To mózg jest przyszłością sprzedaży. Niemcy już wiedzą, jak do niego trafić [RECENZJA]

To mózg jest przyszłością sprzedaży. Niemcy już wiedzą, jak do niego trafić [RECENZJA]

Ludzkie ciało jest niesamowite. Potrafimy pisać, czytać, widzieć i, co najważniejsze, rozumieć. Mózg to organ, którego nie potrafimy w pełni wykorzystać, a i tak robi genialne rzeczy. Troje niemieckich ekspertów od marketingu przyjrzało się mózgowi bliżej i tak powstała książka „Neuromarketing w Internecie”, która przybliża nam nieoczywiste fakty i sposoby wykorzystania mózgów w sprzedaży.

Mózg jak komputer

Popularny mit głosi, że człowiek wykorzystuje od 5% do 10% możliwości swojego mózgu. Neurolog Barry Gordon obalił to twierdzenie zauważając, że „używamy praktycznie każdej części mózgu i większość jego części jest aktywna cały czas”. Z pewnością jednak nie zdajemy sobie do końca sprawy z potęgi naszego mózgu i tego, że to właśnie tam zachodzą wszystkie najistotniejsze decyzje, jakie podejmujemy. Dość powiedzieć, że za miłość wcale nie odpowiada serce, ale, w dużym uproszczeniu, reakcja chemiczna w mózgu.

Można śmiało powiedzieć, że mózg to nasz komputer i dopóki on działa sprawnie, dopóty my możemy funkcjonować. Ilekroć wykonujemy codzienne czynności (mycie naczyń, prowadzenie auta, ubieranie się) robimy to za sprawą mózgu. To on jest ostatecznym „kierowcą” naszego organizmu.

A gdyby tak wykorzystać mózg do własnych celów? Gdyby spróbować go zrozumieć i ujarzmić? Tego zadania podjęła się trójka Niemców. Ralf Pispers, Joanna Rode i Benjamin Fischer w swojej publikacji „Neuromarketing w Internecie. Pozytywne doświadczenia klientów w świecie cyfrowym” rzucają nowe światło na mózg. A dokładniej mówiąc – rzucają nowe światło na wykorzystanie mózgów klientów w sprzedaży online.

Neuromarketing w służbie handlu

Techniki sprzedaży ewoluują od zarania dziejów. Od prymitywnego przekrzykiwania się handlarzy do działających na naszą podświadomość bodźców i kreowania potrzeb. Wydawałoby się, że handel i sprzedaż nie mogą wejść na nowy, wyższy poziom. I tutaj na salę wchodzą Pispers, Rode i Fischer mówiąc „a jednak może”.

„Neuromarketing w Internecie…” pokazuje nam przyszłość, która dzieje się już dziś. A właściwie dzieje się od kilku lat, bowiem książka została wydana w 2018 roku i dopiero za sprawą Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego pojawiła się w naszym kraju.

I bardzo dobrze, że się pojawiła. Nie tylko z punktu widzenia marketera czy handlowca, ale również pasjonata nowinek technologicznych, i zwykłego, szarego klienta, który lada moment będzie kuszony do kupna przedmiotu X właśnie przy użyciu neuromarketingu. Przedrostek „neuro” oznacza, że należy skupić się na mózgu, bo to właśnie tam podejmowane są decyzje dotyczące wszelkich aktywności.


Skorzystaj również z e-booka i audiobooka „Czas na biznes online”.  Sprawdź tutaj


Dwa w jednym

„Der Schmetterling” (motyl) – to niemieckie słówko jest znane wielu internautom. Pojawia się jako przykład na to jak bardzo skomplikowany i trudny jest język niemiecki. Muszę niestety, albo właśnie stety, rozczarować wszystkich Czytelników. To, że autorami „Neuromarketingu…” są Niemcy nie sprawia, że książka jest trudna w odbiorze. Być może, gdybym czytał ją w oryginale, specjalistyczne słownictwo sprawiłoby mi trudności.

Jednak polski przekład jest łatwy i przystępny w odbiorze. To zasługa nie tylko tłumaczki, ale również autorów, którzy skomplikowane pojęcia wyjaśniają na tyle prosto, że nie zgubimy się między EEG a magnetoencefalografią.

Co równie istotne, „Neuromarketing…” przeciera szlaki, łącząc zwykłą książkę z kodami QR. Niektórych pojęć i zjawisk nie da się dobrze wytłumaczyć bez podparcia przykładami. Oczywiście można umieszczać zdjęcia i wykresy (których znajdziemy w tej publikacji bez liku), jednak czasem to nie wystarczy. Dlatego autorzy umieszczają na marginesie kilka kodów QR, które prowadzą nas do badań neuromarketingowych w Internecie.

Dobrą pracę wykonał również zespół redakcyjny przy „składaniu” książki. Być może niektórzy uznają to za szczegół, jednak ja przykuwam uwagę do tego, jak książkę czyta się nie tylko pod względem treści, ale i budowy technicznej. W przypadku publikacji „Neuromarketing w Internecie. Pozytywne doświadczenia klientów w świecie cyfrowym” naprawdę nie mam się do czego przyczepić. Szerokie marginesy, odpowiedni rozmiar i krój czcionki, kolorowe wykresy i fotografie sprawiają, że książkę czyta się szybciej niż fisksus upomina się o zaległy podatek.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Raport Deloitte: Pandemia pozytywnie wpłynęła na działy marketingu. Rośnie ich znaczenie w firmach

Raport Deloitte: Pandemia pozytywnie wpłynęła na działy marketingu. Rośnie ich znaczenie w firmach

Nowe wyzwania, którym musiaływ pandemii stawić czoła działy marketingu, sprawiły, że znacząco wzrósł poziom zaufania do nich. Z drugiej edycji badania liderów marketingu w Polsce „CMO Survey 2021” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte Digital we współpracy z HRK oraz SKM SAR wynika również, że 72 proc. badanych marketerów uważa, że mają duży wpływ na biznesowy sukces przedsiębiorstwa. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Social media zyskały na znaczeniu przez pandemię. Firmy przekonują się do komunikacji w Internecie

Social media zyskały na znaczeniu przez pandemię. Firmy przekonują się do komunikacji w Internecie

Wzrost znaczenia kanału wideo i InstaStories, do którego coraz większą wagę przykładają marki, a także dynamiczny wzrost form audio, głównie podcastów – to efekt pandemii, która bardzo wzmocniła znaczenie mediów społecznościowych w marketingu. Obecność w social mediach stała się koniecznością nawet dla tych marek, które wcześniej podchodziły do nich niechętnie. – Firmy, które w przyspieszonym tempie migrowały do internetu, wygenerowały też duże zapotrzebowanie na usługi takie jak marketing automation czy digital marketing, przez co na rynku powoli daje się we znaki brak rąk do pracy – zauważa prezes iPresso Marketing Automation Michał Wojciechowski. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kilka słów o bezpieczeństwie marki w sieci. Wypowiedź Isabel Massey z Diageo oraz Jane Wakely z Marsa

Kilka słów o bezpieczeństwie marki w sieci. Wypowiedź Isabel Massey z Diageo oraz Jane Wakely z Marsa

Media społecznościowe, a w szczególności znane platformy takie jak Facebook czy YouTube, zarabiają duże pieniądze na reklamodawcach, promujących się w Internecie. Okres pandemii szczególnie sprzyja przeniesieniu działań marketingowych do sieci. Jednak zastrzeżenia wielu przedstawicieli znanych marek, budzi sposób, w jaki administratorzy dbają o bezpieczeństwo i pozytywny wizerunek tych firm, dzięki którym mogą czerpać profity z reklamy. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Burda planuje zainwestować w Polsce ponad 250 milionów złotych w sektor technologiczny i e-commerce

Burda planuje zainwestować w Polsce ponad 250 milionów złotych w sektor technologiczny i e-commerce

BurdaInternational, która zarządza zagraniczną działalnością firmy mediowo-technologicznej Hubert Burda Media zainwestuje w Polsce ponad 250 milionów zł. Elementem 5-letniej strategii inwestycyjnej jest plan uruchomienia w Rzeszowie E-commerce Excellence Hub, który będzie wspierał międzynarodowy rozwój firmy w obszarach nowych technologii i e-commerce. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prof. Robert Kozielski: Marketing to przede wszystkim stan umysłu

Prof. Robert Kozielski: Marketing to przede wszystkim stan umysłu

– Dobry marketer winien mieć wiedzę ekonomiczną, znać podstawowe teorie, koncepcje ze sfery filozofii, socjologii, antropologii, ale także matematyki, logiki – mówi profesor Robert Kozielski, zwracając uwagę, że marketing to nie tylko narzędzia, ale przede wszystkim podejście do klienta. (więcej…)

Skomentuj

1 Komentarz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *