SkyCash rozpoczyna emisję akcji i docenia aktywnych użytkowników

SkyCash rozpoczyna emisję akcji i docenia aktywnych użytkowników

SkyCash Poland S.A. wystartował z emisją akcji w formie crowdfundingu udziałowego, dzięki czemu użytkownicy popularnej aplikacji mogą stać się jej współwłaścicielami oraz wesprzeć plany rozwojowe firmy. Celem emisji jest pozyskanie dodatkowych środków finansowych na rozwój platformy, zaproponowanie użytkownikom zupełnie nowych funkcjonalności oraz rozszerzenie aktywności spółki w obszarze smart city.

Spółka SkyCash Poland S.A. rozpoczęła 18 stycznia 2021 roku emisję akcji w formie crowdfundingu udziałowego. Spółka chce pozyskać do 4,2 mln złotych na stworzenie nowej platformy, rozwój portfela usług, w tym na rynkach zagranicznych oraz projekty w obszarze smart city. W ręce inwestorów trafi nawet 2.100.000 nowych akcji. Zapisywać się na akcje można do 29 marca 2021 r. lub do osiągnięcia celu emisji. Emisja prowadzona jest wyłącznie w aplikacji SkyCash, w systemie przygotowanym przez spółkę.

Fintech z apetytem na rozwój

Spółka chce zaoferować użytkownikom najlepsze i najbardziej przydatne funkcje tak, aby korzystanie ze SkyCash było łatwiejsze, szybsze i jeszcze bardziej intuicyjne. Kolejnym celem jest rozwój usług. SkyCash już teraz jest największą platformą płatności mobilnych w Polsce. Oferuje najwięcej funkcjonalności wśród aplikacji mobilnych w Polsce. W obszarze transportu, rozrywki i płatności jest jeszcze wiele możliwości do korzystania ze SkyCash, nawet bez wyciągania telefonu z kieszeni.

– Chcemy zaoferować użytkownikom aplikacji SkyCash, których zarejestrowanych jest ponad 3 miliony, najnowsze rozwiązania technologiczne oraz dodać nowe usługi. Z szybszego rozwoju skorzystają także nasi partnerzy, w tym miasta, otrzymując nowe narzędzia pozwalające taniej i szybciej dostarczać usługi dla mieszkańców – wyjaśnia Jarosław Mazek, prezes zarządu SkyCash Poland S.A.

Od płatności P2P do Smart City

SkyCash to fintech, który powstał w 2008 roku. Firma początkowo zasłynęła z wprowadzenia możliwości transferów pieniędzy z telefonu na telefon w czasie rzeczywistym, a następnie z kolejnych innowacyjnych rozwiązań związanych z płatnościami mobilnymi. SkyCash jest pionierem wielu usług mobilnych na polskim rynku.

SkyCash jest wieloletnim liderem w branży płatności mobilnych z ponad 80% udziałem w rynku płatności za parkingi za pomocą smartfonu i ponad 50% udziałem w rynku płatności za bilety miejskie. Partnerami spółki są m.in. MasterCard, VISA, PKP IC, PLL LOT czy Euronet Polska. Właścicielami firmy od momentu jej założenia są polskie fundusze inwestycyjne. SkyCash jako krajowa instytucja płatnicza pozostaje pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego (zezwolenie numer IP41/17).

Spółka SkyCash Poland S.A. stworzyła ekosystem pozwalający na integrację transportu miejskiego (autobusy, tramwaje, metro, taksówki, kolej podmiejska) oraz międzymiastowego transportu kolejowego i autobusowego. SkyCash współpracuje ze wszystkimi przewoźnikami kolejowymi, w tym m.in.: PKP Intercity, PolRegio czy Kolejami Mazowieckimi oraz operatorami transportu autobusowego. Z usług SkyCash korzystają największe polskie miasta, wśród nich znajdują się: Warszawa, Kraków, Wrocław, Katowice, Gdańsk, Gdynia, Łódź, Poznań, czy Szczecin. Aplikacja posiada dziś ponad 3 mln zarejestrowanych użytkowników.

– Chcemy wykorzystać nasze doświadczenie oraz nowe technologie, które projektujemy, do wejścia na rynki zagraniczne – zaznacza Jarosław Mazek.

Oprócz płatności za parking oraz bilety komunikacji miejskiej i transportu międzymiastowego, SkyCash wdrożył również płatności automatyczne na Autostradzie A1 Gdańsk–Toruń oraz na odcinku A4 Katowice–Kraków, działające w oparciu o system videotollingu. Spółka rozwija także usługi, dzięki którym z dowolnego miejsca można np. wykupić ubezpieczenie OC/AC, osobiste lub nieruchomości, opłacić rachunki czy też kupić bilet do Tatrzańskiego Parku Narodowego.

