Wywiad z Aleksandrem Paciorkiewiczem, CEO i założycielem firmy Foodcom, która zajmuje się handlem surowcami spożywczymi. Gość Biznes Misji opowie o tym, jak kryzys wpłynie na ceny żywności, ile zarabiają najlepsi traderzy w jego przedsiębiorstwie oraz jak wyglądają wyzwania związane z ich pracą.

Aleksander Paciorkiewicz o produktach, które podrożeją

„Produkty, które wymagają energii, dużo energii do przetworzenia, czyli na przykład mąka, cukier, mleko w proszku to są produkty, które na pewno będą drożały w supermarketach. Bo wiemy, że już podrożały na poziomie fabrycznym. Masło pewnie też, chociaż z masłem to nie wiadomo do końca. Już jest tak drogie. Z masłem to nie jest tak, że ludzie je będą ciągle kupowali. Bo masło staje się troszeczkę produktem luksusowym. To nie jest mąka, z której się lepi pierogi, tylko masło można zastąpić margaryną. I teraz pytanie, jaki będzie próg bólu dla Kowalskiego. W którym momencie pójdzie kupić margarynę. I wtedy, jeżeli zaczną kupować margarynę, produkcja masła się zmniejszy i cena powinna się ustabilizować troszeczkę.”

Co jeszcze usłyszymy w rozmowie?

  • Kryzys żywnościowy – zdaniem eksperta jesteśmy bezpieczni.
  • Inflacja a ceny żywności – dobre strony?
  • Które produkty spożywcze podrożeją najbardziej?
  • Masowy upadek firm – co z rolnikami?
  • Jak powstał Foodcom S.A. – inspiracja biznesowa z Holandii.
  • Handel masłem – od tego się zaczęło.
  • Jak handlować surowcem?
  • Tanio kupić, drogo sprzedać – jak to działa w praktyce?
  • 2 miliony straty na maśle.
  • Scam w handlu – jak wyglądają oszustwa w branży spożywczej?
  • Ile zarabia trader? Jak nim zostać?
  • Rodzinna firma przy obrocie ogromnymi pieniędzmi – czy to możliwe?
  • Skuteczny trading – czujność jest ważna!
  • Trading a pory roku – wakacyjna przerwa?
  • Wyższa cena czy gorszy skład – współczesny dylemat wytwórców.
  • Porada dla konsumentów – sprawdzajmy skład.

Więcej inspirujących wywiadów szukaj na Biznes Misja.

Share.

Zostaw komentarz