Pomysł na sklep w małym mieście – 5 propozycji

Pomysł na sklep w małym mieście – 5 propozycji

Wydawać by się mogło, że w niewielkich miastach przedsiębiorcy mają mniejsze szanse na rozwój i powodzenie w biznesie. Przeglądając oferty współpracy franczyzowej, bardzo często możemy natrafić na wzmiankę w sekcji wymagań franczyzodawcy, dotyczącą minimalnej liczby mieszkańców miejscowości, w której chcielibyśmy otworzyć placówkę. Dużą konkurencją dla sklepów stacjonarnych w mniej zaludnionych lokacjach jest także intensywnie rozwijająca się branża e-commerce. Jednak według Google, użytkownicy wciąż interesują się lokalnymi sklepami i wyszukują pobliskich placówek, w których mogą obejrzeć produkty na miejscu lub odebrać towar zamówiony online. Oznacza to więc, że dla biznesmena, który zna zapotrzebowanie lokalnego rynku i umiejętnie łączy działalność stacjonarną z widocznością w Google, otwierają się całkiem spore perspektywy. Oto 5 pomysłów na sklep w małym mieście. 

trends

Spis treści:

  1. ​Sklep spożywczy
  2. ​Pamiątki i upominki
  3. Sklep​ monopolowy
  4. ​Second hand
  5. ​Punkt apteczny

​1. Sklep spożywczy

Na ogólnodostępne produkty spożywcze zawsze istnieje zapotrzebowanie, więc jeżeli nasz sklep będzie miał dobrą lokalizację np. w pobliżu osiedla mieszkalnego, zawsze będziemy mogli liczyć na przypływ klientów. Badania wykonane w 2020 przez Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Polskiej Izby Handlowej pokazują, że mieszkańcy mniejszych miast chętnie robią zakupy w lokalnych sklepach spożywczych. 

pih
źródło: pih.org.pl

​2. Pamiątki i upominki

Jeśli miasteczko, w którym chcemy otworzyć nasz biznes znajduje się w pobliżu miasta uczęszczanego przez turystów, możemy pokusić się o otwarcie sklepu z pamiątkami oraz upominkami. Oprócz pocztówek i magnesów, warto także posiadać asortyment aktualizowany sezonowo, taki jak świąteczne ozdoby w okolicach Bożego Narodzenia lub produkty okolicznościowe np. kartki urodzinowe czy gadżety na wieczór kawalerski. Tego rodzaju biznes warto prowadzić z wyczuciem czasu i w porę zamawiać towary, które mają szansę się sprzedać.

3. Sklep​ monopolowy

Oferta sklepu monopolowego może być skierowana zarówno do zamożnego klienta, gustującego w wykwintnych trunkach, cygarach i tym podobnych ekskluzywnych produktach, jak i do przeciętnego konsumenta. Tutaj opłaca się dobrze znać swoją klientelę i dostosować asortyment do jej potrzeb. Obroty takiego przybytku można zwiększyć, jeśli zdecydujemy się być otwarci 24h.

źródło: https://www.pkobp.pl/

​4. Second hand

Wizyta w tzw. lumpeksie nie jest już dla nikogo powodem do wstydu. Dawanie drugiego życia ubraniom stało się modne już kilka lat temu i teraz nie brakuje amatorów odzieżowych okazji w second handach. Zamknięcie galerii handlowych w okresie pandemii również przyczyniło się do zwiększenia liczby klientów w lumpeksach. Jeśli więc chcemy skorzystać na tym koncepcie, powinniśmy wybrać dobrą lokalizację i wystrzegać się konkurencji. Kluczową kwestią jest także prezentacja towaru. Ubrania nie powinny być brudne, zniszczone i pogniecione, a my powinniśmy zadbać o ich właściwą ekspozycję na sklepie. Dobrym pomysłem jest także wystawianie części asortymentu na aukcjach internetowych.


52 pomysły na rozwój działalności? Sprawdź tutaj


​5. Punkt apteczny

Punkt apteczny to propozycja nie tyle dla przedsiębiorców z mniejszych miast, co rozwiązanie, które można zastosować wyłącznie na wsi, czyli tam gdzie nie ma ogólnodostępnej apteki. Dla biznesmena oznacza to niemal zerową konkurencję. Należy pamiętać, że w punkcie aptecznym nie wyrabia się leków na miejscu i nie sprzedaje substancji psychotropowych czy środków odurzających. Jednak w przeciwieństwie do apteki, aby uruchomić taki punkt, nie trzeba być farmaceutą.

źródło: stat.gov.pl
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę odzieżową? Pomysł na modny biznes

Jak założyć firmę odzieżową? Pomysł na modny biznes

Dzisiaj biznes jest w modzie. Przedsiębiorcy prowadzą blogi, udzielają się w mediach społecznościowych i na YouTube oraz prowadzą szkolenia, na których udzielają cennych wskazówek. Każdy chciałby dziś poznać tajemnicę sukcesu, zarabiać na swoich warunkach i mieć własny brand. A co lepiej się sprawdzi, jako modny biznes, jeśli nie działalność w branży odzieżowej? Jeśli tak pomyślałeś, to zastanów się dwa razy, gdyż tak się składa, że konkurencja jest ogromna, a ilość pracy, którą trzeba włożyć w rozkręcenie firmy modowej, może przekroczyć Twoje oczekiwania. Wchodzić w to czy dać sobie spokój? To zależy, czy lubisz pracę kreatywną, umiesz planować i jesteś gotów na inwestycję. Jeżeli tak, sprawdź, co będzie potrzebne na początek.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę kurierską?

Jak założyć firmę kurierską?

Sytuacja gospodarcza, którą obecnie zawdzięczamy wpływowi pandemicznego szaleństwa, sprawiła, że jedni przedsiębiorcy, na przykład z branży eventowej, sporo stracili, a inni, głównie z sektora gastronomicznego, musieli zaoferować nowe wygodne usługi (np. dostawę). Los za to zdecydowanie uśmiechnął się do i tak rosnącej już w siłę branży e-commerce. Sklepom internetowym zwiększyły się obroty, a kurierzy dostarczający nadane przez nie paczki, poczuli się tak, jakby przedświąteczna gorączka zakupowa nigdy się nie zakończyła. Nie jest to zatem obecnie najlepszy zawód dla dostawcy, który nie lubi się przemęczać. Jeśli jednak jesteś urodzonym przedsiębiorcą, pewnie pomyślałeś właśnie, że to dobry moment na założenie firmy kurierskiej. Sprawdź, jak możesz się zabrać za takie przedsięwzięcie.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę kosmetyczną? Biznes w branży beauty

Jak założyć firmę kosmetyczną? Biznes w branży beauty

Celebryci, których wizerunki oglądamy na co dzień w mediach społecznościowych, na łamach gazet czy w telewizji, zasadniczo robią branży beauty darmową reklamę. Nawet jeśli nie promują akurat jakiegoś produktu, dzisiaj wszyscy już zdajemy sobie sprawę, że za nienaganny wygląd, idealną cerę czy smukłą figurę, odpowiadają dobre kosmetyki, salony kosmetyczne, a niekiedy także chirurg. Zainteresowanie różnymi preparatami do pielęgnacji ciała oraz do makijażu czy też zabiegami upiększającymi, zawsze było duże, jednak media nieustannie je podsycają. Dlatego umiejętnie prowadząc firmę kosmetyczną, możemy liczyć na zainteresowanie klientów, ale jednocześnie także niemałą konkurencję. Czy to możliwe, aby stworzyć własną markę kosmetyków i odnieść sukces? Podpowiadamy, jak wystartować z takim przedsięwzięciem.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

„Wyższe Stawki – nowa marka na rynku, która wspiera warsztaty samochodowe”

„Wyższe Stawki – nowa marka na rynku, która wspiera warsztaty samochodowe”

Marka WyższeStawki.pl zajmuje się kompleksowym wsparciem warsztatów samochodowych w procesie zwiększania rentowności. Właściciele serwisów samochodowych, na pewnym etapie współpracy z firmą ubezpieczeniową, muszą zmagać się z niedopłatami do wcześniej wycenionych zleceń naprawy. WyższeStawki.pl oferuje model współpracy, w którym odzyskuje niedopłaty od ubezpieczycieli, angażując własne środki i zespół specjalistów, dzięki czemu właściciele warsztatów nie ponoszą żadnych kosztów, a finalnie po zakończonej sprawie, zwiększają swoje zyski.

Według danych z 2020 r. w Polsce mamy zarejestrowanych ponad 32 miliony pojazdów silnikowych, z czego około 25 milionów stanowią samochody osobowe. Z danych za ten sam rok, według statystyk policji w Polsce doszło do co najmniej 23,500 wypadków drogowych i ponad 382 tysięcy zdarzeń z udziałem samochodów, które kwalifikowały się jako kolizje drogowe.
W związku z tym wyobraźmy sobie taką sytuację. W centrum jednego z dużych miast dochodzi do kolizji z udziałem dwóch samochodów. Sytuacja bardzo częsta, bo zgodnie z wyżej przytoczonymi statystykami, średnio każdego dnia w Polsce dochodzi do około tysiąca takich mniejszych zdarzeń. Pomijamy w tym wypadku szczegóły dotyczące tego, kto jest winny tej kolizji. Skupiamy się na tym, co następuje dalej.

Osoby poszkodowane, których samochody zostały uszkodzone, przekazują swoje pojazdy do naprawy warsztatom naprawczym. Dzięki temu nie muszą się kompletnie martwić o sposób naprawy, czy rozliczenia z ubezpieczycielem. To warsztat bierze na siebie działania związane z oględzinami pojazdu, ustala zakres uszkodzeń z ubezpieczycielem, zamawia części na swój koszt, dokonuje naprawy. Wszystko bardzo często przy „użyciu” wyspecjalizowanej i przeszkolonej załogi, oraz odpowiednio wyposażonego warsztatu. Następnie klient odbiera naprawiony samochód, z reguły bez świadomości co następuję dalej, jeśli chodzi o rozliczenie pomiędzy warsztatem a ubezpieczycielem. A to, jak się okazuje nie do końca wygląda tak kolorowo. – Mało kto o tym wie, ale to jest bardzo trudny moment dla warsztatu samochodowego. Dlatego, że firma ubezpieczeniowa na samym końcu koryguje kosztorys naprawy do własnego, niestety nieadekwatnego do współczesnych standardów pułapu cenowego – mówi Łukasz Kowalczyk, założyciel firmy WyższeStawki.pl. – W większości warsztaty samochodowe mają zapis w zleceniu naprawy od klienta, że w sytuacji, jeśli nie otrzymają pełnej zapłaty od towarzystwa ubezpieczeniowego, to klient im te pieniądze powinien dopłacić. Nie spotkałem się jednak z sytuacją, aby którykolwiek z nich próbował te pieniądze wyegzekwować od klienta. To mogłoby skutecznie popsuć ich renomę na rynku, ponieważ żaden z nich nie zamierza dopłacać do szkody, która najczęściej zaistniała bez ich winy, a jeśli likwidują z własnej polisy Autocasco, także jest to nieakceptowalne, ponieważ właśnie po to skorzystali z ubezpieczenia. Warsztaty, które nie chcą, albo zwyczajnie nie mają zasobów (np. finansowych)  do walki z ubezpieczycielami zmuszane są więc do wystawiania korekt do faktur uwzględniających niedopłaty. A z czasem wręcz, zrezygnowane, akceptują wyliczenia ubezpieczyciela i wystawiają takie faktury, aby nie tracić czasu na korekty – doprecyzowuje Łukasz Kowalczyk.