Taniej dla aktywnych użytkowników

Cena akcji wynosi 2,50 zł. Dla aktywnych użytkowników aplikacji SkyCash przewidziane są natomiast specjalne ceny, wynoszące 2,25 zł lub nawet 2,00 zł – w zależności od aktywności użytkownika w aplikacji. Dedykowana cena zostanie automatycznie naliczona po wyborze liczby akcji, które użytkownik chce kupić.

Gdzie i jak kupić akcje?

Wszyscy zainteresowani zakupem akcji, mogą to zrobić bezpośrednio w aplikacji SkyCash. Akcje mogą kupić obecni oraz nowi użytkownicy aplikacji. W przypadku braku konta – należy pobrać aplikację z zaufanego sklepu oraz zarejestrować się w kilku prostych krokach. Dla osób chcących zainwestować środki w spółkę, powstała także dedykowana strona akcje.skycash.com, na której znajdują się wszystkie wymagane dokumenty i informacje dotyczące emisji.

Aby kupić akcje, wystarczy:

  • wejść w kafel „Zainwestuj w SkyCash” w aplikacji,
  • podać liczbę akcji lub wybrać przygotowany przez nas pakiet,
  • uzupełnić wymagane dane, dbając o ich poprawność,
  • opłacić, podpisać i odesłać formularz zapisu na akcje,
  • akcje po rejestracji emisji zostaną zapisane w Rejestrze akcjonariuszy.

Crowdfunding

SkyCash dołącza do grona firm, które korzystają z crowdfundingu udziałowego w pozyskaniu środków na rozwój. Spółka zbudowała w tym celu system, który w całości obsługuje proces zapisywania się na akcje, ich opłacanie oraz podpisywanie dokumentów z wykorzystaniem ePUAP.

– Crowdfunding jest atrakcyjnym źródłem pozyskiwania kapitału na rozwój. Z jednej strony można relatywnie szybko zdobyć środki, bez nadmiernej biurokracji, z drugiej strony pozwala docenić społeczność użytkowników – dodaje prezes SkyCash.

Źródło: inf. prasowa
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznes w garażu – 10 firm, które zaczynały w garażu

Biznes w garażu – 10 firm, które zaczynały w garażu

Panuje przekonanie, że wielka kariera wielu znanych zespołów muzycznych, w tym na przykład popularnych The Beatles, rozpoczęła się od prób w garażu. Chociaż może być trudno w to uwierzyć, nie tylko muzycy, ale także znani i prężnie prosperujący dziś przedsiębiorcy, swoje pierwsze projekty rozkręcali pomiędzy częściami do samochodów i skrzynkami na narzędzia. Dla tych, którzy marzą o biznesowym sukcesie, ale nie dysponują własnym biurem i dużym budżetem, przygotowaliśmy listę firm, które wystartowały z garażu, jako inspirację do działania.

​1. Atlas

Polska firma Atlas, została zapoczątkowana przez trzech inżynierów, którzy w 1991 roku, mieli odwagę, żeby zaproponować nowe i ciekawe rozwiązania w zakresie chemii budowlanej. Klej, który miał zastąpić zaprawę dla płytek, początkowo mieszała betoniarka ustawiona w garażu jednego z założycieli. Dziś Atlas jest rozpoznawalną marką o ugruntowanej pozycji na rynku.

​2. Komputronik

Komputronik to polska sieć sklepów, która specjalizuje się w sprzęcie komputerowym, AGD i RTV. Pierwszy sklep firmowy został otwarty w Poznaniu w 1996 roku. Zanim jednak udało się rozkręcić biznes, założyciel Wojciech Buczkowski, wspólnie z bratem zajmowali się serwisowaniem komputerów, a firmowy magazyn umieścili w garażu należącym do dziadka.

wykres
wykres akcji spółki Komputronik S.A. (16.07.21) źródło: investing.com

​3. eLeader

W 2000 roku start-upy z branży technologicznej nie były jeszcze tak popularnym modelem biznesowym. Jednak to właśnie wtedy dwójka polaków, Piotr Sieczka i Dobromir Piekarski, postanowiła rozpocząć karierę od pracy w garażu i zająć się tworzeniem aplikacji. Firma eLeader, która powstała w wyniku ich wysiłków, dziś zajmuje się pisaniem aplikacji dla banków na całym świecie.

