Coraz więcej sklepów internetowych oraz firm usługowych decyduje się na prowadzenie bloga firmowego. Wielu przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-commerce, nie ma wystarczających funduszy na promocję. Reklama sporo kosztuje. Niezależnie czy starasz się pozyskać potencjalnego klienta w mediach społecznościowych czy Internecie.

Spis treści:

  1. Blog firmowy pomoże Ci nawiązać relację z Klientem
  2. Firmowy blog to miejsce, gdzie opowiesz historię swojej marki
  3. Liczne artykuły na bloga budują rolę eksperta
  4. Artykuł na bloga jako podstawa content marketingu
  5. Jak Google i jego algorytm wpływa na firmowy blog?
  6. Blog firmowy – prowadzić samemu czy komuś zlecić?

Blog firmowy jest idealnym źródłem promocji. Nie kosztuje Cię tyle pieniędzy co banery reklamowe lub promocja w mediach społecznościowych. Jeśli Twój sklep internetowy znajduje się na jednej z popularnych platform sprzedażowych, na pewno znajdziesz tam strefę do tworzenia wpisów blogowych.

Nadal nie czujesz się przekonany? Poniżej dowiesz się, dlaczego warto poświęcić czas na stworzenie bloga firmowego.

Blog firmowy pomoże Ci nawiązać relację z Klientem

Blog firmowy to doskonałe miejsce na nawiązywanie i budowanie relacji z klientem. W tym miejscu możesz promować swoje produkty oraz usługi, a także dzielić się informacjami na ich temat. Ponadto blog pozwala również na prowadzenie dyskusji w komentarzach. W ten sposób możesz szybko reagować na pytania konsumentów. Twoja odpowiedź będzie także widoczna dla wszystkich, co zmniejszy ilość zapytań o ten sam problem.

Jak publikować artykuły na blogu, aby skutecznie nawiązać relację z Klientem?

  • Treść, którą publikujesz na blogu tworzysz z myślą o konsumencie. Dlatego używaj języka, który jest przede wszystkim zrozumiały dla potencjalnego klienta.
  • Czy zastanawiasz się, kim jest Twój potencjalny klient i jak tworzyć dedykowane treści? Zapoznaj się z Modelem Persony, który ułatwi Ci pisania artykułów blogowych. Więcej informacji znajdziesz w artykule: https://copyexperts.pl/jak-skutecznie-zwiekszyc-sprzedaz-w-internecie-za-pomoca-tresci-zasady-i-przyklady-tekstow-sprzedazowych/
  • Publikacja artykułu to tylko połowa sukcesu. Od czasu do czasu powinieneś również zajrzeć do sekcji komentarzy. Możesz tam znaleźć między innymi pytania na temat Twoich produktów czy usług. Dzięki temu, dowiesz się, co ludzie sądzą o Twojej marce oraz jakie mają sugestie odnośnie sprzedaży czy asortymentu w sklepie. Może ktoś zasugeruje Ci dodanie nowej opcji dostawy, co znacząco wpłynie na wzrost sprzedaży? Klient nie kupuje tylko produktów czy usług, ale również markę. Jeśli firma jest otwarta na kontakt z klientami, wpłynie to na pozytywny odbiór całego biznesu.

Źródło: https://esclusiva.pl/ – opracowanie CopyExperts.pl

Zleć prowadzenie bloga firmowego profesjonalistom.

Firmowy blog to miejsce, gdzie opowiesz historię swojej marki

Opowiadanie historii marki to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych. Storytelling cieszy się ogromną popularnością i coraz częściej stosuje się go w e-commerce. Za pomocą tej metody przekażesz główne wartości firmy, czy opowiesz zakulisowe historie. Storytelling silnie bazuje na emocjach. Dzięki niemu, możesz w bardzo szybki i efektywny sposób zbudować relację z klientem.

O czym powinieneś pamiętać przy tworzeniu historii swojej marki w artykułach na bloga?

  • Przy tworzeniu wizerunku marki za pomocą historii, najważniejsza jest spójność. Każdy komunikat, który publikuje Twoja firma powinien silnie nawiązywać do tego, jakie wartości reprezentuje Twoja marka – nie tylko z pomocą treści, ale również języka, jaki używasz. Konsekwentna wizja marki buduje zaufanie klienta, które jest niezwykle ważne w sprzedaży. W tym pomogą Ci między innymi archetypy marki.
  • Storytelling odnosi największy sukces, kiedy historie nie są przerysowane. Potencjalny klient bardzo szybko odkryje mocno podkoloryzowaną opowieść. Jeśli opowiadasz historię, to staraj się, aby była ona jak najbardziej realna.

Źródło: https://verofornature.pl/ – opracowanie CopyExperts.pl

Liczne artykuły na bloga budują rolę eksperta

Kreowanie roli eksperta jest niezwykle istotne w handlu. Przede wszystkim dlatego, że ludzie ufają ekspertom. Szukają takiej osoby, która powie im, że to, co kupują jest najlepsze. Ich zakup jest najrozsądniejszym wyborem. Jednak budowanie wizerunku eksperta wymaga odpowiednich działań i przede wszystkim cierpliwości. Wielu handlowców i sprzedawców próbuje przekonać konsumentów, że to właśnie ich produkt powinni kupić. Co powinieneś zrobić, aby zostać ekspertem?

  • Przede wszystkim publikuj wartościowe artykuły na blogu firmowym. Dzielenie się wiedzą za pomocą wpisów blogowych może szybko uczynić z Ciebie eksperta. Tym bardziej, jeśli treść jest rozbudowana i wyczerpująca. Kiedy klient przeczyta na Twoim blogu wartościowy artykuł na temat towaru, który go interesuje, może bardzo szybko Ci zaufać. W końcu w najlepszy możliwy sposób pokazujesz, że doskonale znasz temat.
  • Firmowy blog możesz również wykorzystać jako platformę, gdzie odpowiadasz na pytania klientów. Klienci często mają mnóstwo pytań przed zakupem. Chcesz ich zatrzymać na stronie Twojego sklepu internetowego? Przygotuj platformę, gdzie znajdą odpowiedzi na trapiące ich zagadnienia. Kiedy rozwiązujesz problemy konsumentów, budujesz wizerunek profesjonalisty, eksperta.

Źródło: https://www.screensun.pl/ – opracowanie CopyExperts.pl

Artykuł na bloga jako podstawa content marketingu

Blog firmowy to świetny fundament w strategii content marketingu. Swoje artykuły blogowe możesz udostępniać w mediach społecznościowych jak Facebook, Instagram, Twitter czy Pinterest. To generuje również więcej wejść na stronę sklepu internetowego.


Źródło: https://copyexperts.pl/

Z pomocą wpisów blogowych możesz stworzyć również kampanię mailingową. Stwórz zapisy do newslettera, który ma informować czytelników o najnowszych wpisach.


Źródło: https://verofornature.pl/ – opracowanie CopyExperts.pl

Blogi firmowe doskonale sprawdzają się jako początkowa promocja sklepu czy firmy. Jeśli nie posiadasz wielu funduszy, artykuły i wpisy na blogu są świetne na start w zakresie reklamy. Później, przy większych dochodach, możesz wykorzystać potencjał bloga i użyć go w kolejnych etapach promocji, które opisaliśmy powyżej.

Wyślij zapytanie o profesjonalne artykuły blogowe

 

Źródło: https://garden-system.pl/strefa-wiedzy/ – opracowanie CopyExperts.pl

Jak Google i jego algorytm wpływa na firmowy blog?

Algorytmy Google’a są bardzo wyczulone na kopiowane treści. Takie teksty trafiają na odległe pozycje w wyszukiwaniach. A każdy sklep dąży do tego, aby znaleźć się na pierwszej stronie. Co zrobić, aby algorytm Google promował Twoje treści?

  • Przede wszystkim publikuj unikalne teksty. Nigdy nie kopiuj treści, które ktoś wcześniej opublikował na innej platformie. Algorytm Google to wykryje i zepchnie Twoje treści na sam koniec wyszukanych wyników.
  • Dopilnuj, aby artykuły blogowe pojawiały się regularnie. To sygnał dla Google’a, że Twoja strona się rozwija i warto ją promować. Regularnie, nie oznacza, że musisz publikować codziennie. Jednak kilka wpisów w miesiącu na pewno dobrze wpłynie na pozycję Twojego bloga firmowego w wyszukiwaniach.
  • Postaw na dłuższe artykuły. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze możesz sobie pozwolić na obszerne opracowania. Pamiętaj jednak, żeby takie treści pojawiały się co jakiś czas na blogu firmowym. Algorytmy Google’a stawiają na promowanie tekstów, które są długie.

Źródło: https://copyexperts.pl/

Blog firmowy – prowadzić samemu czy komuś zlecić?

Posiadasz niewielki budżet na promocję? Dopiero stawiasz swoje pierwsze kroki w e-biznesie? Możesz samodzielnie prowadzić bloga. Jednak największe efekty osiągniesz, gdy zatrudnisz profesjonalnego copywritera.

Taka osoba posiada dużo doświadczenia w tworzeniu artykułów blogowych. Ponadto, zna również zasady pisania tekstów pod SEO. Dzięki temu, otrzymasz wysokiej jakości treści na swoim blogu firmowym, które pozytywnie wpłyną na widoczność Twojego sklepu.

Autor wpisu: CopyExperts.pl

Share.

Jeden komentarz

Zostaw komentarz