Zjawisko finansowania społecznościowego, znanego również jako crowdfunding, jest z dnia na dzień bardziej powszechne. Zwiększone zaufanie społeczeństwa, a także pojawianie się coraz to nowych platform crowdfundingowych sprawia, że zdecydowanie więcej osób decyduje się na zorganizowanie swoich własnych zbiórek. Aby zbiórka zakończyła się powodzeniem, należy się do niej właściwie przygotować. Jak? O tym poniżej!

Finansowanie społecznościowe – jak dobrze przygotować zbiórkę?

Podstawową rzeczą, jaką należy określić przed przeprowadzeniem zbiórki crowdfundingowej, jest oczywiście inicjatywa. Nie ważne, czy wprowadzamy na rynek jakiś innowacyjny produkt, czy pozyskujemy środki finansowe na inny cel – osoby wpłacające muszą wiedzieć dokładnie, na co przeznaczone zostaną ich pieniądze. Należy także podjąć decyzję, co do formy finansowania społecznościowego. Tutaj najpopularniejszy okazuje się crowdfunding inwestycyjny lub oparty na nagrodach. Istotne jest również określenie celu finansowego zbiórki, a także sporządzenie jej jak najbardziej szczegółowego opisu, który pozwoli inwestorom na dokładne poznanie inicjatywy.

To ile trwa kampania crowdfundingowa, również należy ustalić z wyprzedzeniem. Zbiórkę warto jest promować, na przykład w mediach społecznościowych, jeszcze przed jej rozpoczęciem, dzięki czemu ostatecznie może trafić ona do większego grona odbiorców.

Finansowanie społecznościowe – wybór platformy

To, jak przeprowadzona zostanie zbiórka crowdfundingowa, zależy wyłącznie od jej pomysłodawcy. Nie da się jednak ukryć, że wybór właściwej platformy może mieć duży wpływ na jej powodzenie oraz przyczynić się do jej lepszej promocji. Oto kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę podczas wyboru platformy crowdfundingowej:

  1. Legalna działalność portalu
  2. Wysokość ewentualnych opłat związanych ze zbiórką, takich jak na przykład prowizja
  3. Możliwości platformy związane z dodatkową promocją zbiórki
  4. Dodatkowe usługi, takie jak na przykład wsparcie prawne
Share.

Zostaw komentarz