​4. Lotus Cars

Założyciel Lotus Cars, brytyjskiego przedsiębiorstwa produkującego wysokiej klasy samochody sportowe i wyścigowe, za początkowe miejsce pracy obrał sobie nie tylko garaż rodziców, ale w późniejszym okresie także stajnię. To właśnie tam powstawały jego pierwsze projekty.

​5. Dell

Mały biznes w garażu, założony przez byłego studenta University of Texas, który zajmował się montażem i sprzedażą komputerów, był początkiem wielkiej amerykańskiej korporacji. Dzisiaj znamy ją pod nazwą Dell. Obecnie zasiadający na stanowisku prezesa zarządu Michael Dell, zaczynał z budżetem 1000USD.

dell
wykres akcji firmy Dell (04.08.2021) źródło: investing.com

​6. Mattel

Lalkę Barbie od firmy Mattel znają wszyscy. Cała historia największego amerykańskiego producenta zabawek, rozpoczęła się w 1945 roku, kiedy to dwójka założycieli zajmowała się w garażu produkowaniem ramek do zdjęć. Projekt lalki nazwanej imieniem dziecka jednego z założycieli, powstał kilka lat później.

mattel
wykres akcji firmy Mattel (04.08.2021) źródło: investing.com

​7. Amazon

Ogromne amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe Amazon, które zaczynało w 1994 roku jako prekursor sklepów online, miało swoją fizyczną siedzibę w garażu Jeffa Bezosa, pomysłodawcy całej inicjatywy. Dziś Amazon jest największym na świecie sklepem internetowym.

amazon
wykres akcji firmy Amazon (04.08.2021) źródło: investing.com

​8. Disney

Korporacja odpowiedzialna za stworzenie szeregu filmów animowanych, dziś uznawanych za kultowe, takich jak Kopciuszek czy Król Lew, czyli The Walt Disney Company to dzieło dwóch braci Roya i Walta Disney’a. Nad swoją pierwszą animowaną produkcją, pracowali wspólnie w garażu wujka.

disney
wykres akcji firmy Disney (04.08.2021) źródło: investing.com

​9. Apple

Amerykańskie przedsiębiorstwo informatyczne z charakterystycznym nadgryzionym jabłkiem w logo, również ma w swojej historii etap garażowy. Pierwsze komputery Steve Jobs i Steve Woźniak składali w garażu należącym do rodziców jednego z nich. Dzisiaj marka Apple jest symbolem luksusu i technologicznego rozwoju.

apple
wykres akcji spółki Apple (16.07.21) źródło: investing.com

​10. Google

Najbardziej znana i bezkonkurencyjna dziś wyszukiwarka internetowa Google powstała w kalifornijskim garażu należącym do amerykanki polskiego pochodzenia, Zuzanny Wojcicki, która wynajęła go dwóm studentom Uniwersytetu Stanford. Larry Page i Sergey Brin kontynuowali tam swoją pracę nad prototypem Google, którą rozpoczęli na uczelni.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak zarabia kantor, czyli pomysł na biznes

Jak zarabia kantor, czyli pomysł na biznes

Branża finansowa oferuje przedsiębiorcom wiele możliwych ścieżek kariery. Kierowanie oddziałem banku czy firmą pożyczkową to jedne z opcji. Innym dochodowym biznesem może być na przykład windykacja. Biura rachunkowe czy niezależne księgowe także nie narzekają na brak zleceń. Ciekawym pomysłem na działalność gospodarczą, która pozwoli nam zarabiać obracając gotówką, może być również kantor walutowy. Warto dowiedzieć się, jak funkcjonują takie miejsca i czy dzisiaj można realnie zyskać, inwestując we własny kantor wymiany walut.

​Kantor – jak to działa?

Kantor walutowy to miejsce, które prosperować będzie zależnie od dwóch czynników, czyli od lokalizacji oraz dobrej strategii marketingowej. Potrzebę wymiany walut generują najczęściej zagraniczne podróże, a zatem przybytek taki powinien znajdować się przede wszystkim tam, gdzie pojawiać się będą turyści bądź osoby wyruszające w delegację. Najlepsze miejscówki to centra większych miast, galerie handlowe, dworce oraz porty lotnicze. Jeśli nie chcemy, aby trafiali do nas wyłącznie klienci z przypadku, powinniśmy zainwestować nie tylko w czytelne obrandowanie lokalu, ale również w skuteczną reklamę oraz własną stronę internetową, którą będziemy aktualizować zgodnie ze zmianami kursów walutowych. Dbając o te dwie najważniejsze kwestie, możemy liczyć na zysk, płynący z prowizji, którą otrzymujemy za dokonanie transakcji.

kurs euro
źródło: https://internetowykantor.pl/kurs-euro/ (16.07.21)

​Kto może otworzyć kantor?

Jakie warunki powinien spełniać biznesmen, który chce zarabiać na obrocie walutą? Przede wszystkim musi to być osoba, która oprócz dużej inwestycji finansowej, jest w stanie także poświęcić sporo czasu na niezbędne formalności, a tych jest niemało. Zgodnie z ustawą Prawo przedsiębiorców, aby prowadzić kantor walutowy, potrzebny jest wpis do rejestru działalności kantorowej pod nadzorem Narodowego Banku Polskiego. Oprócz tego ważne jest również, aby przedsiębiorca nie miał na koncie wyroku za przestępstwo skarbowe lub popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. Niezbędne będzie uzyskanie zaświadczenia o karalności. Nie wystarczy jednak jednorazowo o nie wystąpić. Powinno być ono odnawiane z roku na rok. Dotyczy to zarówno właściciela kantoru, jak i wszystkich pracowników. Innym wymogiem formalnym będzie składanie kwartalnych raportów do NBP.

Kantoru walutowego nie można otworzyć będąc laikiem i to nie tylko ze względu na prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu w biznesie. Ustawa Prawo dewizowe jasno określa, że niezbędne jest specjalistyczne przygotowanie. Właścicielem kantoru może więc zostać osoba, która ukończyła udokumentowany świadectwem kurs, dotyczący działalności kantorowej lub przez minimum rok pracowała na stanowisku związanym z obsługą transakcji walutowych. Udokumentować to należy świadectwem pracy.

​Nowoczesny kantor internetowy – sprawdź to

Ze względu na przepisy ograniczające płatności gotówkowe, należy założyć oraz korzystać z konta firmowego kantoru, jeżeli jednorazowa wartość naszych transakcji przekracza 15 tysięcy złotych. Już z tego względu warto zainteresować się bankowością internetową i rozszerzyć usługi kantoru o działalność online. Kantor internetowy to platforma, którą warto posiadać obok placówki stacjonarnej, aby obsługiwać tych klientów, którzy preferują transakcje bezgotówkowe. Podobnie jak kantor stacjonarny, platforma online zarabia na prowizji od transakcji. Zazwyczaj zysk z pojedynczej transakcji internetowej w sieci jest niższy, jednak duże zainteresowanie tego typu usługami sprawia, że kantor internetowy niekiedy okazuje się bardziej intratnym biznesem niż tradycyjny kantor.

wykres
źródło: https://www.dobrykantor.pl
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Aplikacje dla firm – 8 aplikacji, które ułatwią prowadzenie działalności

Aplikacje dla firm – 8 aplikacji, które ułatwią prowadzenie działalności

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że aby utrzymać swoją pozycję na rynku i wyprzedzić konkurencję, musisz nieustannie trzymać rękę na pulsie. To oznacza, że powinieneś śledzić swoich biznesowych rywali, być na bieżąco z nowinkami branżowymi oraz ponad wszystko orientować się w nowych technologiach. Znajomość mediów społecznościowych oraz najnowszych aplikacji pozwoli Ci szybciej i skuteczniej dotrzeć do klientów oraz zarządzać Twoim biznesem. Poznaj 8 aplikacji dla firm, które wspomogą Cię na Twojej drodze do sukcesu.

​1. Slack

Slack to bardzo znana aplikacja, zarówno na komputer, jak i na telefon, która sprawdza się tak samo dobrze w przypadku małych i wielkich firm. Znacznie upraszcza pracę zespołową, zwłaszcza kiedy poszczególni członkowie pracują zdalnie lub w oddzielnych biurach. Dzięki Slack komunikacja staje się łatwiejsza, a omawianie poszczególnych zleceń, projektów czy spraw organizacyjnych w firmie, może przybrać znacznie bardziej uporządkowany charakter. Podstawowe funkcje komunikatora obejmują konwersacje oraz telefony do poszczególnych współpracowników, a także tworzenie grup tematycznych i kanałów dla osobnych zespołów (np. dział techniczny, dział kreatywny itd.). Na Slack można także dzielić się plikami oraz zsynchronizować go z innymi przydatnymi narzędziami.

slack

​2. Trello

Poszukujesz narzędzia, które pozwoli Ci sprawnie zarządzać zadaniami dla siebie lub grupy? W takim razie Trello może być odpowiedzią na Twoje potrzeby. Dzięki tej aplikacji można w prosty sposób stworzyć listę zadań, z której korzystać będą wszyscy Twoi pracownicy. Każdy będzie miał możliwość dodawania swoich komentarzy oraz oznaczania wykonanych już czynności, a Ty będziesz mógł to w prosty sposób nadzorować. Aplikacja jest darmowa, a przy tym przejrzysta i łatwa w użyciu, więc zdecydowanie warto ją wypróbować.