Photo by Damir Kopezhanov on Unsplash

W związku z zaistniałą sytuacją rynek potrzebował zmiany, a właściciele warsztatów wsparcia, które skutecznie umożliwiłoby im odzyskiwanie należnych niedopłat. – Nasza usługa skutecznie rozwiązuje ten problem, bez konieczności inwestowania własnych środków i tracenia czasu na przepychanie się z ubezpieczycielami – mówi Kowalczyk. Więc jak to działa? – Mechanizm współpracy z nami jest bardzo prosty, nie wymaga żadnych skomplikowanych procedur. Mówiąc w skrócie najpierw na nasz koszt przeprowadzamy szkolenie pracownikom warsztatu samochodowego m.in. z tego, w jaki sposób przygotować dokumentację szkodową, dlaczego jest to ważne. Następnie gromadzimy dokumenty od warsztatu, weryfikujemy i wyliczamy wartość przedmiotu sporu, którą konsultujemy z warsztatem. Potem rozpoczynają się działania zmierzające do odzyskania niewypłaconej należności od towarzystwa ubezpieczeniowego. Ostatni etap – to wypłata należności dla warsztatu. I dopiero wtedy również i my otrzymujemy wynagrodzenie za usługę, która przypomnę do tego momentu jest zupełnie bezpłatna. Podsumowując dzięki naszym działaniom, warsztat naprawczy, który rozpoczął z nami współpracę zwiększa swoje zyski, nie podejmując przy tym niepotrzebnego ryzyka i co najważniejsze, bez konieczności mrożenia dodatkowych środków finansowych – wyjaśnia założyciel firmy.

Prezes Kowalczyk z optymizmem patrzy w przyszłość. W Polsce wciąż jest mało tak wyspecjalizowanych firm, jak marka WyższeStawki.pl. To stwarza poczucie, że jego firma ma ogromny potencjał na to, aby być liderem w swojej branży. – Może nie pod względem liczb, bo to jest kwestia bardzo względna. Ale chciałbym, aby nasza firma była liderem pod względem jakości obsługi klienta i oczywiście rezultatów. Nie jestem w stanie zagwarantować czasu procedowania spraw. W każdym przypadku jest inaczej. Wiele zależy od poszczególnych sądów. Ważne jednak, aby nasi klienci mieli świadomość, że to się zakończy i że na samym końcu będzie sukces – podsumowuje wypowiedź Łukasz Kowalczyk.

Dodatkowe informacje na temat spółki są dostępne na stronie www.wyzszestawki.pl.

Foto nagłówek by Alex Suprun on Unsplash

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę internetową?

Jak założyć firmę internetową?

Zapewne niejedna osoba zapragnęła prowadzić własną firmę, spoglądając na elegancki biurowiec lub zaparkowane pod nim auta. Niewątpliwie imponujący przeszklony budynek, marynarki, krawaty i równo poustawiane biurka nadają prowadzeniu własnej działalności pewnego prestiżu, jednak obecne czasy pokazały, że dziś tak naprawdę liczy się coś innego. Sukces w biznesie odnoszą przede wszystkim Ci, którym udało się zaistnieć w internecie. Sieć daje dostęp do ogromnej bazy klientów z całego kraju albo nawet ze świata. Jeśli przedsiębiorca nie umie wykorzystać tego potencjału, nawet posiadanie placówki w dobrym punkcie nie da mu przewagi przed konkurencją. Co więcej, rozkwit branży e-commerce pokazał, że prowadzenie firmy internetowej to świetny pomysł na biznes, zwłaszcza jeśli chcemy oszczędzić sobie kosztów wynajmu i wyposażenia lokalu. Jakiego rodzaju działalność możemy prowadzić w sieci i od czego zacząć? Zamieszczamy wskazówki. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak założyć firmę informatyczną?

Jak założyć firmę informatyczną?

Można śmiało stwierdzić, że dziś mnóstwo procesów, także tych związanych z prowadzeniem firmy, uległo komputeryzacji. Niewiele jesteśmy w stanie zdziałać w biznesie bez odpowiedniego sprzętu czy oprogramowania. Korzystamy z rozmaitych programów do faktur, prowadzenia księgowości czy obróbki zdjęć. Własna strona internetowa to teraz absolutna konieczność. Nieobecność w mediach społecznościowych również może sprawić, że konkurencja szybko wyprzedzi przedsiębiorstwo, które nie idzie z duchem czasu. Czy jednak każdej firmie opłaca się posiadać rozbudowany dział IT? Jeśli budżet na to nie pozwala lub specyfika pracy tego nie wymaga, przedsiębiorca będzie wolał zdecydować się outsourcing. Tutaj otwierają się szerokie możliwości dla informatyków, którzy chcieliby pracować na własny rachunek. Przedstawiamy kilka podstawowych informacji, które pomogą w założeniu firmy świadczącej usługi w zakresie IT. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *