Popularne przekonanie o prowadzeniu sklepu internetowego wygląda mniej więcej tak: zakładam sobie sklep, wrzucam zdjęcia produktów i specyfikację, czekam na profity. No, może troszkę przejaskrawiliśmy, ale na pewno sklep internetowy jest łatwo założyć. Trudniej we właściwy sposób prowadzić. Z niniejszego wpisu poznasz 12 porad, dzięki którym sprzedaż w Twoim sklepie online znacznie wzrośnie.

Spis treści:

  1. 1. Zatroszcz się o bezpieczeństwo użytkowników
  2. 2. Używaj linków wewnętrznych na stronie swojego sklepu
  3. 3. Rzuć potencjalnemu klientowi… okruchy chleba
  4. 4. Zadbaj o jakość zdjęć
  5. 5. Używaj (rozsądnie) okienek Pop-up
  6. 6. Dbaj o regularną aktualizację treści na stronie
  7. 7. Urozmaicaj treść mediami
  8. 8. Regularnie prowadź firmowego bloga
  9. 9. Bądź uprzejmy – podziękuj za udostępnienia
  10. 10. Prowadź firmowe social media
  11. 11. Monitoruj ilość komentarzy na temat Twojej firmy i dołącz do dyskusji
  12. 12. Nawiąż współpracę z influencerami

1. Zatroszcz się o bezpieczeństwo użytkowników

Choć zakupy online stały się w zasadzie normą, klientom nadal zależy na ich bezpieczeństwie w sieci. Dlatego warto zainwestować w zabezpieczenie strony sklepu internetowego certyfikatem SSL. Jest to szyfrowanie poczty, strony, serwera i płatności przez internet. Stronę posiadająca certyfikat SSL można łatwo rozpoznać po zielonym kolorze symbolu kłódki znajdującym się przy adresie internetowym. Kupując w sklepie internetowym, który ową kłódkę posiada, można być pewnym bezpieczeństwa swoich danych, jak i płatności. Można powiedzieć, że zielona kłódka, oznacza zielone światło dla zakupów.

Źródło: https://www.statista.com/statistics/379508/primary-reason-for-digital-shoppers-to-abandon-carts/

2. Używaj linków wewnętrznych na stronie swojego sklepu

Linki wewnętrzne doskonale utrzymują uwagę klienta. Umieszczaj je nienachalnie i tematycznie. Jeśli piszesz na swoim blogu firmowym o jakimś produkcie, zalinkuj podstronę zakupową do niego. I na odwrót – pod opisem produktu umieść link do wpisu blogowego lub wideoprezentacji. Ten zabieg świetnie urozmaica treść na stronie, a także jest oznaką dla robota wyszukiwarki, że strona jest spójna.

Źródło: https://www.zalando.pl/nike-sportswear-loden-tenisowki-i-trampki-ni111s086-q11.html

3. Rzuć potencjalnemu klientowi… okruchy chleba

Okruchy chleba czyli tzw. breadcrumbs nie są wcale zdawkowymi opisami czy wybrakowanymi zdjęciami. Pomagają one poruszać się użytkownikowi na stronie internetowej. Są to zakładki na stronie prowadzące do danych ogólnych podstron. I tak „okruszek po okruszku” mają prowadzić klienta do kliknięcia „kupuję”.

Źródło: http://usabilitygeek.com/12-effective-guidelines-for-breadcrumb-usability-and-seo/

4. Zadbaj o jakość zdjęć

Jeden obraz znaczy więcej niż 1000 słów. W przypadku sprzedaży internetowej, powiedzenie to niekoniecznie ma rację bytu, jednak dobrej jakość zdjęcia są z całą pewnością cenione przez internautów i przyczyniają się do wzrostu sprzedaży. Dlatego warto robić swoje zdjęcia produktów, a nie korzystać jedynie z tych od producenta. Po pierwsze wyróżniają sklep na tle innych, po drugie dowodzą osobistego zaangażowania w udzielenie klientowi informacji.

5. Używaj (rozsądnie) okienek Pop-up

Wyskakujące podczas czytania okienka (pop-upy) mogą mocno zirytować i zniechęcić do pozostania na stronie. Niemniej jednak, gdy pojawiają się we właściwym momencie (np. pod koniec artykułu), są dobrze zredagowane i ładnie wyglądają, mogą poprawić sprzedaż.

Źródło: https://blog.aweber.com/email-marketing/easy-secret-more-subscribers.htm

6. Dbaj o regularną aktualizację treści na stronie

Wszystko się zmienia, zwłaszcza w internecie, dlatego warto zadbać o częstą aktualizację treści na stronie. Regularnie więc umieszczaj wpisy na blogu, zmieniaj promocje, pisz o zmianach zachodzących w firmie i wprowadzonych innowacjach. Zmiany ciekawią i przyciągają uwagę, gdy zbyt długo nic się nie będzie działo na Twojej stronie, spore grono klientów przestanie się nią interesować.

7. Urozmaicaj treść mediami

Niektórzy sprzedawcy nie widzą sensu w umieszczaniu mediów na stronie swojego sklepu. Swoją postawę uzasadniają dobrej jakości opisami, lub tym, że uważają np. filmiki za niezbyt poważny sposób dotarcia do klienta. Nic bardziej mylnego. Filmiki urozmaicają treść, dostarczają większej ilości informacji i umożliwiają zobaczenie przedmiotu „w działaniu”. Poza tym, umieszczane na oficjalnym kanale YouTube, stanowią kolejny sposób docierania do nowych klientów. Dlatego też warto umieszczać media na stronie sklepowej, oczywiście wysokiej jakości.

Źródło: https://animoto.com/blog/business/video-marketing-cheat-sheet-infographic/

8. Regularnie prowadź firmowego bloga

Blog firmowy jest niepozornym, ale bardzo ważnym narzędziem, służącym zwiększeniu sprzedaży. Wbrew pozorom, blogi są chętnie czytane przez użytkowników – potencjalnych klientów. Szukają na nich wartościowych informacji o przedmiotach, które zamierzają kupić. Dlatego na blogu udzielaj wartościowych informacji, pisz artykuły porównawcze, recenzje. Pamiętaj też o regularnych wpisach, co najmniej 2 na tydzień. Wtedy Twoi klienci zobaczą, że ciągle coś się na Twojej stronie dzieje i będą regularnie do niej wracać.

9. Bądź uprzejmy – podziękuj za udostępnienia

Jeżeli zauważysz, np. w mediach społecznościowych, że ktoś udostępnia artykuł z Twojego bloga, lub inny materiał dotyczący Twojej firmy, nie wahaj się ani przez chwilę, tylko podziękuj! Osoba, która to zrobiła, poczuje się doceniona, a Ty zyskasz w oczach potencjalnych i obecnych klientów. Już sam ten drobny, ale miły gest wybija Cię na tle powszechnie spotykanej w internecie wulgarności. Bycie uprzejmym nic nie kosztuje i oprócz bycia wartością samą w sobie, może Ci przynieść więcej klientów.

Źródło: https://www.slideshare.net/BloomboardGroup/22-sposoby-na-zwikszenie-ruchu-na-stonie-www-63481792

10. Prowadź firmowe social media

Media społecznościowe to doskonałe i darmowe źródło nowych klientów. W zasadzie dla każdej firmy, która chce odnieść sukces, posiadanie profilu na „społecznościówkach” to mus. Dzięki nim najłatwiej utrzymasz kontakt i więź z klientami, to na nich najszybciej wypromujesz nowy filmik lub artykuł na blogu. To one rozpowszechnią informację o Twojej nowej promocji najszybciej. Warto więc regularnie umieszczać nowe wpisy na profilach, bez względu na rodzaj medium społecznościowego.

11. Monitoruj ilość komentarzy na temat Twojej firmy i dołącz do dyskusji

Dyskusja na temat Twojej firmy jest doskonałą okazją do pozyskania nowych klientów, oraz do budowani więzi z dotychczasowymi. Poza tym, użytkownicy w komentarzach używają jej nazwy co tylko wzmacnia pozycję przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania. Udzielaj się w dyskusjach w mediach społecznościowych, oraz zezwalaj na komentarze na Twojej stronie. Pamiętaj, aby zawsze być bardzo kulturalnym nawet w obliczu najbardziej zajadłej krytyki.

12. Nawiąż współpracę z influencerami

Influencerzy mają fanów i obserwujących, którzy bacznie śledzą każdy ich ruch i chcą ich naśladować. Współpraca z nimi to nieocenione źródło klientów i narzędzie służące wzrostowi sprzedaży. Dzięki niej dotrzesz do nowej klienteli szybciej, niż za pomocą żmudnej, tradycyjnej promocji. Trzeba oczywiście przyznać, że nawiązanie współpracy z influencerami swoje kosztuje, niemniej jest to inwestycja, która z całą pewnością się opłaci.

Źródło: https://www.slideshare.net/Onalytica_/marketing-week-live-onalytica-influencer-marketing-presentation-28th-april-2016-61471317

Share.

Zostaw komentarz