​3. Pleo

Pleo to bardzo przydatna aplikacja, która wspomoże Cię w zarządzaniu bankowością oraz firmowymi finansami. Dzięki niej dostajesz raporty za każdym razem, kiedy ktoś dokonuje zakupu przy pomocy karty Pleo, masz możliwość organizowania i kategoryzowania wydatków, a także możesz w prosty sposób śledzić na co idą Twoje pieniądze. Pomoże Ci to lepiej monitorować przepływ środków oraz znaleźć sposoby na oszczędzanie.

​4. Cisco Webex Meetings

W czasie kiedy praca zdalna staje się nie tylko modnym, ale często także koniecznym rozwiązaniem, niezbędne są narzędzia, które wspomagają komunikację pomiędzy zespołem. Cisco Webex Meetings umożliwia tworzenie konferencji audio i wideo, dzięki czemu pracownicy mogą brać udział w spotkaniach i szkoleniach online z dowolnego miejsca na świecie. Pozostałe funkcje obejmują udostępnianie dokumentów, czaty i kilka innych przydatnych rzeczy.

​5. TripLingo

Dla tych, którzy często wyjeżdżają w zagraniczne delegacje i prowadzą firmę w trasie, została przygotowana aplikacja ułatwiająca podróże biznesowe, czyli TripLingo. Dzięki niej masz prosty dostęp do tłumaczeń oraz informacji dotyczących kraju, w którym przebywasz. Przydatne mogą okazać się szczególnie takie udogodnienia jak konwerter walut czy spis numerów alarmowych. Należy jednak mieć na uwadze, że większość bardziej zaawansowanych funkcji w aplikacji jest płatna.

triplingo

​6. Adobe Scan

Formalności i dokumenty to nieodłączny element prowadzenia działalności gospodarczej, więc skaner staje się niezbędnym elementem wyposażenia biura. Zanim jednak go zakupisz lub wtedy, kiedy nie masz do niego dostępu, możesz skorzystać z Adobe Scan. Ta aplikacja sprawia, że Twój telefon staje się przenośnym skanerem i dzięki niemu możesz tworzyć skany dokumentów, paragonów, wizytówek i wielu innych. Zostają one zapisane w formie pliku pdf, co pozwala na ich późniejsze wydrukowanie lub przesyłanie w mailu.

​7. TMetric

Kierowanie zespołem nastawionym na realizację zadań, wiąże się również z umiejętnym zarządzaniem czasem. TMetric to aplikacja, która pozwala wykorzystywać go efektywniej. Monitoruj, ile czasu zajmują Ci konkretne czynności, jak szybko zostają zrealizowane dane projekty i planuj w taki sposób, aby być jak najbardziej produktywnym.

​8. Fakturownia

Księgowość dla wielu przedsiębiorców jest czymś, co po prostu należy powierzyć biurom rachunkowym, jednak prędzej czy później każdy musi zaprzyjaźnić się z fakturami. Na szczęście istnieją aplikacje, które w tym pomagają. Fakturownia.pl pozwala wystawić fakturę w 30 sekund oraz wysłać ją z aplikacji do klienta. Liczne, praktyczne funkcje obejmują też między innymi wystawianie faktur wielojęzycznych czy wyświetlanie statystyk sprzedaży.

fakturownia

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Franczyza po pandemii, pomysł na dochodowy biznes. Sprawdzamy w co zainwestować razem z FitCake

Franczyza po pandemii, pomysł na dochodowy biznes. Sprawdzamy w co zainwestować razem z FitCake

Czy w 2021 roku możemy otworzyć nowy, nieznany nikomu biznes? Jak najbardziej. Co więcej, biznes ten jest z góry skazany na sukces, o czym przekonuje Rafał Kościuk. Twórca sieci i systemu Fit Cake, czyli niecukierni tłumaczy dlaczego franczyza FitCkake to najlepszy pomysł na biznes. Czym więc jest niecukiernia i jak wycisnąć z FitCake maksimum zysku? O tym w poniższym wywiadzie. (więcej…)

Skomentuj

1 Komentarz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *