IBRIS: Polscy kierowcy najbardziej ufają stacjom paliw należącym do PKN Orlen

IBRIS: Polscy kierowcy najbardziej ufają stacjom paliw należącym do PKN Orlen

Jak wynika z drugiej edycji badania „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce”, przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS największym zaufaniem Polaków cieszą się stacje PKN Orlen. Ufa im aż 62 proc. ankietowanych.

Jakim stacjom ufamy?

Według Polskiej Organizacji i Handlu Naftowego najliczniejszą reprezentację spośród stacji paliw stanowią spółki rodzime na czele z PKN ORLEN, do którego należy 1 800 punktów. Dalsze miejsca zajmują BP (575), Grupa LOTOS (506), Shell (415), Circle K (353) oraz Amic (116). Z niezależnych sieci wspomnieć należy jeszcze sieć Moya z 244 stacjami.

Jak wynika z raportu największym zaufaniem Polaków cieszą się stacje Orlenu. Ufa im 62 proc. ankietowanych. To niemal dwa razy więcej niż kolejnym stacjom należącym do brytyjskiego koncernu BP (32 proc.). Na najniższym miejscu podium znalazł się Shell z poziomem zaufania na poziomie 30 proc.

Na dalszych pozycjach uplasował się Lotos (27 proc.), Circle K (20 proc.), Moya (8 proc.) oraz Amic (6 proc.). W porównaniu do ubiegłego roku Orlenowi  udało się poprawić swój wynik o 1 proc. Pozostałe sieci zanotowały niższy  o kilka punktów procentowych poziom zaufania.

Wśród ankietowanych wyodrębniono grupę aktywnych kierowców. Oni także największym zaufaniem darzą stacje PKN Orlen (65 proc. – wzrost o 2 pp. r/r). Na drugim miejscu znalazły się stacje BP (36 proc., spadek o 6 pp.), a na trzecim Shell, na którego wskazała jedna trzecia ankietowanych (spadek o 7 pp.).

– Chcieliśmy sprawdzić czy Polacy świadomie wybierają stację paliw, z usług której korzystają? Czy wybieramy tę, którą mamy najbliżej domu, czy z jakichś względów oferta jednych odpowiada nam bardziej niż drugich. Co o tym decyduje? Okazało się, że nasze preferencje są w tym względzie bardzo konkretne i sprecyzowane – mówi Marcin Duma, Prezes Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS.

Jakie stacje lubimy?

Również jeżeli chodzi o największą sympatię klientów, to bezapelacyjnym zwycięzcą był PKN Orlen. Stacje płockiego koncernu darzy sympatią 61 proc. Polaków. To aż o 11 pp. więcej niż rok temu. Niemal jedna trzecia respondentów (30 proc.) wskazała na Shell (wzrost o 5 pp. r/r), a 29 proc. na BP (spadek o 3 pp.).

Jedna czwarta ankietowanych lubi stacje Lotosu (wzrost o 1 pp.), 14 proc. Circle K (spadek o 2 pp.), a 6 proc. stacje pod marką Moya (spadek o 6 pp.). Na ostatnim miejscu w tym zastawieniu znalazł się Amic (4 proc.), co oznacza spadek aż 15 pp. w stosunku do zeszłego roku.

Wśród aktywnych kierowców także to stacje PKN Orlen cieszą się największą sympatią (63 proc.). Płocki koncern zanotował wzrost o 5 pp. w porównaniu do ubiegłorocznej edycji. Wynik Orlenu jest większy niż dwóch następnych marek łącznie. Na BP wskazało 32 proc. respondentów (spadek o 13 pp.), a Shell 30 proc. (wzrost o 2 pp.) Stacje Lotos cieszą się sympatią niespełna jednej czwartej aktywnych kierowców (23 proc. – spadek o 13 pp.).

Raport pt. „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce” został opracowany przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS. Raport powstał na podstawie zrealizowanych w czerwcu 2020 r. przez IBRiS wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI, 1650). Badaniem zostało objętych siedem stacji paliw, w tym PKN Orlen, Lotos, BP, Shell, Moya, Amic oraz Circle K.

Źródło: inf. prasowa
Fot. mat. prasowe PKN Orlen
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Prof. Robert Kozielski: Marketing to przede wszystkim stan umysłu

Prof. Robert Kozielski: Marketing to przede wszystkim stan umysłu

– Dobry marketer winien mieć wiedzę ekonomiczną, znać podstawowe teorie, koncepcje ze sfery filozofii, socjologii, antropologii, ale także matematyki, logiki – mówi profesor Robert Kozielski, zwracając uwagę, że marketing to nie tylko narzędzia, ale przede wszystkim podejście do klienta. (więcej…)

Skomentuj

1 Komentarz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak będzie wyglądać przyszłość marketingu? Opowiadają naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego [RECENZJA]

Jak będzie wyglądać przyszłość marketingu? Opowiadają naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego [RECENZJA]

Marketing – proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość. Tyle mówi na ten temat guru marketingu Philip Kotler. A co na temat współczesnego marketingu mają do powiedzenia Polacy? By się przekonać, należy sięgnąć po publikację „Przyszłość marketingu. Koncepcje, metody, technologie. Teoria i zastosowanie”. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Światem rządzi e-commerce? Podsumowanie 3. edycji Golden Marketing Conference

Światem rządzi e-commerce? Podsumowanie 3. edycji Golden Marketing Conference

Na to wszystko wskazuje, a przynajmniej w świecie marketingu. To właśnie bardzo prężnie rozwijające się w ostatnich miesiącach środowisko e-commerce zdominowało trzecią już edycję bezpłatnej konferencji online, GMC Live! Twórca jednej z największych konferencji marketingowych w Polsce, Grupa MTP, postanowił czasowo przenieść swój format do sieci i robić to co umie najlepiej – przekazać wiedzę, podzielić się trendami i zainspirować do działania. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Już w czwartek GMC Live! vol.3! Sprawdź, co organizatorzy przygotowali dla jego uczestników

Już w czwartek GMC Live! vol.3! Sprawdź, co organizatorzy przygotowali dla jego uczestników

Trzecia już odsłona Golden Marketing Conference online – GMC Live! odbędzie się 3 grudnia i tak samo jak w przypadku poprzednich edycji będzie bezpłatnie transmitowana w internecie na kanałach Facebook oraz YouTube GMC. Organizator Golden Marketing Conference, Grupa MTP, zaprezentuje trzynaście tematów marketingowych, które pozwolą na lepsze dopasowanie Twojej oferty biznesowej, komunikacji i obranej strategii do grupy docelowej. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powrót do wirtualnej rzeczywistości – zapowiedź 3. edycji Golden Marketing Conference

Powrót do wirtualnej rzeczywistości - zapowiedź 3. edycji Golden Marketing Conference

Po wrześniowej konferencji w wersji stacjonarnej z udziałem między innymi Jurka Owsiaka, Artura Jabłońskiego, Anny Mościckiej oraz Piotra Buckiego, podczas której, po wielomiesięcznej przerwie, udało się marketerom spotkać twarzą w twarz, organizator wydarzenia – Grupa MTP, wraca do wirtualnych prelekcji. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *