Rusza Akademia Menadżera Innowacji. Szkolenie PARP pomoże rozwinąć firmę

Rusza Akademia Menadżera Innowacji. Szkolenie PARP pomoże rozwinąć firmę

Do 21 maja przedsiębiorcy mogą zgłaszać się do udziału w trzeciej edycji Akademii Menadżera Innowacji – projektu szkoleniowo-doradczego PARP. Do AMI mogą przystąpić przedstawiciele firm bez względu na branżę i wielkość firmy. Pierwszy zjazd odbędzie się w czerwcu 2021 r. Ze względu na pandemię koronawirusa, wszystkie zaplanowane w tej edycji wydarzenia będą się odbywały w formule online.

Czym jest Akademia Menadżera Innowacji?

Akademia Menadżera Innowacji (AMI) to autorski projekt szkoleniowo-doradczy realizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. AMI przygotowuje właścicieli i kadrę zarządzającą do sprawnego wdrażania innowacyjnych procesów, produktów i usług w przedsiębiorstwach. Zwieńczeniem ukończenia Akademii jest plan wdrożenia zmian w przedsiębiorstwie.

– To już trzecia edycja tego projektu. To oznacza, że cieszy się on coraz większą popularnością. Pomimo pandemii, menedżerowie chcą poszerzać swoje horyzonty i pogłębiać wiedzę dotyczącą wdrażania innowacyjnych rozwiązań w firmach, a także służącą umacnianiu ich pozycji rynkowej. Żyjemy w czasach, w których otoczenie biznesowe podlega nieustannej zmianie, a Akademia Menadżera Innowacji oferuje know-how oraz narzędzia, które w przyszłości pozwolą przedsiębiorcom nadążyć za nimi – mówi Grzegorz Piechowiak, wiceminister rozwoju, pracy i technologii.

Adresatami programu są zarówno MŚP, jak i duże firmy, niezależnie od branży. W pierwszej edycji programu wzięło udział kilkudziesięciu pracowników z 16 firm. W drugiej edycji było to już 86 osób z 26 firm.

– Wsparcie doradcze doświadczonych praktyków biznesu we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań daje szansę na rozwój firm w nowych obszarach działalności oraz działanie w dużo większej skali. Akademia Menadżera Innowacji oferuje rynkową wiedzę i doświadczenie najlepszych ekspertów nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem. Sprawdzony model szkoleniowy to recepta na sukces – stwierdza Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej.

Szkolenia z innowacyjności dla firm

Program Akademii to połączenie szkoleń i doradztwa z zakresu kultury innowacyjności, strategii, struktury organizacyjnej, oceny potencjału i zasobów oraz zrozumienia procesów w firmie. Sześciomiesięczny cykl zjazdów każdej edycji zakłada połączenie części szkoleniowej i praktycznej.

Pierwsza to wykłady i warsztaty dla menadżerów i przedstawicieli firm, które odbywają się w ramach dwudniowych spotkań. Zajęcia w zespołach warsztatowych są prowadzone przez doświadczonych praktyków biznesu. Uczestnicy, analizując doświadczenia polskich firm, sprawdzają m.in., jak z innowacyjnością radzą sobie najlepsi. Część druga – doradcza – odbywa się pomiędzy zjazdami i polega na współpracy pracowników biorących udział w szkoleniu z przydzielonym im doradcą. Wszystkie spotkania będą miały charakter online.

– AMI powstała po to, by pomóc przedsiębiorcom w rozwijaniu umiejętności zarządzania procesem innowacyjnym, by wspierać innowacyjność pracowników oraz motywować ich do przyjmowania i wdrażania nowych koncepcji. Wyróżnia go całościowe podejście szkoleniowo-doradcze, dzięki czemu w 100 proc. odpowiada na potrzeby przedsiębiorców– podkreśla Małgorzata Oleszczuk, Prezes PARP.


Chcesz podejmować dobre decyzję? Zapisz się na kurs. Zobacz tutaj


UE dofinansuje szkolenie

Udział w AMI jest płatny, ale przedsiębiorcy mogą liczyć na dofinansowanie ze środków unijnych – do 80 proc. w przypadku mikro-, małych i średnich firm oraz do 50 proc. w przypadku dużych przedsiębiorstw.

– Informacje i narzędzia jakie zostały zaprezentowane na AMI pozwoliły nam zdiagnozować braki w naszej organizacji, a także w sposób ustrukturalizowany podejść do wprowadzania niezbędnych zmian. Bardzo chwalimy sobie współpracę z doradcami, którzy w ramach szkolenia dzielą się swoją wiedzę i doświadczeniem oraz stali się cennym członkiem naszych zespołów projektowych – przyznaje uczestnik drugiej edycji AMI Łukasz Radosiński, Ph.D. Chief Technology Officer w Novasell Sp. z o.o.

Rekrutacja do trzeciej edycji AMI potrwa od 26 kwietnia br. do 21 maja br. Zakłada udział maksymalnie 180 osób – od 2 do 5 pracowników z jednej firmy. W przypadku mikroprzedsiębiorstw co najmniej dwóch uczestników, a w przypadku małych, średnich i dużych firm co najmniej trzech pracowników. Pierwszy zjazd otwierający AMI został zaplanowany na drugą połowę czerwca br.

Źródło: inf. prasowa
Fot. pixabay.com
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

FPP i ZPPHiU o czynszach w galeriach handlowych

FPP i ZPPHiU o czynszach w galeriach handlowych

Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) oraz Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wyrażają pozytywną opinię o propozycji rządu dotyczącej zapłaty 20% czynszów przez najemców galerii handlowych. Jest to wsparcie dla właścicieli galerii handlowych, jednak najemcy są skłonni je ponosić w imię solidarności biznesowej. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Badanie Lewiatana. 70% firm uważa, że pogorszyły się warunki prowadzenia biznesu

Badanie Lewiatana. 70% firm  uważa, że pogorszyły się warunki prowadzenia biznesu

70% przedsiębiorstw jest przekonanych, że w ostatnim roku pogorszyły się warunki prowadzenia biznesu. 24% nie widzi znaczącej zmiany – wynika z badania, które na zlecenie Konfederacji Lewiatan przeprowadził CBM Indicator. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Farmaceuci zyskali nowe uprawnienia. Jakie zmiany ich czekają?

Farmaceuci zyskali nowe uprawnienia. Jakie zmiany ich czekają?

16 kwietnia wchodzi w życie większość zapisów nowej ustawy o zawodzie farmaceuty, która rozszerza uprawnienia tego zawodu. Magister farmacji będzie mógł przeprowadzić z pacjentem wywiad farmaceutyczny, doradzić mu w kwestii przyjmowanych leków, przeprowadzić podstawowe nieinwazyjne badania diagnostyczne i przeszkolić w używaniu prostego sprzętu medycznego, np. glukometru. Jakie wyzwania czekają farmaceutów?

(więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Handel internetowy ze znacznym wzrostem. W tym roku może stanowić 25% ogólnego obrotu

Handel internetowy ze znacznym wzrostem. W tym roku może stanowić 25% ogólnego obrotu

Wartość polskiego e-commerce sięga 100 mld zł, co odpowiada za ok. 10 proc. handlu detalicznego. Pandemia okazała się znaczącym katalizatorem wzrostu. Od marca do końca 2020 roku powstało ok. 11 tys. nowych e-sklepów. W zależności od rozwoju pandemii w Polsce w tym roku wzrost handlu internetowego może wynieść od 10 proc., przy pełnej dostępności galerii handlowych, do nawet 25 proc., jeśli spotka nas kolejny lockdown – szacują eksperci Unity Group. Duże znaczenie dla rynku będzie mieć wejście Amazona oraz możliwa ekspansja chińskich platform. To powinno przyspieszyć rozwój nowych narzędzi cyfrowych w sprzedaży, m.in. rozwiązań mobilnych. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pieniądze leżą w Internecie, czyli jak wykorzystać potencjał programu partnerskiego

Pieniądze leżą w Internecie, czyli jak wykorzystać potencjał programu partnerskiego

Mówi się, że pieniądze leżą na ulicy i wystarczy się po nie tylko schylić. Inaczej uważa Katarzyna Birgiel, według której pieniądze leżą w Internecie, a dokładniej w programach partnerskich. Czym one są? Jak z nich korzystać i, co najważniejsze, ile można zarobić? (więcej…)

Skomentuj

2 Komentarze

  1. Ciekawa opcja. Jeżeli dobrze rozumiem, to w jednym miejscu zgromadzone są różne programy na których można zarabiać. Cenna właściwość, jeżeli ktoś szanuje swój czas. Muszę się przyglądnąć bliżej temu leadstarowi 🙂

    1. Dzień dobry Panie Grzegorzu,

      dokładnie tak – w jednym miejscu dostępnych jest (aktualnie) ponad 300 kampanii. Można więc wybierać pomiędzy kampaniami finansowymi oraz tymi związanymi z innymi branżami (np. moda, motoryzacja, telekomunikacja, dom itd).

      Zapraszam do sprawdzenia i przetestowania!

      Pozdrawiam,
      Kasia Birgiel

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *