Posiłki w pracy - jak podnieść efektywność pracowników?

Posiłki w pracy - jak podnieść efektywność pracowników?

W kontekście zarządzania firmą, niezależnie od jej wielkości, coraz częściej mówi się o efektywności pracowników i sposobach na jej podniesienie. Szkolenia, rozmowy i systemy motywacyjne – mają za zadanie zwiększenie efektywności pracowników i tworzonych przez nich zespołów, czyli poprawieniu rezultatu podjętych działań w stosunku do poniesionych na nie nakładów. Czym więc jest efektywność pracowników? Czy da się ją podnieść? A jeśli tak – to jakimi sposobami i czy sposoby te przyniosą rzeczywiście długotrwałe, a nie tylko chwilowe, skutki? Oto wszystko, co należy wiedzieć na ten temat.

Czym jest efektywność?

Zgodnie z definicją podaną przez Encyklopedię Zarządzania, efektywnością nazywamy „rezultat podjętych działań, opisany relacją uzyskanych efektów do poniesionych nakładów”. I nawet nie chodzi tu o to, jak zwykle błędnie myślimy, aby wykonać jak najwięcej w jak najkrótszym czasie, ale o to, by nie marnować czasu pracy. Czyli – pracować mądrzej, a niekoniecznie szybciej lub wręcz więcej.

Na efektywność pracowników wpływ ma szereg czynników, spośród których jednym z najczęściej obserwowanych jest brak dostatecznej motywacji. To poważny problem, na który specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi wciąż szukają uniwersalnego rozwiązania.

Jak podnieść efektywność pracowników?

Aby pracownicy osiągali zadowalający pracodawcę poziom efektywności, warto zaoferować im atrakcyjne dodatki pozapłacowe. Jednym z nich są benefity w formie posiłków w pracy. Dlaczego akurat posiłki są tym, co miałaby motywować pracowników do jeszcze lepszego wykonywania ich obowiązków służbowych? I w jaki sposób te posiłki zorganizować?

Posiłki w pracy dzięki aplikacji SmartLunch

Niezależnie od tego, jaki rodzaj pracy wykonują zatrudnione w firmie osoby, zaoferowanie im dofinansowania do posiłków jest wyjątkowo dobrym pomysłem, który z pewnością zyska ich przychylność. Zdejmie z nich bowiem konieczność samodzielnego zorganizowania sobie prowiantu na cały dzień.Posiłki dla pracowników

Decydując się na taki rodzaj dodatku pozapłacowego, unikamy także dezorganizacji w czasie pracy. Zwykle zamawianie posiłków do pracy odbywa się w ten sposób, że jeden z pracowników zostaje oddelegowany do zbierania zamówień od wszystkich pozostałych osób. Albo też pracownicy we własnym zakresie, w czasie przerw, wybierają się do pobliskiego baru czy restauracji aby tam kupić posiłek.

Takie zwyczaje prowadzą jednak do dezorganizacji pracy, rozproszenia uwagi pracowników na dłuższy czas i wreszcie do spadku ich efektywności. Dlatego też warto szukać rozwiązania, które pozwoli nam wyeliminować te zjawiska – a takim rozwiązaniem jest system zamawiania posiłków od SmartLunch.

Zamawianie posiłków jest teraz wyjątkowo proste i intuicyjne – wystarczy tylko założyć firmowe konto w aplikacji SmartLunch, a następnie utworzyć w nim profile dla wszystkich pracowników firmy. Teraz każdy z nich będzie miał swój własny dostęp do aplikacji, a za jego pośrednictwem – do menu lokalnych restauratorów, historii swoich zamówień oraz systemu oceniania otrzymanych dań.

SmartLunch umożliwia zamawianie menu z kart dań lokalnych restauratorów. To daje pracownikom możliwość zamawiania posiłków nie tylko świeżych i smacznych, ale też bardzo różnorodnych. Aplikację zainstalować można na każdym urządzeniu – laptopie, tablecie czy telefonie. Dzięki temu można złożyć zamówienie będąc już w pracy, w czasie dojazdu lub nawet dzień wcześniej – z domu. W ten prosty sposób w firmie nie powstaje znane nam doskonale zamieszanie związane ze zbieraniem zamówień.

Złożone zamówienia trafiają od razu do restauratora, który przygotowuje je i dostarcza do firmy o umówionej godzinie i w określone miejsce. Teraz wystarczy już tylko, że każdy z pracowników odbierze własne – w opakowaniu zbiorczym znajdują się imiennie podpisane lunch boxy.

Taki system zamawiania posiłków pozwala obsłużyć cały proces w bardzo prosty sposób, przy minimalnym zaangażowaniu wszystkich pracowników. To z kolei ułatwia osiągnięcie zakładanej efektywności – pracownicy nie marnują czasu i nie dekoncentrują się.

Proste jest również rozliczenie za zamawiane posiłki – nie płaci wie bowiem za nie przy dostawie. Raz w miesiącu do firmy przesyłana jest faktura zbiorcza za wszystkie zrealizowane zamówienia. Wystarczy opłacić ją przelewem.

Zalety zamawiania posiłków do pracy z aplikacją

Zaletą, o której już wspominaliśmy, jest niezwykle prosta organizacja posiłków pracowniczych z aplikacją SmartLunch. Pozwala ona zaangażować pracownika w proces zamawiania i dostawy posiłków w minimalnym tylko stopniu.

Kolejna zaleta to dostęp do dużej różnorodności posiłków. Można korzystać z usług różnych restauracji oraz oceniać każde z dań – to pozwala restauratorom zachowywać zawsze wysoką jakość przygotowywanych potraw, a samym pracownikom – cieszyć się zawsze pysznymi i świeżymi obiadami.

W kontekście naszego artykułu zyskuje również pracodawca, który nie musi obawiać się o spadek efektywności zespołu – jego pracownicy zaspokajają swoje istotne potrzeby, a równocześnie mogą skupić się w 100% na wykonywaniu obowiązków służbowych. Tak postrzegane benefity pozapłacowe są cennym i opłacalnym dodatkiem.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Agencja SEO i firma marketingowa 360 – czym się różnią?

Agencja SEO i firma marketingowa 360 – czym się różnią?

Marka, która chce wybić się na tle konkurencji w internecie, staje przed nie lada wyzwaniem. W co zainwestować budżet marketingowy – pozycjonowanie witryny w agencji seo czy może kompleksową obsługę 360 w firmie marketingowej? Z kim podjąć współpracę, aby zagwarantować swojej marce najlepsze rezultaty? Sprawdzamy!

Marketing 360 – czym zajmuje się agencja 360?

Firma marketingowa, która oferuje swoim klientom działania typu 360 stopni, zapewnia kompleksową obsługę marki na poziomie promocji i reklamy. Niektóre agencje obejmują swoimi działaniami kilka rodzajów mediów i kanałów promocji, np. eventy, premiery, wydarzenia sportowe, reklamę w telewizji, radiu, prasie czy internet, jednak zdecydowana większość firm tego typu skupia się na jednej gałęzi, np. digital marketingu.

Jakie działania mogą być realizowane w ramach marketingu 360 w internecie? Oto najpopularniejsze przykłady:

  • Identyfikacja wizualna – firma marketingowa zajmuje się projektowaniem graficznym, obejmującym takie elementy identyfikacji wizualnej marki, jak np. logo, kolorystyka, brand hero, grafiki promocyjne.
  • Copywriting i content marketing – agencja 360 tworzy nazwy, hasła, slogany oraz wszelkie inne treści na użytek marki (tekst na stronę www, treści postów blogowych, newslettery).
  • Strona www – przy pomocy agencji marketingowej 360 projektowana jest strona internetowa marki.
  • Social media – agencja marketingowa opracowuje i wdraża strategię reklamową dla mediów społecznościowych, prowadząc konta marki na takich serwisach jak Facebook, Instagram, Twitter, YouTube czy TikTok.
  • Kampanie reklamowe – firma marketingowa planuje i prowadzi kampanie marketingowe i remarketingowe w Google Ads (dawniej: AdWords), a także w serwisach społecznościowych.
  • Pozycjonowanie – agencja 360 zajmuje się działaniami z zakresu SEO, które mają zapewnić marce wysoką pozycję w wyszukiwarce Google.

