściej, a to za sprawą rozwoju technologii i metod pozyskiwania wodoru oraz unijnych perspektyw. Piła to kolejne miasto na mapie Polski, które stawia na „zieloną rewolucję”, zaś Sescom S.A. wykorzystując swoją wiedzę, doświadczenie i patenty w zakresie technologii wodorowych, ma przybliżyć miasto do zeroemisyjnego transportu publicznego. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Krajowa produkcja maseczek ciągle rośnie. „Większość produktów, które pochodzą z Chin, nie spełnia podstawowych parametrów użytkowych”

Krajowa produkcja maseczek ciągle rośnie. „Większość produktów, które pochodzą z Chin, nie spełnia podstawowych parametrów użytkowych”

Od początku pandemii wiele polskich firm zmodyfikowało produkcję, dostosowując ją do nowych realiów. W tej chwili krajowe zakłady wytwarzają w sumie ok. 200 mln sztuk miesięcznie wysokiej klasy maseczek ochronnych i rozwijają eksport do krajów UE, ponieważ polski rynek stał się dla nich zbyt mały. Mimo że krajowi producenci są już w stanie zaspokoić zapotrzebowanie rodzimego rynku, w Polsce nadal powszechnie dostępne są maseczki importowane z Chin, spośród których wiele nie spełnia jednak norm bezpieczeństwa. Na rynku pojawiły się nawet firmy, które sprowadzają środki ochronne z Państwa Środka i przepakowują je w polskie opakowania, wprowadzając konsumentów w błąd. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *