Jakich błędów przy tworzeniu opisów produktów unikać? Zobacz 9 najczęściej popełnianych

Jakich błędów przy tworzeniu opisów produktów unikać? Zobacz 9 najczęściej popełnianych

Umieszczanie właściwie zredagowanych opisów produktów jest jednym z kluczowych elementów składających się na sukces sprzedaży online. Tylko najwięksi profesjonaliści opisują swoje wyroby lub usługi w należyty sposób. Niestety, większość sprzedawców popełnia często te same błędy. W niniejszym artykule przyjrzymy się tym, które spotykane są najczęściej.

1. Umieszczanie specyfikacji w miejsce opisu

W zasadzie można powiedzieć, że specyfikacja zamieszczona w miejsce opisu jest opisem pustym. Dość często po kliknięciu w przycisk „opis”, użytkownikom ukazują się suche dane. Przedstawiają wymiary, ciężar lub strukturę przedmiotu. Te informacje są ważne, ale są specyfikacją, a nie właściwym opisem produktu. Same w sobie nie mówią potencjalnemu klientowi najważniejszego – jakie korzyści odniesie z kupna danego wyrobu.

2. Kopiowanie opisów producenta

Kopiowanie otrzymanych od producenta opisów jest kolejnym powszechnie powielanym błędem. Taki zabieg szkodzi sklepowi w jeden podstawowy sposób. Nie wyróżnia go spośród konkurencji. Jeśli opis nie będzie oryginalny, nie zachęci do kupna, a cała witryna zaginie w odmętach sieci. Opisy napisane specjalnie dla danego sklepu zwiększają jego pozycję w wynikach wyszukiwania. Świadczą także o trosce o klienta, któremu sprzedawca chce jak najlepiej i najdokładniej przedstawić produkt, który go interesuje.

3. Przesada w używaniu słów kluczowych

Część sprzedawców używa do sporządzania opisów swojego asortymentu słów i fraz kluczowych. To bardzo dobry ruch i niezwykle istotny, niemniej musi być właściwie stosowany. Błędem jest nadmierne użycie fraz kluczowych. Sprawia to, że opis czyta się ciężko i ostatecznie wygląda nieprofesjonalnie. Frazy kluczowe powinny być używane tak, aby nie zaburzać naturalnego brzmienia opisu.

4. Tworzenie opisów nieciekawych

Ludzie wbrew pozorom lubią czytać, zwłaszcza o rzeczach, na które zamierzają wydać pieniądze. Kiedy więc trafiają na nieciekawy opis, bardzo szybko zrezygnują z jego lektury i ostatecznie zakupów. Jak wygląda najnudniejszy opis produktu? Jak specyfikacja ubrana w zdania. Opis ma przedstawiać relację klienta z produktem, a nie „odczytać” mu to, co sam widzi w specyfikacji.

5. Używanie specjalistycznego języka

Niektórzy sprzedawcy chcąc „wypaść” w oczach klienta profesjonalnie, używają skomplikowanego słownictwa. Lub gorzej – branżowego żargonu. To błąd utrudniający klientowi zapoznanie się z ofertą. Nie każdy gość odwiedzający witrynę jest znawcą lub fachowcem. Oczywiście są branże, które wymagają użycia specjalistycznego słownictwa. Jeśli więc trzeba go użyć, najlepiej zrobić to na końcu opisu.

6. Zaniedbywanie gramatyki i poprawności językowej w opisach

Sposób w jaki sprzedawca zwraca się do klienta jest niezwykle ważny. Przez internet dzieje się to za pomocą słowa pisanego, dlatego też trzeba dbać o poprawność językową opisów produktów. Opis zawierający błędy ortograficznie, kolokwializmy i bez znaków interpunkcyjnych, bardzo źle się czyta. Poza tym znacząco wpływa na wizerunek sprzedawcy. Łatwo podważyć jego ekspercki status, jeśli nie potrafi bezbłędnie opisać swoich towarów.

7. Brak podziału opisu na fragmenty opatrzone śródtytułami

Bardzo często spotykane są opisy produktów w formie jednej, zbitej bryły tekstu. Niestety, ale tak wyglądający opis jest mało atrakcyjny wizualnie i zniechęca do czytania. Choćby był jak najbardziej merytoryczny, można się spodziewać, że nie zostanie przeczytany. Dlatego niezwykle istotne jest rozbicie go na mniejsze fragmenty opatrzone nagłówkami. Głównym nagłówkiem będzie tytuł. A śródtytułami zostaną opatrzone kolejne, mniejsze fragmenty opisu dotyczące poszczególnych jego cech lub przeznaczenia. Takie formatowanie, nazywane jest formatowaniem nagłówków HTML h1, h2. Ważne jest, aby w każdym z nagłówków znalazła się fraza kluczowa, która oczywiście może być odmieniona.

8. Redagowanie chaotycznych wpisów

Opis produktu powinien być nie tylko podzielony na fragmenty, ale też uporządkowany. W porządkowaniu treści pomaga technika pisania zwana odwróconą piramidą. Prowadzi ona od rozpoczęcia opisu od najważniejszego ogółu do coraz bardziej drobnych szczegółów. Czyli od ogólnego, najważniejszego przeznaczenia produktu do jego wymiarów. Opis taki powinien brać pod uwagę grupę docelową klientów i to co jest dla niej w danym produkcie najważniejsze i wedle tego, powinna być ułożona hierarchia informacji.

9. Pisanie zbyt krótkich opisów

Długość opisu, kwestia zbyt często pomijana przy ich redagowaniu. Na pierwszy rzut oka jest prostą kwestią, jednak jest wręcz fundamentalna dla całego opisu. W końcu, żeby podzielić tekst, musi on być odpowiedniej długości. Jakiej? Nie mniej niż 1000 znaków ze spacjami. Ewentualnie, w bardzo wyjątkowych przypadkach 500, jednak 1000 to absolutne minimum. W takim przypadku powinien on być oryginalny i nie opierać się, siłą rzeczy, na samej specyfikacji. Im opis dłuższy, tym lepszy dla robota Google, poza tym może być bardziej nasycony frazami kluczowymi i przekazać więcej istotnych informacji.

Skomentuj

1 Komentarz

  1. Wiem że to dla mojego dobra bo bym z tym nie skończył ale wszyscy że mnie debila robili Tak też się nie postępuje bo mało nawet nie dostałem Dziękuję wszystkim zaangażowanym i wstyd mi⁸

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powrót do wirtualnej rzeczywistości - zapowiedź 3. edycji Golden Marketing Conference

Powrót do wirtualnej rzeczywistości - zapowiedź 3. edycji Golden Marketing Conference

Po wrześniowej konferencji w wersji stacjonarnej z udziałem między innymi Jurka Owsiaka, Artura Jabłońskiego, Anny Mościckiej oraz Piotra Buckiego, podczas której, po wielomiesięcznej przerwie, udało się marketerom spotkać twarzą w twarz, organizator wydarzenia – Grupa MTP, wraca do wirtualnych prelekcji. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak Polacy postrzegają stacje benzynowe? IBRiS dostarcza odpowiedzi

Jak Polacy postrzegają stacje benzynowe? IBRiS dostarcza odpowiedzi

Jak wynika z drugiej edycji badania „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce”, przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS, PKN Orlen pozostaje liderem wśród koncernów, nie tylko jeśli chodzi o jakość paliwa. Polska spółka wyprzedziła konkurentów również pod względem obsługi, oferty produktowej, a także działalności społecznej i sponsoringowej. Miejsce na podium w tych kategoriach zajęły także Lotos, Shell i BP. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

IBRIS: Polscy kierowcy najbardziej ufają stacjom paliw należącym do PKN Orlen

IBRIS: Polscy kierowcy najbardziej ufają stacjom paliw należącym do PKN Orlen

Jak wynika z drugiej edycji badania „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce”, przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS największym zaufaniem Polaków cieszą się stacje PKN Orlen. Ufa im aż 62 proc. ankietowanych. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

LPP będzie bardziej eko. Firma dołączyła do globalnej inicjatywy Zero Discharge of Hazardous Chemicals

LPP będzie bardziej eko. Firma dołączyła do globalnej inicjatywy Zero Discharge of Hazardous Chemicals

LPP, właściciel Reserved, Mohito, House, Sinsay i Cropp, jako pierwsza polska firma przystąpiła do międzynarodowej inicjatywy, której celem jest globalne ograniczanie negatywnego wpływu branży odzieżowej na środowisko naturalne. Polski producent stał się tzw. Przyjacielem Porozumienia Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC). To kolejne działanie firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju w ramach zapisów strategii „For People For Our Planet”na lata 2020-2025. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jest niewidomy i tworzy strony internetowe. „Cały czas się czegoś nowego uczę, robię to z pasji”

Jest niewidomy i tworzy strony internetowe. „Cały czas się czegoś nowego uczę, robię to z pasji”

Mateusz Pawłowski jest absolwentem Technikum Administracyjnego przy SOSW dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej. Od kilku lat tworzy bezpłatnie strony internetowe. Jak sam mówi, jest to jego pasja i hobby. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *