Wywiad z Aleksandrem Paciorkiewiczem, CEO i założycielem firmy Foodcom, która zajmuje się handlem surowcami spożywczymi. Gość Biznes Misji opowie o tym, jak kryzys wpłynie na ceny żywności, ile zarabiają najlepsi traderzy w jego przedsiębiorstwie oraz jak wyglądają wyzwania związane z ich pracą.
Aleksander Paciorkiewicz o produktach, które podrożeją
„Produkty, które wymagają energii, dużo energii do przetworzenia, czyli na przykład mąka, cukier, mleko w proszku to są produkty, które na pewno będą drożały w supermarketach. Bo wiemy, że już podrożały na poziomie fabrycznym. Masło pewnie też, chociaż z masłem to nie wiadomo do końca. Już jest tak drogie. Z masłem to nie jest tak, że ludzie je będą ciągle kupowali. Bo masło staje się troszeczkę produktem luksusowym. To nie jest mąka, z której się lepi pierogi, tylko masło można zastąpić margaryną. I teraz pytanie, jaki będzie próg bólu dla Kowalskiego. W którym momencie pójdzie kupić margarynę. I wtedy, jeżeli zaczną kupować margarynę, produkcja masła się zmniejszy i cena powinna się ustabilizować troszeczkę.”
Co jeszcze usłyszymy w rozmowie?
- Kryzys żywnościowy – zdaniem eksperta jesteśmy bezpieczni.
- Inflacja a ceny żywności – dobre strony?
- Które produkty spożywcze podrożeją najbardziej?
- Masowy upadek firm – co z rolnikami?
- Jak powstał Foodcom S.A. – inspiracja biznesowa z Holandii.
- Handel masłem – od tego się zaczęło.
- Jak handlować surowcem?
- Tanio kupić, drogo sprzedać – jak to działa w praktyce?
- 2 miliony straty na maśle.
- Scam w handlu – jak wyglądają oszustwa w branży spożywczej?
- Ile zarabia trader? Jak nim zostać?
- Rodzinna firma przy obrocie ogromnymi pieniędzmi – czy to możliwe?
- Skuteczny trading – czujność jest ważna!
- Trading a pory roku – wakacyjna przerwa?
- Wyższa cena czy gorszy skład – współczesny dylemat wytwórców.
- Porada dla konsumentów – sprawdzajmy skład.