Marka, która chce wybić się na tle konkurencji w internecie, staje przed nie lada wyzwaniem. W co zainwestować budżet marketingowy – pozycjonowanie witryny w agencji seo czy może kompleksową obsługę 360 w firmie marketingowej? Z kim podjąć współpracę, aby zagwarantować swojej marce najlepsze rezultaty? Sprawdzamy!

Marketing 360 – czym zajmuje się agencja 360?

Firma marketingowa, która oferuje swoim klientom działania typu 360 stopni, zapewnia kompleksową obsługę marki na poziomie promocji i reklamy. Niektóre agencje obejmują swoimi działaniami kilka rodzajów mediów i kanałów promocji, np. eventy, premiery, wydarzenia sportowe, reklamę w telewizji, radiu, prasie czy internet, jednak zdecydowana większość firm tego typu skupia się na jednej gałęzi, np. digital marketingu.

Jakie działania mogą być realizowane w ramach marketingu 360 w internecie? Oto najpopularniejsze przykłady:

  • Identyfikacja wizualna – firma marketingowa zajmuje się projektowaniem graficznym, obejmującym takie elementy identyfikacji wizualnej marki, jak np. logo, kolorystyka, brand hero, grafiki promocyjne.
  • Copywriting i content marketing – agencja 360 tworzy nazwy, hasła, slogany oraz wszelkie inne treści na użytek marki (tekst na stronę www, treści postów blogowych, newslettery).
  • Strona www – przy pomocy agencji marketingowej 360 projektowana jest strona internetowa marki.
  • Social media – agencja marketingowa opracowuje i wdraża strategię reklamową dla mediów społecznościowych, prowadząc konta marki na takich serwisach jak Facebook, Instagram, Twitter, YouTube czy TikTok.
  • Kampanie reklamowe – firma marketingowa planuje i prowadzi kampanie marketingowe i remarketingowe w Google Ads (dawniej: AdWords), a także w serwisach społecznościowych.
  • Pozycjonowanie – agencja 360 zajmuje się działaniami z zakresu SEO, które mają zapewnić marce wysoką pozycję w wyszukiwarce Google.

Ogół wysiłków, jakie podejmowane są przez agencje marketingowe 360, mają na celu kreowanie wizerunku marki, a także zainteresowanie i przyciągnięcie nowych klientów.

Czym zajmuje się agencja SEO?

W przeciwieństwie do kompleksowego marketingu 360, SEO obejmuje tylko jeden aspekt promocji w internecie – pozycję witryny w wyszukiwarce. Specjaliści zajmują się określeniem priorytetowych fraz dla wybranej strony www oraz pozyskiwaniem wartościowych linków. Tworzenie treści oraz podejmowanie innych działań (np. optymalizacja strony pod kątem grafiki) ma zatem jeden cel – zwiększenie widoczności witryny w Google.

W ofercie agencji wyspecjalizowanej w SEO nie znajdziesz takich usług, jak projektowanie logo, obsługa YouTube’a czy współpraca z influencerami. Nie skupisz się na tworzeniu wizerunku marki czy budowaniu relacji z jej odbiorcami. Nie oznacza to jednak, że współpraca z taką firmą będzie jednoznacznie mniej korzystna. Wszystko zależy od Twoich oczekiwań, budżetu oraz rodzaju działalności.

Kiedy warto zdecydować się na marketing 360?

Agencje 360 wyróżniają się na tle wyspecjalizowanych firm marketingowych tym, że oferują kompleksową obsługę oraz wyjątkowo szeroką gamę narzędzi i działań, jakie mogą zrealizować dla Twojej marki. Specjaliści, którzy zajmują się marketingiem 360, mogą m.in.:

  • szczegółowo określić pożądany wizerunek marki i opracować dla niej strategię promocyjną;
  • zająć się obsługą profili społecznościowych marki w celu kreowania jej pozytywnego obrazu i nawiązania relacji z odbiorcami;
  • tworzyć treści, które zapewnią określone reakcje u odbiorców;
  • zaprojektują i stworzą stronę www oraz inne elementy identyfikacji marki, które będą składały się na jej wizerunek w internecie (i poza nim);
  • zaplanują działania reklamowe, w tym marketing z udziałem influencerów i celebrytów.

Być może zadajesz sobie pytanie, czy powierzenie tak wielu złożonych zadań promocyjnych jednej agencji marketingowej, jest dobrym pomysłem. Nasz odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak! Specjaliści realizujący marketing 360 opracują strategię, która pozwoli na budowanie spójnego wizerunku marki na wielu poziomach i w zróżnicowanych kanałach. Ich działania będą wzajemnie się uzupełniały, a każdy kolejny krok będzie w pełni przemyślany.

Agencja marketingowa 360 – podsumowanie

Oferta marketingu 360 skierowana jest do osób, które chcą, aby ich marka zaistniała w świadomości odbiorców, stała się rozpoznawalna, była obecna w mediach i różnych kanałach promocyjnych. To dobry wybór zarówno dla małych, lokalnych firm, które chcą budować wokół siebie zaangażowaną społeczność, jak i największych korporacji, które prowadzą działania promocyjne na ogromną skalę.

Jeżeli chcesz skorzystać z marketingu 360 i profesjonalnie kreować wizerunek swojej marki, nie możesz współpracować z przypadkowymi osobami. Wybierz agencję o bogatym doświadczeniu – taką, której będziesz mógł w pełni zaufać. W końcu to w jej ręce powierzysz kompleksową obsługę swojej marki i to od niej będzie zależeć, jak będą widzieć ją potencjalni klienci i odbiorcy.

Share.

Zostaw komentarz