Jedna z najpopularniejszych platform komunikacyjnych, Slack, ma nowego właściciela. Firma została kupiona przez Salesforce za 27,7 mld dolarów. Ruch ten pozwoli koncernowi stworzyć skuteczną konkurencję dla Microsoft Teams.
Spis treści:
Co oferuje Slack?
Slack to platforma do komunikacji, która oferuje firmom narzędzia do koordynacji działań zespołowych przez internet. Wyposażona jest w szereg rozszerzeń, które umożliwiają przeprowadzanie ankiet, załączanie plików z Dysku Google czy Dropboxa.
Komunikator ten wystartował po raz pierwszy w sierpniu 2013 roku. Firma Slack początkowo skupiała się na tworzeniu gier komputerowych. Dopiero, gdy zaczęła rozwijać swoja platformę do komunikacji, odniosła sukces. Zaowocowało to wejściem na giełdę w czerwcu 2019 roku. Kapitalizacja tej spółki wynosi 24 mld dolarów. W marcu tego roku Slack mógł pochwalić się 12,5 mln użytkowników.
Co oznacza sprzedaż Slacka?
Salesforce to koncern należący do Marka Benioffa, który zajmuje się dostarczaniem systemów CRM służących do sprzedaży i obsługi klienta. Przejęcie Slacka uzupełni więc świadczone przez firmę usługi i pozwoli oferować klientom jeszcze bardziej kompleksowe rozwiązania.
Kwota transakcji opiewa na 27,7 mld dolarów, co czyni ją jedną z największych transakcji na rynku technologicznym w ostatnich latach. Decyzja Salesforce pokazuje, że koncern chce konkurować o wpływy z platformą Microsoft Teams. Co ciekawe, to właśnie Microsoft kilka lat temu rozważał przejęcie Slacka.
Ostatecznie zdecydował się na rozwój własnej platformy, którą dodał w pakiecie do innych usług biznesowych. Dzięki temu w lipcu zeszłego roku przegonił Slacka pod względem liczby użytkowników. Czy ta sytuacja ulegnie zmianie? Przekonamy się o tym w najbliższych miesiącach. Póki co Salesforce ogłosił, że Slack pozostanie niezależną usługą, a użytkownicy wciąż będą mogli korzystać z obecnie dostępnych narzędzi.