Ogół wysiłków, jakie podejmowane są przez agencje marketingowe 360, mają na celu kreowanie wizerunku marki, a także zainteresowanie i przyciągnięcie nowych klientów.

Czym zajmuje się agencja SEO?

W przeciwieństwie do kompleksowego marketingu 360, SEO obejmuje tylko jeden aspekt promocji w internecie – pozycję witryny w wyszukiwarce. Specjaliści zajmują się określeniem priorytetowych fraz dla wybranej strony www oraz pozyskiwaniem wartościowych linków. Tworzenie treści oraz podejmowanie innych działań (np. optymalizacja strony pod kątem grafiki) ma zatem jeden cel – zwiększenie widoczności witryny w Google.

W ofercie agencji wyspecjalizowanej w SEO nie znajdziesz takich usług, jak projektowanie logo, obsługa YouTube’a czy współpraca z influencerami. Nie skupisz się na tworzeniu wizerunku marki czy budowaniu relacji z jej odbiorcami. Nie oznacza to jednak, że współpraca z taką firmą będzie jednoznacznie mniej korzystna. Wszystko zależy od Twoich oczekiwań, budżetu oraz rodzaju działalności.

Kiedy warto zdecydować się na marketing 360?

Agencje 360 wyróżniają się na tle wyspecjalizowanych firm marketingowych tym, że oferują kompleksową obsługę oraz wyjątkowo szeroką gamę narzędzi i działań, jakie mogą zrealizować dla Twojej marki. Specjaliści, którzy zajmują się marketingiem 360, mogą m.in.:

  • szczegółowo określić pożądany wizerunek marki i opracować dla niej strategię promocyjną;
  • zająć się obsługą profili społecznościowych marki w celu kreowania jej pozytywnego obrazu i nawiązania relacji z odbiorcami;
  • tworzyć treści, które zapewnią określone reakcje u odbiorców;
  • zaprojektują i stworzą stronę www oraz inne elementy identyfikacji marki, które będą składały się na jej wizerunek w internecie (i poza nim);
  • zaplanują działania reklamowe, w tym marketing z udziałem influencerów i celebrytów.

Być może zadajesz sobie pytanie, czy powierzenie tak wielu złożonych zadań promocyjnych jednej agencji marketingowej, jest dobrym pomysłem. Nasz odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak! Specjaliści realizujący marketing 360 opracują strategię, która pozwoli na budowanie spójnego wizerunku marki na wielu poziomach i w zróżnicowanych kanałach. Ich działania będą wzajemnie się uzupełniały, a każdy kolejny krok będzie w pełni przemyślany.

Agencja marketingowa 360 – podsumowanie

Oferta marketingu 360 skierowana jest do osób, które chcą, aby ich marka zaistniała w świadomości odbiorców, stała się rozpoznawalna, była obecna w mediach i różnych kanałach promocyjnych. To dobry wybór zarówno dla małych, lokalnych firm, które chcą budować wokół siebie zaangażowaną społeczność, jak i największych korporacji, które prowadzą działania promocyjne na ogromną skalę.

Jeżeli chcesz skorzystać z marketingu 360 i profesjonalnie kreować wizerunek swojej marki, nie możesz współpracować z przypadkowymi osobami. Wybierz agencję o bogatym doświadczeniu – taką, której będziesz mógł w pełni zaufać. W końcu to w jej ręce powierzysz kompleksową obsługę swojej marki i to od niej będzie zależeć, jak będą widzieć ją potencjalni klienci i odbiorcy.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wygodne materace w Jaworznie – czym się kierować przy zakupie?

Wygodne materace w Jaworznie - czym się kierować przy zakupie?

Wygoda podczas snu jest bardzo ważna, ale nie można kierować się tylko i wyłącznie nią, choć zwykle idzie w parze z innymi czynnikami. Na materacu spędzamy przeciętnie 1/3 życia, licząc, że przesypiamy te 8h dziennie. To ogromna liczba, z której rzadko zdajemy sobie sprawę. Za tak długim czasem stoi regeneracja ciała i umysłu, która sprawia, że jesteśmy wypoczęci i gotowi do działania następnego dnia. Jednak bez odpowiedniego materaca nie będzie to takie łatwe. Czym wiec powinniśmy się kierować przy zakupie materaca? (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wygodne materace w Gorzowie – czym się kierować przy zakupie?

Wygodne materace w Gorzowie – czym się kierować przy zakupie?

O tym, który materac do spania okaże się wygodny i zapewni podparcie kręgosłupa na całej jego długości, decyduje kilka czynników, w tym rodzaj zastosowanego materiału, a co za tym idzie, stopień twardości. To jednak nie jedyne rzeczy, o jakich warto pamiętać przy zakupie materaca do spania, a ze względu na ogromny wybór ciężko zdecydować się na jeden konkretny model. Dla wielu osób równie ważnym czynnikiem są funkcje wspierające alergików – takie materace z powodzeniem można stosować w sypialni dziecka. Sprawdź, czym jeszcze należy kierować się przy zakupie materaca, by wybrana konstrukcja wspierała zdrowy i komfortowy sen.

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Harmonogram czasu pracy – jak ustalić?

Harmonogram czasu pracy - jak ustalić?

Odpowiednia organizacja czasu jest istotna, szczególnie w pracy. Żeby pracownicy byli efektywni, a firma działała sprawnie, zacząć należy od harmonogramu.

Co musi znaleźć się w harmonogramie czasu pracy

Harmonogram czasu pracy to jedna z podstaw organizacji pracy. Nie obejmuje on tylko i wyłącznie grafiku przedstawiającego o której, kto ma zgłosić się do pracy. Harmonogram to również rozpiska urlopów, szkoleń, dni wolnych od pracy – ujmuje on w indywidualny sposób rozkład całościowy czasu pracy dla pracownika lub grupy pracowników.

Jakie elementy powinien zawierać harmonogram czasu pracy? Dni robocze i dni wolne, godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy w konkretne dni wraz z wymiarem czasu pracy. Muszą się w nim także znaleźć urlopy, odpoczynki tygodniowe i odpoczynki dobowe, zgodne z obowiązującymi przepisami. Harmonogram musi być ułożony tak, aby pracownik miał wolną niedzielę przynajmniej raz na cztery tygodnie, a system pracy zmianowej był oparty na przepisach.

Pamiętajmy, że czym innym jest harmonogram czasu pracy, a czym innym – ewidencja. Ma ona być ułatwieniem dla pracodawcy, pomóc mu na przykład przy wyliczaniu urlopów czy wynagrodzeń poszczególnych pracowników.

Ewidencja czasu pracy – jak prowadzić ją efektywnie w firmie? Najlepiej robić to online, z użyciem dostępnych na rynku narzędzi. Dzięki temu nie zgubimy dokumentacji, a prowadzenie ewidencji stanie się zdecydowanie bardziej zorganizowane.

Jak stworzyć harmonogram czasu pracy w firmie

Tworzenie harmonogramu czasu pracy w firmie zacząć należy od określenia ilości godzin, którą pracownicy muszą przepracować w danym okresie rozliczeniowym. Jak mówi kodeks pracy, żeby dokonać takiego wyliczenia, normę tygodniową (40 godzin) pomnożyć należy przez liczbę pełnych tygodni okresu rozliczeniowego. Do tej sumy dodać należy iloczyn normy dobowej i dni, które jeszcze pozostały do końca okresu rozliczeniowego w czasie od poniedziałku do piątku oraz wynik pomniejszyć o wszystkie święta, które przypadają na dni inne niż niedziela. Warto korzystać z dostępnych narzędzi, które ułatwiają proces planowania i pozwalają bardziej go zautomatyzować.

Dopinając harmonogram warto pamiętać, że pracownik musi mieć odpowiednie przerwy między kolejnymi dniami pracy. Zasadą jest tak zwana doba pracownicza, czyli 24 godziny między rozpoczęciem pracy w kolejnych dniach. Trochę inaczej sprawa ma się w przypadku pracy na zmiany, ale i tu przerwa między zakończeniem pracy, a rozpoczęciem jej następnego dnia jest jasno określona przepisami – wynosi 11 godzin.

Ważne jest też zaplanowanie urlopów. Pracownik ma prawo do nieprzerwanego urlopu w czasie roku, trwającego 14 dni. To znaczy, że nie można mu uniemożliwić raz w przeciągu roku wzięcia wolnego na 2 tygodnie, nastepujące jeden po drugim. Tak długa nieobecność ma duże znaczenie dla pracy w firmie, dlatego trzeb brać to pod uwagę.

Harmonogram należy pracownikom przekazać co najmniej na tydzień przed okresem jego obowiązywania.

Dopinając harmonogram czasu pracy warto mieć na uwadze, że zdarzają się sytuacje losowe, nieprzewidziane. Pracownicy chorują, biorą L4 (ma to szczególnie dużą wagę w czasie pandemii), biorą wolne na opiekę na dzieckiem czy urlop na żądanie, którego nie możemy im odmówić. Warto tak zarządzać zespołem, żeby z góry założyć, że takie sytuacje będą miały miejsce i powinniśmy mieć zapewnione zastępstwo za nieobecnego pracownika, albo umiejętnie rozdzielić pracę między osoby, które są na stanowisku pracy.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

W jaki sposób sprawdzić, do kiedy jest ważne OC?

W jaki sposób sprawdzić, do kiedy jest ważne OC?

Szczęśliwi posiadacze samochodów mają kilka ważnych dat zapisanych w kalendarzyku. Jedną z nich jest moment opłacenia składki ubezpieczenia OC. To polisa wymagana nawet w przypadku auta, które jest nieużywane. Każdy pojazd w Polsce musi mieć wykupione OC – ubezpieczenie chroni posiadacza przed następstwami stłuczek. Warto więc pamiętać, do kiedy ważna jest ochrona ubezpieczeniowa. A jeśli zapomnimy, należy wiedzieć jak sprawdzić ważność polisy OC.

Gdzie znaleźć informację o ważności OC?

Większość polis OC zawierana jest na rok. 12 miesięcy to standardowy czas ważności takiego ubezpieczenia. Oczywiście są od tego wyjątki – niektóre zakłady ubezpieczeniowe oferują krótsze umowy. W szczególnych okolicznościach można wybrać np. polisę na 30 dni lub 3 miesiące – aby porównać dostępne oferty tego typu, wykorzystaj kalkulator ubezpieczenia OC samochodu – https://www.mfind.pl/ubezpieczenie-oc-ac/kalkulator-oc-ac. Wskaże on także najniższe ceny ubezpieczeń komunikacyjnych na rynku dla Twojego pojazdu.

Nie musisz jednak co do dnia pamiętać, kiedy kończy się ważność polisy auta. Chociaż dobrze jest pamiętać daty zawieranych przez siebie umów, nie ma konieczności notowania wszystkiego w kalendarzu. Sprawdzenie ważności OC jest możliwe dzięki wizycie na stronie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG).

UFG zbiera wszystkie informacje na temat podpisywanych ubezpieczeń OC w naszym kraju. Każde towarzystwo ubezpieczeniowe na bieżąco przekazuje informacje o sprzedanych polisach, dzięki czemu baza danych UFG jest zawsze aktualna. W systemie znajdują się nie tylko informacje o dacie ważności polisy – są tam także dane dotyczące wniosków o odszkodowania i ich wypłatach.

Jak sprawdzić ważność OC w UFG? Na stronie internetowej wystarczy wpisać numer rejestracyjny swojego pojazdu lub VIN, czyli numer nadwozia widniejący w dowodzie rejestracyjnym. Kilka kliknięć i na ekranie wyświetli się data ważności polisy OC. Sprawdzić więc możemy nie tylko własną polisę OC, ale także dowolnego samochodu z ulicy lub parkingu.

Jest to przydatne zwłaszcza w sytuacji stłuczki parkingowej. Zanim zdecydujesz się “dogadać” co do naprawy szkód, upewnij się, że sprawca szkody posiada ważne OC.

Gdzie w sieci można znaleźć informację o ważność OC?

Sprawdzenie polisy OC to duża wygoda i wartościowa opcja. Przydaje się nie tylko przy stłuczkach parkingowych, czy w ramach przypomnienia o własnym ubezpieczeniu. To także jeden z kroków podejmowanych przy zakupie nowego pojazdu od innego właściciela. Za pomocą kilku kliknięć możesz sprawdzić, czy potencjalny zakup ma ważną polisę.

Prócz strony internetowej UFG istnieją dwa sposoby na zweryfikowanie ważności ubezpieczenia. Pierwszą jest aplikacja mobilna UFG Kup Auto. Jest dostępna zarówno na telefony z systemem Android, jak i iOS. Jak wskazuje sama nazwa, pomaga przyszłym nabywcom dowiedzieć się, czy nowe auto ma ważną polisę OC, by nic ich nie zaskoczyło.

Druga opcja to strona historiapojazdu.gov.pl. Korzysta ona z bazy danych CEPiK i także umożliwia sprawdzenie ważności OC samochodu. Wymaga jednak więcej informacji – numeru rejestracyjnego, numeru VIN oraz daty pierwszej rejestracji auta. W związku z tym, z tej opcji skorzystasz raczej do sprawdzenia własnej polisy OC.

Skomentuj

1 Komentarz

  1. To bardzo ważne, aby pamiętać, że OC nie przedłuży się nam automatycznie na kolejny rok. Dlatego trzeba być czujnym i wiedzieć, kiedy polisa wygasa, aby nie jeździć kiedy jest ona już nieważna.

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Straciłeś zniżki na OC? Sprawdź, jak je odzyskać!

Straciłeś zniżki na OC? Sprawdź, jak je odzyskać!

Współwłaściciel Twojego samochodu spowodował stłuczkę, a Ty straciłeś zniżki na OC? A może sam nie zareagowałeś odpowiednio szybko na manewr kierowcy jadącego przed Tobą i doprowadziłeś do kolizji? Nieważne, jaki był powód utraty zniżek, da się je odzyskać.

Zniżki za bezszkodową jazdę — najskuteczniejszy sposób obniżenia ceny OC

Użytkownicy kalkulatora OC i AC na stronie https://mubi.pl/ i liczni inni kierowcy już wiedzą, że historia szkód jest brana pod uwagę przez towarzystwa ubezpieczeniowe w momencie wyliczania składki ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Największy wpływ na cenę ubezpieczenia mogą mieć szkody wyrządzone w poprzednim roku ubezpieczeniowym i w kilku poprzedzających go latach. Ubezpieczyciele czasem ignorują szkody, które wydarzyły się 6 i więcej lat wcześniej. To, z ilu lat wstecz szkody są brane pod uwagę, zależy od zasad funkcjonowania towarzystwa ubezpieczeniowego.

Dlaczego uważa się, że wypracowanie zniżek za bezszkodową jazdę to jedna z najskuteczniejszych metod obniżania ceny ubezpieczenia? Niektórzy ubezpieczyciele po prostu wyliczają niższy koszt ubezpieczenia osobom szczycącym się historią pozbawioną udziału w stłuczkach.

Inne firmy ubezpieczeniowe oferują nawet 70-procentowe zniżki osobom, które mogą pochwalić się kilkoma latami bezszkodowej jazdy. Czasem już po roku jazdy bez spowodowania szkody można dostać od tych towarzystw 10-procentową zniżkę na wykupienie polisy w następnym roku.

Zdobycie takiej zniżki z pewnością ucieszyłoby każdego kierowcę. Tylko co, jeśli by ją utracił? Czy mimo posiadania szkody w swojej historii jazdy mógłby jeszcze kiedyś odzyskać znaczące zniżki?

Dlaczego przyznaje się zniżki za bezszkodową jazdę?

Obniżenie kosztu wykupienia polisy jest dowodem na to, że ubezpieczyciel uważa, iż właściciel pojazdu reprezentuje niskie ryzyko ubezpieczeniowe. Oznacza to, że kierowca zdaniem pracowników towarzystwa ubezpieczeniowego prawdopodobnie nie spowoduje wypadku ani kolizji w najbliższym roku.

Kiedy traci się zniżki na OC i autocasco?

Zniżki na wykupienie polisy OC traci się w wyniku spowodowania szkody ubezpieczonym pojazdem i wypłacenia odszkodowania z ubezpieczenia chroniącego odpowiedzialność cywilną.

Co ważne, towarzystwo ubezpieczeniowe wycofa zniżki właścicielowi pojazdu nawet wtedy, gdy to drugi współwłaściciel samochodu doprowadzi do stłuczki. W takim wypadku wszyscy właściciele pojazdu, którym spowodowano kolizję lub wypadek, pożegnają się z dużymi zniżkami na ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.

Biorąc udział w zdarzeniu drogowym można stracić też zniżki na ubezpieczenie autocasco, o ile w tym zdarzeniu uszkodzony zostanie również pojazd objęty tą formą ochrony. Towarzystwa ubezpieczeniowe biorą pod uwagę historię szkód zarówno przy wyliczaniu kosztu wykupienia OC, jak i dobrowolnego ubezpieczenia autocasco.

Jaką zwyżkę nalicza się po szkodzie?

Wysokość zwyżki ceny OC jest zależna od wielkości szkody i decyzji towarzystwa ubezpieczeniowego. Trudno powiedzieć, o ile dokładnie wzrośnie cena ubezpieczenia.

Ponadto ceny ubezpieczeń zmieniają się też niezależnie od historii jazdy kierowców. Także to zjawisko ma wpływ na ostateczną cenę OC w kolejnym roku polisowym po spowodowaniu szkody. To, jak zmienia się cena ubezpieczenia po szkodzie, zostało opisane w artykule https://mubi.pl/poradniki/jak-odzyskac-utracone-znizki-na-oc-i-ac/. Tam też znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane przez kierowców pytania o utratę zniżek.

Co z ubezpieczeniem ochrony zniżek?

W wielu towarzystwach można wykupić ubezpieczenie ochrony zniżek. Zwykle działa ono w ten sposób, że zapewnia utrzymanie ceny OC na dawnym poziomie mimo wyrządzenia jednej szkody w roku polisowym. Oznacza to, że kolejne szkody już wywołują zmianę kosztu ubezpieczenia. Tak naprawdę ochrona zniżek działa więc w ograniczonym zakresie. Poza tym działa tylko wtedy, gdy po roku, w którym wyrządzono szkodę i w którym posiadało się ochronę zniżek, kolejna polisa zostanie wykupiona w tym samym towarzystwie ubezpieczeniowym.

Jak odzyskać zniżki?

Odzyskanie zniżek za bezszkodową jazdę wymaga po prostu kolejnych lat jazdy bez szkód, nie jest więc możliwe natychmiast po wzięciu udziału w wypadku. W zależności od rozmiaru poczynionych szkód powrót do dawnej ceny ubezpieczenia może zająć mniej lub więcej czasu.

Warto pamiętać o tym, że przed wykupieniem kolejnej rocznej ochrony w danym towarzystwie można wypowiedzieć ubezpieczenie i znaleźć tańsze, oferowane przez inną firmę. Może w tym pomóc skorzystanie z porównywarki OC, w której da się jednocześnie wyliczyć koszt wykupienia ubezpieczenia w kilku TU. Nie warto płacić za kolejny rok ochrony zbyt dużo, zwłaszcza z tego względu, że zakres OC nie różni się w zależności od ceny tego ubezpieczenia.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *