Punkty kurierskie są coraz bardziej popularne. Obecnie praktycznie w każdym mniejszym i większym mieście nie ma problemu z ich zlokalizowaniem. Nasuwa się więc oczywiste pytanie co do rentowności takich miejsc. Postanowiliśmy to sprawdzić!

Spis treści:

  1. Punkty kurierskie – specyfika
  2. Ile zarabia punkt kurierski?
  3. Zarobki punktu kurierskiego – od czego zależą?

Punkty kurierskie – specyfika

Mówiąc o punktach kurierskich mamy na myśli miejsca odpowiedzialne za dostarczanie przesyłek w wielu miejscach kraju. Polacy mogą w nich nie tylko odebrać paczkę, ale także ją nadać. Idąc tam mogą, ale nie musza mieć specjalnej etykiety. Wszystko można załatwić na miejscu.

Czy dla osób prowadzących punkt jest to dochodowy interes? Trzeba wiedzieć, że punkty kurierskie naliczają sobie marże od wysyłanych przesyłek. Ta może wynosić od kilku złotych do nawet dwudziestu lub trzydziestu. Skąd taka duża rozbieżność? Wpływ na to mają gabaryty przesyłki, a szczególności waga. Nie bez znaczenia jest także to, gdzie paczka ma zostać wysłana 9do jakiej lokalizacji). W przypadku przesyłek zagranicznych marża, ale również koszty będą wyższe. Koszty w tym przypadku również są różne. Wahają się od kilku do kilkudziesięciu złotych.

Ile zarabia punkt kurierski?

Powyższe dane nie wyczerpują tematu jeśli chodzi o zyski pochodzące z punktu kurierskiego. Ile więc jest on w stanie wygenerować w skali miesiąca?

Kwoty te znajdują się w przedziale od 5 do nawet 20tys złotych. Są to średnie. Oznacza to, że najlepiej prosperujące punkty przynieść mogą nawet 50tys dochodu, ale nie jest to reguła. Wszystko zależy od różnych czynników.

Zarobki punktu kurierskiego – od czego zależą?

By punkt mógł dobrze zarabiać, musi być atrakcyjny dla klientów pod względem kosztów wysyłek. Co więcej nie bez znaczenia jest lokalizacja takiego miejsca. Jeśli będzie obok niego parking, przystanek autobusowy i ogólnie duże zagęszczenie mieszka nów, to szansa na zyski mocno rośnie. Ważna jest także liczba przewoźników, za pośrednictwem których można w punkcie nadawać paczki. Czym ich więcej, tym oczywiście dany punkt jest dla klientów atrakcyjniejszy.

Share.

Zostaw komentarz