IBRIS: Polscy kierowcy najbardziej ufają stacjom paliw należącym do PKN Orlen

IBRIS: Polscy kierowcy najbardziej ufają stacjom paliw należącym do PKN Orlen

Jak wynika z drugiej edycji badania „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce”, przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS największym zaufaniem Polaków cieszą się stacje PKN Orlen. Ufa im aż 62 proc. ankietowanych.

Jakim stacjom ufamy?

Według Polskiej Organizacji i Handlu Naftowego najliczniejszą reprezentację spośród stacji paliw stanowią spółki rodzime na czele z PKN ORLEN, do którego należy 1 800 punktów. Dalsze miejsca zajmują BP (575), Grupa LOTOS (506), Shell (415), Circle K (353) oraz Amic (116). Z niezależnych sieci wspomnieć należy jeszcze sieć Moya z 244 stacjami.

Jak wynika z raportu największym zaufaniem Polaków cieszą się stacje Orlenu. Ufa im 62 proc. ankietowanych. To niemal dwa razy więcej niż kolejnym stacjom należącym do brytyjskiego koncernu BP (32 proc.). Na najniższym miejscu podium znalazł się Shell z poziomem zaufania na poziomie 30 proc.

Na dalszych pozycjach uplasował się Lotos (27 proc.), Circle K (20 proc.), Moya (8 proc.) oraz Amic (6 proc.). W porównaniu do ubiegłego roku Orlenowi  udało się poprawić swój wynik o 1 proc. Pozostałe sieci zanotowały niższy  o kilka punktów procentowych poziom zaufania.

Wśród ankietowanych wyodrębniono grupę aktywnych kierowców. Oni także największym zaufaniem darzą stacje PKN Orlen (65 proc. – wzrost o 2 pp. r/r). Na drugim miejscu znalazły się stacje BP (36 proc., spadek o 6 pp.), a na trzecim Shell, na którego wskazała jedna trzecia ankietowanych (spadek o 7 pp.).

– Chcieliśmy sprawdzić czy Polacy świadomie wybierają stację paliw, z usług której korzystają? Czy wybieramy tę, którą mamy najbliżej domu, czy z jakichś względów oferta jednych odpowiada nam bardziej niż drugich. Co o tym decyduje? Okazało się, że nasze preferencje są w tym względzie bardzo konkretne i sprecyzowane – mówi Marcin Duma, Prezes Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS.

Jakie stacje lubimy?

Również jeżeli chodzi o największą sympatię klientów, to bezapelacyjnym zwycięzcą był PKN Orlen. Stacje płockiego koncernu darzy sympatią 61 proc. Polaków. To aż o 11 pp. więcej niż rok temu. Niemal jedna trzecia respondentów (30 proc.) wskazała na Shell (wzrost o 5 pp. r/r), a 29 proc. na BP (spadek o 3 pp.).

Jedna czwarta ankietowanych lubi stacje Lotosu (wzrost o 1 pp.), 14 proc. Circle K (spadek o 2 pp.), a 6 proc. stacje pod marką Moya (spadek o 6 pp.). Na ostatnim miejscu w tym zastawieniu znalazł się Amic (4 proc.), co oznacza spadek aż 15 pp. w stosunku do zeszłego roku.

Wśród aktywnych kierowców także to stacje PKN Orlen cieszą się największą sympatią (63 proc.). Płocki koncern zanotował wzrost o 5 pp. w porównaniu do ubiegłorocznej edycji. Wynik Orlenu jest większy niż dwóch następnych marek łącznie. Na BP wskazało 32 proc. respondentów (spadek o 13 pp.), a Shell 30 proc. (wzrost o 2 pp.) Stacje Lotos cieszą się sympatią niespełna jednej czwartej aktywnych kierowców (23 proc. – spadek o 13 pp.).

Raport pt. „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce” został opracowany przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS. Raport powstał na podstawie zrealizowanych w czerwcu 2020 r. przez IBRiS wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI, 1650). Badaniem zostało objętych siedem stacji paliw, w tym PKN Orlen, Lotos, BP, Shell, Moya, Amic oraz Circle K.

Źródło: inf. prasowa
Fot. mat. prasowe PKN Orlen
Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powrót do wirtualnej rzeczywistości - zapowiedź 3. edycji Golden Marketing Conference

Powrót do wirtualnej rzeczywistości - zapowiedź 3. edycji Golden Marketing Conference

Po wrześniowej konferencji w wersji stacjonarnej z udziałem między innymi Jurka Owsiaka, Artura Jabłońskiego, Anny Mościckiej oraz Piotra Buckiego, podczas której, po wielomiesięcznej przerwie, udało się marketerom spotkać twarzą w twarz, organizator wydarzenia – Grupa MTP, wraca do wirtualnych prelekcji. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak Polacy postrzegają stacje benzynowe? IBRiS dostarcza odpowiedzi

Jak Polacy postrzegają stacje benzynowe? IBRiS dostarcza odpowiedzi

Jak wynika z drugiej edycji badania „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce”, przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS, PKN Orlen pozostaje liderem wśród koncernów, nie tylko jeśli chodzi o jakość paliwa. Polska spółka wyprzedziła konkurentów również pod względem obsługi, oferty produktowej, a także działalności społecznej i sponsoringowej. Miejsce na podium w tych kategoriach zajęły także Lotos, Shell i BP. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

LPP będzie bardziej eko. Firma dołączyła do globalnej inicjatywy Zero Discharge of Hazardous Chemicals

LPP będzie bardziej eko. Firma dołączyła do globalnej inicjatywy Zero Discharge of Hazardous Chemicals

LPP, właściciel Reserved, Mohito, House, Sinsay i Cropp, jako pierwsza polska firma przystąpiła do międzynarodowej inicjatywy, której celem jest globalne ograniczanie negatywnego wpływu branży odzieżowej na środowisko naturalne. Polski producent stał się tzw. Przyjacielem Porozumienia Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC). To kolejne działanie firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju w ramach zapisów strategii „For People For Our Planet”na lata 2020-2025. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jest niewidomy i tworzy strony internetowe. „Cały czas się czegoś nowego uczę, robię to z pasji”

Jest niewidomy i tworzy strony internetowe. „Cały czas się czegoś nowego uczę, robię to z pasji”

Mateusz Pawłowski jest absolwentem Technikum Administracyjnego przy SOSW dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej. Od kilku lat tworzy bezpłatnie strony internetowe. Jak sam mówi, jest to jego pasja i hobby. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Grupa Polsat wspiera walkę z koronawirusem. Solorz przekazał ponad 30 mln złotych!

Grupa Polsat wspiera walkę z koronawirusem. Solorz przekazał ponad 30 mln złotych!

Zygmunt Solorz i Grupa Polsat przeznaczyli w sumie kwotę ponad 30 mln złotych na wsparcie społeczeństwa i służby zdrowia podczas dotychczasowej walki z pandemią koronawirusa. Pomoc była skierowana między innymi do szpitali, lekarzy, pielęgniarek, pracowników służb medycznych, jak również np. do dzieci z domów dziecka. (więcej…)

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *