Facebook reaguje na postawę użytkowników WhatsAppa. Zmiany w regulaminie opóźnione

Facebook reaguje na postawę użytkowników WhatsAppa. Zmiany w regulaminie opóźnione

Rzadko zdarza się, by taki gigant jak Facebook przestraszył się reakcji użytkowników na wprowadzane zmiany. Tym razem stało się jednak inaczej. Zapowiadane zmiany w regulaminie WhatsAppa zostały wstrzymane.

Co chciał zmienić Facebook w regulaminie WhatsAppa?

WhatsApp śmiało możemy zaliczyć do jednego z najpopularniejszych komunikatorów internetowych. W rękach Facebooka znajduje się on od 2014 roku. Początkowo jednak firma ta nie ingerowała w niezależność aplikacji. Wszystko zmieniło się w ostatnich tygodniach, gdy Facebook zapowiedział zmiany w regulaminie WhatsAppa.

To, co wzbudziło najwięcej kontrowersji, to przede wszystkim konieczność udostępniania danych Facebookowi. Miało to na celu m.in. integrację pomiędzy produktami należącymi do Facebooka. Użytkownicy mieli czas na podjęcie decyzji do 8 lutego. Jeśli tego nie zrobią, to ich konta zostaną skasowane.

Reakcja użytkowników nie pozostała bez echa

Decyzje podjęte przez Facebooka sprawiły, że użytkownicy WhatsAppa zaczęli masowo przechodzić do konkurencyjnych aplikacji. Prym wiodły Signal oraz Telegram, które oferują komunikację szyfrowaną end-to-end. Facebook postanowił nie ignorować postawy użytkowników i wydał specjalne oświadczenie. Twierdzi w nim, że zarzucanie właścicielowi uzyskiwania wglądu do prywatnych wiadomości użytkowników WhatsApp jest nieprawdą i dezinformacją.

Dlatego Facebook zdecydował się wydłużyć czas na akceptację nowej wersji regulaminu aż do 15 maja. Do tego czasu właściciel WhatsAppa będzie chciał także wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące nowej polityki prywatności. Czy uda mu się w ten sposób utrzymać użytkowników i zawrócić tych, którzy zdecydowali się na zmianę aplikacji?

Źródło: gazeta.pl, komputerswiat.pl, telepolis.pl
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Branża handlowa apeluje o likwidację zakazu handlu w niedziele. „Straty są w zasadzie nie do odrobienia”

Branża handlowa apeluje o likwidację zakazu handlu w niedziele. „Straty są w zasadzie nie do odrobienia”

Na około 32 mld zł są szacowane straty galerii handlowych po trzykrotnym lockdownie. Ich właściciele odnotują przychody o ok. 5 mld zł niższe, czyli ponad 45 proc. rocznych przychodów. Obiekty handlowe wciąż nie odbudowały wskaźników odwiedzalności do poziomów sprzed pandemii. Dlatego branża apeluje do rządu o przywrócenie handlu w niedziele, co pozwoliłoby jej odrobić choć część strat po lockdownie. Bez tego kroku i innych inicjatyw ze strony rządzących branża będzie musiała zrewidować swoje plany inwestycyjne i zredukować część spośród 400 tys. etatów. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Lockdowny kosztowały polskich przedsiębiorców 31 mld zł! Z każdym miesiącem straty będą wyższe

Lockdowny kosztowały polskich przedsiębiorców 31 mld zł! Z każdym miesiącem straty będą wyższe

Na Liczniku Strat Lockdownowych, uruchomionym w lutym br., na razie jest 31 mld zł. To koszty, jakie poniosły firmy, i zyski, które utraciły od marca 2020 roku. W opinii analityków ZPP i WEI największe szkody w gospodarce wyrządził pierwszy wiosenny lockdown, a najbardziej ucierpiały sektory handlu detalicznego oraz hurtowego oraz wciąż zamknięte branże, czyli m.in. kulturalno-rozrywkowa oraz sportowa. Eksperci oceniają, że z zagrożeniem epidemiologicznym można było poradzić sobie lepiej niż poprzez zamrażanie gospodarki. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wrocław zawiesza opłatę za koncesję na alkohol. Skorzysta z niej około 1000 firm

Wrocław zawiesza opłatę za koncesję na alkohol. Skorzysta z niej około 1000 firm

Coraz więcej miast – na mocy nowych przepisów – zwalnia przedsiębiorców z opłaty koncesyjnej za alkohol. Uchwały w tej sprawie przyjęto wczoraj w Warszawie i Wrocławiu. Urzędnicy w stolicy Dolnego Śląska szacują, że z ulgi tej skorzysta około tysiąca podmiotów z branży gastronomicznej. Wcześniej zwolniono wrocławskich restauratorów oraz właścicieli barów i pubów z opłat za ogródki. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Branża piwowarska kończy rok 2020 na minusie. Akcyza i podatek cukrowy dały o sobie znać

Branża piwowarska kończy rok 2020 na minusie. Akcyza i podatek cukrowy dały o sobie znać

Branża piwowarska dotkliwie odczuła ograniczenia w działalności sklepów i lokali gastronomicznych, spadek ruchu turystycznego oraz brak imprez masowych. To wszystko wpłynęło na kilkuprocentowy spadek sprzedaży piwa w 2020 roku. Największy dotyczył najpopularniejszego segmentu alkoholowych lagerów.  (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polacy popierają protest mediów. Nie chcą też wprowadzenia dla nich nowego podatku

Polacy popierają protest mediów. Nie chcą też wprowadzenia dla nich nowego podatku

Niemal siedmiu na dziesięciu Polaków nie popiera nałożenia na media dodatkowego podatku. Patrząc na wiek respondentów, widać, że najwięcej oponentów jest w grupie mającej od 18 do 22 lat. Przedstawiona koncepcja nie podoba się głównie osobom, które żyją w miastach liczących 100-199 tys. i ponad 500 tys. mieszkańców. Zdaniem prawie 65% badanych, koncerny medialne dobrze zrobiły, że w proteście wyłączyły swoje programy i strony internetowe. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *