Semstorm i Senuto – analiza ruchu na stronie i porównanie konkurencji

Semstorm i Senuto – analiza ruchu na stronie i porównanie konkurencji

Prowadzać działalność w internecie, należy cały czas monitorować jej efekty. Dobrze jest znać wyniki wprowadzonych optymalizacji na własnej witrynie, ale jeszcze lepiej jest je odnieść do działań konkurencji. Rozpoznanie konkurencji oraz porównanie jej i własnych działań znacząco wpływa na wybór najlepszych rozwiązań. A w zdobyciu tych cennych informacji pomagają dwa narzędzia – Semstorm i Senuto. W niniejszym artykule opiszemy dlaczego warto właśnie z nich korzystać.

1. Rozpoznanie faktycznej konkurencji

Dzięki Semstorm i Senuto można rozpoznać faktyczną konkurencję. Czasami mniemanie o świetnie wyglądającej stronie jako o największym konkurencie jest błędne. Do oceny właściwego stanu rzeczy, potrzebna jest wnikliwa analiza. A tę przeprowadzają wspomniane narzędzia. Pozory mylą, także, a może zwłaszcza w internecie. Dzięki rozpoznaniu największego konkurenta zaplanowanie najlepszych działań i strategii stanie się o wiele łatwiejsze.

2. Miliony poznanych słów kluczowych

Oba wspomniane programy funkcjonują na bazie słów kluczowych. Senuto ma indeks 101 mln słów kluczowych a Semstorm 400 mln. Razem daje to imponującą liczbę ponad pół miliarda słów kluczowych. Warto dodać, że Semstorm jako jedyny uaktualnia bazę słów kluczowych w czasie rzeczywistym a więc dysponuje tymi najnowszymi.

3. Działanie wielopoziomowe

Semstorm oraz Senuto działają na podobnej zasadzie. Monitorują pozycje, analizują widoczność strony i aktualizują bazę słów kluczowych. Pierwszy z nich dodatkowo audytuje i prowadzi content marketing. Dzięki tak szeroko zakrojonemu działaniu, sugestie charakteryzują się najwyższą jakością.

4. Wychwytywanie kanibalizacji słów kluczowych

Dzięki opisywanym narzędziom można wychwycić tzw. kanibalizację słów kluczowych. Polega ona na tym, że kilka domen na danej stronie ma to samo słowo kluczowe i codziennie widoczna jest inna. Znacząco to obniża jej rankowanie. Monitoring kanibalizacji jest jednak dużo łatwiejszy w przypadku Senuto, gdyż widoczny jest bezpośrednio w panelu.

5. Typowanie stron korzystających z różnych technologii

Wytypowanie technologii z jakiej korzysta dana strona internetowa bardzo ułatwia pozyskiwanie nowych klientów czy partnerów biznesowych. Sprzedając dodatki do stron napisanych w danej technologii można o wiele łatwiej poznać grupę docelową i pozyskać kontrahenta.

Podsumowanie

Niniejszy artykuł nie wyczerpuje wszystkich możliwości oferowanych przez Semstrom i Senuto. To tylko część ich cech wspólnych przynoszących korzyści dla e-biznesu. Trzeba jeszcze raz zaznaczyć, że Semstorm jest bardziej rozbudowany, niemniej Senuto łatwiej wychwytuje kanibalizację. Najlepiej jest więc korzystać z obu narzędzi w celu uzyskania najlepszych efektów.

Skomentuj

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *