Przejęcie Ruchu coraz bliżej. Wierzytelności wobec wydawców prasy zostały spłacone

Przejęcie Ruchu coraz bliżej. Wierzytelności wobec wydawców prasy zostały spłacone

Spółka PKN Orlen jest coraz bliżej sfinalizowania przejęcia kontroli nad spółką RUCH. Takie informacje możemy przeczytać w komunikacie prasowym wystosowanym przez władze koncernu. Wszystko ma odbyć się zgodnie z zapisami zawartymi w czerwcowej umowie.

Spłata zaległości wobec wydawców prasy były ostatnim krokiem, jaki dzielił Orlen od sfinalizowania przejęcia kontroli nad spółką RUCH. Zgodnie z tym, co ustalono w czerwcu, Orlen stanie się większościowym akcjonariuszem z pakietem 65% udziałów. Pozostała część została podzielona pomiędzy PZU, PZU Życie, a także Alior Bank. Jak przyznaje Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen, spółka ma już przygotowany plan rozwoju Ruchu. Zakłada on m.in. odzyskanie stabilności finansowej oraz odbudowę pozycji na rynku. Spółka będzie dążyła do tego, by Ruch stał się zyskowną częścią jej segmentu detalicznego. Spłata wierzytelności natomiast była możliwa dzięki uprawomocnieniu się postanowień sądu, które stwierdzały wykonanie układów z wierzycielami. Pożyczka, jakiej Orlen udzielił Ruchowi, ma zostać spłacona ze środków pozyskanych z przyszłego podwyższenia kapitału.

Źródło: orlen.pl
Fot.: mat. prasowe
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Franczyza FitCake

Franczyza FitCake

Słodycze bez cukru, glutenu czy laktozy, wegańskie, a także keto to specjalność marki Fit Cake, która jako pierwsza w Polsce stworzyła sieć niecukierni, działającą w ramach franczyzy. Dietetyczne ciasta i fit desery, które wprowadziła na rynek są odpowiednie dla osób na różnych dietach: diabetyków, alergików, sportowców, a także odchudzających się. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Branża sportowa apeluje o zwiększenie limitu uczestników imprez sportowych

Branża sportowa apeluje o zwiększenie limitu uczestników imprez sportowych

Pandemia przewróciła świat sportu do góry nogami. O ile sport na poziomie zawodowym funkcjonuje w reżimie sanitarnym, o tyle amatorski w dużym stopniu zanikł. Przyczyniły się do tego m.in. zamknięte od miesięcy siłownie i kluby fitness oraz prawie 15-miesięczny zakaz organizacji imprez masowych na świeżym powietrzu. – W sensie zdrowotnym to może być bomba z opóźnionym zapłonem – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. Od 15 maja, zgodnie z wytycznymi rządowymi, kibice mogą wrócić na trybuny, a w imprezach poza obiektami sportowymi będzie mogło uczestniczyć do 150 osób. Branża jednak apeluje o szybsze zwiększanie tego limitu. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

FPP i ZPPHiU o czynszach w galeriach handlowych

FPP i ZPPHiU o czynszach w galeriach handlowych

Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) oraz Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wyrażają pozytywną opinię o propozycji rządu dotyczącej zapłaty 20% czynszów przez najemców galerii handlowych. Jest to wsparcie dla właścicieli galerii handlowych, jednak najemcy są skłonni je ponosić w imię solidarności biznesowej. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Koszyk najtańszych produktów spożywczych podrożał o 9% w ciągu roku

Koszyk najtańszych produktów spożywczych podrożał o 9% w ciągu roku

Inflacja, która według GUS przekroczyła w marcu 3% oraz systematycznie rosnące ceny żywności w sklepach internetowych to czynniki, które wpłynęły na wzrost cen grupy najtańszych produktów. Wartość koszyka w kanale e-grocery wzrosła w skali roku o 7,5%, co oznacza, że Polacy coraz częściej kupują żywność przez Internet. Z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy® autorstwa ASM Sales Force Agency wynika też, że sieci handlowe działające w Polsce prowadzą bardzo aktywną politykę cenową. Średnia cena koszyka zakupowego spadła bowiem w marcu 2021 o 2% wobec 2020 r. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *