Opieka nad dziećmi w wieku przedszkolnym to nie zawsze łatwe zadanie, jednak nie da się zaprzeczyć, że potrafi również dawać wiele satysfakcji. Czy jednak może to także być źródłem zysków? Jeśli zdecydujemy się na otwarcie własnej placówki przedszkolnej, to zdecydowanie mamy na to dużą szansę. Biorąc pod uwagę, że pracujących rodziców jest wielu, a miejsca w publicznych przedszkolach są ograniczone, możemy liczyć na zainteresowanie naszą ofertą. Warto więc zapoznać się z wymaganiami, które będziemy musieli spełnić, możliwością dofinansowania oraz metodami promocji naszego obiektu.

przedszkole
Priorytety rodziców przy wyborze przedszkola. Źródło: Raport LiveKid “Żłobki i przedszkola niepubliczne w 2021 roku”

Spis treści:

  1. Jak założyć przedszkole niepubliczne – wymagania formalne
  2. ​Dofinansowanie na otwarcie przedszkola prywatnego 2022
  3. ​Otwarcie przedszkola a strategia marketingowa

Jak założyć przedszkole niepubliczne – wymagania formalne

Niektórych może zaskoczyć informacja, że do otwarcia prywatnego przedszkola nie potrzebujemy wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeśli chcemy kierować nim jako osoba fizyczna. Możliwość prowadzenia tego typu działalności mają również osoby prawne, czyli spółki akcyjne lub z o.o., jednak wówczas muszą zarejestrować w KRS. Nie możemy także wystartować z naszym przedszkolnym biznesem, jeśli nie uzyskamy wpisu do prowadzonej przez gminę lub powiat ewidencji. Składając wniosek, oprócz naszych danych, musimy dołączyć informację o lokalu, opinię Państwowej Inspekcji Sanitarnej, wykaz pracowników oraz dane dotyczące ich kwalifikacji, a także statut przedszkola wraz z planem realizacji zadań statutowych. Musimy także zapewnić naszym podopiecznym wyżywienie, które będzie spełniało normy żywieniowe. Jeżeli planujemy przygotowywać posiłki w naszej placówce, trzeba spełnić kolejne wymagania Sanepidu, dotyczące ilości pomieszczeń, wyposażenia oraz kilku innych kwestii. Alternatywną opcją może być catering.

Źródło: Raport LiveKid “Żłobki i przedszkola niepubliczne w 2021 roku”

Dofinansowanie na otwarcie przedszkola prywatnego 2022

Zakładaniu prywatnego przedszkola może przyświecać szczytny cel wspierania maluchów w rozwoju oraz odciążenia pracujących rodziców, jednak w dalszym ciągu jest to biznes, na którym chcemy zarabiać. Oznacza to, że na start potrzebujemy zaplecza finansowego. Suma inwestycji sięgać może nawet 100 tysięcy złotych. Na szczęście mamy także możliwość ubiegania się o dofinansowanie z dwóch źródeł, czyli z urzędu gminy lub Unii Europejskiej. W pierwszym przypadku trzeba liczyć się z tym, że warunki przyznawania dotacji będą różnić się w zależności od gminy. Nabór wniosków trwa zazwyczaj na początku roku i kończy się w okolicach lutego. Jeśli natomiast chcemy skorzystać ze środków unijnych, powinniśmy dobrze uargumentować potrzebę utworzenia przedszkola w naszym regionie. Na naszą korzyść przemówić może np. niewielka liczba dzieci w wieku przedszkolnym, którym udało się dostać do placówki edukacyjnej.

Sprawdź też, jak otworzyć klub malucha.

Otwarcie przedszkola a strategia marketingowa

Promować nasze prywatne przedszkole możemy na kilka sposobów. Jeśli chcemy robić to przy pomocy klasycznych materiałów reklamowych, takich jak plakaty czy ulotki, powinniśmy zadbać o to, aby znalazły się w dobrym miejscu. Festyny i imprezy skierowane do dzieci dają dobrą okazję do rozreklamowania naszej placówki. Warto także zatroszczyć się o umieszczenie materiałów reklamowych tam, gdzie często przebywają młodzi rodzice, czyli w pobliżu osiedli mieszkalnych, placów zabaw lub sklepów z asortymentem skierowanym do najmłodszych.

wykres
Źródło: Raport LiveKid “Żłobki i przedszkola niepubliczne w 2021 roku”

Media społecznościowe również mogą być doskonałym narzędziem do promowania przedszkola. Rodzice będą chętnie śledzić w sieci poczynania swoich pociech, oglądać zamieszczone zdjęcia oraz czytać o ciekawych zajęciach, w których brały udział maluchy. Dlatego warto prowadzić przedszkolnego Instagrama lub Facebooka i regularnie dodawać treści. Jeśli zadbamy odpowiednio o aspekt marketingowy, a także dobrą opinię, rodzice będą polecać naszą placówkę i będziemy mogli liczyć na to, że będzie do nas trafiać coraz więcej podopiecznych.

Share.

Zostaw komentarz